Kokybiškas dujų įrangos montavimas Servise 007

Kaip atpažinti kokybišką dujų montavimą?

nuo / 0 Komentarai / 8183 Peržiūros / 13 balandžio, 2011

Kaip atpažinti kokybišką dujų montavimą? Klausimas turėtų būti aktualus visiems kas planuoja ateityje susimontuoti ar jau turi susimontavęs dujų įrangą savo automobiliuose tad šiame puslapyje mėginsime aprašyti dažniausiai pas mus apsilankančių automobilių dujų montavimo niuansus ir subtilybes, patarsime į ką atkreipti dėmesį, kokią įrangos komplektaciją pasirinkti ir ko tikėtis ar reikalauti iš serviso ar įmonės kuri atlieka šiuos darbus.

Visų pirma pamėginsime aptarti keletą pačių svarbiausių kokybiško dujų įrangos sumontavimo aspektų ir kriterijų kurie tarsi atskaitos taškas bus leidžiantis nuspręsti kokybiškai ar ne yra sumontuota dujų įranga, pateiksime tiek kokybiško tiek nekokybiško dujų montavimo pavyzdžių, nors pastarųjų turbūt pilnas internetas, bet va kokybiškų surasti tai sunkiau.

Kokybiško dujų montavimo kriterijai

Žemiau pateikiame sąrašą kuriuo mes remiamės montuodami dujų įranga mūsų servise, manome kad tai turėtų ir galėtų būti kaip atskaitos taškas kiekvienam dujas montuojančiam servisui ar kompanijai.

Teisingo dydžio ir formos dujų baliono pasirinkimas ir tvirtinimas

Kiekviename automobilyje yra vietos tiek cilindriniam tiek toroidiniam, vietoje atsarginio rato, dujų balionui, klausimas tik koks maksimalus telpa ir kaip kokybiškai, saugiai jį pritvirtinti. Kiekvieno dujas montuojančio serviso tikslas paaiškinti tiek vieno tiek kito varianto privalumus ir trūkumus, tik jei nuspręsti montuotis dujų balioną vietoje atsarginio rato – būkite tikri kad bus įdėtas maksimalus dujų balionas toks koks telpa, tam geriausiai išsimatuoti ir apžiūrėti automobilį  keletą dienų prieš sumontuojant dujinę įrangą. Lygiai tas pats galioja ir cilindriniam balionui, jei jau nuspręsite dujų įrangą montuotis su cilindriniu balionu, būkite tikri kad išnaudosite maksimaliai bagažinės vietą ir galbūt vietoje 60 litrų baliono tilps ir 80litrų balionas, juk bet kokiu atveju bagažinės puse tam teks paaukoti, o 20 litrų pridės apie 200 km ilgesnėje kelionėje, mūsų akimis žiūrint privalumas. Tiesa, tiems kurie pasirinks ar pageidaus cilindrinio dujų baliono – būkite tikri kad jūsų automobilyje pavyks jį pritvirtinti saugiai ir patikimai, ne vienu ar dviem varžtais, bet tiek kiek reikia kad jis būtų saugiai ir tvirtai pritvirtintas.

Dažniausiai yra naudojami dujų balionas vietoje atsarginio rato, jų privalumai yra akivaizdūs – jie dedasi į atsarginio rato vietą, o atsarginį ratą daugelis pasikeičia į ploną, liaudyje vadinamą “tabletę” taip sutaupydami vietos bagažinėje. Pliusas ir tas kad kai reikia bagažinės ratą galima padėti į saloną ar laikinai išimti, kai tuo tarpu cilindrinio baliono jau nei pajudinsi nei išimsi.

Žemiau matome toroidinį, vietoje atsarginio rato balioną kuris montuojamas bagažinėje, maksimalaus dydžio koks gali tilpti į ertmę.

Toroidinis dujų balionas

Toroidinis dujų balionas

Žemiau demonstruojame sumontuotą 53 litrų dujų balioną vietoje atsarginio rato kuris puikiai telpa ir užpildo visę ertmę audi bagažinėje o dangtis puikiai priglunda ir be jokių iškilimų dengia atsarginio rato vietą kurioje dabar jau dujų balionas.

Dujų balionas vietoje atsarginio rato, idealiai tinkantis ir neiškeliantis atsarginio rato gaubto

Dujų balionas vietoje atsarginio rato, idealiai tinkantis ir neiškeliantis atsarginio rato gaubto

Tam tikruose modeliuose, klientams pageidaujant yra įmanoma įtalpinti ganėtinai didesnį dujų balioną bagažinės gale, cilindrinį kaip kad buvo padaryta šiame Ford Mondeo automobilyje. Įmontuotas maksimaliai per ilgį telpantis dujų balionas.

