Daugiasvirtės pakabos remontas – taip jau nutiko kad mūsų šalyje turbūt populiariausia markė yra Audi ir Volkswagen, taip vadinami tautos automobiliai kurie priešingai nei daugelis norėtų vis tiek genda. Tie kas vairuoja Audi ir Volkswagen automobilius žino kad priekinė pakaba yra taip vadinama daugiasvirtė pakaba kuri kiekvienoje pusėje priekinėje automobilio dalyje turi po keturias šakes, vairo traukės antgaliuką ir stabilizatoriaus ausį, dar vadinamą pakabą.
Tokia pakabos konstrukcija yra sudaryta iš dviejų apatinių ir dviejų viršutinių šakių, kurios turi sailentblokus ir šarnyrus kurie yra gamykliškai įlieti į aliuminio lydinio šakę, todėl keičiant šarnyrus tenka ir reikia keisti visas šakes, kurios kaip taisyklė būtent tokio amžiaus mašinose šiuo metu tikrai stipriai genda o mūsų super geri keliai, žinom kabutėse, prie jų ilgaamžiškumo tikrai neprisideda. Taigi, daug šakių priekyje dažnai asocijuojasi su daug išlaidų pakabos remontui, šiandien pamėginsime papasakoti ir parodyti kas ten iš tikro yra, ar tikrai brangu remontuoti daugiasvirtę pakabą, kaip atrodo šakės ir kokie remonto variantai.
Daugiasvirtės pakabos privalumai ir trūkumai
Daugiasvirtė pakaba veikia tikrai labai įdomiai ir jos kone didžiausias pliusas yra tas kad automobiliai turintys daugiasvirtę pakabą tikrai važiuoja per nelygumus minkštai ir solidžiai, mažiau bilda ir barška pakaba, puikiai dirba ir sugeria kelio nelygumus kas mūsuose šiai dienai tikrai aktualu. Pilnai sutvarkius daugiasvirtę pakaba ji tikrai laiko net ir mūsų nelygiais ir duobėtais keliais, juk ir tvarkomi automobiliai su šia pakaba jau viršija dešimtį metų, o daugelis šakių būna nei karto nekeistos.
Daugiasvirtės pakabos minusai ir trūkumai manau yra visiems žinomi – tai yra remonto kaina. Paprastai komplektas visas priekinių šakių, jei pilnas kainuoja tikrai nepigiai, tad automobiliui kurio amžius daugiau nei 10 metų tai jau tampa ganėtinai didele investicija.
Daugiasvirtės pakabos remontas
Daugiasvirtės pakabos remontas kaip ir minėjome aukščiau yra brangokas, pamėginsime papasakoti kodėl. Visų pirma reikėtų pradėti nuo to kad paprastai pradeda bildėti ir judėti viena ar dvi šakės, po kiek laiko, laisvumui atsiradus didesniam pradeda girdėtis dunksėjimo garsas automobilio salone važiuojant per nedidelius nelygumus. Tuomet galima diagnozuoti kurias šakes reikia keisti ir kurios jau kliba ir turi laisvumą. Žemiau pridedame keletą video reportažų kuriuose labai gerai rodomas šakių ir vairo traukės klibėjimas, maždaug galite įsivaizduoti kas būna kai taip kliba visos daugiasvirtės pakabos šakės…
Reikėtų tik pastebėti kad išklibusi viena šakė, perkelia visą apkrovą ir įtempimus ant sveikosios, todėl jau pajaučiant bildėjimą daugelis keičia tik vieną šakę nauja, o tuomet po pusmečio tenka keisti ir kitą, paskui vėl kitą ir taip kas pusę metų remontuoti pakabą. Taip nutinka todėl kad viena šakė atsipalaidavus ir praradus tamprumą visą judėjimą ir apkrovą perkelia į likusias, jos dirba netokiomis judėjimo ir apkrovos kryptimis kaip turėtų todėl šakės šarnyrai išsimala. Mūsų rekomendacija būtų keisti šakes visas, todėl iš esmės čia remontui galime pasiūlyti du variantu – tai pakabos restauravimą ir pakabos keitimą nauja. Apie kiekvieną iš šių variantų aprašome žemiau.
Daugiasvirtės pakabos restauravimas
Vienas iš variantų kuris yra tinkamas tai aliuminio lydinio šakių šarnyrų restauravimas. Tokia procedūra yra pigesnė nei keičiant visas šakes naujomis, todėl yra mūsuose labiau paplitusi nes sakoma kad restauruotos šakės laiko geriau nei pačios pigiausios naujos. Tiesa tai ar melas – paliekame spręsti Jums.
Jei vis tik nuspręsite kad šakes pigiau ir patikimiau yra restauruoti – būkite tikras jog pasirinksite kokybišką vietą kur bus restauruojami šarnyrai. Derėtų tik paminėti kad apatinių tiesių šakių daugelis restauruotojų nerestauruoja nes tam šarnyrui restauruoti nėra daug vietos ir paprastai restauruotojai pataria pirkti tą šakę nauja, o kitas visas be išimties restauruoti. Restauruojamos šakės turi būti visos, apatinės lenktosios, viršutinės trumposios abi bei vairo traukės antgaliukai. Jei Jus sudomintų toks pakabos remonto variantas – kreipkitės, mes galime išardyti šakes, nuvežti jas restauruoti o tuo tarpu atlikti kitą pakabos ar stabdžių remontą, tuomet viską sudėti į vietas, padaryti ratų suvedimą ir sutvarkyti pakabą. Paprastai, restauruojant šakę restauruotojai suteikia maždaug 30 000 km garantiją.
