Žvakės – be jų nei vienas benzinu varomas automobilis negalės nei važiuoti nei užsikurti. Žvakės kaip ir kiti variklio komponentai yra keičiamas periodiškai priklausomai nuo automobilio modelio, markės bei variklio.
Žvakių paskirtis yra uždegti kurą taip paverčiant jį į sprogstamą jėgą kuri stumdo stumoklius o stumokliai sukdami apatinį veleną perduoda sukimo momentą į ratus – ko pasakoje automobilis važiuoja. Žvakės benzininiams ir dyzeliniams varikliams skiriasi kaip, kad skiriasi ir pačių variklių veikimo principas. Šiame straipsnyje aprašysime kokios būna žvakės tiek benzininiams varikliams tiek dyzeliniams.
Žvakių keitimo intervalas
Žvakes, kaip ir kitus numatytus gamintojo keitimus būtina atlikti kas nurodytą laiko periodą ar nuvažiuotą kilometrų kiekį, paprastai geriausiai žvakes keisti kas metus, prieš šaltą sezoną. Žvakės sunkiausiai dirba esant šaltai temperatūrai, todėl rekomenduojame žvakes keisti reguliariai kas metus prieš šaltą sezoną. Keiskite žvakes tik į tokias kokias nurodo gamintojas, neeksperimentuokite su skirtingais žvakių modeliais kurie atrodo geriau ar gražiau, vietoje vieno elektrodo turi tris ar du – tokios žvakės nors ir atrodo geriau bet galbūt nėra skirtos Jūsų automobiliui ir jų naudojimas neduos norimo efekto ar net pablogins automobilio variklio darbą.
Jei nežinote kokias žvakes keisti – kreipkitės ir mes pasakysime kokį žvakių modelį rekomenduoja jūsų automobiliui, pasiūlysime konkurencingą kainą bei galėsime Jums jas kokybiškai pakeisti. Žvakių keitimo intervalas yra būtinas ir priklauso prie numatytų ir periodinių keitimų kuriuos rekomenduoja atlikti gamintojas ir kuriuos keisdami neturėsite problemų su automobiliu ir jo varikliu, bet kartu ir sumažinsite kuro sąnaudas.
Žvakės – kokios jos būna?
Žvakių būna labai įvairių, vienos turi ilgesnį elektrodą, kitos trumpesnį, vienų kaitrumas didesnis, kitos turi trigubus elektrodus ar dvigubus. Žemiau pateikiame nuotraukas kiekvienos iš paminėtų.
Vieno elektrodo žvakė sutinkama daugelyje automobilių:
Žvakės naudojamos dyzeliniuose automobiliuose
Dyzeliniuose varikliuose žvakės atlieka kitokia funkciją nei benzininiuose, dyzeliniuose kuras yra kaitinamas iki tam tikros temperatūros, o benzininiuose uždegamas kibirkštimi. Senstant kaitinimo žvakėms, jos pradeda kaisti silpniau arba užtrunka ilgiau įkaisti, todėl blogėja jų savybės ir automobilis kuriasi prasčiau, o esant šaltesniam orui gali ir visai neužsikurti. Kaitinimo žvakę patikrinti paprasta, galima tiesiog paduoti jai 12v įtampą ir stebėti kaip jos kaista, tik būkite atsargūs – žvakės įkaista iki raudonumo.
Žvakės – variklio darbo rodiklis, ką jos parodo?
Kadangi žvakių darbas yra labai svarbus mūsų automobiliui, jos mums gali daug ką pasakyti apie variklį kuriame buvo naudojamos, variklio darbą, mišinio riebumą ir parodyti kitas variklio problemas – tokias kaip aušinimo skysčio deginimą ar tepalų pratekėjimą į degimo kamerą. Žemiau aprašysime keletą pavyzdžių kaip atrodo išsuktos žvakės ir ką galima pasakyti remiantis vienokia ar kitokia žvakių spalva. Žvakes reikėtų tikrinti po ilgesnio važiavimo, nes važinėjant šaltu oru ir labai trumpomis distancijomis – pagal žvakių išvaizdą apie variklį spręsti nereikėtų.
Tvarkingai dirbusi žvakė
Šioje nuotraukoje matome išsuktą iš variklio žvakę kuri dirbo tvarkingai. Centre esančio elektrodo keramika turi šviesiai pilką spalvą, nėra jokių variklio alyvos ar juodos spalvos likučių. Sprendžiant pagal degimo žvakę šis variklis dirba optimaliai, nevažinėja trumpom distancijomis, degimo kampas tvarkingas, kuro mišinys yra toks koks reikia ir variklis nedegina nei tepalų nei aušinimo skysčio.
