Stabdžių problemos daugelyje automobilių kartojasi ir iš esmės yra labai panašios, bet kartu ir skirtingos ir kiekvienas stabdžių remontas turi savitus niuansus ir aspektus, nepaisant to pamėginsime šiame straipsnyje apžvelgti keletą kokybiško stabdžių remonto taisyklių kurias vadovaujamės patys, tikimės kad po šio straipsnio apie stabdžių remontą, efektyvumą ir problemas galvosite kitaip ir Jūs. Kaip šių stabdžių remonto taisyklių pavyzdį ir atskaitos tašką, panaudosime medžiagą iš nesenai remontuoto Nissan Xtrail stabdžių galerijos. Straipsnio gale pamėginsime pasidalinti patirtimi ir patarimais kaip ilgiau išlaikyti stabdžius tvarkingus, kaip juos prižiūrėti ir kaip kokybiškai pasikeisti ar susiremontuoti stabdžius pačiam vadovaujantis mūsų, Serviso 007 stabdžių remonto taisyklėm.
Ko reikia tvarkingai stabdžių sistemai?
Visų pirma tvarkingi stabdžiai yra tvarkingai dylantys stabdžių diskai, laiku keičiamos stabdžių kaladėlės, reguliariai kas tam tikrą laiko intervalą keičiamas kokybiškas stabdžių skystis. Atrodo paprasti dalykai, bet ar tikrai viskas taip paprasta kaip atrodo?
Daugelis tiek meistrų tiek pačių vairuotojų stabdžių kaladėlių darbą laiko tokį darbą kurį gali atlikti kiekvienas, mūsų pozicija šitoje vietoje yra kitokia – stabdžius reikia tvarkyti gerai ir tvarkingai, naudoti specialius tam įrankius bei tepalus, keičiant tiek stabdžių kaladėles tiek stabdžių diskus yra privalu viską sutepti specialiais tepalais, o keičiant stabdžių diskus nušveisti stebules tam kad stabdžių diskai neprirūdytų bei neprikeptų prie stebules, o kartu ir tam kad neliktų jokių mikro šiukšlių ar rūdžių kas neleistų stabdžių diskui idealiai priglusti.
Kokybiškos stabdžių sistemos detalės
Tvarkant stabdžius pravartu protingai pasirinkti detales – šioje vietoje mes paprastai imamės patys iniciatyvos nes esame išbandę nemažai detalių gamintojų, žinome jų pliusus ir minusus bei visus niuansus, tad tam tikrais atvejais pasirenkame tam tikras dalis;
Kalbant plačiau apie stabdžių detales, reikėtų pradėti nuo dažniausiai reikiamų dalių tokių kaip stabdžių kaladėlės, tie kas mėgstą ekstremalų važinėjimą ir greitą stabdymą, tiems žinoma reikia rinktis labiau kokybiškas ir galingesniems varikliams bei didesnėms stabdymo temperatūroms ir apkrovimas skirtas stabdžių detales, tiek stabdžių diskus tiek kaladėlės, o kai kada ir stabdžių skystį.
Tiems kas mašina naudoja pagal paskirtį ir ramiai važinėja, žinoma nėra prasmės dėti pačias brangiausias dalis, tik čia vėl patarimas būtų nepataupyti ir nesirinkti pačių pigiausių dalykų, juk žinome kas pigu tas ne visuomet yra kokybiška, o su stabdžiais niekada nesinori rizikuoti ir taupyti.
