Paskirstytojo remontas Servise 007

Paskirstytojo remontas

nuo / 0 Komentarai / 6601 Peržiūros / 5 balandžio, 2010

Paskirstytojo remontas – dauguma automobiliu variklių yra tokios konstrukcijos kurie turi paskirstytoją. Paskirstytojas tai dalis kuri paskirsto babinos sukeliama srovę į tam tikras žvakes. Paskirstytojai būna įvairių tipų, vieni jų viduje turi komutatorių ir kabiną, kiti būna primityvesni, vieną aukštos įtampos laidą ateinantį į paskirstytoją, o viduje skriejikas tiesiog paskirsto jį į žvakes sukdamasis ratu. Kai kurie automobiliai paskirstytojo neturi – turi tiesiog po vieną atskirą kabiną kiekvienai žvakei, kartais vieną kabiną dviem cilindram, tuomet viskas matuojama kitaip ir tokio dalyko kaip paskirstytojo nėra, kartais nėra ir aukštos įtampos laidų.

Žemiau matote nuotrauką kaip atrodo honda paskirstytojas:

Honda paskirstytojas

Honda paskirstytojas

Keletas įdomesnių honda paskirstytojų kurių konstrukcija išoriškai skiriasi bet veikimo principas ir problemos tos pačios.

Honda paskirstytojų pavyzdžiai

Honda paskirstytojų pavyzdžiai

Paskirstytojo gedimai

Šiandien nagrinėsime Honda paskirstytojo gedimus, bet gedimai ir priežastys dėl kurių jie atsiranda hondų paskirstytojams galioja ir daugumai kitų paskirstytojų, nes problemos dėl paskirstytojo gedimų būtų panašios visais atvejais. Sugedus paskirstytojui ar vienai jo daliai – paprastai automobilio nebūna įmanoma užkurti, kartais neina užkurti tik esant drėgnam orui, kartais automobilis pradeda trūkčioti dėl drėgmės ar pramušančio paskirstytojo dangtelio ar aukštos įtampos laidų.

Žemiau pridedame video failą kuriame girdėsite garsą kurį skleidžia paskirstytojas, toks garsas yra skleidžiamas dėl jau sudėvėto viduje esančio guoliuko kurį ardant paskirstytoją būtina pakeisti nauju nes vibruojanti ašelė sugadins tiek vidinį riebokšlį ir tepalas jei dar nepatenka tai greitu laiku pradės patekti į paskirstytojo vidų. Blogesniu atveju, toks garsas ir judanti ašelė viduje sulaužys holo daviklius ir paskirstytoją jau teks keisti nauju.

https://www.youtube.com/watch?v=2dD78iTFUjI

Honda paskirstytojo gedimai, kaip atpažinti, kad kaltas paskirstytojas?

Šiandien nagrinėsime Honda paskirstytojo problemas ir gedimus, kurie dažnai pasitaiko Honda automobiliuose. Honda paskirstytojas, dažniausiai yra sudėtinis, sudarytas iš didelio paskirstytojo dangtelio, po kuriuo slepiasi ne tik skriejikas kuris paskirsto įtampą į tam tikrus laidus, bet jame kartu slepiasi tiek komutatorius kuris valdo kibirkštį skeliančią kabiną, tiek kartu ir babina (aukštos įtampos ritė). Viena iš dažniausiai pasitaikančių problemų Honda automobiliuose, tai tepalas paskirstytojo viduje. Tepalas į paskirstytojo vidų patenka per susidėvėjusį ir pasenusį riebokšlį paskirstytojo gale, jam sukietėjus variklinis tepalas patenka į paskirstytoją ir jį sugadina. Kita problema dažnai pasitaikanti tai paskirstytojo vidinio guolio susidėvėjimas ir skleidžiamas garsas. Kiek paprasčiau taisoma problema yra tiesiog paskirstytojo dangtelio nesandarumas, sprendžiama paskirstytojo dangtelį keičiant nauju. Apie kiekvieną iš šių problemų detaliau aprašymuose žemiau.

