Stabdžių diskų nutekinimas - Servisas 007

Stabdžių diskų nutekinimas

nuo / 0 Komentarai / 24450 Peržiūros / 23 vasario, 2016

Stabdžių diskų nutekinimas – dažnai daugelis svarsto ar verta nutekinti senus stabdžių diskus ar susidėti naujus stabdžių diskus todėl šiame straipsnyje ir pamėginsime padiskutuoti ir papasakoti savo patirtimi paremtą informaciją apie stabdžio diskų paviršiaus nutekinimą, kada verta tekinti stabdžius diskus, kada geriau jų netekinti ir keisti naujais, kiek stabdžių diskų tekinimas kainuoja ir kaip atrodo nutekinti stabdžių diskai.

Stabdžių diskai – stabdžių sistemos veikimo rodiklis ir indikatorius

Stabdžių diskų būna įvairių, pradedant paprastais neventiliuojamais stabdžių diskais, baigiant ventiliuojamais, raižytais ar sugręžiotais stabdžių diskais. Visų jų funkcija yra labai svarbi stabdymo procese ir dėka jų mūsų vairuojami automobiliai yra stabdomi.

Sugręžioti stabdžių diskai geresniam stabdžių diskų aušinimui

Sugręžioti stabdžių diskai geresniam stabdžių diskų aušinimui

Suraižyti bei sugręžioti stabdžių diskai - dideliems apkrovimams;

Suraižyti bei sugręžioti stabdžių diskai – dideliems apkrovimams;

Stabdžių remontas Servise 007 - nauji stabdžių diskai ir stabdžių kaladėlės

Stabdžių remontas Servise 007 – nauji stabdžių diskai ir stabdžių kaladėlės

Galinių stabdžių remontas Servise 007 - nauji stabdžių diskai ir naujos stabdžių kaladėlės

Galinių stabdžių remontas Servise 007 – nauji stabdžių diskai ir naujos stabdžių kaladėlės

Stabdžių diskai paprastai yra labai geras stabdžių būklės indikatorius ir rodiklis, tiek gerąja to žodžio prasme tiek blogąja. Jei stabdžiai veikia tvarkingai, stabdžių kaladėlės yra geros ir laiku keičiamos stabdžių diskai atrodo gražiai, tolygiai dylantys, paviršius stabdymo blizga ir matosi kad stabdoma yra visu stabdžių disko paviršiumi ir plotu.

Stabdžių diskas tolygiai dyla iš abiejų pusių, nėra jokių matomų nelygumų ar pažeidimų

Stabdžių diskas tolygiai dyla iš abiejų pusių, nėra jokių matomų nelygumų ar pažeidimų

Jei vis dėlto stabdžių sistema nėra tvarkinga ir stabdžiai veikia ne maksimaliai efektyviai – paprastai labai greitai tai matosi ant stabdžių diskų paviršiaus. Stabdžių disko paviršius būna neblizgus, matosi kad nėra tolygiai paskirstoma stabdžių jėga, paviršius nelygus ir grublėtas ar net aprūdijęs. Šiek tiek rusvas stabdžių diskas byloja apie disko perkaitimą, o jei dyla viena stabdžių disko pusė o kita ne – galime spręsti apie stabdžių suporto kreipiančiųjų ar stumokliuko problemas. Šiek tiek plačiau apie visas šias problemas žemiau.

Dažniausiai mes pastebime stabdžių disko išorinėje pusėje esančias rūdis ir netolygumą – paprastai tai yra nevaikštančių stabdžių suporto kreipiančiųjų problemos pasekmė, vidinė stabdžių disko dalis yra spaudžiama stumokliuko, o ta stabdymo, spaudimo jėga nėra perduodama į kitą stabdžių disko pusė todėl ta pusė aprūdija, o kartu dėl temperatūrų skirtumo diskas susikraipo ir pradeda vibruoti stabdant arba vairas arba pedalas, ir automobilis stoja tarsi pulsuodamas.

Aprūdijęs stabdžių disko paviršius - akivaizdus stabdžių sistemos neveikimo rodiklis

Aprūdijęs stabdžių disko paviršius – akivaizdus stabdžių sistemos neveikimo rodiklis

Matant netolygumą stabdžių disko paviršiuje galime suprasti kad stabdžių kaladėlės dyla netolygiai, tai gali būti vėl dėl keleto priežasčių, arba prieš tai jau diskas buvo netolygus ir jo paviršius nebuvo nutekintas, arba stabdžių diskas ir stabdžių kaladėlės savo paviršiumi netolygiai dyla, taip kartais būna kai yra naudojamos labai kietos, nekokybiškos stabdžių kaladėlės, jos tiesiog suvalgo stabdžių diską o pačios visai nedyla ir atrodo kaip naujos.

