Galinių stabdžių remontas, suportų restauravimas – šiame straipsnyje pakalbėsime apie galinių stabdžių problemas, šiuo konkrečiu atveju kalbėsime apie Audi 80, B4 stabdžius galinius. Konkrečiai mūsų aptariamas variantas bus su diskiniai stabdžiais gale bei pamėginsime papasakoti apie dažniausiai pasitaikančias problemas ir jų sprendimo variantus nes liaudyje sklinda gandai kad šių problemų išspręsti niekaip normaliai nepavyksta todėl daugelis net keičia suportus į būgnus ar deda kitų automobilių suportus, klausimas tik vienas, kodėl stabdžių suportai kurie veikė 15 metų, staiga pasidarė prasti ir juos reikia keisti? Atsakymas – nereikia, reikia tik tvarkingai restauruoti stabdžių suportus ir viską tvarkingai sudėti.
Galinių stabdžių problemos Audi 80 automobilyje – stringa rankinis stabdis
Iš esmės tiek šiam automobiliui tiek kitiems, visos stabdžių problemos susideda iš tokių pačių komponentų ir jų gedimų, kartais genda viena iš šios grandinės dalių, kartais kelios o kartais ir visos. Dažniausiai pasitaikanti problema yra rankinio stabdžio problema, rankinis neveikia dėl keleto priežasčių, dažniausiai yra suporto viduje esančio mechanizmo gedimas arba strigimas dėl apnašų, rūdžių ir seno stabdžių skysčio, taip pat dažnai pasitaikantis yra strigimas rankinio stabdžio troso, paprastai dėl pažeisto troso apsaugos į jo vidų patenka drėgme ir purvas, jo vidus surūdija ir pradeda sunkiai vaikščioti, todėl ranka užtraukus – ratas ir lieka stabdyti net jį nuleidus;
Paprastai stringant rankiniam stabdžiui stabdžių diskai ir kaladėlės perkaista, praranda efektyvumą ir pradeda netolygiai dilti stabdžių diskas, stabdžių kaladėlės atsisluoksniuoja ir nukrenta, kartais prasideda ir rimtesnės problemos ir kaladėlė aplamai išlekia ir dingsta stabdžiai, tad pradėjus stabdžių suportui strigti – būtina stabdžius kuo greičiau tvarkyti;
Prastas stabdžių efektyvumas – kaip jį pagerinti?
Prastas stabdžių efektyvumas paprastai taip pat yra lydimas keleto priežasčių ar pasekmių, žinoma tikrai niekam nėra smagu jausti guminį stabdžių pedalą ir suprasti kad mašina nestabdo taip gerai kaip galėtų, blogiausiai yra tai kad daugelis tiesiog nesusimąsto ir nenutuokia kaip gerai gali stabdyti jų automobilis sutvarkius stabdžius, paprastai visi vairuotojai labai nustemba, o ir yra dėl ko nes jei stabdžiai atrodo taip kaip pademonstruosime nuotraukose žemiau – kalbėti apie jų efektyvumą tikrai nėra ko.
Tokie stabdžių diskai yra geras rodiklis ir indikatorius kad stabdžių sistema netvarkinga, tai gali būti ir stabdžių suporto kreipiančiųjų problema, gali būti kaltos ir stabdžių kaladėlės kurios yra per kietos ir stabdo prastai, gali būti kad nevaikšto aprūdijęs stabdžių stumokliukas, todėl diskus ir jų būklę gali pasižiūrėti kiekvienas, jei jie atrodo panašiai – stabdžių sistema tikrai turi problemų ir kuo ankščiau ją taisysite, tuo tikėtina pigiau tai kainuos nes kuo ilgiau netaisoma problema pasidarys tik didesnė.
Stabdžių suportų restauravimas
Norint tvarkingai suremontuoti tokius galinius stabdžius, reikės restauruoti stabdžių suportus, pakeisti stabdžių kaladėles į minkštas, kokybiškas, taip pat pakeisti stabdžių diskus ir atidžiai peržiūrėti ar nestringa rankinio stabdžio trosai.
Pradėsime nuo stabdžių suportų restauravimo, juos nusiimsime ir išardysime, sudėsime naujas remontines stabdžių suporto gumeles kurios randasi tiek išorėje tiek viduje. Išvalysime visas rūdis ir apnašas, sutepsime specialiais tepalais kurie suteps detales suporto viduje, atstums drėgmę ir neleis mechanizmui strigti bei rūdyti.