Tepalas paskirstytojo viduje

Taigi nutinka taip kad viduje esantis riebokšliukas, kuris randasi pačioje galinėje dalyje kuri kišasi ir remiasi į viršutinį velenėlį, susidėvi ir sukietėja, o sukietėjęs jis pradeda leisti variklio tepalus į paskirstytojo vidų. Priklausomai nuo to kaip stipriai tepalas bėga į paskirstytoją jis sugenda ir automobilis nesiveda. Tepalas puikus laidininkas, o vidus paskirstytojo yra sandarus, toks turi būti tam kad į vidų nepatektų drėgmė, bet problema tame kad ir tepalas tuomet neturi kur išbėgti. Taip kaupdamasis paskirstytojo viduje variklinis tepalas paprastai užlieja paskirstytojo kontaktus, skriejiko besisukančio dėka padengia ir kitus kontaktus bei kitas paskirstytojo dalis ir viena iš paskirstytojo dalių sugenda – paprastai tai būna komutatorius arba aukštos įtampos ritė – babina. Žemiau pridedame nuotrauką kaip paprastai atrodo babina ir komutatorius, jų išvaizda, forma dažnai šiek skiriasi priklausomai nuo variklio tipo, variklio kodo.

Tepalas paskirstytojo viduje

Tepalas paskirstytojo viduje

Honda komutatorius padengtas tepalu

Honda komutatorius padengtas tepalu

Honda babina esanti paskirstytojo viduje

Honda babina esanti paskirstytojo viduje

Kaip atpažinti kad paskirstytojo viduje yra tepalo?

Paprastai yra patartina karts nuo karto pasikeisti paskirstytojo dangtelį, aukštos įtampos laidus ir žvakes. Honda yra jautrūs automobiliai ir jautriai reaguoja į aukštos įtampos šuolius ar padidėjusią apkrovą aukštos įtampos grandinei. Nebūtinai tepalas gali sukelti babinos ar komutatoriaus gedimus, senai nekeistos ir nekeičiamos žvakės taip pat gali būti to priežastis, pramušti laidai taip pat gali būti gedimo priežastis, ne išimtis ir paskirstytojo dangtelis.

Esant kažkuriam ar keliems iš šių išvardintų dalykų, paprastai automobilis pradeda reikšti savo nepasitenkinimą kartais kurdamasis ilgiau, kartais patrukčiodamas prie tam tikrų sūkių ar sunkiai užsivesdamas prie drėgnesnių orų. Jei įtariate, ar profilaktiškai nesate keitę paskirstytojo riebokšlio pasitikrinkite ar jo nėra nuėmę paskirstytojo dangtelį. Jei pamatysite tepalą ant paskirstytojo dangtelio vidaus – laikas susirūpinti paskirstytojo remontu ir kuo skubiai jį atlikti – jei delsite, sugadinsite vieną iš aukštos įtampos elementų kurį teks keisti, o paskirstytoją vis tiek reikės remontuoti. Žemiau pridedame nuotrauką kaip atrodo paskirstytojo dangtelis kuriame yra rasta tepalo:

Honda paskirstytojo dangtelis kurio viduje yra tepalo

Honda paskirstytojo dangtelis kurio viduje yra tepalo

Tepalas honda paskirstytojo viduje

Tepalas honda paskirstytojo viduje

Kartais nutinka taip kad tepalas paskirstytojo viduje yra taip stipriai bėgantis kad jis nes skverbiasi lauk iš paskirstytojo vidaus ir bėga ant variklio šono kaip kad nutiko mūsų nagrinėjamu atveju ir visas variklio šonas po paskirstytoju buvo apibėgęs tepalu. Tiesa čia nebūtinai priežastis yra vidinis paskirstytojo riebokšlis, galimas daiktas kad paskirstytojas leidžia per išorinį žiedelį, kurio pakeitimas yra paprastas, o pats žiedukas nėra brangus, tad atidžiai apžiūrėkite pro kur bėga tepalas ir jei nerasite jo po paskirstytojo dangteliu, tuomet tikėtina kad problema išsispręs ne taip sudėtingai ir ne skausmingai finansiškai. Žemiau pridedame vide medžiagą apie tepalą bėgantį ant variklio pro paskirstytoją:

https://www.youtube.com/watch?v=NcfapkPNTas

Paskirstytojo ardymas, tepalas paskirstytojo viduje

Norint išardyti paskirstytoją ir pasikeisti riebokšlį, visų pirma reikia jį išimti ir atskirti nuo variklio, tą padaryti galima atjungiant visus laidus, ištraukiant žvaklaidžius nuo žvakių ir nuimant visą paskirstytoją. Tiesa, ardant paskirstytoją, būtinai pakeiskite ne tik galinį riebokšlį bet ir paskirstytojo dangtelį bei skriejiką naujais. Žemiau pridedame video medžiagą kurioje demonstruojame kaip ardome D16Z6 Honda Civic automobilio paskirstytoją, kaip matome paskirstytojo dangtelis yra pilnas tepalo, visi kontaktai yra padengti tepalu.

https://www.youtube.com/watch?v=VahGyWs5hpQ

Toliau ardant reikia atjungti laidus ir išimti kabiną, komutatorių ir atlaisvinti korpuso viduje esantį tvirtinimą kuris laiko vidinę ašelę. Tik viską išardžius pilnai galėsime prieiti prie paskirstytojo riebokšlio ar liaudyje kitaip vadinamu paskirstytojo salniku. Žemiau pateikiamos keletą nuotraukų kaip atrodo vidiniai komponentai ardant toliau paskirstytoją ir siekiant prieiti prie vietos kurioje yra paskirstytojo riebokšlis.

https://www.youtube.com/watch?v=zuyDu0gtucE

Paskirstytojo guolio keitimas

Išėmus ir ardant toliau paskirstytoją norint prieiti prie riebokšlio, mums tenka išimti vidinę ašelę ant kurios dedasi skriejikas ir kuri turi vidinį guolį. Tokio ardymo metu – privalu tikrinti guolio būklę ir jei jis pasirodytų laisvokas jį pakeisti. Paliekant seną paskirstytojo guolį rizikuojate sugadinti tiek paskirstytojo dangtelį dėl paskirstytojo ašelės vibracijos, tiek holo daviklius nes besisukantys davikliai gali sulūžti dėl vibruojančios ašelės. Paprastai esant senam paskirstytojo guoliukui variklis skleidžia garsą iš paskirstytojo, tai gali būti pirmas požymis kad paskirstytoją reikia ardyti ir jį remontuoti. Tiesa, kaip kad remontuojant paskirstytoją norint suremontuoti jį dėl tepalo bėgančio į jo vidų reikia tikrinti guolį, taip pat ardant paskirstytoją dėl klibančio guolio yra patartina pasikeisti paskirstytojo riebokšlį kad jau daugiau prie paskirstytojo grįžti nereikėtų.

Guoliukas esantis paskirstytojo viduje presuojamas ant tokios ašelės:

Honda paskirstytojo ašelė ant kurios presuojamas guolis

Honda paskirstytojo ašelė ant kurios presuojamas guolis

Paskirstytojo guoliukas - ašelė ant kurios jis randasi

Paskirstytojo guoliukas – ašelė ant kurios jis randasi

Žemiau video medžiagoje demonstruojame kaip tikrinti ir kaip neturėtų klibėti vidinis paskirstytojo guolis ir ašelė.

https://www.youtube.com/watch?v=Gnr2iAuKdpI

Paskirstytojo riebokšlio keitimas

Taigi išardžius paskirstytojo vidų pagaliau priėjome prie riebokšlio. Žemiau pridedame nuotraukas kuriose matoma vieta kurioje turi būti įdėtas paskirstytojo riebokšlis. Matome iš tepalo nuosėdų kad tepalas bėgo per riebokšlį jau kurį laiką ir problema ganėtinai įsisenėjusi.

Honda paskirstytojo riebokšlio keitimas - vieta kur randasi paskirstytojo riebokšlis

Honda paskirstytojo riebokšlio keitimas – vieta kur randasi paskirstytojo riebokšlis

Tepalo žymės kurios įsisenėjusios ir tepalas senai bėgo į paskirstytojo vidų dėka sudevėto riebokšlio

Tepalo žymės kurios įsisenėjusios ir tepalas senai bėgo į paskirstytojo vidų dėka sudėvėto riebokšlio