Netolygiai ir netvarkingai dylantys stabdžių diskai - ženklas kad reikia tvarkyti stabdžius;

Netolygiai ir netvarkingai dylantys stabdžių diskai – ženklas kad reikia tvarkyti stabdžius;

Netolygiai ir netvarkingai dylantys stabdžių diskai - ženklas kad reikia tvarkyti stabdžius;

Netolygiai ir netvarkingai dylantys stabdžių diskai – ženklas kad reikia tvarkyti stabdžius;

Stabdžių disko paviršius dyla ne visu paviršiumi, tai gali būti rodiklis kad viena iš kreipiančiųjų yra užstrigusi arba stringa stabdžių suporto stumokliukas ar net stabdžių sistemoje yra oro, tokį stabdžių diską reikia nutekinti arba pakeisti nauju, kartu keičiant ir stabdžių kaladėles.

Stabdžių diskas stabdomas ne visu plotu o tik dalimi

Stabdžių diskas stabdomas ne visu plotu o tik dalimi. Blizgi vieta tai vieta kur stabdymas vyko normaliai – likęs plotas neefektyvus;

Blizgi vieta tai vieta kur stabdymas vyko normaliai - likęs plotas neefektyvus;

Blizgi vieta tai vieta kur stabdymas vyko normaliai – likęs plotas neefektyvus;

Kartais taip jau nutinka kad stabdžiai kertasi ir kaista, paprastai tai būna dėl rūdžių ant suporto stumokliuko, kai taip nutinka – stabdžių diskas ne juokais įkaista, o tai padarydamas jis įgauna tokį rusvumo atspalvį kaip kad šiame stabdžių diske parodytame žemiau.

Perkaitintas stabdžių diskas, rusvos spalvos

Perkaitintas stabdžių diskas, rusvos spalvos

Perkaitintas stabdžių diskas

Perkaitintas stabdžių diskas

Dažniausiai dėl netvarkingų stabdžių, per didelės stabdymo jėgos ar tiesiog prastų stabdymo komponentų mūsų stabdžiai perkaista, su tuo atkeliauja ir labai daug problemų kurios gali pasibaigti ganėtinai prastai – gali trūkti stabdžių diskas, suskilti iš išsilakstyti dalimis, žinoma čia labiau skirta sportui, bet gyvenime pasitaiko visko, tad pratęsiant šią temą keletas nuotraukų apie stabdžių diskų sugadinimus žemiau, žinoma tokių stabdžių niekada jau netekinsime ir niekaip kitaip nenaudosime kaip tik šiuos diskus pakeisime naujais;

Perkaitintas ir skilęs stabdžių diskas

Perkaitintas ir skilęs stabdžių diskas, tokio tekinti negalima;

Trūkęs stabdžių diskas nuo perkaitinimo - tokio tekinti negali, tik keisti nauju;

Trūkęs stabdžių diskas nuo perkaitinimo – tokio tekinti negali, tik keisti nauju;

Labai gerai demonstruojama ir rodoma kaip skyla ir yra pažeidžiamas stabdžių diskas kai jis yra perkaitinamas, kviečiame pasižiūrėti:

https://www.youtube.com/watch?v=xmW9c-7KCqA

Tikrai niekam nelinkime pamatyti tokį vaizdą savo automobilyje kai stabdžiai užaista tiek kad pasirodo liepsna – to pasekmė netik stabdžių diskas, kaladėlė ir suportas, bet kartu ir rato guolis bei kitos pakabos dalys kurios yra pažeistos tokios temperatūros, nekalbant jau apie tai kad yra rizika jog sprogs padanga, tad su stabdžiais geriau nejuokauti ir juos tvarkytis laiku.

https://www.youtube.com/watch?v=6-wP2cwJu7I

Reikėtų taip pat paminėti ir tai kad pastebėjus kaistančius stabdžius – jokiu būdu nemėginti jų drastiškai greitai vėsinti – taip tik dar labiau pažeisite stabdžių diskus, jie nuo temperatūrų skirtumo skirtingose vietose ir pusėse galutinai susikraipys, o stipriai sumėtytų stabdžių diskų gali neišgelbėti jau ir tekinimas. Puikus to pavyzdys kaip nereikia elgtis su perkaitintais stabdžiais demonstruojamas šiame video reportaže:

https://www.youtube.com/watch?v=3J8zzWDRBDg

Kada verta tekinti stabdžių diskus o kada keisti naujus?