Tvarkant stabdžių sistemą, kaip ir darant kiekvieną automobilio remontą – dažnai iškylą tam tikrų problemų, pasirodo tai stabdžių suportai nejuda normaliai ir juos reikia restauruoti, tai stabdžių disko minimalus storis yra jau pasiektas ir juos reikia keisti nes nutekinus jie bus per ploni, tai reikia keisti stabdžių šlangeles ar vamzdukus – todėl niekada tvarkant stabdžius nepatartina susiplanuoti viską iki centų, dažnai yra protinga keisti visus komponentus ir darbus padaryti pilnai, nei kaip pavyzdys pakeisti stabdžių kaladėles paliekant senus aprūdijusius stabdžių diskus kurie vis tiek nestabdys efektyviai net ir su naujomis kaladėlėmis, čia tas pats kas kirptis tik vieną galvos pusę – todėl visuomet esame pasirengę ir ieškome susitarimo su klientu kas liečia finansinius dalykus – vardan to pilnaverčio, kokybiško sprendimo.
Puikus to pavyzdys yra žmogus atvažiuojantis keistis priekinių stabdžių kaladėlių, o pasirodo kad suportai visai nevaikšto, stabdžių diskai trūkę net, o stumokliukai suportų aprūdiję ir reikia keisti… žinoma tokia sąmata yra netikėta, bet kita vertus pakeisti stabdžių diskus ir paleisti tokį klientą yra dar blogiau nes jam ratas užstrigs, perkais, sudegins dar ir pakabos detales ir guolį rato, tam tikrais atvejais gali sprogti ir padanga ar įvykti avarija, tad to niekada niekam nelinkime.
Kalbant apie mūsų realų pavyzdį – Nissan Xtrail automobilį, pamėginsime pasiremti šiom nuostatom ir parodyti kaip bus keičiami visi stabdžių diskai bei stabdžių kaladėlės, kokie darbai bus daromi to eigoje ir pasistengsime paaiškinti kodėl būtent taip o ne kitaip.
Šis Nissan Xtrail atkeliavo pas mus pilnam stabdžių remontui – žinoma priežastys to kaip pas visus automobilius tokios pačios, prastas stabdžių efektyvumas, rūdys ir nelygumai ant stabdžių diskų, vairo ir pedalo vibracija stabdant. Visos šios problemos yra sprendžiamos pilnu stabdžių remontu.
Pirmas etapas remonto yra ardymas ir esamos stabdžių sistemos būklės įvertinimas. Tikrai žinome kad nuorinsime visą stabdžių sistemą pakeisdami stabdžių skystį, tą jau žinome tikrai – o kokia stabdžių suportų, jų stūmoklių būklė, ar keisime stabdžių kaladėles bei ką darysime su stabdžių diskais nuspręsime tik viską išardę.
Nuėmus stabdžių diskus ir senas stabdžių kaladėles, tikriname suportų stumokliukų būklę, patraukiame apsauginę gumelę stūmoklio ir tikriname ar ji sveika ir nepažeista, ar stūmoklis yra sveikas, neaprūdijęs. Tuomet po gumele pripučiame specialaus tepalo ir sustumiame stumokliuką pilnai į vietą, tą darome nes pakeistus stabdžių kaladėles į naujas, stūmoklis turi būti sustumtas priešingu atveju jo uždėti nepavyks.
Peržiūrėjus visus suportus pamatėme kad jie puikiai veikia, rankinio mechanizmas taip pat funkcionuoja puikiai, tad viską sutepame ir kol kas laikinai paliekame, tuo pačiu metu apžiūrime ir stabdžių šlangelių būklę – jei rasime įtartinus pažeidimus žinoma jas teks pakeisti;
Sekantis darbas yra peržiūrėti stabdžių diskus ir nuspręsti ar jų paviršių mes tekinsime ar keisime naujais, kadangi stabdžių diskai kaip matysite žemiau esančiose nuotraukose tikrai aprūdiję stipriai, įvertiname jų storį kuris jau dabar yra ant ribos todėl nusprendžiame diskus keisti naujais.
