Dujinės įrangos modernizavimas – dujų įranga automobiliuose montuojama jau labai senai, daugelis automobilių atkeliaujančių į Lietuvą iš Olandijos, Belgijos, Italijos turi jau taip vadinamą gamykliškai sumontuotą dujų įrangą. Tokia dujų įranga montuojama konkrečiai kiekvienam automobiliui, turi specialius laikiklius reduktoriams, purkštukams, perėjimus ir kompiuterio laikiklius sukurtus būtent kiekvienam modeliui ko pasakoje visa elektronika, dujų kompiuteriai yra gražiai sumontuoti specialiai atrodo tam numatytose vietose. Originaliai įmontuota dujų įranga paprastai būna olandiška ir veikia jau nuo kokių 1992-1996 metų.
Derėtų paminėti kad automobiliai kurių dujų įrangą teko modernizuoti dėl įvairių priežasčių į modernesnę ir naujesnę, dujomis važinėjo kai kurie nuo 1992 ar 1996 metų, kas tik dar kartą įrodo kad teisingai sumontuota dujų įranga ne tik kad negadina automobilio variklio bet tam tikra prasme dar labiau jį tausoja nei važinėjant benzinu.
Olandiškos dujų įrangos modernizavimas, kodėl?
Nepaisant to kad dujų įranga yra sumontuota labai tvarkinga, daugeliui jai būna jau daugiau nei 10 metų. Atsarginių detalių gauti labai sunku, o jas užsakinėjant kaina paprastai būną jau „neprotinga“. Taip pat dujų įranga po tiek metų pradeda gesti dėl tuo metu technologinių niuansų, dujų mechaninio įpurškimo ir kitų komponentų kurie nori nenori dėvisi laiko paveikti. Seną, olandišką dujų įrangą yra sunku reguliuoti ar kalibruoti, paprastai niekas neturi tam nei įrangos nei interfeisų ir programinės įrangos todėl tikslingiausiai tokią įrangą keisti nauja.
Olandiškos dujų įrangos išmontavimas
Išmontuoti dujų įrangą kuri originaliai sumontuota nėra valandą trunkantis darbas. Paprastai visas laidyn as yra originaliai pravestas kartu su benzino valdymais, dujų kompiuteris tvirtinamas salone po panele specialiai tam numatytose vietose, kai kada yra pajungiamas ir kuro bakas ir plūdė tam kad benzino rodyklė rodytų benzino lygį važiuojant benzinu ir dujų lygi važiuojant dujomis todėl tenka susirasti pajungtus laidus net ir prie benzino bako plūdės. Dujų padavimas paprastai taip pat būna tiesiai į kolektorių, senesnėse dujų sistemose padavimas dujų yra per gan didelę skylę tad reikia užtaisyti tas skyles kad nesiurbtų oro ir variklis puikiai dirbtų benzinu.
Taigi tam kad geriau suprasti koks kiekis elementų ir laidų sudaro olandišką seną dujų įrangą – pridedame keletą nuotraukų. Žemiau demonstruojame AG olandiškos dujų įrangos išmontuotus elementus iš Crysler Voyager automobilio.
Žemiau pridedame keletą ištraukų senosios olandiškos dujų įrangos kuri eksploatuojama automobilyje nuo 1997 metų.
Taip pat pridedame olandiškos įrangos nuotrauką kuri buvo išmontuojama iš Passat B5 automobilio.
Dujų įrangos atnaujinimas, olandiškos dujų įrangos keitimas itališka
Tvarkingai išmontavus seną olandišką ar itališka dujų įrangą reikia ne prasčiau ir ne mažiau tvarkingai sumontuoti naują. Paprastai tam labiausiai tinkama yra ketvirta dujų karta. Žemiau šios pastraipos pridedame keletą albumų kur yra montuojama itališka ketvirtos kartos, tiesioginio įpurškimo dujų įranga vietoje senosios olandiškos dujų įrangos.
Olandiškos dujų įrangos išmontavimas ir naujos tiesioginio įpurškimo dujų įrangos montavimas į Crysler Voyager automobilį
Žemiau nuotraukoje pademonstruosime kaip yra atliekami darbai Crysler Voyager automobiliui turinčiam keturių cilindrų benzininį variklį kuriame buvo sumontuota sena olandiška AG dujų įranga. Dujų įranga nuspręsta demontuoti po to kai buvo išleista daug pinigų jos komponentų keitimui, diagnostikai, mėginimui kalibruoti ir vis tiek negauti norimo rezultato nes dalys ganėtinai brangios, reguliuojančių ir dirbančių su čia dujų įranga yra labai mažai todėl modernesnė nauja dujų įranga buvo teisingas sprendimas, šiai dienai veikiantis puikiai ir važinėjantis su nauja įranga automobilis vartoja mažai kuro, trauka nesiskiria nuo benzino ir nėra jokių problemų. Montuojant naują dujų įrangą buvo paliktos senos dujų magistralės ir dujų balionas, tad montavimas buvo sąlyginai nebrangus.