Šis klausimas visuomet iškyla, ypač norint sutaupyti pinigų kas mūsų vairuotojams tikrai yra svarbu. Visų pirma – diskus tekinti galima tuomet, kai jie yra pakankamai stori ir jų storis nesiekia minimalaus stabdžių disko storio. Jei diskas yra jau dabar per plonas, tekindami priklausomai nuo jo stovio mes jį dar labiau suploninsime tad to daryti nepatartina, nes tokie stabdžių diskai kokie parodyti žemiau tikrai nėra pati saugiausia stabdymo sistema, čia švelniai tariant.

Stabdžių diskas kuris plonesnis nei minimaliai gali būti, akivaizdžiai per plonas.

Stabdžių diskas kuris plonesnis nei minimaliai gali būti, akivaizdžiai per plonas.

Toliau tekinti stabdžių diskus ar ne – reikia atsižvelgti į tai ar nėra jie pažeisti, kad paviršius nėra suskilinėjęs ar trūkęs. Jei pastebite kažką tokio kaip kad nuotraukose žemiau – tokių diskų nevalia jau nei tekinti nei naudoti, juos reikia nedelsiant keisti kitais;

Pažeistas stabdžių diskas dėl perkaitintų stabdžių kaladėlių;

Pažeistas stabdžių diskas dėl perkaitintų stabdžių kaladėlių;

Suskilinėjęs stabdžių disko paviršius - tokio stabdžių disko tekinti negalima;

Suskilinėjęs stabdžių disko paviršius – tokio stabdžių disko tekinti negalima;

Žinoma reikia visuomet spręsti protingai, jei stabdžių diskas yra visiškai surūdijęs, pažeistas korozijos ir paviršius baisiai nelygus, kad ir to storio tekinimui dar pakaktų – kartais yra pravartu pakeisti jį nauju, nes senas diskas taip prirūdija ir rūdis tarsi apgaubia stebulę taip kad jo net nuimti nesulaužius nepavyksta, tad tokie surūdiję stabdžių diskai nei aušinasi normaliai nes kanalai ventiliacijos visiškai užakę jau, nei tvarkingai stabdo – todėl tokių stabdžių diskų mes tekiname o keičiame naujais;

Surūdijęs stabdžių diskas

Surūdijęs stabdžių diskas

Tiesa reikėtų pabrėžti kad surūdijusio stabdžių disko paviršiaus, stabdžių kaladėlė niekada nenuvalys ir nepadarys jo blizgaus ir gerai stabdančio. Čia daugelio tų kurie stabdžius tvarkosi patys daroma klaida, stabdžių disko paviršių nutekins tik tekinimo staklės.

Žinoma derėtų paminėti, kad tvarkantis automobilį pas mus, Servise 007, stabdžių dalim kaip ir visoms dalims mes taikome nuolaidas, patys jas nuperkame, tad dažnai būna taip kad nauji stabdžių diskai yra labai panašios kainos verti kaip kad stabdžių diskų tekinimas, tad dažnai ypač jei diskas jau plonas ar pažeistas kitaip, net nesvarstome ar juos tekinti ar keisti naujais. Čia žinoma nėra auksinė taisyklė taikoma globaliai, nes nauji galingesnio automobilio ar naujesnio stabdžių diskai tikrai nepigiai kainuoja, o mes remiamės ta logika kad seni originalūs yra geriau nei pigiausi nauji, todėl jei tik yra galimybė, diskus tokiu atveju nutekiname. Geras to pavyzdys yra Audi A6 originalūs stabdžių diskai, automobilis 2007 metų, nauji originalūs diskai tikrai nėra pigūs, tad nutekinimas puiki išeitis norint lygaus stabdžių paviršiaus ir maksimalaus efektyvumo;

Nutekinti Audi A6 2007 metų stabdžių diskai

Nutekinti Audi A6 2007 metų stabdžių diskai

Nutekinti stabdžių diskai kartu su naujomis stabdžių kaladėlėmis - Audi A6 2007 metų;

Nutekinti stabdžių diskai kartu su naujomis stabdžių kaladėlėmis – Audi A6 2007 metų;

Stabdžių diskų tekinimas – ar verta ir ar tai saugu?

