STAG tiesioginio įpurškimo dujų įranga. Šiame straipsnyje apžvelgsime vieną iš populiariausių šiuo metu esančių rinkoje tiesioginio įpurškimo dujų įrangų – STAG. STAG dujų įrangą montuojame ir mes, tad esame gerai susipažinę su STAG dujų įrangos montavimo, kalibravimo niuansais, pamėginsime trumpai papasakoti apie įrangos komplektaciją, komplektuojamus STAG įrangos elementus ir niuansus bei pateiksime keletą dujų įrangos montavimo pavyzdžių, nupasakosime pliusus ir minusus bei pritaikymą mūsų vairuojamiems automobiliams.
Stag 4 tiesioginio įpurškimo dujų įranga
Stag 4 tiesioginio įpurškimo dujų valdymo sistema yra kone labiausiai paplitusi tiesioginio dujų įpurškimo sistema skirta keturių cilindrų automobiliams. Ši dujų įranga puikiai tinka daugumai, įvairaus tipo automobilių variklių pradedant senesniems baigiant naujesniais automobiliais. Stag 4 galima komplektuoti kartu su įvairaus tipo dujiniai purkštukais ir dujų reduktoriumi kuris gali būti pritaikytas skirtingo galingumo varikliams, įskaitant ir variklius su turbina.
Dažniausiai liaudyje ši dujų įranga vadinama „lenkiška“ nors paprastai montuojamame komplekte nieko lenkiško šiame komplekte nėra apart būtent kompiuterio kuris surinktas Lenkijoje.
Stag 4 dujų valdymo kompiuteris atrodo taip kaip parodyta žemiau, šio kompiuterio privalumas yra jo dydis ypatingai tuose automobiliuose kuriuose nėra daug vietos variklio skyriuje.
Bet kuris į automobilį montuojamas STAG dujinės įrangos komplektas, apart laidyno, MAP sensoriaus ir kompiuterio yra komplektuojamas su dujų reduktoriumi ir dujų purkštukais. Tiek dujų įrangos reduktorių tiek dujinių purkštukų komplektacijų variantų gali būti tikrai labai daug, bet dažniausiai naudojama yra jų keletas, juos mes ir aptarsime.
Vienas iš dažniausiai naudojamų ir kartu su STAG tiesioginio dujų įpurškimo kompiuteriais komplektuojamas yra itališkas dujų reduktorius Tomasetto Alaska AT-09.
Tomasetto Alaska AT-09 dujų reduktorius tiesioginio įpurškimo dujų sistemoms
Šis reduktorius yra patikimas ir išmėgintas dujų reduktorius kuris jau ganėtinai senai yra montuojamas ir pasiteisina savo kokybe ir našumu. Dujų reduktorius yra geras tuo kad savyje turi apsauginį elektrinį magnetą kartu su skystos fazės dujų filtru, tai padeda sumažinti papildomų komponentų variklio skyriuje bei padidina dujų įrangos saugumą. Šis reduktorius puikiai šildo ir garina dujas, dėl savitos konstrukcijos išgarinamų dujų temperatūra yra didesnė nei kitų reduktorių. Paprastai šis reduktorius yra montuojamas į automobilius kurių varikliai yra negalingesni nei ir turi ne daugiau nei 140 arklio galių.
Tiesa, daugelio reduktorių plastmasines alkūnes mes keičiame varinėmis tam kad vengti plastmasinių dalių, Tomasetto reduktoriaus būtent šis modelis tikrai pasiteisina ir plastmasinės alkūnės tarnauja tikrai gerai.
Galingesniems nei 140 arklių turintiems automobilių varikliams yra ir galingesnių Tomasetto reduktorių, bet jie dėl savo konstrukcijos nėra tokie geri kaip AT-09, todėl galingesniems automobiliams patariame ir montuojame kitokius dujų reduktorius – tai BRC Genius, Zavoli ar Shark tipo reduktorius. Apie juos plačiau skaitykite sekančiose skiltyse.
Shark dujų reduktorius komplektuojamas su STAG tipo dujų įranga
Shark dujų reduktorius yra ganėtinai naujas produktas kuris buvo kurtas kaip galingas, patikimas dujų reduktorius. Nors savo konstrukcija šis reduktorius iš dalies panašus į Tomasetto reduktorius nes turi skystos dujų fazės filtra bei elektrinį apsauginį magnetą, bet kartu ir turi kokybišką šildymą ir gera dujų atidavimą, tad visumoje turime tarsi bendrą sprendimą sudėjus BRC Genius ir Tomasetto reduktorių.
