Rato guolių keitimas ir presavimas – guolių mūsų automobiliuose yra ne vienas ir ne du, kiekvienas ratas ir dalis kuri sukasi turi guolį – tad šiame straipsnyje pakalbėsime apie rato guolius, jų presavimą ir apie tai kaip tą padaryti. Guolių keitimas yra dažna mūsų Serviso 007 teikiama paslauga. Automobilyje guolių yra kur kas daugiau nei keturi, bet apžvelgsime būtent rato guolių keitimą ir presavimą, priežastis kodėl jie genda ir kaip atpažinti sugedusį rato guolį.
Rato guoliai, kokie jie būna?
Rato guolių yra įvairiausių, kiekvienam automobilio modeliui jie yra skirtingų matmenų, storio, diametro. Vieni presuojami, kiti kartu ir veržiami. Rato guoliai yra skirti tam, kad įtvirtinti ir suteikti galimybė detaliai suktis kartu ją išlaikant stabiliai prie kėbulo ir automobilio. Būtent tam ir yra suprojektuoti ratų guoliai, jų paskirtis išlaikyti tvirtai ratą prie automobilio nesuteikiant jam laisvumo, o kartu ir leisti ratui suktis su maksimaliai mažu pasipriešinimu, kad automobilis gerai riedėtų.
Žemiau yra pateikiama nuotrauka kaip atrodo standartinis priekinio rato guolis. Šis rato guolis yra presuojamas ir tvirtinamas apsauginių žiedu. Pats guolis presuojamas į vidų, jo išorinis guolio žiedas tvirtai įsipresuoja į metalinę detalę, o į jo vidų presuojama dalis prie kurios sukasi ratas ir dedasi stabdžių diskas. Guolio vidus sukasi, o išorė stabiliai stovi įpresuota.
Kai kurie guoliai ne tik, kad yra presuojami ir fiksuojami žiedu, bet kartu ir sukami varžtais. Tokio guolio nuotrauka pateikiame žemiau.
Nepaisant to ar guolis tik presuojamas, ar ir veržiamas, kiekvieno guolio viduje presuojama detalė ant kurios yra maunamas stabdžių diskas ir prisukamas ratas. Būtent jai ir tenka didelės apkrovos važiavimo, posūkio metu. Vidinė guolio dalis juda dideliu greičiu, o išorinė lieka.
Kaip atpažinti pradedantį gesti ar sugedusį rato guolį?
Gendantis guolis visų pirma pradeda skleisti ūžimo ar švilpimo garsą. Jei tai yra priekinis ratas – tai dažniausiai šis garsas atsiranda posūkiuose, pradžioje aštresniuose, paskui mažesniuose, o galų gale pradeda girdėtis visuomet. Laikui bėgant toks neremontuojamas guolis pradeda klibėti ir rate atsiranda laisvumas, automobilis praranda stabilumą kelyje, pradeda nelygiai dėvėtis padanga ir kartu dėl virpesių, vibracijos ir nepaskaičiuotų apkrovų greičiau gesti ir kitos pakabos detalės.
Sugedusį, kaukiantį guolį galima patikrinti labai paprastai pakėlus mašiną ir paklibinus ratą kaip parodyta žemiau esančiame video. Tiesa, būkite atidūs nes klibantis ratas gali būti ir kitų pakabos detalių pažeidimo priežastis, pvz sailentblokų ar šarnyrų klibėjimas, vairo traukės ar antgalio klibesys.
Guolio klibėjimas labai gerai parodytas žemiau pateiktame video, galite pastebėti kaip stipriai ir koki didelį laisvumą turi ratas ir kaip jis kliba kai guolis yra stipriai pažeistas.
Taip pat labai gerai parodomas šiame video guolis, kokį garsą jis skleidžia sukamas:
Priekiniai ir galiniai ratų guoliai
Reikėtų pabrėžti, kad dažnu atveju priekiniai ir galiniai guoliai skiriasi, galiniai nebūtinai yra tokie dideli, presuojami guoliai, kai kuriuose automobilio modeliuose jie eina mažesni ir keičiasi lengviau.
Išvados ir rekomendacijos
Reikėtų pabrėžti, kad tvarkingi guoliai tai stabili ir tvarkinga mašina kelyje, ilgiau laikančios kitos pakabos detalės, mažesnės kuro sąnaudos, tvarkingai besidėvinčios padangos. Jei išgirsite panašų į kaukimą garsą, nedvejokite ir pasitikrinkite ratų guolius – ratų guolių keitimui mūsų Servise 007 registruojame nurodytais kontaktų skiltyje kontaktais.
Kviečiame prisijungti prie mūsų Serviso 007 Facebook paskyros kurioje galėsite sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.
Kviečiame taip pat jungtis ir prenumeruoti mūsų Serviso 007 Youtube video kanalą.