Stabdžių suportus restauruojant tikriname ar nereikia keisti stabdžių stumokliukų, jei jų paviršius yra pažeistas – juos keičiame naujais, jei jie švarūs ir nepažeisti korozijos, paliekame senus tiesiog sudedame naujus remontinius gumelių komplektus, sutepame ir išvalome visas rūdis, po visų šių darbų stabdžių suportai atrodo taip:
Taip pat nušveisime ir kreipiančiąsias ant kurių vaikšto suportas dylant ir keičiantis stabdžių kaladėlių storiui. Dažnai nutinka taip kad keičiant stabdžių kaladėles jos per jėgą užkalamos, tuomet jos nevaikšto ir suportui suspaudus jas stabdymo metu jos lieka liestis – taip perkaista tiek pačios stabdžių kaladėlės tiek diskas, tad visos detalės ir pastangos nueina šuniui ant uodegos;
Reikia pabrėžti kad tik pilnas toks stabdžių suportas kuris yra lydimas ir kaladėlių laikiklio nušveitimu ir tvarkingu sistemos nuorinimu gali būti vadinamas suportų restauravimu, jei restauruosite tik stumokliuko dalį, o paskui netvarkingai nuorinsite stabdžių sistemą – visos pastangos nueis perniek. Lygiai tas pats bus jei suportas veiks tvarkingai bet stabdžių kaladėlės strigs dėl rūdžių jas laikančiame korpuse apie kurias ir šnekėjome bei rodėme nuotraukose aukščiau;
Stabdžių diskų keitimas
Stabdžių diskus pakeisti iš vienos pusės yra paprasta, iš kitos nevisai. Būtina pasirinkti kokybiškus stabdžių diskus ir suprasti reikia kad pats stabdžių diskas, labai retais atvejais būna stabdžių problema, o dažniausiai stabdžių diskas yra stabdžių problemos pasekmė. Jis pats savaime jei stabdžiai tvarkingi niekada neapsineš rūdimis ar nesusikraipys ir pradės mušti per vairą ar stabdžius, tad keičiant stabdžių diskus reikia visuomet nušveisti ir labai gerai nuvalyti stabdžių stebulę nuo rūdžių, purvo ir kitų apnašų kad paviršiai stabdžių disko idealiai priglustų ir neliktų jokių nuokrypių kad galėtų duoti vibraciją stabdžių diskui besisukant; Būtina nušveitus panaudoti tepalą kad diskas neprirūdytų, mes naudojame tam vario tepalą.
Tvarkingai ir kruopščiai nuvalome stebulę nuo purvo ir apnašų kad nauji stabdžių diskai idealiai priglustų;
Sudėjus naujus stabdžių diskus, atrestauravus stabdžių suportus svarbu ir teisingos stabdžių kaladėlės. Apie stabdžių kaladėlių pasirinkimą ir kaip atpažinti kokybiškas ir nekokybiškas jau esame aprašę kitoje stabdžių skiltyje, bet norime pabrėžti tai kad stabdžių kaladėles reikia dėti kokybiškas, pakankamai minkštas kad stabdytų tyliai ir efektyviai.
Stabdžių skysčio keitimas ir sistemos nuorinimas
Tvarkant stabdžius, restauruojant suportus, būtina nuorinti stabdžių sistemą, o geriausiai ne tik tuos mazgus kurie buvo tvarkyti, bet nuorinti geriausiai visą stabdžių sistemą ir pakeisti stabdžių skystį nes mūsų vairuotojai dažniausiai pamiršta tai daryti ir nežino kaip svarbu laiku keisti stabdžių skystį. Šioje mašinoje, jis nekeistas labai ilgai nes stabdžių suporto viduje jis buvo pavirtęs į košę, drėgmės jis prikaupęs taip pat daugiau nei leistina norma, todėl jį pakeičiame nauju, Ferodo Dot4 stabdžių skysčiu.
Supilame naują stabdžių skystį ir jį pakeičiame visoje sistemoje, visus ratus nuoriname panaudodami Ferodo Dot4 stabdžių skystį.
Toks pilnas stabdžių suportų remontas, diskų ir kaladėlių keitimas duos puikų rezultatą – stabdžiai bus vėl maksimaliai efektyvūs, puikiai stabdys ir užtikrins ne tik Jūsų ir Jūsų keleivių saugumą kelyje, bet taip pat ir per perėjas einančių vaikų ir kitų praeivių saugumą, tad stabdžiams tikrai negalima taupyti!
Na ir štai galutinis vaizdas ir rezultatas šio Audi 80 galinių stabdžių remonto pateikiamas žemiau:
Tiesa reikėtų paminėti kad perrinktus stabdžius ir sudėjus naujus diskus ar naujas kaladėles, reikia nepamiršti kad pirmus keletą šimtų kilometrų stabdžiai turi prasidirbti, prisitrinti tarpusavyje tol kol pasieks maksimalų efektyvumą, tad nereikia nustebti kad tik sudėjus naujus stabdžius, tas efektyvumas pajuntamas ne iš karto.
Galinių stabdžių remontas ir suportų restauravimas, foto galerija pateikiama žemiau:
Visus susidomėjusius automobilių remontu ir informacija esančia Serviso 007 puslapyje kviečiame tapti mūsų Serviso 007 facebook paskyros draugais ir stebėti mūsų daromus darbus, foto ir video reportažus.
Taip pat kviečiame prisijungti ir prenumeruoti mūsų Serviso 007 Youtube video kanalą.