Stabdžių suportų restauravimas

Stabdžių suportų restauravimas, kaladėlių keitimas

nuo / 0 Komentarai / 22808 Peržiūros / 23 vasario, 2016

Stabdžių suportų restauravimas Servise 007 – stabdžių sistema yra labai svarbi mūsų automobilių techninė dalis kuri tiesiogiai įtakoja mūsų pačių bei aplinkinių žmonių saugumo. Su stabdžių sistema neverta eksperimentuoti su pigiomis detalėmis ar nekokybišku remontu – stabdžiai turi būti remontuojami ir tikrinami reguliariai kaip nurodo kiekvieno automobilio instrukcija, naudojant reikiamas ir nurodytas medžiagas ir detales. Dažnai meistrai remontuojantys stabdžių sistemas nepasidomi automobilio gamintojo nurodymais ir remonto instrukcijomis, dažnas servisas naudoja netinkamus tepalus kurie tirštėja nuo temperatūrų pokyčio ar yra išplaunami vandens. Visa tai įtakoja nekokybišką stabdymą, dažnai kaladėlės stabdo ne visu savo plotu dėl korozijos pažeistų stabdžių suporto slankiųjų detalių ar nelygaus stabdžių disko paviršiaus. Keičiant kaladėles ne visuomet patikrinimas ir apžiūrimas stabdžių diskas, ne visada įvertinamas stabdžių suporto paslankumas ir darbas – yra galimybė nutekinti stabdžių disko nelygumus, keičiant stabdžių kaladėles patikrinti, pramankštinti ar dažnu atveju pilnai restauruoti stabdžių suportus.

Žemiau patiekiame nuotrauką kaip atrodo stabdžių suportas. Kiekvienas automobilis turi stabdžių suportus priekyje, bei stabdžių suportus arba būgnus gale, priklausomai nuo automobilio variklio galingumo, modelio ir pakabos konstrukcijos.

Stabdžių suportas kartu su stabdžių disku

Stabdžių suportas kartu su stabdžių disku

Stabdžių suportų ypač priekinių būna ir įdomesnių, galingesni automobiliai turi didesnius stabdžių suportus, paprastai sudarytus ne iš vieno stumokliuko, bet net iš kelių kaip kad parodyta pavyzdyje žemiau:

Dviejų stumuokliukų stabdžių suportas

Dviejų stumokliukų stabdžių suportas

Žemiau taip pat pateikiame nuotrauką restauruojamo stabdžių suporto Lexus automobiliui:

Stabdžių suportas kuris bus restauruojamas

Stabdžių suportas kuris bus restauruojamas

Matome, kad šio suporto cilindriukų apsauginės gumos suplyšę, automobilis ilgą laiką stovėjęs ko pasekoje stumokliukai užstrigę ir nevaikšto. Tokį stabdžių suportą reikia restauruoti.

Stabdžių kaladėlių ar trinkelių keitimas

Stabdžių kaladėlių keitimas priskiriamas prie automobilio eksploatacinių remontų. Tai tarsi savaime suprantamas dalykas kurį kaip ir automobilio tepalus dažniausiai prižiūri ir keičia kiekvienas automobilio vairuotojas. Nepaisant to, kad ir koks paprastas atrodytu šis darbas, ne visuomet jis yra padaromas tinkamai ir teisingai. Pamėginsime žemiau parodyti kodėl. Visų pirma reikia pastebėti kad stabdžių suportas, kaip ir daugelis automobilio detalių ypač tų kurie yra senesni nei 10 metų ilgą laiką yra veikiamas temperatūrų, sunkių eksploatavimo sąlygų o galų gale ir pačio laiko dėl kurio sukietėja stabdžių suporto tepalas, jis pradeda strigti ko pasekoje greičiau dėvisi stabdžių trinkelės ar kaladėlės ir stabdymas nebūna toks efektyvus. Kalbant toliau apie stabdžių kaladėles, tai priekinių suportų dažniausia bėda yra užstrigusios stabdžių suporto kreipiančiosios. To pasekoje, stabdžių suportas lengvai nevaikšto ir taip pradedame stabdyti tik viena stabdžių disko puse.

