Granatų arba pusašio šarnyrų keitimas Servise 007

Granatų arba pusašio šarnyrų keitimas

nuo / 0 Komentarai / 54423 Peržiūros / 25 vasario, 2016

Granatų arba pusašio šarnyrų keitimas Servise 007 – viena iš dažnai mūsų servise atliekamų paslaugų. Pamėginsime plačiau papasakoti apie vidines ir išorines granatas dar kitaip vadinamas pusašio šarnyrais.

Kiekvienas automobilis turi mažiausiai po dvi išorines ir dvi vidines granatas. Granatos arba pusašio šarnyrai yra skirtos perduoti sukimo momentą į automobilio ratus, kartu sugebant tai padaryti nepaisant visų kelio nelygumų. Kiekviena granata yra sudaryta iš kieto metalo kuris yra tepamas tepalu, visa tai yra saugoma apsauginės gumos kuri išlaiko tepalą viduje, sutepa judančias dalis bei apsaugo nuo purvo ir drėgmės. Protingai eksploatuojant automobilį, važinėjant normaliai ir nesvilinant padangų ant asfalto susukus ratus granatos arba pusašio šarnyrai paprastai laiko ilgai ir retai yra keičiami. Dažnesnis atvejis yra granatų apsauginių gumų plyšimas, apie tai pakalbėsime detaliau straipsnio eigoje, o dabar pademonstruosime kaip atrodo vidinė granata ir išorinė granata bei kur jos randasi.

Žemiau pateikiame nuotrauką kaip atrodo vidinė granata:

Vidinė granata - pusašio šarnyras

Vidinė granata – pusašio šarnyras

Išorinė granata, pusašio šarnyras:

Išorinė granata su paskilinėjusia apsaugine guma

Išorinė granata su sutrūkinėjusia apsaugine guma

Naujos granatos arba pusašio šarnyro komplektas parduodamas pilnas – tai yra granata, guma, tepalas, sąvaržos bei nauja veržlė ir vidinis tvirtinimo žiedukas kaip parodyta žemiau:

Naujos granatos komplektas - nauja granata, tepalas, guma, nauja veržlė bei sąvaržos gumai

Naujos granatos komplektas – nauja granata, tepalas, guma, nauja veržlė bei sąvaržos gumai

Išorinių granatų keitimas – kaip žinoti kad granatą, pusašio šarnyrą reikia keisti?

Dažnu atveju trūkus apsauginei gumai, į gumą patenka visokio purvo, drėgmės, sniego ir smėlio kas laikui bėgant sugadina granatą ir ji pradeda traškėti ant posūkių, pradžioje tik pilnai susukus granatą o paskui problemos nesprendžiant pakanka ir vos pasukti vairą kad ji pradėtų traškėti. Taip, kad jei pradėsite girdėti traškesius sukant į vieną ar į kitą pusę – tai bus ženklas kad greitu laiku reikės keisti granatą.

Žemiau pateikiame nuotrauką kaip atrodo plyšusi granatos guma:

Plyšusi apsauginė išorinės granatos arba pusašio šarnyro guma

Plyšusi apsauginė išorinės granatos arba pusašio šarnyro guma

Suplyšusi apsauginė guma

Suplyšusi apsauginė granatos guma

Paprastai būna sunku nustatyti kuri granata sugedusi, ypač jei apsauginė guma nėra plyšusi, kaip tai padaryti ir kaip patikrinti granatą labai gerai demonstruojama video žemiau:

https://www.youtube.com/watch?v=O96F8V6efEA

Žemiau esančiame video faile labai aiškiai rodoma kaip net neplyšusi guma o granata gali būti sugedusi ir jau reikalauti keitimo

https://www.youtube.com/watch?v=T4i3Oe9ehPY

Taip reikia pastebėti, kad laiku pastebėjus plyšusią gumą, ypač jei važinėjate vasarą sausais keliais, granatą galima išgelbėti laiku pakeitus apsauginę gumą.

Jei taip jau nutiko kad iš video reportažų nesuprato kokį garsą skleidžia išorinė granata traškėdama posūkiuose – tą tikrai pamatysite ir išgirsite šiame video reportaže žemiau.

https://www.youtube.com/watch?v=2c1nxR7aq1o

Išorinių granatų arba pusašio šarnyrų keitimas

Išorinė granata arba išorinis pusašio šarnyras paprastai genda kur kas dažniau nei vidinė, dėl sukamųjų ratų judesių, dažnai ratai yra sukami iki galo todėl greičiau dėvisi išorinės granatos apsauginė guma nes juda kur kas labiau visomis kryptimis lyginant su vidine granata. Plyšus apsauginei granatos gumai būtina kuo skubiai sutvarkyti ir keisti ją, ypač lietingu, rudeniniu ar žiemos oru kai kelyje daug drėgmės ir purvo. Kadangi apsauginė guma, ir tepalas kuris tepa granatos vidaus mechanizmą yra sumaišomas su smėliu ir purvu – taip yra greitai sugadinama granata ir jau nepakanka pakeisti vien tik apsauginės gumos, bet reikia keisti ir visą granatą. Granatos apsauginė guma paprastai kainuoja iki kelių kartų pigiau nei keisti jau naują visą pusašio šarnyrą.