Riebiu kuro mišiniu dirbanti žvakė
Ši žvakė byloja apie padidėjusias kuro sąnaudas. Centrinis elektrodas padengtas tamsios spalvos suodžiais. Toks automobilis paprastai naudoja daugiau kuro, tam priežasčių gali būti įvairių, senos kurias reikia keisti –žvakes, degimo kibirkštis nepakankama, degimo kampas netoks koks turi būti arba nedirba lambda zondas. (linkas). Paprastesnis sprendimas būtų užsikišęs oro filtras.
Liesu kuro mišiniu dirbusi žvakė
Šioje nuotraukoje rodoma žvakė kurioje priešingai nei antrojoje nuotraukoje yra naudojamas variklyje liesas oro ir kuro mišinys. Elektrodo spalva šviesiai ruda, kartais net arti baltai ar pilkai spalvai. Taip gali nutikti siekiant sutaupyti kuro ir važinėjant liesu kuro mišiniu ypač dujomis, esant liesam kuro mišiniui didėja temperatūra degimo kameroje, yra grėsmė pradeginti išmetimo vožtuvus. Tokiu mišiniu važinėjant suprastėja automobilio dinamika ir trauka.
Žvakė dirbusi kuru su priedais
Šioje nuotraukoje matome žvakę kuri dirba su tokiu mišiniu kuriame yra aiškiai per daug priedų. Kai kurios kuro rūšys savaime turi priedų, bet kartais vairuotojai pripila į kurą papildomų priedų skirtų variklio taupumui didinti, praplauti purkštukams ar sugerti drėgmei benzino bake – jei tokiu mišiniu žvakės dirba pastoviai, jos apsineša papildomom apnašom, kartais jos būna panašios kaip ir šioje nuotraukoje į raudonos spalvos plytas, kartais spalva gali būti oranžinė ar gelsva, priklausomai nuo naudojamų priedų.
Žvakė deginanti tepalą
Šioje nuotraukoje žvakė turi ryškius tepalo pėdsakus, paprastai jų randama tiek ant žvakės sriegio tiek ant pačio elektrodo jei variklio kiekis degimo kameroje didelis. Dažnai tokios žvakės tik užkūrus variklį dirba nestabiliai ir susidaro įspūdis kad vienas cilindras nedirba, o išmetami mėlyni, tamsūs dūmai, taip pat užuodžiamas degančio tepalo kvapas. Priežasčių dėl tepalo patekimo į degimo kamerą gali būti keltas, trukusi variklio tarpinė, pasenusios ir sukietėjusios vožtuvų gumelės ar susidėvėję variklio žiedai. Retesnis atvejis yra skilęs blokas ar variklio galva. Kartais būna taip, kad variklis dūmina tik tol kol šaltas – tai pirmas požymis kad reikia keisti vožtuvų gumeles.
Žvakė išsukta iš nedirbančio cilindro
Demonstruojama žvakė kuri yra išsukta iš nedirbančio ir susidėvėjusio variklio. Centrinis elektrodas, bei žvakės šonai yra padengti storu sluoksniu nuosėdų ir apnašų sudarytu iš kuro liekanų bei alyvos ar degančio aušinimo skysčio, metalo dulkėmis. Tokias žvakė byloja apie didelius nesklandumus variklio darbe bei brangiai kainuosiantį remontą – tai gali būti susidėvėję variklio žiedai, vožtuvai ar kitos detalės. Vienintelė išeitis yra variklio keitimas kitu arba esamo kapitalinis remontas. Paprastai radus tokias žvakės pakaktų pamatuoti variklio kompresiją – ji turėtų patvirtinti mūsų teoriją apie variklio būklę.
Žvakė be centrinio elektrodo
Ši žvakė yra visiškai sugadinta, matome jog joje nėra centrinio elektrodo kuris sudegęs ar išlūžęs. Tokios žvakės matyti dar neteko nes savo klientams rekomenduojame jas keisti reguliariai ir taip sutaupyti išlaidas variklio remontui, važinėti teisingu ir ekonomišku mišiniu, bei neturėti problemų su automobilio užkūrimu. Taip pat keletas to priežasčių gali būti dėl neteisingo degimo ar prastos kokybės kuro ar nemokių žvakių naudojamų variklyje.