Jei taip nutinka, ir keičiant, jei keičiate patys ar keičia meistrai, randate ar meistrai randa kaladėles kurios atrodo kaip kaip parodyta žemiau, žinokite kad paprastai per 20 minučių pakeisti kaladėlių tikrai nepakaks, o jei taip bus padaryta, problema kartosis, stabdžių efektyvus nebus maksimalus, perkais stabdžių diskas ir galbūt viską reikės keisti.

Žemiau pateikiame pavyzdžius kaip atrodo netolygiai dylančios stabdžių kaladėlės:

Kreivai dylančios stabdžių kaladėlės

Kreivai dylančios stabdžių kaladėlės

Nudilusios kaladėlės, vidinė kaladėlė

Nudilusios kaladėlės, vidinė kaladėlė

Dėl kreipiančiųjų užstrigimo kartais net perkaista ir sutrupa kaladėlių vidus kaip kad parodyta foto žemiau:

Perkaitintos, trupančios stabdžių kaladėlės

Perkaitintos, trupančios stabdžių kaladėlės

 

https://www.youtube.com/watch?v=Z0O7cNFx3IA

Derėtų nepamiršti kad stabdžių kaladėles reikia keisti tiek gale tiek priekyje. Stabdžių kaladėlės gale dyla kur kas lėčiau nei priekyje kurioms tenka didžiausias stabdymo krūvis.

Stabdžių kaladėlės gale gali būti keičiamos taip pat kaip ir priekyje, bet kartais, silpnesniuose automobiliuose kurie neturi galingų variklių gale yra komplektuojaąmi stabdžių būgnai o ne diskai. Būgne esančios kaladėlės randasi ne išorėje kaip diskiniuose, bet viduje, apgaubtos būgnu. Stabdant jos viduje plečiasi taip liesdamos būgną iš vidaus ir taip stabdydamos ratą. Kaip atrodo būgnas automobilio gale galite pamatyti žemiau:

Stabdžių būgnas, galiniai automobilio stabdžiai

Stabdžių būgnas, galiniai automobilio stabdžiai

Stabdžių būgnas

Stabdžių būgnas

Stabdžių kaladėlės gale kurios eina į būgną paprastai yra visiškai skirtingos konstrukcijos nei į suportą, kaip atrodo būgne esančios kaladėlės galite matyti žemiau:

Stabdžių kaladėlės kurios dedamos į stabdžių būgną

Stabdžių kaladėlės kurios dedamos į stabdžių būgną

Žemiau pridedame video kuriame demonstruojamas būgninių kaladėlių keitimas anglų kalba:

https://www.youtube.com/watch?v=D_JQRBnXrQA

Kada reikia keisti stabdžių kaladėles?

Stabdžių kaladėles reikia keisti paprastai tuomet kai jos pradeda skleisti cypimo garsą. Kiekviena kaladėlė, vidinė, paprastai turi susidėvėjimo indikatorių kuris būna metaliukas, ir nudilus stabdžių kaladėlei iki tam tikro lygmens tas metaliukas pradeda liestis su stabdžių disko metalu ir pradeda skleisti cypimo garsą.

Stabdžių kaladėlių nudilimo apsauga - garso metaliukas

Stabdžių kaladėlių nudilimo apsauga – garso metaliukas

Žemiau video pamatysite kaip BMW automobilis stabdo ir kokį garsą skleidžia stabdymo metu stabdžių kaladėlės.

https://www.youtube.com/watch?v=NUljLu3yQVk

Kai kurie automobiliai turi įmontuotus daviklius į pačias kaladėlės, kur taip pat dildama kaladėlė, nudilus iki tam tikro lygio metalinio stabdžio disko dėka sujungia du kontaktus ko pasekoje vairuotojas mato skydelyje įspėjimą kad jau laikas keisti kaladėles.

