Toyota D-4D paskirstymo diržo keitimas Servise 007

Toyota D-4D paskirstymo diržo keitimas

nuo / 0 Komentarai / 30368 Peržiūros / 22 rugsėjo, 2011

Toyota D-4D paskirstymo diržo keitimas – Toyota D-4D variklis yra vienas iš turbūt patikimiausių dyzelinių japoniškų variklių, na čia subjektyvi mūsų nuomonė, bet manau daugelis vairuotojų pritars mūsų nuomonei, kad šie D-4D varikliai tikrai pasižymi didele galia, geru automobilio dinamiškumu ir tikrai ganėtinai ekonomišku važiavimu.

Toyota D-4D 2.0 - variklio paskirstymo diržo keitimas

Kaip ir kiekvienas variklis tiek ir Toyotos D-4D variklis turi savų niuansų ir priežiūros reikalavimų, iš esmės du pagrindiniai šio variklio ir automobilių su šiais varikliais, liaudyje turbūt populiariausi yra Toyota Avensis ir Toyota Corolla, trūkumai yra tie kad eksploatacija jų nėra pigi, nors ir daroma ji iš esmės tik vieną kartą – tai pagrindinio diržo, visų atraminių ir įtempimo guolių kartu su hidrauliniu įtempėju bei vandens pompos keitimu, na ir taip pat dažnai pasitaikanti ir plačiai diskutuotina plaukiojančio smagračio problema. Abu šiuos planinius remontus mes galime pasiūlyti savo servise, tiek dalių prasme už geras kainas, tiek paties remonto, kadangi šioje srityje jau turime sukaupę šiek tiek patirties. Žemiau ir pamėginsime apžvelgti vieną iš šių planinių ir reikalingų remontų – tai D-4D variklio paskirstymo diržo keitimą.

Kada reikia keisti Toyota D-4D pagrindinį paskirstymo diržą?

Jei kyla bent kokia nors abejonė ar įtarimas kad diržas nekeistas, ar tiesiog naudojatės automobiliu jau keliasdešimt tūkstančių ir nežinote prieš tai jis buvo keistas ar ne – nerizikuokite ir pasikeisti visus guolius bei paskirstymo diržą. Turėkite omenyje kad nusipirkę automobilį ir pasikeitę paskirstymo diržą, vandens pompą ir visus guolius, ramiai važiuosite apie 100 000km, priklausomai nuo eksploatavimo sąlygų, Toyota šiam varikliui diržą paskirstymo keisti nurodo kas 60 000 myliu, 96 000 kilometrų arba kas 5-6 metus – priklauso nuo to kas sukaks pirma. Reikėtų taip pat paminėti kad nutrūkus paskirstymo diržui dėl jo senatvės ir susidėvėjimo, dėl strigusio paskirstymo diržo įtempimo guolio ar per laisvo diržo dėl jau atitarnavusio hidraulinio įtempėjo – yra didelė tikimybė kad varikliui bus padaryta didelė žala ir remontas kainuos turbūt penkis kartus daugiau nei kainuotų jį pasikeisti artimiausiu metu, žinoma realybėje dažniausiai būna taip kad diržas trūksta tuomet kai to mažiausiai reikia, kai esate toli ar užsienyje, o tai tik dar padidina problemas ir kaštus remonto, tad geriau nerizikuokite, pasikeiskite ir ramiai eksploatuosite automobilį. Žemiau pridedame nuotrauką kaip atrodo nutrūkęs paskirstymo diržas

Nutrūkęs paskirstymo diržas

Nutrūkęs paskirstymo diržas

Nutrūkus diržui dažniausiai pasitaikanti problema yra vožtuvų sulankstymas, tai nutinka todėl kad vožtuvai kai kurie lieka išsikišę o stumokliai pakyla į viršų ir kadangi diržas kuris sujungia variklio apačią ir viršų būna nutrūkęs, jis nesukelia vožtuvų tada kada reikia ir pastarieji būna sulankstomi, kartais ir sulaužoma konstrukcija taip kad reikia keisti variklio viršų – galvą. Sulankstyti vožtuvai demonstruojami žemiau.

