Nauji stabdžių suportai atrodo visuomet kaip brangus ar sudėtingas sprendimas apie kurį vairuotojai remontuodami savo automobilius retai pagalvoja. Džiugi žinia ta kad laikai keičiasi ir atsiranda vis daugiau tiekėjų kurie gali pasiūlyti vis platesnę naujų stabdžių suportų pasirinkimo galimybę, o su platesniu pasirinkimu dažnai galima tikėtis ir palankesnių kainų. Šiame straipsnyje pamėginsime papasakoti apie galimybę nusipirkti ir susidėti naujus stabdžių suportus, pamėginsime aptarti kada verta stabdžių suportus restauruoti, o kada verta juos keisti?
Taip pat pamėginsime aptarti tokias temas kaip naujų suportų kainos ir variantai, depozito gražinimo sąlygos ir variantai, tad apie visus šiuos dalykus apie kuriuos nevisi žinome ketindami tvarkyti stabdžius žemiau, kviečiame paskaityti, o visų norinčių lauksime pas save Servise 007 stabdžių suportų keitimui.
Pagrindiniai stabdžių suportų gedimai
Pagrindiniai stabdžių suportų gedimai yra jau nekartą ir ne viename mūsų Serviso 007 puslapyje aprašyti bei aptarti, taip pat ne kartą diskutuoti mūsų Serviso 007 Facebook darbų galerijose. Per daug nesiplečiant, iš praktikos, pačios dažniausiai pasitaikančios problemos yra rankinio stabdžio neveikimas arba jo mechanizmo strigimas, tai yra situacijos kai panaudojus rankinio mechanizmą stabdžiai stringa ir lieka stabdyti nors rankinį ir atleidžiate. Važiuodami toliau verčiate stabdžių sistemą ir visą ratą stipriai užkaisti, tai kenkia visiems mazgams to rato, pradedant stabdžiai pabaigiant rato guoliais ar kitais pakabos komponentais.
Dažnai pasitaiko praktikoje ir tokių variantų kai leidžiamas yra stabdžių skystis, tiek per suporto rankinio mechanizmo ašelę stabdžių suporto gale, tiek per patį stumokliuką suporto viršuje ties pačiu stabdžių disku.
Dažnai pasitaiko ir tokios problemos kaip suporto nepaslankumas ir strigimas, netolygus stabdymo jėgos paskirstymas stabdžių diskui kas taip pat mažina ir stabdžių efektyvumą ir verčia susikraipyti stabdžių diskus, netolygiai dyla stabdžių kaladėlės kurios stringant gali taip pat perkaitinti ir stabdžių diską ir išauginti kuro sąnaudas.
Problemų susijusių su stabdžių suportais yra tikrai labai įvairių, praktikoje savo esame jų matę iki tikrai labai sudėtingų ir net baisių saugumo prasme, iki įvairiausių kasdieninių. Didelę dalį tokių darbų, įdomesnių, mes paprastai keliame ir viešiname Facebook paskyroje, tad visus kviečiame jungtis, stebėti ir diskutuoti apie stabdžių problemas ir jų sprendimus.
Stabdžių suportų restauravimas
Stabdžių suportų restauravimas yra puiki alternatyva pačiam stabdžių suportų keitimui. Dauguma servisų šio varianto vengia nes yra paprasčiau sumontuoti naują detalę nei padaryti kažką tinkamo iš senos, kas reikalauja ir žinių, ir laiko ir pastangų už kurias ne visuomet klientai linkę mokėti, o ir stengdamiesi taupyti visų pinigus savo laiko sąskaita, galime likti ir kalti kai mėginame taupumo sumetimais išspausti maksimumą ten kur kartais to nereikia. Norime pasakyti tai kad restauruoti suportus ar ne, kiekvieno asmeninis ir kiekvienos konkrečios situacijos sprendimas. Ne visuomet net kaip praktika rodo restauruoti suportą yra pigiau nei jį pakeisti, ypač kas liečia sudėtingus suportų gedimus kurie reikalauja tekintojų įsikišimo, tam tikrų detalių padarymo ar pritaikymo darbų.
Žinoma ir naujų suportų ne visuomet visiems modeliams galima pasiūlyti, tad suportų restauravimas tikime ir žinome kad bus reikalingas, daromas ir naudingas, o restauruoti suportus ar juos keisit naujais jau žiūrėti patariame kiekvienam pagal individualią remonto situaciją.