Paskirstytojo riebokšlis rodomas šiame video kuriame matosi kad riebokšlis kadaise buvo jau imtas ir vyniotas izoliacija siekiant sumažinti tepalo pratekėjimą. Tokie metodai kaip ir šiuo atveju taip ir kitais tikrai nepadės, riebokšlį reikia keisti nauju nes po daugiau nei 10 metų riebokšlis jau labiau plastmasę primena nei elastingą guminė riebokšlį lyginant su naujuoju.

https://www.youtube.com/watch?v=AC3_RR8dkOw

Dedant naują riebokšlį nepamirškite įdėti jo teisinga kryptimi, t.y. taip kaip parodyta nuotraukoje. Riebokšlio netepkite jokiais tepalais kad jis standžiai įsistatytų į vietą. Žemiau nuotraukoje matome naują riebokšlį kuris įstatytas į senojo vietą. Kaip atrodo paskirstytojo riebokšlis:

Honda paskirstytojo riebokšlis esantis paskirstytojo viduje

Honda paskirstytojo riebokšlis esantis paskirstytojo viduje

Įdėtas naujas paskirstytojo riebokšlis

Įdėtas naujas paskirstytojo riebokšlis

Nepamirškite sudėti viską į vietas taip kaip buvo, atidžiai sudėti ir surinkti paskirstytoją. Skriejiką pakeiskite nauju, taip pat ir paskirstytojo dangtelį pakeiskite nauju.

Naujas Honda paskirstytojo dangtelis

Naujas Honda paskirstytojo dangtelis

Naujas paskirstytojo skriejikas

Naujas paskirstytojo skriejikas

Ką derėtų žinoti tvarkant paskirstytoją pačiam?

Jei paskirstytojas nėra ardytas, jis sunkiai ardysis dėl senai nejudintų varžtų. Tam kad jų neprasuktumėte, įsigykite reikiamo dydžio atsuktuvų ir tvirtai laikydami sukite varžtus. Stenkitės per daug nejudinti visų paskirstytojo laidų, nes izoliacija paprastai būna gan stipriai trupanti ir sukietėjusi nuo laiko ir temperatūrų pokyčių. Ardant paskirstytoją patiems, patarčiau pasikeisti naujais paskirstytojo dangtelį ir skriejiką, nepamirškite uždėti ir naujos tarpinės kuri parduodama ir būna pakuotėje su nauju paskirstytojo dangteliu.

Jei teks imti ir presuoti guoliuką, pasinaudokite presu, nes nuimti spaustuvų ir plaktuku pagalba nevisai čia pavyks, taip galite pažeisti ratukus kurie siunčia signalus holo davikliams. Keičiant guoliuką, nenuiminėkite daugiau dalių nei reikia, kuo mažiau jų nuimsite, tuo mažiau reikės sukti galvą kaip jie buvo ir kuria puse turėjo būti sudėti.

Keičiant paskirstytojo riebokšlį, atidžiai apgalvokite ir žiūrėkite kokia puse jis buvo įdėtas, naują dėkite tokia pačia nes jei įdėsite atvirkščiai, jo išimti nesugadinus jau nepavyks, tad būkite atidūs.

Išimant paskirstytoją pasižymėkite vietą kaip jis buvo, kitaip teks reguliuoti degimo kampą dar kartą.

Būkite atidūs dedami sparnuotę paskirstytojo gale kuri kišasi į variklio vidų, ją galite uždėti dviem būdais, jei nepataikysite, variklis nesikurs.

Keičiant paskirstytojo dangtelį, patariame nuiminėti nuo seno laidus po vieną ir atitinkamai dėti juos ant naujo paskirstytojo dangtelio, taip nesumaišysite jų vietomis ir nesumaišysite degimo sekos.

Paskirstytojo remonto darbų galerija

Žemiau pridedame galeriją kurioje rasite paskirstytojo remonto nuotraukų iš viso remonto proceso, guoliuko presavimo ir riebokšlio keitimo, tad kviečiame pasižiūrėti:

Kviečiame prisijungti prie mūsų Facebook automobilių remonto puslapio ir sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.

Kviečiame jungtis prie mūsų automobilių remonto video Youtube kanalo.

Kviečiame registruotis paskirstytojo keitimui ar remontui aukštos įtampos servise 007 nurodytais puslapyje kontaktais.

Related Posts