Sulankstyti vožtuvai nutrūkus paskirstymo diržui

Sulankstyti vožtuvai nutrūkus paskirstymo diržui

Toyota D-4D pagrindinio diržo keitimas

Keičiant Toyotos D-4D paskirstymo diržą, labai svarbu pasirinkti tinkamas dalis, o tinkamas dalis turime omenyje tokias kokios turėjo būti ir buvo sudėtos gamintojo, jokių alternatyvų, pigesnių guolių ar net galvoti apie hidraulinio įtempėjo nekeitimą nesiūlau, jei jau norite taupyti – palikite senus ir nekeiskite nieko, o jei jau nuspręsite keisti paskirstymo diržą su viskuo kas priklauso, beliks tik pasveikinti su tokiu sprendimu ir patarti kokias dalis pasirinkti.

Toyota D-4D 2.0 variklis - keisime paskirstymo diržą, visus guolius ir vandens pompą

Toyota D-4D 2.0 variklis – keisime paskirstymo diržą, visus guolius ir vandens pompą

Taigi – paskirstymo diržų gamintojų yra nemažai, bet patartume rinktis Mitsuboshi, Dayco ar Gates paskirstymo diržus. Tai patikimi, geri paskirstymo diržai kurie montuojami daugelyje naujų mašinų ir daugelis modelių išrieda su šiais paskirstymo diržais todėl tikrai yra patikimi ir geri paskirstymo diržai.

Dayco paskirstymo diržas kuris bus dedamas į Toyota D-4D variklį

Dayco paskirstymo diržas kuris bus dedamas į Toyota D-4D variklį

Mitsuboshi paskirstymo diržas kuris bus dedamas į Toyota D-4D variklį

Mitsuboshi paskirstymo diržas kuris bus dedamas į Toyota D-4D variklį

Na sekantys komponentai be kurių paskirstymo diržas nesisuks ir neišgaus reikiamų kampų yra guoliai, D-4D variklyje jų yra keletas, schema kaip atrodo paskirstymo diržas, ant ko jis dedasi ir kokius komponentus suka galite matyti žemiau.

D-4D 2.0 paskirstymo diržo dėstymas ir agregatai kuriuos jis suka

D-4D 2.0 paskirstymo diržo dėstymas ir agregatai kuriuos jis suka

Paskirstymo diržas D-4D variklyje suka tepalo pompą, kuro siurblį, vandens pompą ir kartu remiasi ant vieno atraminio guolio pažymėto schemoje IDLER ir ant atraminio guolio kurį įtempinėja hidraulinis įtempėjas, schemoje jis pažymėtas kaip AUT TENS. Įtempėjus siūlytume keisti tik tokius kaip buvo originaliai sudėti tai NSK įtempimo guoliai o hidraulinis įtempėjas NTN toks koks buvo originaliai.

NTN hidraulinis įtempėjas ir NSK pagrindinio diržo guoliai

NTN hidraulinis įtempėjas ir NSK pagrindinio diržo guoliai

Lyginame guolius NSK su senais nuimtais kurie buvo originaliai sudėti, kaip matote - jie identiški.

Lyginame guolius NSK su senais nuimtais kurie buvo originaliai sudėti, kaip matote – jie identiški.

NTN hidraulinis įtempėjas, kairėje senas, dešinėje naujas - Identiški.

NTN hidraulinis įtempėjas, kairėje senas, dešinėje naujas – Identiški.

Žemiau norime parodyti kaip atrodo senasis diržas prieš jį nuimant, nuotraukoje matote visus aukščiau išvardintus komponentus, kurio siurblį, vandens pompą ir atraminį bei įtempimo guolius ir hidraulinį įtempėją.

Corolla D-4D nuardytos paskirstymo diržą gaubiančios apsaugos

Corolla D-4D nuardytos paskirstymo diržą gaubiančios apsaugos

Senasis paskirstymo diržas, hidraulinis įtempėjas ir guoliai Toyota D-4D variklyje

Senasis paskirstymo diržas, hidraulinis įtempėjas ir guoliai Toyota D-4D variklyje

Nuotraukoje aukščiau matome seną paskirstymo diržą, hidraulinį įtempėją ir atraminius guolius. Šiek tiek žemiau ir vandens pompą, bet kaip ji atrodo parodysime straipsnio pabaigoje kai aprašysime vieną pavyzdį detaliau, viso keitimo paskirstymo diržo ir vandens pompos nuo pradžių iki galo etapais su foto medžiaga.

