Dujų įrangos remontas ir priežiūra

Dujų įrangos remontas, reguliavimas

nuo / 0 Komentarai / 24485 Peržiūros / 15 vasario, 2010

Dujų įrangos remontas ir reguliavimas Servise 007 – dujų įrangos privalumai šiais laikais yra gana aiškus – tai kuras kuris kainuoja beveik du kartus pigiau nei benzinas. Logika šiuo aspektu yra paprasta, jei automobilis vartoja benzino 10 litrų, esant tvarkingai dujų įrangai, teisingam sureguliavimui ir suderinimui, dujų automobilis suvartos iki +15% lyginant su benzinu, vadinasi suvartos maksimaliai 12 litrų dujų. Nereikia daug labai skaičiuoti net ir matant kintančias kuro kainas, dujų kaina visuomet buvo ir tikriausiai bus du kartus pigesnė už benziną, tad dujų įrangą susimontuoti tikrai verta, ji paprastai atsiperka per metus, o sekančiais metais turite sutaupę pinigų atostogoms vien tik nuo kurui sutaupytų lėšų, nekalbant jau apie tai kaip tausojate gamtą.

Dujų pildymo pistoletas

Dujų pildymo pistoletas

Kaip teisingai eksploatuoti automobilius su dujų įranga?

Klaidinga samprata pas daugelį vairuotojų, o gal ir dujų montuotojų tiesiog apsileidimas kad nepaaiškina kaip teisingai eksploatuoti automobilį su dujų įranga. Visų pirma ką reikia žinoti, kad automobilis turintis dujų įrangą negali nevažiuoti benzinu, jei automobilis nevažiuoja ar nesikuria benzinu – reikia tvarkyti ar dujų įrangą ar automobilio kitas problemas, nepaisant to, po dujų montavimo negali būti jokio pasiteisinimo kad va sumontavome dujų įrangą ir dabar benzinu nevažiuos. Tokio paaiškinimo iš montuojančių dujų įrangą meistrų sulaukti neturėtumėt, o jei sulauksite – patartumėm kreiptis kitur.

Eksploatuojant dujų įrangą turintį automobilį reikia žinoti kad kurti automobilį visuomet labai patartina tik benzinu. Dujas įjungti patartina bent jau pradėjus šilti varikliui kai temperatūros rodyklė pajuda iš mirties taško. Modernesnės dujų įrangos sistemos net neleidžia įjungti ankščiau nustatytos temperatūros.

Kuriant ar jungiant dujas per anksti yra visuomet rizika sukelti atbulinį smūgi, ar kitaip liaudyje vadinamą „šūvį“. Tokio šūvio metu automobiliuose su oro srauto matuoklėmis yra rizika sugadinti oro srauto matuoklę, tokio šūvio metu paprastai trūksta oro srauto srauto paėmimo šlangą, ar oro filtro dėžė. Taip pat kuriant ant dujų, ypač šaltu oru dėvisi reduktorius dujų, kuris nėra šildomas aušinimo skysčio ir taip šalto pavidalo dujos pažeidžia membranas esančias dujų reduktoriuje, taip sutrumpinančios reduktoriaus eksploatacijos laiką.

Dujų įrangos priežiūra

Dujų įrangai, jei ji sumontuota tinkamai, priklausomai nuo dujų įrangos komplektacijos ar dujų įrangos kartos, priežiūros didelės nereikia. Reikia nepamiršti kad dujų reduktorius turi baigtinį resursą, taip pat reikia kas du metus bent jau patikrinti ir reikalui esant pakeisti dujų įrangos filtrą kuris yra magnetiniame vožtuve prieš reduktorių. Reduktorius paprastai laiko apie 3-4 metus priklausomai nuo to kaip yra eksploatuojamas.