Nauji stabdžių suportai
Nauji stabdžių suportai ne visada yra toks brangus variantas kaip gali pasirodyti, man įvertinant tokį suporto remontą ar restauravimą kuriam reikia keisti stabdžių suporto kreipiančiasias, visas gumeles, rankinio mechanizmą, stumokliuką ir dar kaladėlių kokį laikiklį, įvertinant kokybiškas dalis bei darbus matome kad kaina dažnu atveju prilygsta restauruotam suportui arba net kartasi jį lenkia. Taip yra todėl kad pastaruoju metu didelė dalis tiekėjų labai stipriai praplėtė suportų pirkimo galimybes, todėl natūraliai iš to išlošia ir klientai, mat didėjant pasiūlai – natūraliai koreguojasi ir prekių kaina.
Konkrečiai aukščiau pateiktose nuotraukose pademonstruosime TRW stabdžių suportą kurį sumontavome į VW Touran automobilį. Tai yra kokybiškas stabdžių suportas, jam alternatyvų yra ir dar pigesnių, tad jei domitės galimybėmis užsakyti Jūsų automobiliui stabdžių suportus ir juos pasikeisti, prieš ieškant dėvėtų stabdžių suportų pasikonsultuokite su mumis – gal panašia kaina gausite naujus kokybiškus suportus.
Kartais detalių tiekėjai siūlo tokį variantą kaip gamykliškai restauruotus suportus, čia klientai sutaupo tuo kad gražindami seną suportą, jie gauna dar geresnę kainą – tiesa yra tam tikros sąlygos ir taisyklės kokie suportai gali būti gražinti, kaip tą reikia padaryti, tad kaip ir minėjome – jei ieškote ir norite pasikeisti suportus, kreipkitės, pasiūlysime visus įmanomus mūsų galioje variantus.
Dėvėti stabdžių suportai
Dėvėti stabdžių suportai yra turbūt drąsiai galima teigti, kad pats prasčiausiais variantas iš visų įmanomų. Dažnai klientai atsiveža nusipirkę suportus kurie guli lentynose, dažnai lauke kur nors kelis metus, taip tarsi tikėdami tuo kad sudėjus tą suportą jis puikiai veiks ir tarnaus. Dažnai taip nebūna, o pasirodo po gumele kuri buvo pažeista ardant, tokių detalių niekas paprastai nuimdami nesaugo, stumokliukas aprūdiję ir susidėjus vis tiek suportą reikia nuimti ir restauruoti. Žinoma jei tą patikrinimą daro servisas kuris suportus restauruoja, jis niekada neuždės nepatikrinęs kaip atrodo stumokliukas, ar rankinio mechanizmas veikia ir panašiai, tik jei jis ir veikia dabar, ar veiks po mėnesio žinoma niekas garantuoti jau negalės – tad šitoje vietoje su dėvėtais stabdžių komponentais ir dalimis – patariame elgtis ir pirkti atsargiai, stabdžiai ne vieta taupyti ir eksperimentuoti.
Stabdžių suportų keitimas Servise 007
Stabdžių suportų keitimas Servise 007 yra daromas pakankamai dažnai todėl tikrai daugumą problemų yra senai žinomos, nors kartais kitiems atrodo tai nesudėtingas darbas, ne visuomet jis einasi sklandžiai ir taip kaip norėtųsi, ypač tuomet kai remontuojami automobiliai yra daugiau nei 10 metų senumo, o tokių pas mus praktiškai dauguma, tad tai nulūžta varžtai kurie laiko suportus, tai kreipiančiosios nulūžta, tai stabdžių skysčio nuorinimo taškai. Jei jau stabdžių remontą ir suportų keitimą nuspręsti daryti pats, neplanuokite tai kaip visiškai greito ir paprasto darbo ir stabdžius, kaip ir kitus pakabos elementus, remontuokite atsakingai ir atsargiai, o dar geriau kreipkitės į Servisą 007 ir mes Jums pamėginsime padėti maksimaliai gerai ir kokybiškai bei sparčiai.
Didelė darbų dalis susijusi su stabdžių remontu ir ne tik yra publikuojama Serviso 007 Facebook paskyroje prie kurios ir kviečiame prisijungti.
Taip pat visus kviečiame prenumeruoti Serviso 007 Youtube video kanalą.