Paskirstymo diržo ir jų įtempėjų guolių ir hidraulinio įtempėjo būklės tikrinimas

Visuomet visi stengiasi klausti ar verta keisti įtempimo guolį, ar verta keisti hidraulinį, gal tiks senas, gal tiks sena pompa. Mūsų nuomone toks klausimas iš esmės nėra geras ir netikslingas nes niekas, tame tarpe ir Servisas 007 negalės užtikrinti kad hidraulinis įtempėjas, kaip ir atraminis ar įtempimo guolis kuris šiuo metu atrodo gal ir neblogas laikys dar 30 000 ar 60 000 kilometrų. To negali užtikrinti niekas, kaip manau nei vienas servisas ar meistras, nenorės to nemalonaus konflikto kai subyrėjus guoliui paskirstymo diržas užstrigs, sulankstys vožtuvus ir padarys didelę ir brangią, laiko pareikalaujančią žalą varikliui todėl mūsų labai griežtas patarimas būtų visą komplektą keisti ir apie tai net nesvarstyti. Servise 007 keisdami paskirstymo diržą šiam D-4D būsite garantuoti kad bus sumontuotos tinkamos dalys, parinktos kokybiškos detalės ir jų komponentai ir keičiamos bus arba visos dalys kurias privaloma keisti, arba nekeičiama bus niekas aplamai – juk naujos sistemos ir diržų būklė ir visa sistema bus tiek gera kiek gera bus jos silpniausia grandis, jei Jūs nekeisite nors vieno iš reikalingų komponentų, garantijos negausite.

Prasta paskirstymo diržo būklė

Prasta paskirstymo diržo būklė

Nepaisant to, jei jau dėl įvairių priežasčių tektų tikrinti paskirstymo diržą, įtempimo guolį ir vandens pompą, pamėginsiu parašyti keletą patarimų kaip juos bent jau preliminariai patikrinti pačiam ir nuspręsti keisti juos ar ne.

Tik prieš tai darydamas pabrėžiu, kad šie patarimai tikrai negarantuos tam tikro šių detalių tarnavimo laiko ir mes neprisiimsime jokios atsakomybės dėl padarytos žalos jei pasinaudoję mūsų patarimais Jūs paliksite seną diržą, guolį ar vandens pompą. Ar verta šnekėti apie paskirstymo diržą net nežinau, tiesiog noriu pabrėžti kad esame matę paskirstymo diržų kurių užrašai ir pavadinimai švietė kaip naujų o jie buvo trūkę, tad neapsigaukite jei nusiimsite paskirstymo diržą gaubiančias apsaugas ir pamatysite užrašus, tai dar nereiškia kad diržas yra naujas, ir juo labiau tikrai nereiškia kad yra sudėti nauji guoliai, hidrauliniai įtempėjai ar vandens pompos, tad spręsti pagal jų išvaizdą tikrai nerekomenduotume.

Jei jau norite tikrinti, turite nuimti diržą, atlaisvinti guolius ir tuomet bandyti vertinti jų būklę, bet tą darykite pasinaudodami mūsų patarimais bet supraskite jog rizikos dalis vis tiek lieka ir niekaip neįvertinsite kiek diržas ir guoliai jau pravažiavę ir kiek jiems liko. Vandens pompos tikrinimas – tikrinant vandens pompą reikia būtinai nuimti nuo jos paskirstymo diržą, kad neliktų jokio įtempimo, tuomet ranka pajudinti ją ir paklibinti, jei yra klibėjimas ir judesys iš savo ašies, vandens pompos guoliukas jau kliba ir nors dar tikriausiai neleidžia skysčio – yra grėsmė kad tokia pompa užstrigs ir subyrės, užstrigus nutrauks paskirstymo diržą, tuomet bus sulankstyti vožtuvai.

Žinoma jei vandens pompa leidžia aušinimo skystį tai jau savaime suprantama kad ji yra bloga ir ją reikia keisti nes jos viduje esantis riebokšlis jau atitarnavo. Tiesa, Pastaba, naujos pompos negalima labai sukinėti nei į vieną pusę tol kol ji yra sausa – taip galite pažeisti naujos vandens pompos riebokšlį, todėl surinkę ir sudėję vandens pompą, dar net prieš pasitikrindami ar diržas uždėtas gerai ir ar visos žymės yra vietose – supilkite aušinimo skystį, taip matysite ar niekas niekur neleidžia bei bent dalinai sutepsite pompos vidų ir riebokšlį kai suksite variklį norėdami patikrinti ar viską sudėjote gerai. Paskirstymo diržo įtempimo ir atraminiai guoliai taip pat kaip ir vandens pompa tikrinama nuėmus diržą ir atlaisvinus juos, žiūrime ar jie nekliba iš korpuso, ar tolygiai sukasi, ar kratant nebarška šratukai guolio viduje. Jei jie barška ar guolis kliba – dvejonių keisti jį ar ne neturi likti.

