Pakaitinimo žvakių keitimas yra populiari paslauga Servise 007, ypač kai pasipila pirmieji šalčiai ir prasideda problemos su dyzelinių variklių užkūrimu. Protingi klientai visuomet paprašo dar prieš šalčius atlikti standartinius patikrinimus prieš žiemą, tai tokie darbai kaip akumuliatoriaus tikrinimas, kuro filtro ir visų skysčių lygio tikrinimas, natūraliai ir pakaitinimo žvakių diagnostika ir jei reikia jų keitimas. Niekas nenori pakliūti į tą kiekvienais metais susidarantį bumą kai paspaudžia pirmieji šaltukai ir didelė dalis dyzelinių automobilių nesikuria, todėl Servisas 007 pataria žiemai ruoštis vasarą ir susirūpinti pakaitinimo žvakių tikrinimu ne tik tuomet kai kauke šalta, bet net ir tuomet kai dar šilta ir šviečia saulė.
Pakaitinimo žvakės, ką jos daro ir kam yra reikalingos?
Paprastai daugelis vairuotojų sužino apie pakaitinimo žvakes tik tuomet kai automobilis nebesikuria, paprastai ta būna atėjus pirmiems šalčiams, o iki tol apie tai nieko nebūna nei girdėję tai žinoję, todėl pamėginsime ir papasakoti ko tikėtis ir ką atlieka pakaitinimo žvakės.
Pakaitinimo žvakės kaitiną dyzelinį kurą tam kad jis lengviau sprogtų ir užvestų automobilį, prie šaltesnių orų tą padaryti būna dyzeliniam automobiliui vis sunkiau todėl ir reikia kad visos kurios yra sukomplektuotos automobilio variklyje pakaitinimo žvakės veiktų ir tą darytų tinkamai.
Jei vairuojate dyzeliniu kuru varomą automobilį – jame yra tiek pakaitinimo žvakių keik cilindrų turi variklis, jei niekada nesate jų tikrinę ar prašę kad automobilių servisas tą padarytų, prieš žiemą kiekvieno vairuotojo kuris vairuoja dyzeliniu kuru varomą automobilį pareigą tą padaryti, kaip ir paruošti automobilį žiemos sezonui. Tam kad pakaitinimo žvakė galėtų kaisti ji yra sudaryta iš kaitrinio elemento kuris nuo maitinimo pradeda šilti, panašiai kaip spiralė kuri kaitindavo vandenį senais gerais laikais.
Prastų ar sugedusių pakaitinimo žvakių simptomai ir diagnostika
Kaip jau ir minėjome – paprastai pirmas ir paprasčiausias būdas įtarti pakaitinimo žvakes yra prastas automobilio užvedimas žiemą esant šaltesniam nei +5 laipsniai orui. Reikia paminėti kad daugelis automobilių, esant šiltesniam nei 5 laipsniai orui pakaitinimo žvakių nejungia ir jos nėra reikalingos, todėl ir suprasti šiltu sezonu geros ar blogos žvakės yra sunku, nebent specialiai jas tikrintumėte.
Plačiau apie tai kas parodyta nuotraukoje video reportaže:
Labai geras ir ganėtinai primityvus pakaitinimo žvakių tikrinimas yra parodytas šiame youtube video reportaže, jų tikrai panašių rasite daugiau, tad kam įdomu pasinagrinėkite panašius video reportažus.
Naujesni automobiliai, turintys protingesnius valdymo blokus sugeba patys patikrinti ir nustatyti ar visos pakaitinimo žvakės yra geros, jei nors viena yra bloga – jis vienaip ar kitaip praneša apie tai vairuotojui, paprastai tai būna arba variklio elektronikos klaida arba specialus pranešimas apie tai vairuotojui informaciniame langelyje. Žemiau parodytas simbolis rodomas prietaisų skydelyje gali reikšti tiesiog kad yra tuo metu kai jis dega įjungtos pakaitinimo žvakės, jis pasirodo paprastai esant vėsesniems nei 5 laipsniai orams, arba jei jis mirksi ar kitaip elgiasi – gali reikšti problemą su pakaitinimo žvake ar žvakėmis ar jų kaitinimo valdymu.
Paminėti reikėtų ir tai kad senos žvakės, nors iš pažiūros bus geros, nebūtinai kais taip pat greitai ir taip pat gerai kaip kaista naujos, tad čia kiekvieno kliento pasirinkimas, bet servise 007 visuomet rekomenduojame pasikeisti visas pakaitinimo žvakes nors sugenda tik viena, taip visuomet būsite tikras kad atėjus šalčiams nesuges ir kitos, o ir džiaugsitės gerai užsivedančiu automobiliu, mažiausiai visiems norisi per pirmus šalčius kankintis su neužsivedančiu automobiliu.