Keičiant išorinę granatą kurios apsauginė guma suplyšo, ir nežinote tiksliai kada tai įvyko, bet granata dar ant posūkio netraška, paprašykite kad meistrai kurie keis ją, būtinai praplautų granata nefrasu ar bent jau vandeniu ir paskui labai gerai išpūstu likučius suslėgtu oru. Tik taip pakeičiant gumą ir sudedant naują tepalą granata laikys ir bus išsaugota senoji, naujos keisti nereikės, bet jei sudėsite granata kuri bus pilna purvo ir smėlio, nepasaint to kad sumokėsite už darbą, ilgai tokia granata nelaikys.

Žemiau matote kaip mūsų servise yra keičiama granata kurios apsauginė guma buvo plyšusi – granata yra praplaunama aukštu slėgiu nefrasu, o paskui išvaloma suslėgtu oru. Matome jog nuimta vidinė granata ir jos guma, taip buvo daroma todėl kad granatos išorinės nukalti nepavyko.

Išorinės granatos plovimas nefrasu

Išorinės granatos plovimas nefrasu

Praplauta išorinė granata - be tepalo ir be purvo viduje

Praplauta išorinė granata – be tepalo ir be purvo viduje

Jei vis tik reikėjo išimti pusašį tam kad pakeisti granatą ar granatos gumą, žemiau pateiktame video galite pasižiūrėti statyti visą pusašį į vietą:

https://www.youtube.com/watch?v=LwKlp9rITVs

Vidinių granatų keitimas – kaip žinoti kad reikia keisti vidinę granatą?

Vidinių granatų būna įvairių, vienas skalauja ir tepa greičių dėžės tepalas, kitos yra tepamos tokiu pačiu tepalu kaip išorinės granatos, nors jų struktūra yra visiškai skirtinga nors pats principas pačios yra toks pats kaip išorinės granatos. Ji yra skirta tam kad automobilis važiuodamas per kelio nelygumus, bei sukdamas į šonus vis tiek perduotų variklio sukimo galią į ratus ir taip automobilis važiuotų. Juk įsivaizduokite – važiuojant per nelygumus, ar susukus pilnai vairą, atstumas nuo variklio iki rato keičiasi – čia ir padeda vidinė granata kuri šiek tiek vaikšto. Sugedus vidinei granatai, paprastai pradedama justi vibracija net tiesiame kelyje. Važiuojant tiek didesniu tiek žemesniu greičiu jaučiamas stiprus vibravimas tiek vairo mechanizme tiek visame automobilio kėbule. Priklausomai nuo pakabos konstrukcijos, vieniems automobiliams vibracija būna stipresnė – kitiems mažesnė.

Kaip atrodo vidinė granata – labai gerai demonstruojame žemiau pateiktame video faile, ten aiškiai parodoma granatos konstrukcija ir iš ko ji yra sudaryta – prašome pasižiūrėti:

https://www.youtube.com/watch?v=tXNV7S4AjAk

Taip pat video reportaže žemiau geras palyginimas naujo ir seno pusašio bei vidinio pusašio šarnyro palyginimas seno ir naujo, tad kviečiame pasižiūrėti:

https://www.youtube.com/watch?v=M7lTncDBfkE

Vidinių granatų keitimas

Keičiant vidinę granatą visuomet reikia ištraukti pusašį, vadinasi norint ją pakeisti reikės atsukti ir išorinę granatą. Vidinė granata tai yra tarsi tripodas, trys ratukai su guoliukais padarytais iš metaliniu strypų. Šie ratukai laisvai juda pirmyn ir atgal vidinės granatos apkaboje, bet dėl formos apkabos vis tiek perduoda sukimo momentą į ratus todėl automobilis ir važiuoja nepaisant visų nelygumų ar posūkių.

Apsauginių granatos gumų keitimas

Keičiant apsauginę granatos gumą yra tiek pat darbo kaip keičiant ir pačią granatą. Perkant gumą – komplekte ieškokite pačios granatos gumos, tepalo ir dviejų sąvaržų. Kiekvieną kartą keičiant granatos gumą būtina sutepti ją ir panaudoti visą tepalą kuris parduodamas komplekte.

Dažnu atveju pavyksta numušti išorinę granatą ir pakeisti gumą, bei uždėti granatą, tik būna taip kad senosios granatos numušti nuo pusašio neina. Viduje esantis fiksavimo žiedelis nuo amžiaus išsiplečia ir granatos nukalti neina net įspraudus pusašį į spaustuvus, tokiu atveju tenka nuimti vidinės granatos tripodą ir taip uždėti gumą per vidų, nenuimant išorinės granatos.

Žemiau pateikiame video kuriame labai gerai pademonstruota kaip reikia keisti apsauginės granatos gumą:

https://www.youtube.com/watch?v=JZoa1hTM74U

Reziume ir išvados

Tiek išorinė granata tiek vidinė granata yra svarbus pakabos komponentas ir dalis kuri įtakoja ratų sukimąsi. Keičiant suplyšusią apsauginę granatos gumą paprašykite, kad senoji granata būtų praplauta nuo žvyro ir purvo. Jei įtariate, kad granata traška ar jaučiate vibraciją, kreipkitės – padėsime nustatyti gedimą o kartu ir reikalui esant kokybiškai pakeisime vidinę ar išorinę granatą.

Žemiau pateikiamas keletas įdomesnių granatų keitimo nuotraukų, keičiant išorines granatas, keičiant vidines granatas, praplaunant keičiamas granatas ar keičiant apsaugines granatų gumas.

Kviečiame prisijungti prie mūsų Facebook automobilių remonto puslapio ir sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.

Kviečiame jungtis prie mūsų automobilių remonto video Youtube kanalo.

Related Posts