Kiekvienas senas tekintojas, ar vyresnis žmogus dirbantis su metalais ar tekinimu mums pritars, kad senas metalas, plienas, yra tvirtesnis, patvaresnis, labiau atsparus temperatūrų pokyčiams nei naujas – todėl tekinimas stabdžių diskų tikrai buvo ir bus puiki stabdžių diskų atnaujinimo galimybė. Ne veltui pasak tekintojų patirties asmeninės naujas išlietas tekinimo stakles, jų korpusą, prieš surenkant pilnai ir paleidžiant stakles išlieję laikydavo metus ar net daugiau – tam kad metalas susėstų, sutvirtėtų. Tas pats ir su stabdžių diskais, senas tekintojas visuomet griežtai pasakys kad seni stabdžių diskai kitaip ir tekinasi, kitaip peilis rėžia metalą, jie tvirtesni ir geresni nei nauji stabdžių diskai. Vieningos ir teisingos sistemos čia nėra, kiekvienas atvejis yra kitoks todėl šio straipsnio dėka ir tikslas yra pasidalinti Serviso 007 sukaupta patirtimi apie stabdžių remontą, perteikti vyresnių, daugiau patirties turinčių žmonių dirbančių su metalais jau ne pirmą dešimtį, mintis ir pamąstymus.

Nutekintų stabdžių diskų privalumai ir trūkumai

Turbūt vienintelis minusas nutekinant stabdžių diskus yra tas kad šiek tiek sumažėja jų storis – daugiau minusų tame nėra nes stabdžių disko paviršius nulyginamas, stabdžių kaladėlė priglus prie disko idealiai visu paviršiumi ir taip išgausime maksimalų stabdžių efektyvumą. Pliusas ir gerai yra tai kad stabdžių diskai, jei tai yra kokybiški, originalūs ir geri stabdžių diskai lieka nepakeisti ir kainuoja pigiau vairuotojui, nes jei diskai susikraipo dėka stabdžių sistemos problemų kažkokių, pakeisti juos tikrai nebūtinai yra pigus malonumas, o kartais yra tokių variantų – kad tokių stabdžių diskų tiesiog vietoje nėra, reikia užsakinėti, o tai ir laikas jau ir kiti pinigai – todėl stabdžių diskų tekinimas tikrai yra buvo ir bus populiarus sprendimas, kurį mes daugeliu atveju žinoma palaikome.

Stabdžių diskų paviršiaus nutekinimas, kiek tai kainuoja?

Stabdžių diskų nutekinimas yra daromas poromis, tekinti vieną stabdžių diską nėra patartina o ir kainuoja brangiai. Sakykime dažniausiai stabdžių diskų porą nutekinti kainuoja 18-20€, tai vieno stabdžių disko nutekinimas kainuos apie 10-14€ nes staklių paruošimas bus tas pats, o ir keisti vienoje pusėje tos pačios ašies stabdžių kaladėles nepažiūrint ar nekeičiant kitoje – tikrai ne variantas. Taip kad kaip ir minėjome šiame pavyzdyje, dažniausiai stabdžių diskų tekinimas kainuoja apie 18-20€ už stabdžių diskų porą, žinoma priklausomai nuo to kas ir kur tuos diskus tekina.

Žemiau pateiktoje darbų galerijoje norime parodyti keletą paskutinių Servise 007 atliktų stabdžių remonto darbų – tai stabdžių remonto galutiniai vaizdai kai buvo nutekinami stabdžių diskai arba pakeičiami naujais. Visais atvejais keičiamos ir stabdžių kaladėlės bei stabdžių skystis;

Stabdžių diskų tekinimas Servise 007

Servisas 007 stabdžių diskų netekina o reikalui esant gali pasiūlyti tokią pasaugą nuveždamas stabdžių diskus tekintojui netoliese mūsų. Ši paslauga yra reikalinga kadangi kaip jau ir minėjome, stabdžių diskai patys iš savęs tik labai tetai būna gedimo priežastimi, tai greičiau jau pasekmė – todėl nesuradus priežasties gedimo, jų tekinimas būtų tik laikinas sprendimas. Todėl nuimtus stabdžių diskus mūsų Servise 007 mes vežame tekinti, kol jie tekinami padarome pilną stabdžių profilaktiką, nuvalome stebules kur bus dedamas stabdžių diskas, sutepame stumokliuką ar stumokliukus, kreipiančiasias, nuoriname stabdžių sistemą ir jau tuomet parsivežame nutekintus stabdžių diskus. Paprastai panaši ar tokia procedūra kainuoja apie 30€, o diskų tekinimas kaip jau ir minėjome dažniausai poros iki 20€;

Kokybiškam stabdžių remontui Servise 007 registruojame telefonu arba el. paštu;

Related Posts