Kaip pavyzdį pateikiame guolius būtent Toyotos D-4D varikliui, vienas guoliukas yra atraminis o kitas sukasi prie alkūnės kurią įtempia hidraulinis įtempėjas.

Toyota D-4D paskirstymo diržo įtempimo guolis

Toyota D-4D paskirstymo diržo įtempimo guolis

Toyota D-4D atraminis paskirstymo diržo guolis, senas ir naujas

Toyota D-4D atraminis paskirstymo diržo guolis, senas ir naujas

Hidraulinio įtempėjo tikrinimas šiek tiek kėblesnis, jų yra skirtingų tipų, o juos patikrinti kartais reikia sudėtingų prietaisų, tad labai į tai stipriai nesiplėsime, bet daugelio automobilių repair manualuose tikrai ši informacija yra, net ir Autodatoje ją galima rasti. Taip pat reikėtų žinoti kad jei įtempėjas apsitepalavęs, jis jau yra blogas ir arba jau nelaiko įtempimo arba greitu laiku nebelaikys todėl tokį reikia iškarto keisti.

Senasis NTN hidraulinis įtempėjas ir naujasis NTN hidraulinis įtempėjas - D-4D varikliui

Senasis NTN hidraulinis įtempėjas ir naujasis NTN hidraulinis įtempėjas – D-4D varikliui

Toyota D-4D vandens pompos keitimas

Toyotos D-4D variklyje esanti vandens pompa yra tikrai labai masyvi, ji dviem varžtais sukasi prie kuro siurblio ir tikrai yra gan masyvi, prie jos korpuso laikosi vienas iš guolių tad jos korpusas ganėtinai didelis. Kaip atrodo D-4D vandens pompa demonstruojame žemiau.

Palyginame seną ir naują vandens pompą Toyota D-4D varikliui.

Palyginame seną ir naują vandens pompą Toyota D-4D varikliui.

D-4D Vandens pompa nuimta keičiant paskirstymo diržus

D-4D Vandens pompa nuimta keičiant paskirstymo diržus

Toyota D-4D - nuimtas paskirstymo diržas ir vandens pompa.

Toyota D-4D – nuimtas paskirstymo diržas ir vandens pompa.

Tiek Toyota D-4D variklyje tiek kituose varikliuose, vandens pompą labai stipriai patariame keisti. Esame matę labai įvairių ir labai blogų vandens pompų kurios yra pažeistos nuo vandens pylimo į sistemą, nurūdijusios sparnuotės, klibantys guoliai, esame matę ne vieną sugadintą variklį dėl laiku nepakeistos vandens pompos.

https://www.youtube.com/watch?v=I0S4kZJhZrA

Šiame video vandens pompą pakeitėme pačiu laiku, ją nuėmus guolis ranka vos prasukamas, jo viduriai subyrėję o aušinimo skystis tiesiog upeliu tekėjo per guolio įvores, todėl savininkui dar labai pasisekė kad pompa nenutraukė paskirstymo diržo ir nesugadino variklio. Reikėtų paminėti kad keičiant paskirstymo diržą ir visus guolius bei vandens pompą – ją sudėjus reikėtų supilti naują kokybišką aušinimo skystį.

Išorinių dirželių keitimas Toyota D-4D varikliui

Labai pravartu keičiant paskirstymo diržiuką ir vandens pompą bei visus guoliukus pasižiūrėti ir įvertinti išorinių dirželių būklę bei įtempėjus. Jei jie blogi ar reikalauja keitimo, geriausiai tuo pačiu keitimu juos pakeisti naujais. Įtempėjų guoliukus taip pat vertinti kaip kad aprašiau paskirstymo diržų guolių tikrinimo būdus ir galimybes. Tiesa, norime pabrėžti, kad Toyotos guoliuką kuris įtempinėja išorinį diržiuką galima išpresuoti ir pakeisti tik patį guoliuką vietoje to kad keisti visą brangų įtempėją. Mes pas save keisdami būtent taip ir padarome, pakeičiame tik guolius nekeisdami visų jų korpusų, tad kaina būna ženkliai mažesnė.