Shark dujų reduktorius pasižymi pastoviu dujų išgarinimu tiek žemuose tiek aukštuose sūkių diapazonuose išlaikant ir palaikant reikiama dujų slėgį. Shark tipo dujų reduktoriai gaminami tokie kad jiems reikalingas 8 mm diametro dujų vamzdukas kuris užtikrina pastovų ir užtikrintą dujų padavimą ypač galingesniuose automobiliuose.
Komplektuojant šį reduktorių ir panaudojant 8mm dujinę magistralę galima jį montuoti automobiliams turintiems net iki 200kw galingumo variklius. Shark tipo dujų reduktoriai būna dviejų galingumų, parenkant juos pagal galią tai yra 1200mbar ir 1500mbar dujiniai reduktoriai.
Tiesa, kadangi šis reduktorius pakankamai naujas ir jo konstrukcija sakykime nėra dar išmėginta laiko, plastmasines detales mes siūlome keisti metalinėmis – varinėmis.
BRC Genius dujų reduktorius
BRC dujinė įranga yra viena iš patikimiausių ir moderniausių dujinių įrangų kuri yra gaminama Italijoje. BRC tipo dujų įrangą taip pat montuojame, bet apie jos galimus variantus, kainas ir montavimo niuansus bei komplektacijas skaitykite kitoje skiltyje.
BRC reduktorių yra taip pat ne vienas variantas, pradedant paprastai baigiant tikrai galingais reduktoriais bet šį kartą aptarsime BRC Genius 1200mbar ir 1500mbar dujų reduktorius kurie dažniausiai komplektuojami su BRC dujine įranga bet puikiai tinka ir į STAG tiesioginio dujų įpurškimo sistemą.
BRC Genius reduktoriai yra komplektuojami dviejų tipų, galingesni ir silpnesni, tai 1200 mbar ir 1500 mbar priklausomai nuo automobilio galingumo ir komplektacijos dujinių purkštukų.
BRC dujų reduktorius yra gaminamas su patikimomis pilkos spalvos plastmasinėmis alkūnėmis aušinimo skysčiui, nors yra modelių kurie komplektuojami ir su varinėmis alkūnėmis.
BRC dujiniai reduktoriai yra gana patikimi ir našūs reduktoriai, nors šiuo metu galingesniuose automobiliuose kuriuose ankščiau buvo montuojami du BRC tipo reduktoriai, pvz. į 8 cilindrų automobilius, dabar naudojama praktika yra montuoti vieną pvz SHARK tipo reduktorių. Plačiau apie BRC tipo dujų reduktorius kitame straipsnyje apie BRC tiesioginio įpurškimo dujų įrangą.
Zavoli tiesioginio dujų įpurškimo reduktorius
Zavoli dujiniai reduktoriai taip pat naudojami STAG tiesioginio dujų įpurškimo sistemose, dažniausiai jie komplektuojami STAG dujiniame komplekte skirtame šešių cilindrų automobiliams kuriuose nėra daug vietos variklio skyriuje. Zavoli tipo reduktoriai yra pakankamai našūs, galingi ir kartu mažai vietos užimantys dujiniai reduktoriai tinkantys pakankamai galingiems automobilių varikliams net iki 250kw galingumo. Zeta N reduktorius skirtas varikliams iki 140kw, o Zeta S variantas iki 250kw. Zavoli reduktoriai skiriasi tuo kad į juos jungiasi dvi vakuumo šlangelės, tai vakuumo šlangelė reduktoriaus membranai ir dujų padavimui bei slėgio pertekliaus nuleidimas kurio neturi kiti reduktoriai, kuris taip pat jungiamas į kolektorių įsiurbimo kad gautų vakuumą.
Stag tiesioginio dujų įpurškimo sistemose komplektuojami taip pat ir dujų purkštukai, populiariausi jų yra Valtek tipo dujiniai purkštukai, Type 30 ir Type 34 tipo Valtek itališki dujiniai purkštukai apie kuriuos detaliau žemiau.