Cilindrinio dujų baliono montavimas į Ford Mondeo automobilį

Cilindrinio dujų baliono montavimas į Ford Mondeo automobilį

Labai svarbu teisingai pritvirtinti dujų balioną kad jis nejudėtų ir kad jo tvirtinimo taškai nekliūtų ir vamzdukai būtų teisingai pravesti o tvirtinimo elementai užsandarinti ir padengti antikoroziniais dažais ar gruntu kad nerūdytų ir reikalui esant balioną pavyktų išimti kaip kad yra rodoma nuotraukoje žemiau

Dujų baliono tvirtinimas, antikorozinis tvirtinimo elementų padengimas

Dujų baliono tvirtinimas, antikorozinis tvirtinimo elementų padengimas

Dujų magistralė ir jos pravedimas;

Dujinės magistralės pravedimas yra labai svarbus etapas, labai svarbu saugiai ir patogiai pravesti dujinę magistralę. Vedant dujinę magistrale svarbu kad vamzdukas niekada netaptu žemiausia dugno vieta, geriausiai tam tinkančios vietos yra jau gamintojų apgalvotos vietos stabdžių ar kuro vamzdukams todėl tikslingiausia visuomet keliauti su dujų vamzdukų greta jų. Nemažiau svarbu vedant neuždengti jokių komponentų ar elementų pakeliui, tokių kaip kuro filtrai, vamzdukai ar varžtai pakabos detalių, kad nereikėtų paskui judinti vamzduko ir perkelinėti jo norint pakeisti vieną ar kitą šakę, kuro filtrą ar duslintuvo apsaugą. Dujų vamzdukas taip pat neturi būti arčiau duslintuvo nei kiti kuro ar stabdžių vamzdukai, vamzdukas turi būti saugiai pritvirtintas, geriausiai visus kampus tvirtinti specialiomis kabėmis, o vietas kur yra gręžiama ar kitaip daroma intervencija į automobilio kėbulą padengti gruntu ar dažais tam kad nerūdytų tos vietos.

Dujų magistralės pravedimas kartu su stabdžių ir kuro vamzdukais

Dujų magistralės pravedimas kartu su stabdžių ir kuro vamzdukais

Jei naudojamos specialios, visiškai dengtos kabės vamzdukų tvirtinimui, patartina jas padengti dažais ar gruntu tam kad nerūdytų tose vietoje pažeistas kėbulas.

Dujinės magistralės pravedimas, antikorozinis tvirtinimo vietų padengimas

Dujinės magistralės pravedimas, antikorozinis tvirtinimo vietų padengimas

Plastikinė dujinė magistralė – tai viena iš naujovių kurią montuojame vis dažniau. Plastikinė dujinė magistralė turi keletą privalumų, įvertinant jos lankstumą ją galima pravesti statesniais kampais nei pvz 8mm dujinę magistralę kurią ganėtinai sunku sulenkti statesniais kampais ir pravesti gilesnėmis vietomis. Plastikinė dujinė magistralė pranašesnė ne tik savo lankstumu bet taip pat ir tuo kad laikui bėgant priešingai nei varinė ji nesioksiduoja, neapsineša ir pamažu nekemša dujinių filtrų bei jos praeinamumas nemažėja. Taip pat privalumas ir tai kad magistralė lanksti, ją galima patraukti reikalui esant kaip šlangą, tai suteikia estetiškumo ir patogumo.

https://www.youtube.com/watch?v=ZaHTtfdLM3c

Dujų reduktoriaus vieta variklio skyriuje;

Reduktoriaus vieta variklio skyriuje, kaip ir kitų dujų įrangos komponentų yra labai svarbi, daugelis montuotojų numeta reduktorių ten kur patogu, o tai dažnai baigiasi tuo kad norint užsipilti stabdžių skysčio reikia specialių piltuvėlių, ar norint pakeisti dirželį ar išimti generatorių reikia demontuoti dujų reduktorių. Toks dujų reduktoriaus sumontavimas yra lengvas ir greitas, bet visai neteisingas ir neprotingas. Žinoma ne visuomet yra galimybė rinktis iš keleto vietų variklio skyriuje, tad kartais tenka aukoti vieną ar kitą priėjimą prie tam tikrų variklio skyriaus komponentų, bet visumoje, reduktorių geriausiai montuoti sparne ar po lempa ar po akumuliatorių, tokiu atveju prie jo nesunku prieiti iš apačios o jis nedengia jokių nei dirželių, nei trukdo išimti radiatoriui ar kitiems komponentams, šlangos pasislepia greta su kitomis šlangomis, laidynai taip pat tad toks dujų įrangos komponentų pasirinkimas yra teisingiausias. Žinoma reikia įvertinti ir tai kad reduktoriuje tokiame kaip tomasetto yra dujinės skystos fazės filtras kurį kartais reikia keisti todėl tikslinga montuoti dujų reduktorių taip kad prie jo priėjimas būtų įmanomas kiek lengvesnis, bet kartu ir netrukdytų kitiems komponentams.

