Šarnyrų keitimas ir presavimas Servise 007

Šarnyrų keitimas ir presavimas

nuo / 0 Komentarai / 17939 Peržiūros / 25 sausio, 2016

Šarnyrų keitimas ir presavimas yra taip pat labai svarbus automobilių važiuoklės ar pakabos remonto etapas. Nėra tokio automobilio kurio pakaboje nesutiktume šarnyrų. Šarnyrai – angliškai vadinami ball joints sujungia pakabos detales kurių esmė išlaikyti stabilumą pakabai keičiant jos aukštį, važiuojant per kelio nelygumus.

Šarnyrų kiekviename automobilyje yra mažiausiai du, jie randasi priekinėje pakabos dalyje sujungianti ratus ir apatines ar viršutines šakes. Kai kurie modeliai turi šarnyrų ir gale ir net po kelis, o kai kurios mašinos šarnyrų turi net po keturis kiekvienoje priekinio rato pusėje.

Kaip atrodo šarnyras?

Žemiau pateikiama nuotrauka kaip atrodo šarnyras. Šarnyras yra sudarytas iš metalinio strypo, kuris yra tvirtinamas, apkabos į kurią jis įsikiša. Apkaba yra uždaroma taip kad neišsitrauktų, todėl susidėvėjusį šarnyrą reikia keisti nauju arba restauruoti.

Šarnyrai - ivairiu rušiu skirtu skirtingiems modeliams šarnyrai

Šarnyrai – įvairių rūšių skirtų skirtingiems modeliams šarnyrai

Žemiau pademonstruosime honda civic šarnyrą bei mazda 323f šarnyrą. Honda civic automobilis, nuo pat 1988 metų iki vėlesnių modelių priekyje turi po du šarnyrus, tai vieną apačioje, kitą viršuje. Jie iš pažiūros yra labai panašūs ir abu keičiami presuojant juos į šakes.

Honda Civic priekinis presuojamas šarnyras

Honda Civic priekinis presuojamas šarnyras

Mazda 323f šarnyras yra kur kas didesnis, jis keičiamas prisukant jį prie apatinės šakės ir jų presuoti nereikia. Foto kaip atrodo toks šarnyras yra pateikiama žemiau.

Mazda šarnyras prisukumas prie apatines šakes

Mazda šarnyras prisukumas prie apatinės šakės

Kodėl sugenda šarnyrai ir kaip žinoti kad šarnyrus reikia keisti?

Šarnyrų gedimų priežasčių gali būti keletas – žinoma viena iš esminių šarnyrų gedimo priežasčių yra netinkami mūsų keliai, pilni duobių ir nelygumų. Kaip taisyklė dažniau sugenda keleivio pusės šarnyrai ir pakaba nes važiuoja prastesne kelio danga, duobėmis ir šuliniais.

Senesni šarnyrai kartais turi pasenusią apsauginė gumą ar dėl kitų remonto darbų pažeistą ją ko pasekoje pro ją patenka drėgmė ir yra išplaunamas tepalas, toks šarnyras sugenda ir pradeda klibėti.

Klibantys šarnyrai skleidžia klaksėjimo garsą ir paprastai yra girdimi važiuojant per smulkius nelygumus, žinoma tai priklauso nuo šarnyro būklės, kuo labiau jis kliba tuo garsas didėja.

Šarnyrų gedimas yra pavojingas netik todėl, kad esant vienai sugedusiai pakabos detaliai greičiau dėvisi ir kitos dėl padidėjusio apkrovimo ir vibracijos, bet stipriai klibantis šarnyras gali išsinerti, taip atpalaiduojamas ratą nuo visos pakabos, ko pasekoje galima sugadinti ir vairo traukės, amortizatorių ir turėti didelių bėdų kelyje, jau nekalbant apie tai kas galėtų nutikti važiuojant dideliu greičiu.

Tam kad geriau suprasti kaip atrodo barškantys šarnyrai pridedame video žemiau, šiame video parodyta honda automobilio barškantis viršutinis šarnyras.

https://www.youtube.com/watch?v=3VAfYUBiXrQ

Taip pat pridedame video kuriame labai aiškiai yra girdimas sugedusio šarnyro kalimas važiuojant automobiliu, toks garsas gali sklisti iš stipriai pažeisto šarnyro kurį reikia nedelsiant keisti.

https://www.youtube.com/watch?v=2d7rkkoe2lU

Šarnyro sandara – iš ko sudarytas šarnyras?

Žemiau matote nuotrauką kaip atrodo viršutinis ir apatinis, presuojami šarnyrai.

Viršutinis ir apatinis šarnyras, presuojamas, be apsauginiu gumu.

Viršutinis ir apatinis šarnyras, presuojamas, be apsauginių gumų

Tam kad geriau suprasti šarnyrų prasmę bei veikimą, pateikiame nuotrauką kurioje rodoma iš ko sudarytas šarnyras. Metalinis obuolys primena sąnario struktūra.

Šarnyro sandara - iš ko sudarytas šarnyras

Šarnyro sandara – iš ko sudarytas šarnyras

Žemiau rodoma nuotrauka kurioje matosi kokioje vietoje yra apatinis šarnyras.

Apatinis šarnyras automobilyje

Apatinio šarnyro vieta automobilio pakaboje

Šarnyrų keitimas

Žemiau pateikiame video kur labai gerai parodytas senas, klibantis šarnyras. Toks šarnyras akivaizdžiai matome kaip stipriai leidžia klibėti ratui ir kokį laisvumą suteikia.

https://www.youtube.com/watch?v=MaT3qmhy1K4

Šiame video žemiau demonstruojame mūsų servise keičiamo šarnyro išvaizdą, matome kaip stipriai jis kliba ir kaip atrodo senas apatinis mazdos automobilio šarnyras

https://www.youtube.com/watch?v=E5Mncn8re5E

Šarnyrų keitimas nėra sudėtingas jei turite specialiai tam skirtus įrankius. Tokiu atveju nereikia naudoti daugumos mėgstamiausio įrankio kuvaldos, o visus šarnyrus ir traukes galima labai paprastai ir neskausmingai išnerti ir išmauti panaudojant specialius įrankius kurie yra demonstruojami žemiau. Taip nenaudodami smūgių, nerizikuojate pažeisti apsauginės šarnyrų ar traukės antgalių gumos ir taip nesutrumpins šių detalių eksploatacijos laiko.

Keletas tokių įrankių yra demonstruojama žemiau:

https://www.youtube.com/watch?v=2a-p9mXRCJI

https://www.youtube.com/watch?v=feKKmmSJ2ZA
https://www.youtube.com/watch?v=3w39FwkJoSI

Kartais išpresuoti šarnyrams iš šakių nepakanka preso ir tikrai praverčia senieji metodai kur šarnyrai yra iškalami, nepaisant to, šarnyrų įdėjimui griežtai rekomenduojame naudoti presą specialiai skirtą tam ir įnerti/įpresuoti šarnyrą tvarkingai į vietą panaudojant presą. Kaip tai daroma pas mus galima matyti šiame video kuriame demonstruojamas sailentblokų presavimas, bet principas su šarnyrais išlieka toks pats.

https://www.youtube.com/watch?v=6jADH_86oU4

Keisdami šarnyrus nepamirškite pasitikrinti ir sailentblokų bei guolių būklės, traukių, jų apsauginių gumų ir traukės antgalių.

Kviečiame prisijungti prie mūsų Facebook automobilių remonto paskyros ir sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.

Kviečiame jungtis prie mūsų automobilių remonto video Youtube kanalo.

Related Posts