Dujų įrangos montavimas – brangstant benzinui ir kitam kurui, mes visi vis dažniau susimastome apie dujų įrangos montavimą. Šiame straipsnyje pamėginsime padiskutuoti apie tai kaip pasirinkti tinkamą dujų įrangą ir tinkamus dujų įrangos montuotojus. Į ką atkreipti dėmesį montuojantis dujų įrangą, ko tikėtis, kaip ją eksploatuoti tam kad neturėtumėte jokių problemų su dujų įranga ir savo automobiliu bei pademonstruoti keletą dujų montavimo pavyzdžių ir pasiūlyti dujų montavimo paslaugas.
Dujų įrangos montavimas
Dujų montavimas yra kruopšti ir laiko reikalaujanti procedūra. Kaip ir dažnai mūsuose sunku rasti kokybišką paslaugą, tad patikėti kad dujas galima sumontuoti per pusdienį ar įdėti signalizaciją per valandą manau sunku. Tokio skuboto darbo rezultatai džiuginantys tikrai nebūna. Dujų montavimo procesas trunka nuo 8 iki 12 valandų o kartais ir ilgiau priklausomai nuo priėjimo ir vietos variklio skyriuje, nuo elektroninių schemų sudėtingumo. Kiekvienas kontaktas mūsų dujinės įrangos montavime yra izoliuojamas kembrikų dėka ir lituojamas todėl niekada nebus taip kad kontaktai atsilituoja ar dėl laikui bėgant atsiradusios oksidacijos kontakto nebėra arba jis prastas.
Žemiau pridedame keletą galutinių dujų montavimo vaizdų kuriame demonstruojame automobilių variklio skyrių. Derėtų pastebėti kad vieniems modeliams automobilinės tiesioginio įpurškimo dujos susimontuoja taip kad praktiškai jų net nesimato nes dujos slepiasi po variklio gaubtais, dujų reduktoriai po akumuliatorių ar oro filtro dėžėmis todėl iš pažiūros net sunku pasakyti ar variklis su dujomis ar ne. Tiesa, ne visuomet taip padaryti pavyksta ir kai kuriems modeliams siekiant sumontuoti dujas maksimaliai gerai tenka kartais nedėti variklio viršutinio dangčio nes dėl jo tektų dėti per ilgas dujų šlangutes taip pabloginant dinamiką ir variklio trauką bei reakciją važiuojant dujomis.
Vienas iš gražesnių vaizdų sumontuota tiesioginio įpurškimo dujų įranga į Audi A3 automobilį:
Taip pat pridedame vaizdą kur sumontuotos dujos į Mercedes ML džipą, dujų purkštukai slepiasi po variklio gaubtu i reduktorius variklio šone tad matosi praktiškai tik pats dujų filtras.
Kartais būna taip kad variklio skyrius yra labai pilnas ir sugrūstas, tokiuose automobiliuose dujų montavimas visuomet yra sudėtingesnis ir ilgiau trunkantis, vieni meistrai net rekomenduoja perkelti akumuliatorių į bagažinę ir panašiai tam kad padaryti vietos variklio skyriuje. Vienas iš gerų pavyzdžių būtų Mazda 6 automobilis us 3.0 v6 varikliu kurio variklio skyriuje tikrai atrodo nėra net kur rankos įkišti. Kad ir kaip ten bebūtų, į tokį automobilį dujų įrangą sumontuoti galima, galutinis vaizdas atrodo taip kaip pademonstruota žemiau.
Dujų mygtuko salone montavimas
Montuojant tiesioginio įpurškimo dujų įrangą, priklausomai nuo įrangos kurią pasirinksite, salone yra montuojamas vienoks arba kitoks dujų valdymo mygtukas. Kaip jis atrodo yra demonstruojama žemiau nuotraukoje:
Dujų įrangos valdymo mygtuką rekomenduojame tvirtinti taip kad jis matytųsi sėdint ir vairuojant automobilį, bet taip kad netrukdytų kitiems komponentams bei kad nebūtų liečiamas kelėnu ir netrukdytų įsėsti ir išlipti automobiliui. Dujų mygtuku ne tik valdote kuro rūšies pasirinkimą ir perjungimą iš dujų į benziną, bet taip pat matote dujų lygį dujų balione. Paprastai dujų lygis yra žymimas diodais, visi diodai degantys informuoja apie pilną dujų balioną, o važiuojant ilgainiui dujų lemputės gesta, esant minimaliam dujų likučiui dega raudona mygtuko lemputė. Su raudona mygtuko lempute nuvažiuojama nuo 30 iki 70km priklausomai nuo įrangos, automobilio variklio galios bei dujų įrangos kalibracijos. Jei pastebėsite kad su raudona lempute galite nuvažiuoti daugiau kilometrų nei norėtumėte, galima reikšmes kalibruoti ir mažinti nes kiekviena lemputė gali būti sukalibruota rankiniu būdu.