Itin didelį kiekį tepalo deginantį žvakė
Demonstruojama variklio žvakė kuri dirba su kuru kuriame yra ypač didelis variklio alyvos kiekis. Tokio didelio variklio alyvos degimo kameroje priežastys gali būti kelios – tai sudilė tepaliniai žiedai, trūkusi variklio galva ar blokes. Elektrodo spalva čia nėra esminė nes visa žvakė, tiek elektrodas tiek viskas aplinkui ją yra padengta varikline alyva – išeitis variklio remontas.
Iridium žvakės
Kai kuriems automobilių modeliams yra gamintojų nurodytos iridium žvakės – iridium žvakės pasižymi ilgaamžiškumu, jas reikia keisti daug rečiau nei paprastas žvakes, paprastai jos tarnauti gali net iki 100 000 kilometrų. Nepaisant to – iridium žvakės reikalauja mažiau srovės, geriau uždega kurą pasiekdamos geresnę variklio dinamiką ir kuro ekonomiją. Iridium žvakės gali būti įdėtos į kiekvieną variklį atitinkant jo gamintojo nurodytą žvakių kaitrumą ir tarpelį tarp elektrodų.
Žemiau rodoma NGK iridinė žvakė:
Iridinės žvakės elektrodas atrodo taip:
Palyginimui iridinės žvakės ir paprastos, kaip dirba kibirkštis galime pamatyti video pateiktame žemiau:
Platinium žvakės
Platinium žvakės yra taip pat kur kas ilgaamžiškesnės nei standartinės žvakės. Platinium žvakių yra įvairių, kai kurių modelių tik vidurys elektrodo yra dengtas platina, kitos turi visą elektrodą iš platinos ir yra kur kas geresnės ir efektyvesnės, taip pat mažina kuro sąnaudas, gerina variklio reakciją į akseleratoriaus paspaudimą, gerina dinamiką, sumažina kuro sąnaudas dėl geriau sudegusio mišinio ir maksimalios jėgos panaudojimo kuro mišinio degimo metu.
Platinium žvakė
Kurios geresnės? Iridium ar platinimu žvakės? Kurias pasirinkti?
Lyginant du šiuos žvakių tipus – išskirti geresnį labai sunku, reikėtų lyginti konkrečius modelius tiek platininių tiek iridinių žvakių, abu šie metalai pasižymi ilgaamžiškumu, patvarumu. Jei lyginsime metalus iridį ir platiną, tai iridis, originalioje savo būsenoje lydosi tik prie 2410 laipsnių pagal Celsijų, o platina prie 1773 laipsnių pagal Celsijų. Abi šios žvakės reikalauja mažesnės įtampos kad sukeltų kibirkštį, tad išskirti kurios geresnės sunku – tiek iridinės tiek platininės žvakės, jei parinktos pagal modelį tarnauja panašiai, tik vienos jų dėvisi greičiau, kitos rečiau, kurias naudoti – rinktis jums.
Žvakės automobiliams naudojantiems dujų įrangą
Dujų mišinys yra sunkiau uždegamas nei benzinas, todėl kartais dujininkai pataria naudoti mažesnio tarpelio žvakes nei nurodo gamintojas ir šitoje vietoje jie klysta. Deja bet dujų mišinys, dujų ir oro mišinys yra uždegamas netgi sunkiau nei benzino – ko pasakoje reikalinga didesnė įtampa mišinius uždegti. Taip pat varikliuose su dujų įranga padidėja degimo kameros temperatūra, sausėja degimo kamera todėl būtina pasirinkti tinkamas, kokybiškas, gamintojo rekomenduojamais tarpeliais žvakes. Automobiliams su dujų (LPG) įranga pasisekė nes NGK išleido žvakes skirtas būtent dujoms – žvakės vadinamos LPG Laser line žvakės. Šios žvakės atlaiko didesnę temperatūrą, yra ilgaamžiškesnės.
Foto šių žvakių pateikiamas žemiau:
Reziume ir išvados
Žvakės yra svarbi variklio veikimo dalis kurią reikia keisti kas numatytą laiko tarpą ar nuvažiuotą kilometrų kiekį, geriausiai tai daryti prieš šaltus orus, nes būtent esant šaltiems orams pasijaučia kai žvakės yra atitarnavusios. Taip pat nepamirškite – kad gerai atrodančios žvakės dar nereiškia kad yra geros, jų kibirkštis silpnėja, esant šaltam orui jos dirba prasčiau, ko pasakoje suprastėja dinamika, padidėja kuro sąnaudos.