Olandiškos dujų įrangos išmontavimas iš Mazda 323F BA modelio su 1.8 varikliu kuriame buvo sumontuota Koltec olandiška dujų įranga
Žemiau foto galerijoje pademonstruosime senos Koltec olandiškos dujų įrangos išmontavimo darbus ir naujos itališkas tiesioginio įpurškimo dujų įrangos montavimą. Nauja dujų įranga montuojama paliekant senas dujų magistrales ir pildymą bei balioną todėl sąlyginai kainuoja pigiau nei montuoti pilnai naujai visą dujų įrangą. Tiesa, dujų išmontavimas reikalaujantis laiko ir kruopštumo taip pat yra ganėtinai ilga ir nelengva procedūra tad laiko prasme dalinis naujos dujų įrangos sumontavimas ir senosios demontavimas nėra trumpesnė procedūra nei pilnai naujos įrangos į benzininį variklį sumontavimas. Konkrečiai šiuo atveju yra demontuojama sena olandiška dujų įranga iš Mazda 323f BA 1.8 automobilio. Įdomu tai kad senoji dujų įranga buvo gaminta būtent šiai mašinai, kaip ir daugelis kitų išmontuojamų originaliai montuotų dujų įrangų jos turi konkrečiai kiekvienam modeliui skirtą dujų kompiuterį. Važiuojant dujomis automobilio skydelyje kur yra rodomas benzino kiekis buvo rodomas dujų balione kiekis, todėl išmontuojant šią įrangą reikia netik išmontuoti visą laidyną po panele ir variklio skyriumi, bet prisikasti ir iki kuro bako ir plūdės bei sutvarkyti visą laidyną kad plūdė nebūtų atjungta kad nerodytų benzino lygio kai važiuos dujomis nes naujos įrangos dujų parodymas bus rodomas atskirai dujų perjungimo mygtuke. Kviečiame detaliau panagrinėti šį dujinės įrangos modernizavimo ir atnaujinimo procesą pridėtame nuotraukų albume.
no images were found
Senos olandiškos dujų įrangos išmontavimas ir naujos įrangos sumontavimas į Passat B5 automobilį
Žemiau nuotraukų albume pridedame keletą ištraukų kuriose demonstruojame vėl gi gamykliškai sumontuotos dujų įrangos išmontavimo ir atnaujinimo darbus kurių metu buvo sumontuota nauja tiesioginio įpurškimo dujų įranga. Senoji dujų įranga buvo nekalibruojama, komponentai susidėvėję ko pasekoje automobiliu dujomis buvo galima važiuoti tik autostradoje ir ne greičiau nei 100 km/h greičiu. Dujų sąnaudos buvo prastos kaip ir pati variklio dinamika vos pakenčiama. Atnaujinus dujų įrangą visos šios problemos išsisprendė. Nauja tiesioginio įpurškimo dujų įranga veikia puikiai, ji buvo montuojama paliekant senas dujų magistrales bei balioną ir dujų užpylimą. Plačiau apie šį olandiškos dujų įrangos išmontavimą ir naujos įrangos sumontavimą kviečiame pasižiūrėti foto albume žemiau.
no images were found
Reziume ir išvados
Reziumuojant olandiškų ar kitų originaliai montuotų dujų įrangų problemas galime drąsiai teigti kad kokybiškai sumontuota dujų įranga ne tik kad ne kenkia ir automobilių varikliams, bet aiškiai įrodo mums kad su dujomis automobilis gali puikiai dirbti 10 metų ir net dar daugiau. Įvertinkime ir tai kad dujų įranga prieš 10 metų ir dabar gerokai skiriasi, dabar ji kur kas paprastesnė savo veikimo ir valdymo principu, ji modernesnė todėl dar geriau adaptuojasi prie kiekvieno automobilio variklio ir sistemų dar labiau tausodama automobilio variklius, prisitaikanti prie jų dinamikos.
Jei turite seno tipo dujų įrangą kuri kelia Jums daug problemų, pasikonsultuokite su mumis, kartais žmonės nustemba kiek kainuoja su garantijomis pasikeisti visą automobilio variklio skyriuje esančią dujų įrangą palyginus su remonto kaštais kurių reikia senai ar originaliai sistemai palaikyti, nekalbant apie modernumą ir aplamai sistemos veikimą, tad jei jau turite seną sistemą ar norite atsinaujinti ją – pasikonsultuokite su mumis!
Visus susidomėjusius automobilių remontu ir informacija esančia Serviso 007 puslapyje kviečiame tapti mūsų Serviso 007 facebook paskyros draugais ir stebėti mūsų daromus darbus, foto ir video reportažus.
Taip pat kviečiame prisijungti ir prenumeruoti mūsų Serviso 007 Youtube video kanalą.