Sailentblokų taisymas ir keitimas – sailentblokų presavimas. Sailentblokai – guminės įvorės, tai detalė turinti daug pavadinimų. Trumpai apie liaudyje vadinamus sailentblokus arba sailenblokus. Sailentblokai tai detalė kuri randasi Jūsų automobilio pakaboje – šios detalės paskirtis yra sugerti pakabos judesius kurie atsiranda važiuojant nelygiu keliu bei suteikti pakabos elementams galimybę judėti ir efektyviai reaguoti į kelio nelygumus.
Sailentblokų yra įvairių dydžių, formų. Vieni daromi su kietesne guma, kiti minkštesne, yra specialių vadinamų poliuretaninių sailentblokų. Tiek paprasto tiek poliuretaninio sailentbloko nuotraukas rasite žemiau. Yra taip pat Lietuvoje gaminamų sailentblokų. Šiame puslapyje nesigilinsime analizuojant kurie iš jų geresni ar blogesni, kurie tinka geriau mūsų keliams ar klimatui – tiesiog apžvelgsime kaip teisingai pasikeisti sailentblokus.
Žemiau pridedame video, jis turėtų padėti suprasti kaip sailentblokai juda ir kokia jų paskirtis automobilio pakaboje.
Šiuo konkrečiu atveju pademonstruosime kaip atrodo honda civic 5gen (92-94) metų modelio pakaboje esantys sailentblokai – kaip jie atrodo išplyšę bei kokią įtaką turi automobilio valdymui ir kontrolei bei važiavimo kokybei ir saugumui.
Sugedusių, suplyšusių sailentblokų diagnozė – kaip žinoti kada juos reikia keisti?
Esant susidėvėjusiems, daugiau ar mažiau išplyšusiems sailentblokams (guminėms įvorėms) automobilis tampa nestabilus kelyje, ypatingai tai jaučiasi važiuojant keliu didesniu greičiu, kai laikant automobilio vairą tiesiai – jis šiek tiek vingiuoja, mėtosi kelyje. Paprastai taip nutinka dėl suplyšusių ar jau išplyšusių sailentblokų priekinėse pakabos detalėse, apatinėse šakėse. Kadangi atstumas tarpo šakės ir rato kinta – mašina yra nestabili ir ją suvaldyti yra sunku, pastoviai reikia „gaudyti“ automobilį kelyje. Esant stipriam sailentblokų susidėvėjimui – automobilio pakaba pradeda skleisti bildesius iš pakabos, netvarkant šio gedimo yra pažeidžiamos ir kitos pakabos detalės.
Šiuo konkrečiu atveju nagrinėjame honda civic 5 kartos sailentblokų gedimą. Apačioje pateikiame keletą nuotraukų kaip atrodo stipriai pažeisti ir įplyšę sailentblokai.
Sailentblokų keitimo ypatybės
Keičiant ir tvarkant sailentblokus yra labai svarbu vadovautis keletu taisyklių – būtinai sutepti sailentblokų gumas, tepalas suminkština gumą, o naudojant reikiamą tepalą jo neišplauna vanduo. Labai dažnai atsukinėjant šakių varžtus, jie neišsitraukia nes daugelis meistrų nesivargina sutepti varžtų kurie sukasi ir eina sailentbloko viduryje, tad laikui bėgant jie prirūdyja ir ištraukti nepjaustant pakabos varžtų neįmanoma.
Dar vienas labai svarbus dalykas yra sailentblokų užveržimas, sailentblokų negalima užveržinėti esant mašinai pakeltai, kaip kad dažnai yra daroma servisuose, nes nuleidus mašiną, sailentblokų vidus lieka jau prisuktas ir nori nenori atsiranda tempimas, kuris tik sutrumpina sailentblokų tarnavimo laiką.
Sailentblokų presavimas
Keičiant sailentblokus geriausiai naudoti hidraulinį presą tiek įpresuojant tiek išpresuojant sailentblokus. Jei to padaryti neįmanoma, reikia išpresuoti vidurinę sailentbloko dalį ir per vidurį prakišant metalo pjūkliuką, įpjauti sailentbloko rėmelį iš vidaus iki šakės, stengiantis kuo mažiau pažeisti šakę į kurią sailentblokas presuojasi. Įpresuojant sailentblokus taip pat labai svarbu sutepti šakę tepalu, kad sekantį kartą keičiant sailentbloką ar sailentblokus būtų galima lengviau jį išpresuoti ir įpresuoti. Žemiau yra pateikiamos nuotraukos kaip reikia presuoti sailentblokus.
Sailentblokų presavimas
Servise 007 galime perpresuoti sailentblokus daugiau mažiau bet kokio automobilio šakei, tad jei šakę turite išimtą – atvykite pas mus ir padėsime perpresuoti šakės sailentblokus kaip kad demonstruojame žemiau presuojamų sailentblokų ištraukas.
Žemiau taip pat pateikiame nušveistą abrazyviniu būdu šakę, greta lyginant ją su šake kuri buvo nusmėliuota.
Puslapio pabaigai norėčiau pridėti keletą įdomesnių video apie metodus kaip pasikeisti ir išimti sailentblokus kai tam nėra tinkamų sąlygų ar įrankių, patys mes tokiais metodais nesivadovaujam, bet kai reikia suktis iš padėties – visi įmanomi būdai ir praverčia.
https://www.youtube.com/watch?v=zPvEcUdUG3c
https://www.youtube.com/watch?v=GJ5FkOoT5QE
Žemiau pateikiame atliktų darbų galeriją, keletą bent jau įdomesnių nuotraukų presuojant ir keičiant sailentblokus.
Kviečiame prisijungti prie mūsų Serviso 007 Facebook automobilių remonto puslapio ir sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.
Kviečiame jungtis prie mūsų automobilių remonto video Youtube kanalo.