Paprastai svarstytume galimybę stabdžių diskus nutekinti, bet tekinant diskų porą kainuoja vidutiniškai apie 60 litų tad įvertinant naujų diskų kainą ir senų storį bei būklę, nusprendžiame dėti naujus stabdžių diskus;
Užsakius naujus stabdžių diskus, privaloma keisti ir stabdžių kaladėles, tą ir padarysime nes prie naujai uždėtų diskų negalime rizikuoti su senomis kaladėlėmis kadangi jos nevisu plotu priglus ir taip gali sukraipyti naują stabdžių diską;
Kadangi bus dedami nauji stabdžių diskai ir naujos stabdžių kaladėlės, būtina sąlyga yra tvarkingi stabdžių suportai, mes tą jau žinome nes stūmoklius patikrinome, sutepėme ir paruošėme uždėjimui, bet apart to, mums bus reikalingos ir tvarkingos suportų kreipiančiosios kurių darbas yra paskirstyti stabdymo jėgą tolygiai abiem stabdžių disko pusėm, pasiruošiame tiek stabdžių kaladėlių laikiklius, nuvalome rūdis, tiek kreipiančiąsias bei sutepame jas specialių silikono tepalo mišiniu kurį patys padarome;
Prieš dedant kreipiančiųjų rėmą ir stabdžių diskus, privalu pasiruošti stebules kad jos būtų idealiai nuvalytos ir kad stabdžių diskai idealiai priglustų, neliktų jokių netolygumų tarp dviejų plokštumų todėl viską kruopščiai nušveičiame ir patepame tepalu.
Viską surinkus ir sudėjus, nuoriname stabdžių sistemą, pakeičiame visą stabdžių skystį kad būtume tikri kad viską padarėme nepriekaištingai ir sistemoje nėra oro kas galėtų reikšti netolygų stabdžių jėgos pasiskirstymą;
Derėtų pastebėti kad sudėjus naujus stabdžių diskus ir stabdžių kaladėles, reikia nepamiršti nuvalyti stabdžių diskų kurie būna padengti tepalu kad nerūdytų, tam puikiai tinka purškiamas specialus diskų valiklis.
Taip pat reikėtų žinoti kad pakeitus visus stabdžių diskus ir stabdžių kaladėles, maksimalus stabdžių efektyvumas bus pasiektas tik tuomet kai stabdžių paviršiai prisitrins tarpusavyje, paprastai tai būna po bent jau 100km važinėjimo mieste, per pirmą šimtą kilometrų reikėtų vengti ekstremalių stabdymų ir pasisaugoti.
Galutinis šio remonto rezultatas į kurį malonu žiūrėti tiek klientui, tiek mums patiems:
Kaip išlaikyti stabdžius tvarkingus?
Yra keletas būdų kaip išlaikyti stabdžius tvarkingus, apie keletą jų ir pamėginsime papasakoti. Visų pirma – kas ketvirtį ar pusmetį, pasižiūrėti kaip atrodo jūsų stabdžių diskai, ar jie dyla tolygiai, ar nestringa rankinis stabdis ir nesijaučia svilėsių kvapo iš ratų. Bent kas pusmetį jei viskas tvarkoje pasižiūrėti ir patikrinti stabdžių skysčio lygį – reikalui esant jo papildyti.
Jei keisite stabdžių kaladėles, keiskite jas servise kuris ne tik kad nuims senas ir uždės naujas, bet peržiūrės kaip atrodo stabdžių suportai, kreipiančiosios, suteps prieš sustumiant stumokliuką tepalu, panaudos tam specialius įrankius o ne plaktuku. Kas kartą taip prižiūrint stabdžius – rimtesnių problemų kilti ir neturėtų.
Taip pat pasidomėkite koks yra stabdžių skysčio keitimo intervalas, o jei jo niekada nekeitėte – padarykite tai sekantį kartą keičiant stabdžių kaladėles. Nustebtumėte kaip daugeliui automobilių pagerėja stabdymas vien nuorinus tvarkingai stabdžių sistemą ir pakeitus stabdžių skystį.
Kviečiame prisijungti prie mūsų didelio būrio draugų Serviso 007 Facebook svetainėje, o taip pat sekti mūsų video naujienas youtube video kanale.