Išorinio diržo įtempėjas kurio vidinį guolį perpresuojame - daug pigiau nei keisti visą ratuką

Išorinio diržo įtempėjas kurio vidinį guolį perpresuojame – daug pigiau nei keisti visą ratuką

Žemiau pridedame video medžiagą kaip tikriname Toyota išorinių dirželių guolių klibėjimą, šie guoliukai nėra nuo D-4D, bet dėka šio video reportažo susidarysite gerą vaizdą kaip jie kliba ir kaip patikrinti juos.

https://www.youtube.com/watch?v=hpxlm6pYzsw

Paskirstymo diržo ir visų guolių bei vandens pompos keitimas Toyota Corolla 2.0 D-4D varikliui

Toyota D-4D variklio apsauga viršutinė

Toyota D-4D variklio apsauga viršutinė

Pradedame nuo variklio apsaugos viršutinės, ją nuimame tam kad prieitume prie dirželių ir kitų varžtų. Taip pat tuo pačiu metu apačioje, atsukame radiatoriaus nuleidimo varžtą ir pradedame nuleidinėti seną aušinimo skystį. Kol skystis bėga, pasikeliame šoną automobilio kad nuardyti apatinę šoninę variklio apsaugą kuri dengia apatinį škivą, ją nuėmę galėsime atsukti alkūninio veleno škivo varžtą ir toliau nuiminėti išorinius variklio dirželius bei paskirstymo diržą dengiančias apsaugas.

Nuimame viršutinę D-4D variklio plastmasę kad geriau prieitume prie dirželių išorinių ir diržo

Nuimame viršutinę D-4D variklio plastmasę kad geriau prieitume prie dirželių išorinių ir diržo

Pasikėle automobilį nuimame apsaugas dengiančias apatinį škivą, bei atsukame jo varžtą.

Pasikėle automobilį nuimame apsaugas dengiančias apatinį škivą, bei atsukame jo varžtą.

Nuimame visus išorinius dirželius Toyota D-4D variklio

Nuimame visus išorinius dirželius Toyota D-4D variklio

Sekančiu etapu kai turime nusiardę visus dirželius, nuimame apatinį škivuką ir pradedame ardyti paskirstymo diržo apsaugas, tiek viršutinę tiek apatinę. Variklį paremiame iš apačios ar viršaus nes teks nuiminėti variklio pagalvę ir jos laikiklį kad normaliai prieiti prie paskirstymo diržo ir vandens pompos.

Toyota D-4D - nuimame paskirstymo diržo apsaugas ir atsukame variklio pagalvę

Toyota D-4D – nuimame paskirstymo diržo apsaugas ir atsukame variklio pagalvę

Atsukame ir nuimame D-4D variklio hidraulinį įtempėja, tuomet nuimsime visus guolius ir paskirstymo diržą

Atsukame ir nuimame D-4D variklio hidraulinį įtempėja, tuomet nuimsime visus guolius ir paskirstymo diržą

Kai jau turime nuėmę visus paskirstymo diržo įtempimo guolius ir hidraulinį įtempėją, galime nuimti ir vandens pompą. Prie vandens pompos šiek tiek kėblu prieiti prie dviejų varžtų kurie tvirtinasi prie kuro siurblio apatinės pusės, tam praverčia specialių kampų specialūs įrankiai, be jų – tikrai tektų pavargti ilgai ir nuobodžiai kol juo išsuktume.

D-4D - nuimtas paskirstymo diržas, visi guoliai ir vandens pompa.

D-4D – nuimtas paskirstymo diržas, visi guoliai ir vandens pompa.

Nuėmę vandens pompą, nuvalome viską nuo aušinimo skysčio likučių, tuomet gražiai nuvalome kantą kur dedasi vandens pompos tarpinė kad naujoji gerai priglustų ir neleistų aušinimo skysčio. Surinkimo etapą pradedame nuo vandens pompos uždėjimo, ją uždėję supilsime naują aušinimo skystį kad pompa susiteptų ir tuo pačiu patikrinsime ar niekas niekur neleidžia ir gražiai priglunda. Nauja vandens pompa dedasi su naujomis tarpinėmis tad silikono ar kitokio hermetiko naudoti nepatariame.

