Išorinių agregatų dirželis ir jo keitimas

Išorinio variklio dirželio keitimas

nuo / Komentavimas išjungtas įraše Išorinio variklio dirželio keitimas / 32333 Peržiūros / 3 sausio, 2016

Išorinio variklio dirželio keitimas yra taip svarbus kaip ir paskirstymo diržo keitimas, o laiku nepakeitus išorinių agregatų dirželio galima padaryti tikrai daug žalos tiek varikliui tiek pačiam vairuotojui problemų. Būtent apie išorinius agregatus sukančius dirželius šiame straipsnyje ir pamėginsime papasakoti, kokių jų būna, kam jie reikalingi, kada ir kaip žinoti ar reikia juos keisti, kas juos įtempia ir ko tikėtis jų laikų nepakeitus, tad kviečiu nepabėgti ir paskaityti visą straipsnį apie išorinių variklio dirželių keitimą. Išorinį variklio diržą galite pasikeisti Servise 007 užsiregistravę darbams nurodytais puslapyje kontaktais.

Išorinio variklio diržo paskirtis

Išorinio variklio dirželio pagrindinė paskirtis yra sukti išorinius agregatus, dažniausiai tai yra tokie agregatai kurie padeda vairuotojui lengviau valdyti automobilį ir sukinėti vairą – tai vairo stiprintuvo siurblys, generatorius kuris aprūpina variklį ir automobilio kitas sistemas elektra, taip kondicionieriaus siurblys kuris užtikrina malonų važiavimą automobiliu. Labai dažnai pasitaiko ir taip kad vandens siurblį taip pat suka išorinis dirželis o ne paskirstymo diržas. Išorinių agregatų kiekis gali skirtis, vieni gali turėti ir elektrinį vairo stiprintuvo siurblį, kai kurie varikliai turi du ar net daugiau išorinį dirželių tad viskas priklauso nuo konkretaus automobilio modelio, markės ir variklio.

Išorinis variklio dirželis ir jo keitimas Servise 007

Išorinis variklio dirželis ir jo keitimas Servise 007

Išorinių variklio agregatų sukimas dirželio pagalba

Išorinių variklio agregatų sukimas dirželio pagalba

Išorini variklio diržo tipai

Kaip jau minėjau aukščiau, išorinių dirželių gali būti labai įvairių, tiek trapecinės formos dirželių, tiek juostinių, tiek platesnių tiek siauresnių, tiek ilgesnių tiek trumpesnių. Šiais laikais populiariausi yra išorinių agregatų juostiniai dirželiai.

Įvairiausių tipų išoriniai dirželiai

Įvairiausių tipų išoriniai dirželiai

Išorinių agregatų dirželių tipai ir rūšys

Išorinių agregatų dirželių tipai ir rūšys

Kai kurie varikliai komplektuojami ir taip kad jie turi skirtingų tipų dirželius skirtus suktis išoriniams agregatams, kaip pavyzdys išorinis trapecinis dirželis suka vandens siurblį, o platus juostinis diržas suka visus kitus išorinius agregatus.

Juostinis ir trapecinis išorinis dirželis viename variklyje

Juostinis ir trapecinis išorinis dirželis viename variklyje

Išorinių agregatų diržo įtempėjai ir atraminiai guoliai

Kadangi išorinius dirželius kartais reikia keisti – natūralu kad varikliai suprojektuoti taip kad tą padaryti galėtume maksimaliai nesudėtingai, todėl jei jau kalbame apie diržo nuėmimą ir uždėjimą, privalome pakalbėti ir apie tai kaip dirželiai išlieka įtempti ir kaip jie sukasi. Tam kad agregatai išoriniai būtų sukami išorinio diržo, dažniausiai yra naudojamas bent jau vienas įtempimo guolis – kitaip įtempėjas. Šio guolio paskirtis yra laikyti diržą visuomet įtemptą iki tam tikro lygio, nei per stipriai nei per silpnai, tad dažniausiai naudojami automatiniai įtempėjai kurie turi tarsi amortizatorių arba spyruoklę kuri ir išlaiko diržą įtemptą net jam dylant ir keičiant ilgį.

Išorinio diržo įtempėjas

Išorinio diržo įtempėjas

Išorinių agregatų dirželio įtempiklis

Išorinių agregatų dirželio įtempiklis

Kartais variklių konstrukcijos būna tikrai sudėtingos ir dėl jų gabaritų ir išplanavimo, dirželiui norint apjungti visus reikiamus agregatus tenka padaryti ne vieną posūkį ir vingį – čia padeda taip vadinami atraminiai ratukai, jie nukreipia išorinį diržą reikiama linkme ir padeda apeiti tam tikras vietas susijusias su variklio konstrukcija.