Jei ieškote žvakių savo automobiliui – kreipkitės nurodytais kontaktais ir mes pasiūlysime žvakes tinkančias Jūsų automobiliui už konkurencingą kainą, o jei norėsite – jas taip pat pakeisime. Automobiliams važinėjantiems dujomis, jei žvakės nėra iridinės, rekomenduojame jas pasikeisti prieš kiekvieną žiemą;
Kviečiame prisijungti prie mūsų Facebook automobilių remonto puslapio ir sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.
Kviečiame jungtis prie mūsų automobilių remonto video Youtube kanalo.
Kiekvienas automobilis ir jo variklis turi žvakių, vieni jų turi keturias, kiti daugiau. Žvakių paskirtis yra uždegti kurą taip paverčiant jį į sprogstamą jėgą kuri stumdo stumuoklius o stumuokliai sukdami apatinį veleną perduoda sukimo momentą į ratus – ko pasakoje automobilis važiuoja. Žvakės benzininiams ir dyzeliniams varikliams skiriasi kaip, kad skiriasi ir pačių variklių veikimo principas. Šiame straipsnyje aprašysime kokios būna žvakės tiek benzininiams varikliams tiek dyzeliniams.
Žvakių keitimo intervalas HČ
Žvakes, kaip ir kitus numatytus gamintojo keitimus būtina atlikti kas nurodytą laiko periodą ar nuvažiuotą kilometrų kiekį, paprastai geriausiai žvakes keisti kas metus, prieš šaltą sezoną. Žvakės sunkiausiai dirba esant šaltai temperatūrai, todėl rekomenduojame žvakes keisti reguliariai kas metus prieš šaltą sezoną. Keiskite žvakes tik į tokias kokias nurodo gamintojas, neeksperimentuokite su skirtingais žvakių modeliais kurie atrodo geriau ar gražiau, vietoje vieno elektrodo turi tris ar du – tokios žvakės nors ir atrodo geriau bet galbūt nėra skirtos Jūsų automobiliui ir jų naudojimas neduos norimo efekto ar net pablogins automobilio variklio darbą. Jei nežinote kokias žvakes keisti – kreipkitės ir mes pasakysime kokį žvakių modelį rekomenduoja jūsų automobiliui, bei kur geresne kaina jų nusipirkti.
Žvakės – kokios jos būna? HČ
Žvakių būna labai įvairių, vienos turi ilgesnį elektrodą, kitos trumpesnį, vienų kaitrumas didesnis, kitos turi trigubus elektrodus ar dvigubus.
Foto vienguba, foto dviguba foto triguba
Žvakės naudojamos dyzeliniuose automobiliuose HČ
Dyzeliniuose varikliuose žvakės atlieka kitokia funkciją nei benzininiuose, dyzeliniuose kuras yra kaitinamas iki tam tikros temperatūros, o benzininiuose uždegamas kibirkštimi. Senstant kaitinimo žvakėms, jos pradeda kaisti silpniau arba užtrunka ilgiau įkaisti, todėl blogėja jų savybės ir automobilis kuriasi prasčiau, o esant šaltesniam orui gali ir visai neužsikurti. Kaitinimo žvakę patikrinti paprasta, galima tiesiog paduoti jai 12v įtampą ir stebėti kaip jos kaista, tik būkite atsargūs – žvakės įkaista iki raudonumo.
Iš ko sudarytos žvakės? HČ
Žvakės – variklio darbo rodiklis HČ
Kadangi žvakių darbas yra labai svarbus mūsų automobiliui, jos mums gali daug ką pasakyti apie variklį kuriame buvo naudojamos, variklio darbą, mišinio riebumą ir parodyti kitas variklio problemas – tokias kaip aušinimo skysčio deginimą ar tepalų pratekėjimą į degimo kamerą. Žemiau aprašysime keletą pavyzdžių kaip atrodo išsuktos žvakės ir ką galima pasakyti remiantis vienokia ar kitokia žvakių spalva. Žvakes reikėtų tikrinti po ilgesnio važiavimo, nes važinėjant šaltu oru ir labai trumpomis distancijomis – pagal žvakių išvaizdą apie variklį spręsti nereikėtų.
Žvakės 1 foto
Šioje nuotraukoje matome išsuktą iš variklio žvakę kuri dirbo tvarkingai. Centre esančio elektrodo keramika turi šviesiai pilką spalvą, nėra jokių variklio alyvos ar juodos spalvos likučių. Sprendžiant pagal degimo žvakę šis variklis dirba optimaliai, nevažinėja trumpom distancijomis, degimo kampas tvarkingas, kuro mišinys yra toks koks reikia ir variklis nedegina nei tepalų nei aušinimo skysčio.