P.s. Jei surinkinėti viską teks patiems, nepamirškite kad suvaržymai kaip ir visų sailentblokų turi būti daromi tik nuleidus automobilį!
Daugiasvirtės pakabos restauravimo trūkumai
Kad ir kaip bebūtų gaila, bet daugiasvirtės pakabos restauravimas turi ir trūkumų – labai dažnai internete daugelis vairuotojų skundžiasi kad restauruoja vairo kolonėles, vairo stiprintuvo siurblius ir amžinai turi su tuo problemų. Reikalas tas kad restauruotojai, tam kad šakės laikytų ilgiau, padaro šarnyrus per kietus ir važiuojant žiedu, ypač pradžioje po sumontavimo galima paleisti vairą ir automobilis važiuos ratu nes tiesiog sunku bus jį pasukti, o juk prie vieno rato ne vienas šarnyras o net penki kurie prilaiko ji pasukimą – įsivaizduokite kokios apkrovos tenka vairo stiprintuvo sistemai. Taip pat problema yra ta kad restauruodami šarnyrus, retai kas keičia sailentblokus – o jei jau keisti sailentbloką ir dar restauruoti šarnyrą – tai tikrai vertės nusipirkti geriau naują šakę nes kaina jau bus tikrai ne pigesnė nei naujos svirties. Taip kad mūsų asmenine nuomone vieną kitą komponentą restauruoti galima, bet jei pakaboje svirčių klibančių yra daug – geriau sumontuoti naują komplektą, važiavimas tikrai bus smagesnis ir sistemos vairo stiprintuvo nebus apkrautos.
Daugiasvirtės pakabos remontas
Kur kas protingesnis žinoma ir ilgaamžiškesnis remontas daugiasvirtės pakabos yra svirčių keitimas naujomis, ar tai kelių ar viso komplekto, su sąlyga žinoma kad rinksimės kokybiškas detales.
Aliuminio lydinio daugiasvirčių pakabų komplektų yra tikrai įvairių, kainos svyruoja taip pat labai įvairios, tad renkantis patartume rinktis tik kokybiškus gamintojus nes patys pigiausi tikrai nėra patvarūs ir laiko ganėtinai prastai. Derėtų taip pat paminėti kad keisti geriausiai visą komplektą įskaitant ir stabilizatoriaus traukes bei vairo traukių antgaliukus.
Perkant ir renkantis naują komplektą neapsigaukite, tikrai geriau pridėti šimtą dar prie komplekto kainos ir jį nupirkti kokybišką bei pilną su vairo traukės antgaliukais ir stabilizatoriaus “pasagomis”.
Šiuo metu galime pasiūlyti kokybiškus, pilnus įvairiausių gamintojų gaminamus daugiasvirtės pakabos komplektus mūsų klientams už gerą kainą. Jei norite vieną kartą ir visiems laikams pamiršti pakabos problemas ir pavienių šakių keitimą kas tris mėnesius – pasikeiskite visą priekinę pakabą ir tuo rūpintis greitai nebereikės!
Žemiau demonstruojame nuotrauką kurioje matosi Audi A4 daugiasvirtė pakaba visą išardyta pilnai, paaiškėjo kad tik vienos šakės šarnyras nejuda ir nekliba o visi kiti yra jau stipriai išmalti.
Aukščiau nuotraukoje matote pilną naują komplektą kuris yra montuojamas į Audi A4 automobilį. Komplektą kurį mes siūlome sudaro pilnas šakių komplektas, po keturias šakes kiekvienoje pusėje, dvi apatines, vieną tiesią kitą lenktą, taip pat dvi viršutines. Komplekte kartu komplektuojama ir nauja stabilizatoriaus traukė bei vairo traukės antgalis kartu su visais iki vieno naujais varžtais kurie surenkant visi sutepami tam kad ateityje nebūtų problemų ardant pakabą jei dar to reikės.
Rezervuokitės laiką daugiasvirtės pakabos remontui jau dabar!
Žemiau kviečiame pasižiūrėti pora video reportažų kaip atrodo tas traukių keitimo procesas, iš pažiūros gal pasirodys nesudėtinga procedūra, bet neapsigaukite, varžtai paprastai sunkiai išsisuka ir išsitraukia, tad jei nuspręsti kokį šeštadienį kieme išardyti ir “staigiai” pasikeisti šakę, būkit protingi, neužstatykite išvažiavimo iš kiemo nes darbai gali ir užtrukti.
Daugelis galvoja kad pakabos bildesiai nėra pavojingi, bet čia turime nuliūdinti – jei jau girdite problemas pakaboje neleiskite toms problemoms įsisenėti kadangi ilgainiui jų remontas bus tik brangesnis ir sudėtingesnis, o netvarkoma pakaba kelia grėsmę ne tik Jūsų pačių saugumui, bet ir kitų eismo dalyvių saugumui.
Kviečiame prisijungti prie mūsų Serviso 007 facebook paskyros bei kartu ir youtube video galerijos.