Dujiniai purkštukai Valtek Type 30
Dažniausiai šiuo metu yra naudojami vieno tipo dujiniai purkštukai kurie daugumai automobilių tinka ir kartu yra komplektuojami STAG komplektuose – tai Itališki Valtek, raudoni 3 omų dujiniai purkštukai.
Valtek dujiniai purkštukai yra laiko patikrinti purkštukai, puikiai tarnauja mūsų nešvarių dujų šalyje, nesikemšą, nestringa, negenda. Lengvai aptarnaujami, lengvai gauti remontinių dalių.
Valtek dujiniai purkštukai yra parduodami vienoje eilėje po vieną, du, tris ir keturis. Dažniausiai žinoma montuojami yra į keturių cilindrų automobilius vienoje eilėje keturi Valtek dujiniai purkštukai, arba dvi eilės po tris į šešių cilindrų variklius.
Valtek dujiniai purkštukai yra pritaikomi kiekvienam automobilio varikliui skaičiuojant variklio galingumą vienam cilindrui ir pagal tai išgręžiant dujinio purkštuko skylutę, kuri komplekte būna palikta maža specialiai kad ją eitų padidinti ir pritaikyti kiekvienam varikliui individualiai pagal variklio galią.
Valtek dujinių purkštukų aptarnavimas yra paprastas, praktiškai jo nereikia, prižiūrint ir laiku keičiant dujinius filtrus jie nesikemša, dažniausiai susidėvi tik vadinamos Valtek gumelės ir tuomet dujiniai purkštukai pradeda skleisti kalenimo garsą, toks metalo garselis atsiranda. Gumelės susidėvi individualiai kiekvienam automobiliui, paprastai tai yra ciklas nuo 20 000 km iki 60 000 km. Gumelių keitimas nėra sudėtinga procedūra, bet keičiant jas – patariame ir sukalibruoti dujinio purkštuko atsidarymą naudojant specialų tam skirtą prietaisą.
Žemiau demonstruojame video medžiagoje garsą kurį ir skleidžią būtent susidėvėjusi gumelė viename iš šešių purkštukų.
Pakeitus dujinių purkštukų gumeles, variklio skyriuje triukšmas stipriai sumažėja ir nutyla:
Keičiant Valtek dujų purkštukų gumeles, nors tą padaryti galima ir pačiam neperkalibruojant dujinių purkštukų, patartina perkalibruoti jų veikimą ir atsidarymo diapazoną naudojant specialų įrankį, o sukalibravus dujinius purkštukus perkalibruoti ir visą dujų sistemą. Kaip tai daroma trumpai demonstruojame šiame video žemiau, jei girdite garsų Valtek dujinių purkštukų darbą – kreipkitės, padėsime.
Valtek Type 34 dujiniai purkštukai komplektuojami kartu su STAG tiesioginio dujų įpurškimo įranga
Kartais tam tikruose automobiliuose su galingesniais varikliais, reikia montuoti greitesnius dujinius purkštukus dėl savito įpurškimo sistemos veikimo ir greitai dirbančių benzino purkštukų kurių tiesiog nespėja atkartoti lėtesni Valtek tipo dujiniai purkštukai. Tokiais atvejais montuojant STAG tipo tiesioginio įpurškimo dujų sistemą patartina naudoti greitesnius Valtek Type 34 tipo dujinius purkštukus.
Stag 300-4 Plus, Stag 300-6 Plus bei Stag 300-8 dujinės tiesioginio įpurškimo sistemos
Stag 300 plus keturiems cilindrams skirtas variantas turi daugiau funkcijų nei paprastas aukščiau aprašytas Stag 4 variantas. Pastarasis Stag 300-4 plus kaip ir Stag 300-6 Plus bei Stag 300-8 plus turi papildomus nustatymus tokius kaip Mazda liesinimas kuris reikalingas automobiliams kurie pereina iš vieno įpurškimo tipo į kitą tam tikrame sūkių diapazone, pvz Mazda 6 3.0l automobiliai, ši funkcija būtent ir reikalinga kai šie automobiliai važiuodami pastoviu greičiu pereina iš pilnai sekvencinio įpurškimo tipo į pusiau.