Dujų įrangos gedimai

Dujų įrangos gedimai paprastai būna labai glaudžiai susiję su dujų įrangos komponentų būkle ir montavimo dujų kokybe. Populiariausi ir dažniausiai pasitaikantys gedimai yra tokie kaip žemos ar netolygios važiuojant dujomis apsukos, automobilio gesimai riedant laisva eiga, neteisingos ir realybės neatitinkančios dujų sąnaudos, trūkčiojimas ir dinamikos trūkumas važiuojant dujomis. Pamėginsime aprašyti keletą paprastesnių gedimų kuriuos galima susitvarkyti patiems žinant šią informaciją.

Tam kad būtų lengviau identifikuoti dujų įrangos gedimus, pamėginsime žemiau pristatyti pagrindinius dujų įrangos elementus:

Dujų reduktorius paprastai atrodo ar yra panašus į tokį koks demonstruojamas žemiau. Dujų reduktorius paprastai turi du įėjimus šlangos kuriomis atkeliauja aušinimo skystis, vieną išėjimą dujomis kur eina dujos į automobilio variklį ir vieną vamzduką kuriuo ateina skystoji dujų fazė. Žemiau matote nuotrauką vieno iš populiariausių ir geriausių kokybės ir santykio – Emmegas reduktorių.

Emmegas dujų reduktorius

Emmegas dujų reduktorius

Dujos prieš patekdamos į reduktorių, pereina vieną apsauginį magnetinį vožtuvą kuriame yra dujų filtras. Jų taip yra įvairių dydžių ir modelių, bet dauguma jų atrodo panašiai kaip parodyta nuotraukoje žemiau:

Dujų įrangos magnetinis vožtuvas ir dujų filtras

Dujų įrangos magnetinis vožtuvas ir dujų filtras

Prasta trauka ir automobilio dinamika – tam priežastys paprastai būna dėl neteisingo dujų ir oro santykio automobilio variklyje. Paprastai ši problema yra šalinama sureguliuojant dujas. Jei automobilyje įmontuota paprasčiausia dujų įranga, vadinama pirma dujų įrangos karta, tai ją patartina sureguliuoti kas kartą keičiantis klimatui ir keičiant oro filtrą.

Eksploatuojant automobilį su dujomis, reikia visuomet stebėti aušinimo skysčio lygi, kadangi aušinimo skystis sušilęs šildo reduktorių ir garina dujas, aušinimo skysčio visuomet turi būti pakankamai.

Netolygios ar pulsuojančios apsukos – taip paprastai nutinka dėl neteisingo dujų mišinio ir reikia sureguliuoti dujų įrangą, bet taip pat būna ir taip kad dėl dujų įrangos montavimo oro paėmimo sistemoje pradeda gaudyti orą ir taip kompiuteris pasimeta ir nenustato reikiamų apsukų.

Per didelės dujų sąnaudos – paprastai taip pat atsiranda dėl neteisingo dujų mišinio, to priežastis taip pat gali būti jau senas dujų reduktorius kurį reikia remontuoti. Viduje yra keičiamas remontinis komplektas kurį sudaro naujas membranų ir gumelių komplektas.

Dujų įrangos remontas

Dujų įrangos remontas paprastai apsiriboja netvarkingos dujų įrangos montavimo elementų taisymas ar perdarymas. Taip pat yra keičiami dujų įrangos filtras ar nuleidžiamas dujų reduktoriaus kondensatas. Taip pat tvarkomi elektriniai magnetai, jie keičiami kitais nes būna taip, kad jie sugenda. Keičiami reduktoriai ar dedami rem komplektai. Montuojamos apsauginės dujų liaudyje vadinamos „chlapuškės“ kurios apsaugo automobilio variklio dalis nuo pažeidimo, tokias kaip oro srauto matuokles, oro paėmimo sistemą, ar oro filtro dėžę.

Keletas įdomesnių dujų įrangos remontų demonstruojama žemiau. Žemiau matome nuotrauką dujų įrangos apsauginio vožtuvo kurio paskirtis turėtų būti uždaryti atbulinio smūgio metu susidariusį oro srautą kuris gali suskaldyti filtro dėžę bei pažeisti oro srauto matuoklę.

