Variklio keitimas Servise 007

Variklio keitimas, variklio tikrinimas

nuo / 0 Komentarai / 25379 Peržiūros / 7 vasario, 2010

Variklio keitimas – kartais dėl tam tikrų priežasčių yra verta variklį keisti labiau nei remontuoti seną. Reikėtų nepamiršti ir to, kad kartais varikliai sugenda taip kad dėl tam tikrų detalių gedimo esate priversti keisti variklį kitu. Žemiau pamėginsime papasakoti kodėl kartais verta keisti variklį kitu vietoje to, kad pilnai sutvarkyti seną automobilio variklį kurio remontas kaip taisyklė yra tikrai ne pigus, o rasti kas pilnai padarys variklio kapitalinį remontą ir tą padarys taip kaip pridera – yra beveik neįmanoma. Reikėtų pabrėžti, kad mūsų Servise 007 kapitalinio variklio remonto pasidaryti negalima, šiems darbams reikia specializuotų dirbtuvių ir įrangos, o daryti kažką bet kaip – tiesiog ne mūsų stiliuje ir manierose.

Taisyti seną variklį ar keisti jį kitu?

Dažnu atveju visuomet verta taisyti esamą variklį, nepaisant to kiek kainuotų kitas variklis ir jo keitimas nei tiesiog jį pasikeisti? Kodėl? O gi dėl daugelio priežasčių – viena pagrindinė yra ta, kad naujas, kitas variklis kurį įsigysite nebūtinai bus geresnės būklės nei jūsiškis, taip kad turėkite omenyje kad keisdami variklį visuomet rizikuojate. Jei nuspręstumėt remontuoti seną variklį, jūs jau būtumėte garantuoti, kad suremontuotas variklis tarnaus ilgai ir bus pilnai perrinktas ir tvarkingas bei paruoštas tarnavimui tolimesniam laikotarpiui. Tiesa, variklio remontas yra darbas reikalaujantis kruopštumo ir žinių, todėl paprastai kokybiškas automobilio variklio remontas kainuoja nemažus pinigus, o ir detalės nėra pigios.

Žemiau pridedama variklio nuotrauka

Automobilio variklis

Automobilio variklis

Dažnai girdime terminą kapitalo variklio remontas, o servisai turi eilutes kainoraščiuose kuriose suma prie kapitalinio variklio remonto yra nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių. Čia nereikia skubėti – teisingai diagnozuoti variklio problemas ne visada yra lengva ir tam reikia turėti ir patirties ir teorinių žinių, o remontuojant variklį kapitaliai, ne visada reikia keisti visiškai viską be iš imties, o kartais kaip tik reikia keisti kur kas daugiau nei atrodo iš pradžių, tad čia visuomet teisingas sprendimas protingas būklės vertinimas o jau tuomet sprendimo priėmimas bent jau preliminariai žinant remonto kaštus ir vertinant kito variklio suradimo galimybes ir rinkos kainas.

Taigi reziumuojant, mūsų nuomone remontuoti variklį, kokybės ir patikimumo prasme visuomet verta labiau nei pirkti kitą katę maiše, tik ne visada tai yra finansiškai geriau, o ir surasti kas tinkamai padarys pilną ir sudėtingą variklio remontą yra sunku. Nereikia pamiršti ir tai kad kai kurių automobilių varikliai tikrai kainuoja pigiai, o tų kurie dažnai genda – kaip tik brangiai. Vienas klientas sugeba variklį nupirkti už tikrai simbolinę metalo kainą, o kitas jau perka pakankamai brangiai, tad visiškai vienašališko sprendimo remontuoti ar keisti tikrai nėra – kiekvienas automobilio variklio remontas yra savitas ir reikalauja savitų sprendimų ir skaičiavimų.

Jei kyla dvejonių remontuoti ar keisti seną variklį – pasikonsultuokite su mumis ir pamėginsime patarti ir padėsime priimti tinkamą sprendimą.

Kaip patikrinti ar perkamas kitas variklis yra geras?

Perkant kitą variklį geriausiai jį tikrinti kai jis dar yra kitame automobilyje, tam kad būtų galima varikli užkurti bei atlikti keletą patikrinimų, apie keletą pagrindinių pamėginsime ir pakalbėti. Nepatartume pirkti variklio kuris išimtas senai ir mėtosi protuose ant drėgnu grindų bet kaip numestas ilgą laiko tarpą, tokie varikliai nekelia pasitikėjimo, o jų patikrinti praktiškai neįmanoma, o jį pirkti įdėti ir tuomet tikrinti, ar paskui išimti ir vežti gražinti tikrai ne variantas ir taip susitarti spėju nei pavyks nei kas nors norės mokėti už variklio keitimo darbus tik tam kad jį patikrinti.