Stabdžių kaladėlės su davikliu nuo sudylimo

Stabdžių kaladėlės su davikliu nuo sudylimo

Kai kurios kaladėlės neturi tokio įspėjimo, bet jų susidėvėjimą galima nuspėti pažvelgus į stabdžių suportą, jos per vidurį turi įpjovas, o ta įpjova ir yra dilimo indikatorius, kai nudyla tiek kad įpjovimo nesimato – kaladėles reikia keisti.

Stabdžių kaladėlės, stabdžių trinkelės

Stabdžių kaladėlės, stabdžių trinkelės

Rankinis stabdis, rankinio remontas

Dažnas automobilis kurio amžius senesnis nei 10 metų susiduria su neveikiančio ar prastai veikiančio rankinio stabdžio darbu. Dėl automobilio amžiaus stabdžių suportai yra pažeisti korozijos, apsauginės gumelės apsaugančios judančias suporto detales nuo laiko sutrūkinėja ir taip praleisdamos drėgmę į stabdžių suportų judančias dalis sukelia koroziją kuri trukdo lengvai judėti stabdžių suporto cilindriukui ir dažnu atveju rankinis stabdis nustoja veikti arba veikia nepilnai. Tokiu atveju padės tik pilnas stabdžių suportų restauravimas – remontinio komplekto sudėjimas, rūdžių šalinimas ir perrinkimas bei stabdžių sistemos nuorinimas.

Rankinis stabdis

Rankinis stabdis

Jei stabdžių suportų gale nėra o yra būgnai, tai labai dažnai rankinio stabdžio problema būna kaladėlės ir jų mechanizmas kuris paprastai užrūdija, o kaladėlių neardant neina patikrinti tad daugelis vairuotojų apie netvarkingą stabdymą sužino tik techninio aptarnavimo metu.

Taip pat nereikia pamiršti kad kiekvieno automobilio gamintojas nurodo laiko intervalą ties kurio turi būti keičiamas stabdžių skystis – paprastai kaip byloja patirtis stabdžių skysčio niekas nekeičia, o jis laikui bėgant absorbuoja drėgmę ir dėl to sistemoje, stabdžių suporte, cilindriuko talpykloje kaupiasi vanduo ir rūdys kurios mažina stabdžių efektyvumą ir laikui bėgant galutinai sugadina stabdžius.

Rankinis stabdis – rankinio trosų keitimas

Kartais neveikiantis rankinis stabdis gali būti nebūtinai suportų restauravimo problema ar sudilusių kaladėlių problema. Jei jau patikros metu nustatėte kad tiek kaladėlių yra, tiek suportas ar būgnas veikia ir vaikšto, nepamirškite patikrinti rankinio stabdžio trosų kurie suaktyvina rankinio stabdžio mechanizmą. Neretai būna taip kad kai kurie vairuotojai yra nepratę naudoti rankinio stabdžio, ko pasekoje tiek rankinio trosai tiek suportai ar būgnai laikui bėgant pradeda strigti ir rūdyti. Būna ir taip kad rankinio stabdžio sutvarkymui pakanka tik paveržti rankinio stabdžio trosus.

Rankinio trosų keitimas Servise 007

Rankinio trosų keitimas Servise 007

Norint patikrinti stabdžių suportų vaikščiojimą, prieš įtariant trosus reikėtų pažiūrėti ar vaikšto rankinio stabdžio svirtelė kaip kad demonstruojame šiame video žemiau:

https://www.youtube.com/watch?v=hRhdwW31q5k

Tiesa norime pabrėžti kad keičiant galinių ratų kaladėles, nepaisant ar tai diskai ar būgnai, reikia atlaisvinti rankinio trosus. Paprastai jie reguliuojasi automobilio salone prie paties rankinio svirties arba automobilio dugne. Taip jūs atlaisvindami trosus leidžiate stabdžiui prasidirbti ir prisitrinti, jei tai būgnai, tai jie viduje turi mechanizmą kuris optimaliai paveržią plėtimosi mechanizmą kad kaladėlės būgno viduje būtų optimaliu atstumu. Taip pavažinėjus kelias dienas, reikia šiek tiek paveržti rankinio stabdžio trosus, paprastai reikia kad ratai stabdytu po 5 ar 6 trakštelėjimų traukiant rankinį stabdį.