Reduktoriaus vieta variklio skyriuje, tvirtinai pritvirtinama kad nesimaišytų kitiems komponentams variklio skyriuje

Reduktoriaus vieta variklio skyriuje, tvirtinai pritvirtinama kad nesimaišytų kitiems komponentams variklio skyriuje

Reduktoriaus tvirtinimas po akumuliatoriumi tam kad nemaišytų kitiems variklio skyriaus agregatams

Reduktoriaus tvirtinimas po akumuliatoriumi tam kad nemaišytų kitiems variklio skyriaus agregatams

Taip dažniausiai montuojant dujų reduktorių žemiau akumuliatoriaus jo paprastai nei nesimato, jis niekam netrugdo ir nemaišo kai reikia užsipilti aušinimo skysčio, stabdžių skysčio, pasitikrinti tepalo lygį ar pasikeisti oro filtrą.

Variklio skyrius kuriame nei nesimato dujų reduktoriaus...

Variklio skyrius kuriame nei nesimato dujų reduktoriaus…

Reduktorių patartina tvirtinti tvirtai, geriausiai jam padaryti tvirta laikiklį ir pritvirtinti pasinaudojant laisvomis tvirtinimo vietomis balkyje, jei nėra tam galimybės, netvirtinti reduktoriaus ant vieno smulkaus varžtuko bet dujų reduktoriaus laikiklį privirinti prie balkio, virinimo siūles ir laikiklį padengti dažais kad nerūdytų.

Dujų pildymo vieta ir jos pasirinkimas;

Apie dujų užpylimą diskutuota yra nemažai, iš esmės yra amžina diskusija ir kova kur daryti dujų pildymą, ar į bamperį ar prie benzino užpylimo. Mūsų nuomone visuomet yra tikslinga daryti dujų pildymą prie benzino užpylimo dėl keleto priežasčių. Pati pagrindinė turbūt yra ta kad darant dujų pildymą prie benzino užpylimo yra patogiau pilti dujas, ypatingai kai ateina žiema ir pildymo kamštelis jei jis yra bamperyje priledėja ar prišąla bei apsineša purvu, o pilantis patiems dujas reikia klauptis lietui lyjant ant kelėno ar sniego, kas tikrai kartais sudaro nepatogumų todėl dujų pildymas prie benzino bako yra tikrai patogesnis ir nereikia daryti žalos bamperiui, nėra rizikos kad prisilietę ar užkabinę bamperį pažeisite dujų pildymą.

Dujų pildymas prie bamperio

Dujų pildymas prie bamperio

Dujų pildymo hermetinimas iš vidaus siekiant išvengti korozijos pradžios

Dujų pildymo hermetinimas iš vidaus siekiant išvengti korozijos pradžios

Dujų pildymas prie benzino užpylimo, deja bet turi ir minusų, vienas iš jų yra intervencija į kėbulą – padarytą vietą reikia būtinai sandarinti iš vidaus kad nerūdytų pažeistas metalas, minusas ir tas kad reikia saugoti perėjimą kuris reikalingas norint užsipilti dujas, o perėjimas smirda tad reikia jį laikyti automobilio bagažinėje.

Žemiau pridedame video medžiagą kaip reikia naudotis ir kaip vyksta dujų užpylimas kai pildymas yra prie benzino užpylimo.

https://www.youtube.com/watch?v=XlFZgehvuqM
https://www.youtube.com/watch?v=9n5ulBcDPBo
https://www.youtube.com/watch?v=Oor4JFSePxs
https://www.youtube.com/watch?v=6Y8ZMGHVmjc

Dujinių purkštukų tvirtinimas;

Dujinių purkštukų vieta ir pasirinkimas yra taip pat esminis, čia reikia spręsti dilemą ar statyti purkštukus patogiau, bet daryti didesnį purkštukų dujų padavimo šlangučių ilgį, ar geriau statyti juos mažiau patogiai, bet šlangeles padaryti trumpesnes kad kuo mažiau nukentėtų automobilio dinamika. Čia visuomet pirmenybę reikia teikti efektyvumui ir dinamikai, kiek įmanoma purkštukų šlangeles daryti trumpesnes, purkštukų takelį tvirtinti tvirtai jei įmanoma stačiai. Idealiu atveju geriausiai yra patalpinti dujinius purkštukus po variklio gaubtu kur jie nesimato ir nekrenta į akis, bet ne visuomet tam  yra vietos ir galimybių.

Aštuoni dujų purkštukai Valtek BMW 730 automobilyje

Aštuoni dujų purkštukai Valtek BMW 730 automobilyje

Variklio gaubtas dengiantis dujinius purkštukus

Variklio gaubtas dengiantis dujinius purkštukus

Dujų purkštukai Audi variklio skyriuje kurie pasislėps po dengiančiosiom plastmasėm.