Žvakė 2
Ši žvakė byloja apie padidėjusias kuro sąnaudas. Centrinis elektrodas padengtas tamsios spalvos suodžiais. Toks automobilis paprastai naudoja daugiau kuro, tam priežasčių gali būti įvairių, senos kurias reikia keisti –žvakes, degimo kibirkštis nepakankama, degimo kampas netoks koks turi būti arba nedirba lambda zondas. (linkas). Paprastesnis sprendimas būtų užsikišęs oro filtras.
Žvakė 3
Šioje nuotraukoje rodoma žvakė kurioje priešingai nei antrojoje nuotraukoje yra naudojamas variklyje liesas oro ir kuro mišinys. Elektrodo spalva šviesiai ruda, kartais net arti baltai ar pilkai spalvai. Taip gali nutikti siekiant sutaupyti kuro ir važinėjant liesu kuro mišiniu ypač dujomis, esant liesam kuro mišiniui didėja temperatūra degimo kameroje, yra grėsmė pradeginti išmetimo vožtuvus. Tokiu mišiniu važinėjant suprastėja automobilio dinamika ir trauka.
Žvake 4
Šioje nuotraukoje matome žvakę kuri dirba su tokiu mišiniu kuriame yra aiškiai per daug priedų. Kai kurios kuro rūšys savaime turi priedų, bet kartais vairuotojai pripila į kurą papildomų priedų skirtų variklio taupumui didinti, praplauti purkštukams ar sugerti drėgmei benzino bake – jei tokiu mišiniu žvakės dirba pastoviai, jos apsineša papildomom apnašom, kartais jos būna panašios kaip ir šioje nuotraukoje į raudonos spalvos plytas, kartais spalva gali būti oranžinė ar gelsva, priklausomai nuo naudojamų priedų.
Žvakė 5
Šioje nuotraukoje žvakė turi ryškius tepalo pėdsakus, paprastai jų randama tiek ant žvakės sriegio tiek ant pačio elektrodo jei variklio kiekis degimo kameroje didelis. Dažnai tokios žvakės tik užkūrus variklį dirba nestabiliai ir susidaro įspūdis kad vienas cilindras nedirba, o išmetami mėlyni, tamsūs dūmai, taip pat užuodžiamas degančio tepalo kvapas. Priežasčių dėl tepalo patekimo į degimo kamerą gali būti keltas, trukusi variklio tarpinė, pasenusios ir sukietėjusios vožtuvų gumelės ar susidėvėję variklio žiedai. Retesnis atvejis yra skilęs blokas ar variklio galva. Kartais būna taip, kad variklis dūmina tik tol kol šaltas – tai pirmas požymis kad reikia keisti vožtuvų gumeles.
Žvakė 6
Demonstruojama žvakė kuri yra išsukta iš nedirbančio ir susidėvėjusio variklio. Centrinis elektrodas, bei žvakės šonai yra padengti storu sluoksniu nuosėdų ir apnašų sudarytu iš kuro liekanų bei alyvos ar degančio aušinimo skysčio, metalo dulkėmis. Tokias žvakė byloja apie didelius nesklandumus variklio darbe bei brangiai kainuosiantį remontą – tai gali būti susidėvėję variklio žiedai, vožtuvai ar kitos detalės. Vienintelė išeitis yra variklio keitimas kitu arba esamo kapitalinis remontas. Paprastai radus tokias žvakės pakaktų pamatuoti variklio kompresiją – ji turėtų patvirtinti mūsų teoriją apie variklio būklę.
Žvakė 7
Ši žvakė yra visiškai sugadinta, matome jog joje nėra centrinio elektrodo kuris sudegęs ar išlūžęs. Tokios žvakės matyti dar neteko nes savo klientams rekomenduojame jas keisti reguliariai ir taip sutaupyti išlaidas variklio remontui, važinėti teisingu ir ekonomišku mišiniu, bei neturėti problemų su automobilio užkūrimu. Taip pat keletas to priežasčių gali būti dėl neteisingo degimo ar prastos kokybės kuro ar nemokių žvakių naudojamų variklyje.
Žvakė 8
Demonstruojama variklio žvakė kuri dirba su kuru kuriame yra ypač didelis variklio alyvos kiekis. Toki odidelio variklio alyvos degimo kameroje priežastys gali būti kelios – tai sudilė tepaliniai žiedai, trūkusi variklio galva ar blokes. Elektrodo spalva čia nėra esminė nes visa žvakė, tiek elektrodas tiek viskas aplinkui ją yra padengta varikline alyva – išeitis variklio remontas.