Vožtuvų dangtelio tarpinės keitimas yra vienas iš pažiūros nesudėtingų darbų kuriuos mūsų vairuotojai mėgsta pasidaryti patys. Realybė yra tokia kad ne visi iš pažiūros paprasti darbai paprastai ir pasidaro, per mūsų praktiką yra nekartą tekę keisti jau mėgintą keisti vožtuvų dangtelio arba galvos dangtelio tarpinę nes naujoji taip pat leidžia tepalą ir nėra sandari. Daugelis vairuotojų ar meistrų taip pat neteisingai naudoja hermetikus ir sandariklius siekdami panaikinti tepalo prasisunkimą, realybė yra tokia, kad nauja kokybiška tarpinė, tvarkingai ir tinkamai uždėta bei užveržta turi laikyti ir neleisti tepalui prasisunkti. Šio straipsnio dėka ir pamėginsime aprašyti visas klaidas ir pasekmes, bei patarsime kaip teisingai pakeisti šį iš pažiūros nesudėtingą darbą patiems.
Kada reikia keisti vožtuvų dangtelio ar galvos dangtelio tarpinę?
Paprastai šie darbai yra daromi tuomet kai matomos yra viso šito pasekmės, kaip taisyklė prasisunkdamas tepalas bėga ant variklio šonų, dažnai jis nuteka ant išmetimo kolektoriaus todėl automobilio salone juntamas degančio tepalo kvapas kas tikrai nėra malonu, o ir bendras apibėgusio variklio vaizdas tikrai nei vieno vairuotojo nedžiugina, keletas tokių ištraukų yra žemiau;
Kartais vožtuvų dangtelio tarpinė labai stipriai leidžia tepalą, taip jis bėgdamas pribėga į visas ertmes. Tepalas yra puikus laidininkas tad patekęs ant aukštos įtampos laidų ar kitų komponentų gali sukelti jų pramušimą. Žemiau pridėtame video reportaže galime gerai pamtyti kaip stipriai tepaluojasi vožtuvų dangtelio tarpinė;
Daugelis kaip pavyzdys Honda automobilių turi variklines žvakes paslėptas giliai variklio galvoje, o vožtuvų dangtelio tarpinės sandarina ir neleidžia tepalui patekti ant žvakių, dažnai nekeičiant tarpinės laiku žvakės pilna ta žodžio prasme pasidengia tepalu, pradeda pramušinėti laidai ir taip sugenda tiek babina, tiek komutatorius tiek laidai ir tiek žvakės. Kaip tai atrodo matote nuotraukoje žemiau.
Kokios pasekmės ir padariniai galimi nekeičiant dangtelio tarpinės?
Nekeičiant dangtelio tarpinės rizikuojate nepastebėti tepalo trūkumo ir minimumo kas ilgainiui gali sukelti didesnių variklio gedimų ar problemų. Tekėdamas tepalas ne tik kad negražiai atrodys variklio skyriuje, palikinėsite dėmes po varikliu visur kur sustosite, bet jausite ir nemalonų degančių tepalų kvapą salone automobilio. Bėgantis variklio dangtelio tepalas ir apibėgęs variklis gali sutrukdyti laiku pastebėti rimtesnes variklio problemas ar tepalo prasisunkimus, o paskui tam kad variklį nuplauti – vėl susidursite su rizika po plovimo sugadinti tam tikrus variklio komponentus, ypač susijusius su aukšta įtampa. Variklio tepalui patekus ant laidų tiek aukštos įtampos tiek visų sujungimų išlieka rizika kad atsiras tam tikrų elektros problemų todėl bet koks tepalo patekimas ten kur jam patekti nereikėtų yra rizikingas ir gali iššaukti rimtesnius automobilio gedimus;
Vožtuvų dangtelio hermetikas, kur, kaip ir kada naudoti?
Daugelis tikėdamasis sutaupyti, ar net dėdamas nauja variklio galvos dangtelio tarpinę naudoją hermetikus ar sandariklius tarsi tikėdamasis kad taip bus geriau ir tarpinė tarnaus ilgiau. Taip tikrai nėra, tad dėdami naują tarpinę sandariklį ar hermetiką reikėtų naudoti tik ten kur nurodo gamintojas. Paprastai visos normalios tarpinės turi vaizdinę informaciją apie tai kur naudoti hermetiką, ar įspėjimą kad jo naudoti tiesiog negalima. Dažniausiai gamintojas nurodo naudoti hermetikus tik tam tikruose taškuose, kur dangtelio perimetre yra išlinkimai ar kampai, kartais būna naudojami pusmėnuliai, jų vietos yra paprastai tepamos hermetiku. Nemažiau svarbu yra teisingai suvaržyti dangtelio tarpinę spaudžiančio dangtelio varžtus, tam privalu naudoti dinamometrinius įrankius kurie leistų užveržti dangtelio tarpinę tinkama seka ir vienoda jėga;
Žemiau pridedame nuotrauką kurioje parodytas silikono/hermetiko naudojimas Honda vožtuvų dangtelyje, kaip gamintojas ir nurodo, silikonas turi būti naudojamas dedant naują tarpinę kampuose kuriuose yra rizika kad tarpinė nauja idealiai nepriglus ir tepalas turės galimybę prasisunkti – tam kad taip nenutiktų, kampuose padedamas po taškelis silikono/hermetiko.