Dujų įrangos apsauga nuo atbulinio smūgio, dujų šūvio

Dujų įrangos apsauga nuo atbulinio smūgio, dujų šūvio

Žemiau taip pat matome kaip buvo išspręsta oro šlangos ilgio problema, išimta rezonansinė dėžutė ir padarytas toks sprendimas. Per sujungimus gaudė orą, pulsuodavo apsukos ir buvo prasta automobilio trauka.

Dujų įrangos meatmorfozės, "unikalūs" sprendimai montuojant dujas...

Dujų įrangos metamorfozės, “unikalūs” sprendimai montuojant dujas…

Dujų įrangos reguliavimas, pirma dujų karta

Dujų įrangos reguliavimas yra svarbus, ypač automobiliams kurie yra eksploatuojami su pačia paprasčiausia pirmos kartos dujų įranga. Tokią dujų įrangą patartina reguliuoti gan dažnai, keičiantis temperatūroms ir sezonams, keičiant oro filtrą. Reguliuojant tokią įrangą optimaliai galima sureguliuoti tiek miesto rėžimui tiek rėžimui tolimesnei kelionei. Tam kad galima būtų reguliuoti pirmą dujų įrangos kartą – reikia turėti įmontuotą lembda emuliatorių kuris pajungtas prie lembda zondo lempučių dėka parodo mišinio riebumą ar liesumą.

Antros ar ketvirtos dujų kartos įrangos reguliavimas

Antra ir ketvirta dujų kartos reguliuojamos jau sudėtingiau, reikalingas tiek kompiuteris tiek perėjimas kurio dėka būtų galima sujungti įrangą bei programos kurių dėka galima reguliuoti dujų įrangą. Populiariausios antros kartos dujų įrangos yra Stag ir Bingo, ketvirtos kartos BRC, STAG ir kitos. Žemiau pridedame reguliavimo proceso pavyzdį kaip yra reguliuojama Stag 50 dujų įranga.

https://www.youtube.com/watch?v=pFIoDoE5ZyA

Dujų įrangos problemos

Žemiau pridedame galeriją įdomesnių dujų įrangos problemų ir jų sprendimų, matysime nesamones pridarytas oro paėmimui, matysi apsaugines atbulinio smūgio chlapuškes kurių viduje nėra apsaugos ir panašių tokių komiškų o kartu ir graudžių problemų ir jų sprendimų.

Reziume ir išvados

Dujų įranga automobiliuose yra populiari ir didėjant benzino kuro kainoms ji tik populiarės. Renkantis dujų įrangą reikia atsižvelgti į tai kas geriausia Jūsų automobiliui, kai kurie automobiliai kuo puikiausiai dirba su paprasčiausia dujų įranga, o kitiems reikalinga sudėtingesnė dujų įranga. Dujų įranga, kaip ir kiekviena papildoma įranga turi savo niuansų ir reikalauja tam tikros priežiūros, reguliavimo ir žinojimo kaip įrangą saugiai ir patikimai eksploatuoti. Nepaisant to, dujų įranga automobiliui jei sureguliuota ir sumontuota tinkamai niekada nedarys jokios žalos nei varikliui nei kitoms automobilio variklio dalims. Jei nuspręsite montuotis dujų įrangą – kreipkitės padėsime ir pakonsultuosime kokia labiausiai tiktų, jei jau turite įrangą – bet skundžiatės dujų įrangos problemoms – kreipkitės, mėginsime padėti.

Visus susidomėjusius automobilių remontu ir informacija esančia Serviso 007 puslapyje kviečiame tapti mūsų Serviso 007 facebook paskyros draugais ir stebėti mūsų daromus darbus, foto ir video reportažus.

Taip pat kviečiame prisijungti ir prenumeruoti mūsų Serviso 007 Youtube video kanalą.

Related Posts