D-4D uždėta nauja vandens pompa ir kuro siurblio škivukas.

D-4D uždėta nauja vandens pompa ir kuro siurblio škivukas.

Uždėjus naują vandens pompą ir supylus aušinimo skystį galime toliau sudėti atraminius ir įtempimo guolius, taip pat hidraulinį įtempėją ir paskirstymo diržą. Žinoma turi sutapti visos žymės tiek viršutinio tiek apatinio veleno škivukų, taip pat ir kuro siurblio. Dėmesio – jokiu būdu neištraukite naujo hidraulinio įtempėjo fiksatoriaus kuris įtemps paskirstymo diržą kol pilnai visko nesudėjote ir neįsitikinote visu 100% kad paskirstymo diržas savo vietose.

D-4D sudedame visus naujus guolius, hidraulinį įtempėja - pasiruošiame diržo uždėjimui

D-4D sudedame visus naujus guolius, hidraulinį įtempėją – pasiruošiame diržo uždėjimui

Sekančiu etapu kai turime visus guolius ir vandens pompą jau vietoje, dėsime paskirstymo diržą. Šiame etape reikia 100% būti tikram kad visos variklio žymės yra savo vietose ir sutampa su specialiom žymėm ant škivukų, kuro siurblio, viršaus ir apačios. Tik esant tuo tikriems galima uždėti paskirstymo diržą.

Uždedame paskirstymo diržą, dar kartą sutikriname kad viskas vietose

Uždedame paskirstymo diržą, dar kartą sutikriname kad viskas vietose

Uždėję diržą apsukame variklį keletą kartų ir dar kartą sutikriname ar visos žymės yra savo vietose ir tikrai gverai uždėjome gerai paskirstymo diržą. Jei viskas atitinka, ištraukiame hidraulinio įtempėjo šplintą, fiksatorių, o tuomet dar kartą prasukame variklį ir įsitikiname kad žymės yra vietose. Jei viskas tvarkoje – pradedame surinkinėti viską tokia pačia seka kaip ir išardėme.

Toyota D-4D paskirstymo diržo uždėjimas ir surinkimo proceso pradžia.

Toyota D-4D paskirstymo diržo uždėjimas ir surinkimo proceso pradžia.

Surinkus visas apsaugas ir apatinį škivą prisukus tokia jėga kokia yra nurodoma – dedami išoriniai variklio dirželiai ir viskas surenkama.

Surenkame D-4D variklio apsaugas po paskirstymo diržo keitimo, dedame išorinius dirželius.

Surenkame D-4D variklio apsaugas po paskirstymo diržo keitimo, dedame išorinius dirželius.

Dedame variklio apsaugas ir pasiruošiame testuoti variklį po paskirstymo diržo keitimo

Dedame variklio apsaugas ir pasiruošiame testuoti variklį po paskirstymo diržo keitimo

Atlikus visus keitimo darbus variklį pakaitiname iki kol įsijungia ventiliatorius, paliekame atvėsti ir patikriname aušinimo skystį, išorinių dirželių įtempimą, jei reikia skysčio dapilame. Paleidžiame dar vieną klientą iš serviso 007 kuris bus ramus dėl savo variklio bent jau artimiausius 60 000 mylių arba šešis metus. Žemiau pridedame keltą foto galerijų kur Servisas 007 taip pat keitė paskirstymo diržus D-4D varikliui.

Toyota Corolla D-4d paskirstymo diržo ir visų guolių bei vandens pompos keitimo ištraukos Servise 007

Plačiau apie šį d-4d diržų keitimą galite diskutuoti bei komentuoti Facebook nuotraukų albume: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150305968029592.368126.112480709591&type=1

Toyota Avensis D-4D paskirstymo diržo ir visų įtempėjų, kartu su vandens pompa keitimo ištraukos Servise 007

Plačiau apie šį d-4d diržų keitimą galite diskutuoti bei komentuoti Facebook nuotraukų albumuose:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.403220929591.182652.112480709591&type=1

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150106371059592.296506.112480709591&type=1

Kviečiame prisijungti prie mūsų facebook fanų puslapio, o taip pat ir sekti mūsų Serviso 007 youtube kanalą ir prenumeruoti naujienas!

Related Posts