Žemiau pridedame video kuriame yra parodytas rankinio trosų atlaisvinimas. Daugelyje automobilių reguliavimas vyksta panašiu principu tad tikimės kad ši video medžiaga Jums padės.

https://www.youtube.com/watch?v=NatVQFa5zdM

Stabdžių suportų restauravimas

Stabdžių suportus kurie leidžią stabdžių skystį, nevaikšto, kurių gumelės apsauginės kreipiančiųjų ar cilindriuko yra suplyšusius reikia restauruoti. Žemiau pateikiame vieną suportą kaip pavyzdį kaip gali atrodyti stabdžių suportas prieš atliekant restauravimą:

https://www.automobiliuremontas.lt/suportu-smeliavimas

Stabdžių suportas reikalaujantis restauravimo

Tam kad būtų maksimalus kontrastas, parodysime kaip galėtų atrodyti restauruotas stabdžių suportas:

Stabdžių suportas - pilnai restauruotas ir nudažytas stabdžių suportas

Stabdžių suportas – pilnai restauruotas ir nudažytas stabdžių suportas

Suportus restauruojant būna taip, ypač galinius suportus tvarkant kad reikia ne tik keisti remontinį gumelių komplektą, bet kartais tenka keisti ir patį stumokliuką kuris nuo vandens ir korozijos yra pažeidžiamas, tokį stumokliuka sudėjus į vidų su naujomis kaladėlėmis, rezultate gausime leidžiantį skysti kuris per jo korėtą paviršių tekės lauk ir sistema bus nesandari, todėl tokius stumokliukus primygtinai rekomenduojame keisti.

Korozijos pažeistas, iškorėjusiu paviršiumi stabdžių cilindriukas

Korozijos pažeistas, iškorėjusiu paviršiumi stabdžių cilindriukas

Restauruojant ir keičiant suportų gumeles būtina su dratiniais šepetukais, geriausiai dedant juos ant drėlės nuvalyti visas rūdis ir aprašas nuo kreipiančiųjų, nuo rankinio svirtelės, tam kad neliktų jokio purvo, kad vidiniai kanalai būtų švarūs ir padengti specialiu tepalu ko pasekoje būtų atsparūs temperatūriniams pokyčiams bei laikui bėgant ant esant šalčiui netirštėtų ir nekietėtų, tad bet kokiu tepalus naudoti neskubėkite, paskaitykite instrukcijas.

Prašome peržiūrėti apačioje pateiktą galeriją, remontuojamas automobilis honda civic vti:

Taip pat pateikiame video medžiagą kurioje labai gerai parodytas priekinių suportų perrinkimas, kaip atrodo rem komplektai, kaip jie dedami ir kaip turi būti surenkamas stabdžių suportas.

Jei vis tik liktų klausimų po šio video, drąsiai kreipkitės ir mes atsakysime į visus iškilusius klausimus ar pakonsultuosime dėl stabdžių remonto ir suportų restauravimo.

Žemiau pateikiame įdomesnių darbų nuotraukas kurios buvo padarytos remontuojant stabdžius, keičiant stabdžių rankinio trosus, restauruojant stabdžių suportus, orinant sistemą ir kitus stabdžių remonto darbus:

Visus susidomėjusius automobilių remontu ir informacija esančia Serviso 007 puslapyje kviečiame tapti mūsų Serviso 007 facebook paskyros draugais ir stebėti mūsų daromus darbus, foto ir video reportažus.

Taip pat kviečiame prisijungti ir prenumeruoti mūsų Serviso 007 Youtube video kanalą.

Related Posts