Jei vis tik perkate variklį iš automobilio kuriame jis dar stovi ir galima jį užkurti, pirmiausi dalykai kuriuos reikėtų patikrinti tai yra aušinimo skystį ir tepalą. Tepalas turi būti švarus, jis turi būti normos ribose, be jokių baltų tirščių ar putų. Aušinimo skysčio bakelis ir radiatorius turi būti taip pat švarūs, skaidrūs ir be jokių tirščių ar teršalų.  Aušinimo sistemoje neturi kilti burbuliukai kai variklis pasiekia darbinę temperatūrą, o aušinimo sistemos šlangos neturi būti labai kietos.  Tepalo matuoklė negali būti apsinešusi jokiomis apnašomis. Jei variklis dirba gražiai, palaukite kol jis pasieks darbinę temperatūra, tuomet paprašykite vieno žmogaus palaikyti sūkius ties 3000-4000 riba ir stebėkite išmetamąsias dujas, jų neturi būti ypatingai daug, jos neturi smirdėti benzinu ar tepalu, neturi mesti sunkaus ir melsvo dūmo kuris sunkiai sklaidosi. Jei taip vis tik nutiktų, tai būtų ženklas, kad šis variklis degina aušinimo skysti arba tepalą.

Tam, kad būtų aiškiau demonstruojame kaip atrodo aušinimo skystis kuris maišėsi su tepalu, taip tepalas aušinimo skystyje pavirto pilkomis/gelsvomis putomis kurios yra tirštos ir blokuoja variklio aušinimą, teršia kanalus. Jei pamatysite tokį ar panašų vaizdą automobilio variklyje kurį ketinate pirkti – bėkite nuo jo kuo toliau.

https://www.youtube.com/watch?v=szsUS2vk_k4

Esant tepalo sistemoje, aušinimo skystis būna sunkesnis už tepalą tad paprastai juos sumaišius ir tam tikrą laiką palikus vienoje talpykloje tepalas ir aušinimo skystis dėl svorio skirtumų labai gražiai atsiskiria.

Žemiau matome variklio karterį, kuriame maišėsi tepalas ir aušinimo skystis:

Aušinimo skystis tepale, nuotraukoje automobilio variklio karteris

Aušinimo skystis tepale, nuotraukoje automobilio variklio karteris

Taip pat kartais kai aušinimo sistema nesandari ar maišosi su tepalu, galima pastebėti apnašas ir tirštą masę ant radiatoriaus kamštelio ar išsiplėtimo bakelio kamščio, kaip kad parodyta žemiau nuotraukoje:

Purvas aušinimo sistemoje

Purvas aušinimo sistemoje

Kaip ir minėjome aukščiau, aušinimo sistemoje negali kilti burbuliukai varikliui pasiekus darbinę temperatūra. Paprastai jei taip nutinka variklis stipriai dūmina sunkiais, sunkiai besisklaidančiais dūmais o radiatoriuje ar išsiplėtimo bakelyje galima matyti tokius burbulus ar pastebėti ženkliai per kietas aušinimo šlangas.

Žemiau demonstruojamas išsiplėtimo bakelis kuriame matosi kaip pučiamas slėgis į aušinimo sistemą ir kyla burbuliukai.

https://www.youtube.com/watch?v=kYcg8uUoG5I

Žemiau video medžiagoje matysite kaip reikia tikrinti radiatorių jei nesimato išsiplėtimo bakelyje, tik nepamirškite kad darbinis slėgis aušinimo sistemoje yra normalu ir neatsukinėkite radiatoriaus kamščio dirbant varikliui, rizikuojate nusideginti karštu aušinimo sistemos skysčiu.

https://www.youtube.com/watch?v=7UyhjT7nWY0

Paprastai aušinimo sistemos ir tepalo bėdos yra lydimos ir gausaus dūmų išmetimo sistemoje kiekiu, šiame video demonstruojame kaip atrodo dūminimas kai variklis degina aušinimo skystį:

https://www.youtube.com/watch?v=4OV_QD_yFlo

Sekančiu etapu labai tikslinga tikrinti variklio kompresija, tam reikės specialaus įrankio kompresijos matuoklio. Kaip pvz jis parodytas žemiau:

Kompresometras - įrankis variklio kompresijai matuoti

Kompresometras – įrankis variklio kompresijai matuoti

Apie variklio kompresijos matavimą detaliau aprašysime atskiroje skiltyje, o kol kas žemiau pateikiame video kaip yra matuojama variklio kompresija:

https://www.youtube.com/watch?v=_lP8rEaIq4U

Tam kad pamatuoti kompresiją reikės išsukti variklio žvakes, o jų išvaizda taip pat nemažai gali pasakyti apie automobilio variklio būklę, plačiau apie tai kaip iš žvakių nustatyti variklio būkle skaitykite šiame žvakių puslapyje.

Išorinė variklio išvaizda ir bendras automobili stovis taip pat pasako nemenkai apie automobilio variklio būklę, čia reikia atkreipti dėmesį ir bendra automobilio išvaizdą, kaip atrodo variklio skyrius, ar variklio išorė švari ir neapibėgusi tepalais, ar variklis yra parduodamas nes automobilis patyrė avariją ir nebus taisomas, ar tiesiog dėl kitų priežasčių.