Išorinio dirželio atraminis škivukas

Išorinio dirželio atraminis škivukas

Atraminis guolis išoriniam dirželiui

Atraminis guolis išoriniam dirželiui

Yra ir tokių sistemų išorinių agregatų kur išorinio diržo įtempėjo vaidmenį atlieka vairo stiprintuvo siurblys ir jo škivukas arba tiesiog generatorius pats yra tarsi įtempėjas ir jo dėk galima įtempti arba atleisti išorinį dirželį.

Honda Civic išoriniai dirželiai įtempiami generatoriaus ir vairo stiprintuvo siurblio dėka

Honda Civic išoriniai dirželiai įtempiami generatoriaus ir vairo stiprintuvo siurblio dėka

Reikia paminėti kad yra tokių išorinių dirželių kurie vadinasi elastiniais, jie neturi jokių įtempėjų ir apie juos jau sekančioje skiltyje.

Elastiniai išoriniai dirželiai ir jų keitimas

Elastiniai išoriniai dirželiai ir jų keitimas yra sutinkami retai, bet kartas nuo karto jų pasitaiko. O pasitaiko jų dėl taip pat savitų variklio konstrukcijos niuansų kur įtempėjui tiesiog neliko vietos arba jis nebuvo montuojamas dėl kokių nors kitų priežasčių – todėl norint dirželį įtempti ir išlaikyti jo įtempimą – reikalingas elastinis dirželis.

Elastinis išorinis dirželis

Elastinis išorinis dirželis

Elastinis dirželis turi du matmenis – tai vienas mažesnis, kitas didesnis, jie reiškia kiek jis gali išsitempti ir pailgėti lyginant su mažesniu jo esamu dabar dydžiu. Elastiniam diržui sumontuoti reikalingi papildomi įrankiai tad paprastai neturint jų juos uždėti nepažeidus yra sunku. Specialūs įrankiai skirti elastiniam diržui uždėti yra brangūs, tad kai kurie gamintojai diržų komplektuoja net tokius kaip vienkartinius įrankius skirtus dirželiui uždėti, bet žinoma geriau profesionalūs įrankiai, jie tikrai patogesni ir saugesni.

Elastinio išorinio dirželio uždėjimas

Elastinio išorinio dirželio uždėjimas

Įrankiai reikalingi išoriniam elastiniam diržui uždėti

Įrankiai reikalingi išoriniam elastiniam diržui uždėti

Tam kad būtų aiškiau kaip viskas atrodo pridedame keletą įrankių pristatomųjų video reportažų kuriuose ir rodomas elastinių variklio dirželių sumontavimas.

https://www.youtube.com/watch?v=yOxmonUCvyQ
https://www.youtube.com/watch?v=O7pKQjByse0

Kada reikia keisti išorinių agregatų diržą ar diržus?

Išorinius dirželius keisti reikia periodiškai pagal tai kada nurodo tą daryti automobilio gamintojas. Kiekvienas automobilis ir jo konstrukcija variklio yra skirtinga, todėl ir ilgiai ir apkrovos tenkančios išoriniam agregatų diržui yra skirtingos, natūraliai ir jo keitimo intervalas yra skirtingas.

Paprastai Servise 007 keičiame išorinius dirželius tuomet kai keičiame paskirstymo diržą, tuomet jis vienaip ar kitaip yra nuimamas ir galima kruopščiai jį apžiūrėjus pasakyti ar jis buvo keistas ar ne, ar daug važiavęs ir kiek dar bent jau preliminariai laikys – o tuomet jau pagal tai pateikti išvadas ir rekomenduoti klientui jį pakeisti ar palikti seną. Žinoma geriausiai nuimant išorinių agregatų diržą visuomet jį sumontuoti jau naują.

Išorinio dirželio likučiai - tokį dirželį reikia skubiai keisti

Išorinio dirželio likučiai – tokį dirželį reikia skubiai keisti

Praktika yra tokia kad klientai keičia išorinius dirželius tuomet kai jie pradeda cypti ar skleisti kitus pašalinius garsus, kai akivaizdžiai matosi jų pažeidimai kaip kad rodoma nuotraukoje žemiau.