Geriausiai kai mygtukas yra montuojamas į kažkokią plastmasę ar jau esamą tuščią mygtuką. Tiesa ne visuose automobiliuose yra tokių masyvių mygtukų į kuriuos galima įmontuoti dujinį, nepaisant to, žemiau demonstruojame pavyzdį kaip yra įmontuotas dujų mygtukas į Opel Vectros centrinę konsolę.
Dujų mygtuką pagal pageidavimus galima montuoti daugelyje vietų aplink vairą ir centrinę konsolę, kaip pavyzdį pridedame dar vieną mygtuko galimą vietą Opel Astra automobilyje.
Dujų pildymas, užpylimo vieta
Montuojant dujų įrangą ar tiesiog mastant apie ją, reikėtų pamąstyti ir apie pageidavimus dujų įrangos pildymo angai. Kadangi mūsuose sistema vis keičiasi ir vieną dieną nusprendžiama kad dujas reikės piltis patiems, o kitą dieną jau kad jas kažkas pildys verta vis tik apie tai pagalvoti ir pasirinkti tinkamą vietą dujų pildymui. Tie kas vis dar galvoja apie dujų pildymo vietas kurios slepiasi bagažinėje, turim nuvilti nes tokie dujų pildymo metodai nėra leistini ir nėra saugūs. Dujų pildymas montuojamas automobilio išorėje, dažniausiai toje pačioje pusėje kaip ir benzino užpylimas.
Dažniausiai dujų pildymo vieta yra daroma bamperyje, jo šone arba iš apačios priklauso nuo automobilio ir klientų pageidavimų.
Kai kuriems automobiliams dujų pildymą galima sumontuoti prie benzino pylimo angos, taip jo nesimato ir nėra gadinami bamperiai. Tiesa nepamirškite kad montuojant tokiose vietose, paprašykite montuotojų kad jie pasirūpintu ir antikoroziniu tos vietos padengimu nes pažeistas metalas jei nebus hermetizuojamas ilgainiui pradės rūdyti…
Dujų vamzdukų tvirtinimas
Montuojant dujų įrangą ne mažiau svarbus darbas yra teisingai ir korektiškai pasirinkti dujų vamzduko montavimo vietą, ją renkantis reikia atsižvelgti į visas judančias dalis, vamzdukas negali liesti jokių judančių dalių tokių kaip pusašiai ar stabilizatoriai. Dujų vamzduką tvirtinant reikia pasirinkti saugias tam vietas, paprastai idealiausiai yra vamzdukus dujinius tvirtinti kartu su benzininiais ar stabdžių vamzdukais, jie jau turi tvirtinimus prie kėbulo, yra saugiu atstumu nuo išmetimo sistemos ar duslintuvų bakelių, nereikia daryti papildomų intervencijų į automobilio kėbulą. Tvirtinant vamzdukus gerai turėti ne tik plastmasiniu užtraukėjų bet ir specialių kabių skirtų vamzdukų tvirtinimui. Vietas kur yra gręžiama ar kitaip pažeidžiamas kėbulas patartina izoliuoti ir konservuoti nuo korozijos, ar tai paprasti purškiami dažai, ar tepalas ar gruntas iš esmės ne tiek svarbu. Bet koks padengimas apsaugos tvirtinimo vietas kad jos nesurūdytų bėgant metams ypač mūsų klimate.
Žemiau pridedame keletą nuotraukų kaip yra tvirtinami dujų magistralės vamzdukai.
Dujų įrangos montavimo pavyzdžiai
Kadangi esame sumontavę tiesioginio dujų įpurškimo įrangą į daugelį automobilių, žemiau galerijoje pridėsime keletą nuotraukų ir pavyzdžių kuriuose yra sumontuotos dujų įrangos į skirtingus automobilius.
Plačiau apie kiekvieną šių dujų įrangos montavimų ar remonto darbų kviečiame pasižiūrėti mūsų Facebook foto albumų galerijoje.
Visus susidomėjusius automobilių remontu ir informacija esančia Serviso 007 puslapyje kviečiame tapti mūsų Serviso 007 facebook paskyros draugais ir stebėti mūsų daromus darbus, foto ir video reportažus.
Taip pat kviečiame prisijungti ir prenumeruoti mūsų Serviso 007 Youtube video kanalą.