Variklio keitimas

Jei vis tik kitas variklis atrodo geresnis pasirinkimas pasveriant visus už ir prieš, pakalbėsime apie variklio keitimą. Keičiant variklį, reikia pasirinkti gerus meistrus, o jei keisite patys žinoti keletą niuansų be kurių apsieiti nepavyks. Tiesa keičiant variklį patiems, tą reikėtų daryti sausoje vietoje, prie bent jau +10c temperatūros. Variklio keitimas pareikalaus nemažai įrankių kurių reikės ardant variklio pakabą, talpos tepalo išleidimui ir užpylimui ir gervės kurią būtų galima panaudoti norint iškelti ir įkelti variklį. Tokią gervę galima išsinuomoti už ~15€ parai, kaip ji atrodo demonstruojama nuotraukoje žemiau:

Gervė skirta variklio įkėlimui ir iškėlimui

Gervė skirta variklio įkėlimui ir iškėlimui

Taip pat nepamirškite, kad keičiant variklį, galima atlikti ir keletą darbų kuriuos šiaip atlikti yra sudėtinga ir kainuoja papildomai, o keičiant variklį tą galima padaryti, pavyzdžiui prieš įkeliant variklį galima patikrinti ir jei reikia pakeisti paskirstymo diržą, įtempimo guolius ir vandens pompą. Jei reikės nuiminėti greičių dėžę, patikrinkite ar neleidžia dėžės riebokšliai, bei kaip atrodo automobilio sankabos komplektas. Patartina pasikeisti jei ne visą sankabą tai bent išminamą sankabos guolį.

Žemiau kviečiame peržiūrėti kaip buvo keičiami varikli Honda CRX ir Mazda bg GT automobiliams. Taip pat Honda Civic automobilio variklio keitimas.

Žemiau pateiktoje nuotraukoje matome Honda CRX variklį kuris bus keičiamas. Tam kad sutaupyti laiko, variklis paruošiamas iš anksto. Patikrinamas paskirstymo diržas, pakeičiamas tepalo filtras, patikriname vandens pompa, žvakės, reguliuojami vožtuvai. Kaip atrodo paruoštas variklis matome nuotraukoje žemiau:

Honda CRX variklis ruošiamas keitimui

Honda CRX variklis ruošiamas keitimui

Tam, kad būtų paprasčiau įkelti ir iškelti variklį buvo naudojama specialiai tam, aukščiau demonstruota gervė. Kaip buvo iškeliamas variklis matome nuotraukose žemiau:

Iškeliamas ir išimamas Honda CRX variklis

Iškeliamas ir išimamas Honda CRX variklis

Iškeliamas ir išimamas Honda CRX variklis

Iškeliamas ir išimamas Honda CRX variklis

Iškėlus variklį turime tuščią variklio skyrių kuriame lieka kaboti paremta greičių dėžė. Kartais, patogumo sumetimais yra tikslinga iškelti visą variklį, o jau iškeltame keisti įsiurbimo ar išmetimo kolektorius, greičių dėžę ir tik tuomet jau įkelti variklį. Žemiau matome variklio skyrių be variklio:

Honda CRX variklio skyrius be variklio, sekančiu žingsniu bus įkeliamas kitas variklis

Honda CRX variklio skyrius be variklio, sekančiu žingsniu bus įkeliamas kitas variklis

Sekančiu etapu yra įkeliamas kitas honda crx variklis, kaip tai daroma matome nuotraukoje žemiau:

Įkeliamas kitas Honda Crx variklis

Įkeliamas kitas Honda Crx variklis

Įkeltas variklis atrodo štai taip:

Pakeistas Honda CRX variklis

Pakeistas Honda CRX variklis

Žemiau kviečiame peržiūrėti keletą įdomesnių nuotraukų susijusių su variklių keitimu kuriuos mums teko atlikti:

Reziume ir išvados

Siūlome gerai pasvarstyti ir įvertinti visus už ir prieš prieš keičiant variklį ar nusprendžiant remontuoti esamą. Jei vis tik nuspręsite pirkti kitą variklį, neskubėkite, rinkitės ir išsirinkite geros būklės automobilį kad tikrai neprašautumėt ir nepasitvirtintu taisyklė, kad taupus moka du kartus. Jei nuspręsite variklį keisti pats, pasirūpinkite visais reikiamais įrankiais bei šilta vieta variklio keitimui, pasirūpinkite ir automobilio variklio keitimo instrukcija, ar kitaip vadinamu „manualu“ nes instrukcijoje rasite daug atsakymu ir reikiamų patarimų. Jei vis tik nuspręsite keisti variklį ir kils klausimų ar reikės padėti jį įvertinti – kreipkitės ir mėginsime padėti.

Kviečiame prisijungti prie mūsų Facebook automobilių remonto puslapio ir sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.

Kviečiame jungtis prie mūsų automobilių remonto video Youtube kanalo.

Related Posts