Šie Stag Plus variantai taip pat turi temperatūrines korekcijas ir RPM korekciją leidžiančia koreguoti purkštukų atsidarymo laikus atsižvelgiant į variklio sūkius RPM.
Žemiau matote Stag 300 plus kompiuterius skirtus keturiems, šešiems ir aštuoniems cilindrams.
Kaip matote nuotraukoje viršuje šis Plus variantas priešingai nei Stag 4 turi ir 3d žemėlapį kuriame galima aiškiai matyti ir atlikti korekcijas purkštukų atsidarymo laikui prie tam tikrų sūkių.
Stag 300 plus kompiuteriai, tiesioginės dujų įpurškimo sistemos atitinka net ir Euro 5 standartą.
Stag 300 plus dujinė įranga nepaisant keliems cilindrams ji yra skirta taip pat turi kaip ir Stag 4 nepralaidų drėgmei korpusą, benzino purkštukų emuliatorius kad nedegtų check engine lemputė.
Stag 300 plus tiesioginio dujų įpurškimo sistema palaiko ir dujinių purkštukų pašildymą bei temperatūrinę korekciją kuri leidžia koreguoti dujų purkštukų darbą priklausomai nuo dujų temperatūros, su sąlyga kad dujų temperatūros daviklis sumontuotas teisingai, naudodami šią opciją galime išvengti per riebaus dujinio mišinio tol kol automobilis šaltas ir taip sumažinti dujinių purkštukų atsidarymo laiką procentaliai artinant jį prie normalaus šylant dujom. Ypač tai aktualu žiemą, esant minusinei temperatūrai.
Visų skirtumų tarp Stag 4 ir Stag 300 Plus kompiuterių nepaminėsime, daugelis jų yra nenaudojami ir jei automobilis nėra kaprizingas ir reiklus, STAG 4 variantas puikiai tinka o ir užima mažiau vietos variklio skyriuje ir mažiau dengia kitus reikalingus komponentus tad tam tikrais atvejais jis yra pranašesnis.
Jei nežinote kokį variantą pasirinkti, kreipkitės, padėsime nuspręsti koks variantas tinkamesnis konkrečiam automobiliui, o patarę ir sumontuosime dujinę įrangą.
Stag 300 Premium kompiuteris
Stag 300 premium kompiuteris yra panašūs kaip ir standartiniai plus variantai, skiriasi tik tuo kad turi papildomą OBD II ir EOBD pasijungimą ne tik per CAN protokolą su jūsų automobilio centriniu valdymo kompiuteriu. Jis taip pat yra aprūpintas nauja ir modernia „Smart Autocorrecting System“. Didžiausias Stag Premium privalumas yra tai kad sistema yra absoliučiai interaktyvi ir pati adaptuojasi ne tik kalibruojant, bet ir važiuojant automobiliu netik stebint ir mokantis iš benzino kompiuterio parametrus bet taip pat stebint ir aplamai visus kitus daviklius ir jų darbą, koreguojant dujinių purkštukų darbą realiu laiku važiuojant, todėl Premium variantas yra pats tiksliausias ir moderniausias šiai dienai esantis STAG tiesioginio įpurškimo dujų variantas.
Stag Premium yra komplektuojamas tiek keturių, tiek šešių tiek aštuonių cilindrų automobiliams palaikant skirtingus reduktorius bei dujų purkštukus kurie komplekte keliauja su aukščiau aprašytais greitesniais Valtek Type 34 purkštukais.
Stag Premium dujų įrangos reklaminis pristatymas
https://www.youtube.com/watch?v=kuLlpPRy57s
Stag dujų įrangos montavimas Servise 007
Servisas 007 montuoja, aptarnauja ir konsultuoja visais STAG dujinės įrangos klausimais tad jei kyla klausimų ar planuojate susimontuoti dujų įrangą į savo automobilį – turėtumėt prieš tai darydami pasikonsultuoti su mumis, esame tikrai kad galėsime pasiūlyti protingų kainų ir kokybiškų sprendimų.
Visus susidomėjusius automobilių remontu ir informacija esančia Serviso 007 puslapyje kviečiame tapti mūsų Serviso 007 facebook paskyros draugais ir stebėti mūsų daromus darbus, foto ir video reportažus.
Taip pat kviečiame prisijungti ir prenumeruoti mūsų Serviso 007 Youtube video kanalą.