Dujų purkštukai Audi variklio skyriuje kurie pasislėps po dengiančiosiom plastmasėm.

Audi variklio skyrius kur dujiniai purkštukai slepiasi po dengiančiom plastmasėm

Audi variklio skyrius kur dujiniai purkštukai slepiasi po dengiančiom plastmasėm

Dujų padavimo vieta į kolektorių

Šita vieta yra labai svarbi nes dujų padavimas įtakoją automobilio važiavimo dinamiką, persijungimą ir perėjimą iš važiavimo benzinu į dujas todėl dujų padavimas turi būtų kiek įmanomai artimas benzino padavimui. Kartais tam kad kokybiškai ir tinkamu kampu padaryti dujų padavimą reikia nusiiminėti kolektorių ar net dar giliau už kolektoriaus tad čia reikia skirti laiko iš karto padaryti gerai kad paskui prie to nereikėtų grįžti.
Žemiau demonstruojame kaip yra padarytas dujų padavimas Audi automobilyje kai nuimtame kolektoriuje dujų padavimą padarome greta benzino purkštukų, tinkamu kampu į degimo kamerą.

Dujų padavimo darymas ir dujų purkštukų tvirtinimas prie nuimto kolektoriaus

Dujų padavimo darymas ir dujų purkštukų tvirtinimas prie nuimto kolektoriaus

Nuotrauka ganėtinai prastos kokybės bet matosi kaip dujų padavimo vieta yra greta benzino padavimo vietos

Nuotrauka ganėtinai prastos kokybės bet matosi kaip dujų padavimo vieta yra greta benzino padavimo vietos

Mazda 6 3.0 kolektorius kuriam bus daromas dujų padavimas identiškai benzino padavimui

Mazda 6 3.0 kolektorius kuriam bus daromas dujų padavimas identiškai benzino padavimui

Dujų padavimui naudojami ilgesni štuceriai tam kad dujas paduoti tiesiai į degimo kamerą idealiai per vidurį.

Dujų padavimui naudojami ilgesni štuceriai tam kad dujas paduoti tiesiai į degimo kamerą idealiai per vidurį.

Dujinės ir aušinimo šlangų pravedimas

Aušinimo šlangos, dujų padavimo ir vakuumo šlangos turi būti pravestos tvarkingai, neįtemptos, nesiliesti prie judančių detalių ar karštų variklio skyriaus komponentų. Jei yra vietos kuriose šlangos liečiasi su aštriais kampais, yra tikslinga jas įvilkti į apsauginę gofrą kuri apsaugo tiek nuo temperatūros tiek nuo trinties.

Laidynas

Laidynai ir tvarkingas jų pravedimas yra taip pat labai svarbu. Reikia įvertinti kad variklis juda, todėl laidai negali būti pertempti, negali liestis prie karštų variklio skyriaus komponentų, visi kontaktai turi būti tinkamai lituojami ir izoliuojami terminiais kembrikais o paskui ir izoliacija. Jokių suvyniojimų ar kitokių silpnų vietų negali būti. Visuomet montuojant dujinę įrangą svarbu neapkrauti variklio skyriaus papildomais laidais, jų ilgius parinkti reikia optimalius, prisilituoti jei eina tiesiai prie variklio benzininio kompiuterio tam kad nereikėtų jų papildomai vedžioti variklio skyriuje pas tik padidintų painiavą jame.

Visas laidynas montuojamas Servise 007 yra grupuojamas ir izoliuojamas apsauginėmis gofromis.

Visi dujų įrangos laidai Servise 007 pravedami grupuojant laidus saugant apsauginėmis gofromis

Visi dujų įrangos laidai Servise 007 pravedami grupuojant laidus saugant apsauginėmis gofromis

Visi dujų įrangos laidai Servise 007 pravedami grupuojant laidus saugant apsauginėmis gofromis

Visi dujų įrangos laidai Servise 007 pravedami grupuojant laidus saugant apsauginėmis gofromis

Taigi visi šie punktai kuriuos išvardinome yra tie punktai iš kurių susideda saugus, kokybiškas dujinės įrangos sumontavimas. Jei Jus domina būtent toks dujų įrangos montavimas – kreipkitės ir mes sumontuosime dujinę įrangą į jūsų automobilį maksimaliai kokybiškai, patarsime dėl komponentų ir laiko bei kainos.

Visus susidomėjusius automobilių remontu ir informacija esančia Serviso 007 puslapyje kviečiame tapti mūsų Serviso 007 facebook paskyros draugais ir stebėti mūsų daromus darbus, foto ir video reportažus.

Taip pat kviečiame prisijungti ir prenumeruoti mūsų Serviso 007 Youtube video kanalą.

Related Posts