Nutrūkęs ar nutrauktas išorinis dirželis

Nutrūkęs ar nutrauktas išorinis dirželis

Pažeistas išorinis variklio diržas

Pažeistas išorinis variklio diržas

Lyginame seną ir naują išorinių agregatų diržą

Lyginame seną ir naują išorinių agregatų diržą

Senas ir suaižėjęs išorinis dirželis

Senas ir suaižėjęs išorinis dirželis

Sutrūkinėjęs išorinių agregatų dirželis

Sutrūkinėjęs išorinių agregatų dirželis

Išorinius variklio dirželius taip pat keičiame tuomet kai keičiame jų įtempimo guolius, paprastai pastrigus vienam ar keliems įtempimo ar atraminiams guoliams pažeidžiamas yra ir išorinis dirželis todėl sutvarkius guoliukus visuomet rekomenduojame pakeisti ir patį išorinį dirželį.

Nekeičiamo išorinio dirželio pasekmės

Nekeičiant cypiančio ar kitus garsus skleidžiančio išorinio variklio diržo mes rizikuojame tiek savo paties planais tiek kai kuriais atvejais ir rizikuojame sugadinti savo variklį. Yra tam tikrų variklių kurie dėl savo konstrukcijos, nutrūkus išoriniam dirželiui gali įtraukti jo dalis po paskirstymo diržu ir taip sugadinti automobilio variklį padarant žalą jo vožtuvams.

Labai svarbu laiku keisti išorinius dirželius ir todėl kad bet kuriam jam nutrūkus, bent jau dažniausiai, kelionė automobiliu baigiasi pakankamai greitai. Įsivaizduokite kiek žiemos rėžimu kai reikia valytuvų, lempų, šildymo Jūs nuvažiuosite kai nutrūks generatoriaus dirželis ir jis nustos krauti akumuliatorių – kelionė labai greitai pasibaigs. Lygiai taip pat ji pasibaigs kai nutrūks diržiukas išorinis ir nustos sukti vandens siurblį kuris garantuoja kad Jūsų automobilio variklis bus atvėsintas ir neperkais – perkaitinę variklį rizikuojate padaryti didelę žalą jam, o jos tvarkytas tikrai kainuos daugiau nei laiku pakeistas išorinis dirželis.

Perkaitintas automobilio variklis

Perkaitintas automobilio variklis

Škivas sukantis išorinį variklio diržą ar diržus

Daug kalbėjome apie pačius dirželius ir agregatus kuriuos jie suka, bet nepakalbėjome apie dar vieną kai kada pasitaikančią problemą – tai paties alkūninio veleno priekinio škivo kuris ir suka visus išorinius diržus. Kartais nutinka taip kad apatinis alkūninio veleno škivas sugenda dėl amžiaus ir jam tenkančios vibracijos kuri slopinama yra guminiu intarpu tarp škivo vidinės ir išorinis dalies, ji skirta tam kad būtų sugeriama vibracija, bet nutinka taip kad laikui bėgant ji sugenda, išdylą, sukietėja ir natūraliai suplyšta. Kai nutinka taip nukrenta visi išoriniai dirželiai arba pradeda viskas skleisti tikrai nemalonius garsus, todėl jei taip nutinka žinokite kad toliau su automobiliu važiuoti nesaugu, reikia transportuoti jį ir sutvarkyti visas su šiuo gedimu susijusias problemas.

Alkūninio veleno škivukas

Alkūninio veleno škivukas

Atsisluoksniavęs ir nukritęs alkūninio veleno škivas

Atsisluoksniavęs ir nukritęs alkūninio veleno škivas

Sugedęs alkūninio veleno škivukas ir jo keitimas

Sugedęs alkūninio veleno škivukas ir jo keitimas

Išorinių agregatų dirželių keitimas Servise 007

Servise 007 be problemų galite pasikeisti tiek išorinio agregatų dirželį ar dirželius tiek jų įtempėjus ar atraminius guolius. Esame sukaupę nemenką patirtį keičiant įvairius dirželius, galime pasiūlyti jų tiek pigesnių bet laikančių ir gerai tarnaujančių, tiek kokybiškų ir gerų išorinių variklio dirželių.

Servise 007 taip pat pasikeisite ir išorinio diržo įtempėjus ar jų guoliukus, čia taip pat galime pasiūlyti tiek brangesnių tiek ekonominės klasės guoliukų ar įtempėjų.

Išorinio dirželio keitimo darbams Servise 007 registruojame nurodytais puslapyje kontaktais, o klientams ieškantiems tam tikrų detalių susijusių su išorinio variklio dirželiu kviečiame pasinaudoti mūsų Serviso 007 detalių užklausos forma.

Kviečiame nepamiršti ir mūsų Serviso 007 facebook paskyros kurioje talpiname visus naujausius darbus ir plačiai diskutuojame apie visas naujoves.

Taip pat primename kad Servisas 007 turi ir savo Youtube video kanalą, kviečiame prenumeruoti ir jį, taip pirmieji sužinosite apie visas mūsų video naujienas.

Related Posts