DĖMESIO! Venkite naudoti perteklinį kiekį hermetiko ar silikono, sustingęs jis pavirsta į gumą ir patekęs į variklio vidų gali užkimšti tepimo kanalus einančius į kompensatorius ar ant tepalo paėmimo sietelio esančio karteryje sudaryti sunkumus tepalui patekti ir pilnai tepti variklį, taip nepaskaičiavę galite padaryti kur kas didesnę žalą varikliui nei tepalo prasisunkimas per vožtuvų dangtelio tarpinę;
Teisingas vožtuvų dangtelio užveržimas
Nemažiau svarbu ir teisingas vožtuvų dangtelio tarpinės suvaržymas. Norint tinkamai suvaržyti galvos dangtelio tarpinę reikėtų naudoti tinkamą seką, neveržti kaip papuolė bet panaudojant automobilių remonto žinynus pasižiūrėti užveržimo seką ir jėgą. Tiek seka tiek jėga turi būti pamatuota, visos tarpinės vietos ir kampai turi idealiai ir tolygiai prisispausti, tik taip užtikrintas bus tinkamas tarpinės prigludimas tarp paviršių ir ji nebus nei perveržta nei nedaveržta.
Norint užveržti varžtus nurodyta gamintojo jėga reikia turėti specialų tam įrankį;
Vožtuvų dangtelio tarpinės paviršiaus paruošimas
Labai svarbu prieš dedant naują vožtuvų dangtelio tarpinę tinkamai pasiruošti paviršius, reikia idealiai nuvalyti tiek variklio galvos paviršių tiek patį vožtuvų dangtelio paviršių kad nauja tarpinė idealiai priglustų prie šių paviršių, o vietose kuriose reikia panaudoti hermetiką reikia taip pat labai gerai nuriebalinti viską kad jis gerai priliptų ir neleistų tepalo. Tik sausi, nuriebalinti paviršiai gali gerai tarpusavyje susijungti nepaliekant jokių tarpelių ar šiukšlių kurios leistų prasisunkti tepalui per vožtuvų dangtelio tarpinę;
Dangtelio tarpinės keitimas Servise 007
Servisas 007 siūlo vožtuvų dangtelio arba galvos dangtelio tarpinių keitimo paslaugas. Keičiant vožtuvų dangtelio tarpinę Servise 007 būsite tikri kad bus panaudotos kokybiškos dalys bei medžiagos, kad tarpinė nebus nei perveržta nei nedaveržta, tad pastebėjus galvos dangtelio tarpinės prasisunkimą kviečiame registruotis vožtuvų tarpinės keitimui Serivse 007.
Žemiau pamėginsime parodyti ir papasakoti vieną iš daugelio vožtuvų dangtelio tarpinių keitimo darbų Servise 007. Šiuo konkrečiu atveju galvos dangtelio tarpinė yra keičiame Mitsubishi Colt automobiliui. Problema ta kad dangtelis yra skardinis ir perveržtas, ko pasekoje tarpinės perimetras nėra tolygiai spaudžiamas visose jo perimetro vietose, kas sudaro palankias sąlygas tepalui prasisunkti, nubėgti ant kolektoriaus ir skleisti svilimo kvapą, kaip visa tai atrodo matote žemiau.
Nuėmus šią seną tarpinę ir dangtelį, reikia ne tik sutvarkyti nulaužtą varžtą, jį ištraukti ir pataisyti sriegį bet ir idealiai išlyginti patį vožtuvų dangtelį, tam kad jis idealiai priglustų visu savo paviršiumi ir neleistų tepalo;
Sutvarkę tarpinės perimetrą, nurieKvieibalinę paviršius ir uždėję naują tarpinę mes nurodyta gamintojo jėga užveržiame visus varžtus vienoda jėga;
Kviečiame registruotis vožtuvų dangtelio keitimo darbams Servise 007 nurodytais puslapyje kontaktais.
Taip pat visus tuos kuriems patinka automobilių remontas ir ši sritis yra įdomi kviečiu prisijungti prie Servise 007 facebook paskyros kurioje visuomet rasite publikuojamus mūsų darbus, foto ir video reportažus;
Tiems kam daugiau įdomu video reportažai, primename jog Servisas 007 taip pat turi ir Youtube video galeriją kurią taip pat kviečiame prenumeruoti!