Problemos susijusios su pakaitinimo žvakių keitimu
Paprastai yra dvi pagrindinės problemos susijusios su pakaitinimo žvakių keitimu – tai pirmoji problema yra priėjimas prie jų, antroji problema jų išsukimas. Kalbant apie priėjimą derėtų paminėti kad vienas pakaitinimo žvakes paprasta pakeisti, kitos kaip pavyzdys randasi po vožtuvų dangteliu, todėl priėjimas jau visai kitoks lyginant su tomis kurios atidarius variklio skyriaus gaubtą matosi ir prie jų yra priėjimas. Kartais variklio konstrukcijos būna tokios kur reikia nuardyti kaip pavyzdys įsiurbimo kolektorių visą norint prieiti prie pakaitinimo žvakių, natūralu kad kai priėjimas yra prastas ir sudėtingas, tuo pačiu metu ir brangus, kad nuardžius viską rekomenduojama yra keisti visas pakaitinimo žvakes o ne tik tas kuriuos būna sugedę, mat sugedus kitoms – reikės ardymo procedūrą kartoti.
Žvakių atsukimas taip pat nėra iš paprastų dalykų – mat yra tokių pakaitinimo žvakių kurios yra labai ilgos, tokiu atveju jų išsukimas po keleto metų ar net dešimties metų ne visuomet yra paprastas ir reikia tą daryti labai atsargiai nes gali pasibaigti štai tokiu rezultatu kaip parodyta žemiau. Gerai yra tai kad šiuo metu yra sprendimų tokiems dalykams ir norint sutvarkyti nulaužtas pakaitinimo žvakes dažniausiai pavyksta viską padaryti neardant variklio, apie tai papasakosime sekančioje skiltyje žemiau.
Būna ir taip kad išsukant ar išimant pakaitinimo žvakes dalis jos pasilieka viduje – čia prasčiausiais įmanomas variantas kuris gali nutikti, nes tokius galiukus ištraukti tikrai labai sunku. Pasitaiko ir taip kad žvakės galiukai net ir jų nekeičiant papuola į variklio vidų – tuomet ardymas jau gaunasi neišvengiamas.
Nulūžusių pakaitinimo žvakių išsukimas
Nulūžusių pakaitinimo žvakių keitimas yra pagaliau prieinamas ir įmanomas, anksčiau tokių sprendimų kokie yra galimi dabar tikrai nebuvo ir dažniausiai buvo nuimama variklio galva norint sutvarkyti pažeistus pakaitinimo žvakių sriegius ar išsukti nulaužtas žvakes – dabar situacija yra tikrai kita, yra daug įvairių įrankių skirtų išsukti nulūžusioms pakaitinimo žvakėms. Servisas 007 mielai padės ir patars ką reikia daryti su nulūžusioms žvakėmis, pamėginsime padėti su jų sriegių remontu o jei negalėsime padėti patys – nukreipsime ten kur padėti galės kiti, tad jei turite tokią problemą – kreipkitės ir padėsime.
Svarbu paminėti tai kad dauguma žvakių, naujų, rašo apie breaking point ir jėgą prie kurios sriegis nulūžta, tad atidžiai pasidomėkite tuo ir jei jau keičiate patys, naudokite dinamometrinius įrankius kurie leis pamatuoti sukamą jėgą, drąsiai galėsite sukti iki nurodytos ribos ir jei jau žvakė neišsisuks, neskubėkite jos nulaužti, kreipkitės į mus – duosime dar keletą patarimų kaip pamėginti jas išsukti nenulaužiant.
Pakaitinimo žvakių keitimas Servise 007
Pakaitinimo žvakių keitimas Servise 007 yra atliekamas visus metus, todėl net ir patariame nelaukti pirmų šalčių ir pasitikrinti ar dar geriau pasikeisti pakaitinimo žvakes dar iki žieminio bumo. Keisdami pakaitinimo žvakes mūsų Servise 007 būsite garantuoti kad jos bus užveržtos reikiama jėga, neperveržtos ir nepertemptos nes užveržiant bus naudojamas užveržimo jėgą matuojantis įrankis.
Žemiau pridedamos jėgos kuriomis reikia užveržti pakaitinimo žvakes nenorint jų perveržti.
Taip pat patartina žvakės sriegį patepti karščiui atspariu kad ir vario tepalu, taip sekantį kartą ją keičiant galima bus ją nesunkiai atsukti ir išvengti papildomų rūpesčių ir problemų tad kviečiame registruotis Serviso 007 duotais kontaktais ir pasikeisti pakaitinimo žvakes dar iki žiemos sezono pradžios.
Kviečiame nepamiršti ir mūsų Serviso 007 facebook paskyros kurioje talpiname visus naujausius darbus ir plačiai diskutuojame apie visas naujoves.
Taip pat primename kad Servisas 007 turi ir savo Youtube video kanalą, kviečiame prenumeruoti ir jį, taip pirmieji sužinosite apie visas mūsų video naujienas.