Šiais sunkiais visiems ekonominiais laikais yra labai svarbu tinkamai taupyti ir skirstyti lėšas. Paprastai gyvenimas diktuoja savo tempą, o tam kad tą tempą pavyktų pasivyti dažnai naudojame transporto priemones ko pasakoje – turime išlaidų susijusių su transporto priežiūra, o jei pasiseka ir transporto taisyti nereikia – tai bet kokiu atveju susiduriame su brangiomis kuro kainomis. Nevienas turbūt susimastė, kaip sutaupyti ir pasiekti optimalų ir ekonomišką važiavimą ir kuro sąnaudas?
Žemiau aprašysime etapus kuriuos vykdant galima pasiekti optimalias variklio sąnaudas
Periodiniai automobilių eksploatacijos keitimai
Kiekvienas automobilio gamintojas nurodo visą eilę keitimų kuriuos reikia padaryti bėgant laikui arba nuvažiavus tam tikrą kilometrų kiekį. Skirtingoms detalėms yra paskaičiuotas skirtingas resursas, bet dabar kalbėsime tik apie tuos keitimus kurie įtakoja kuro sąnaudas. Tam kad automobilis tvarkingai judėtų reikia atlikti tokius periodinius keitimus:
- Laiku keisti variklio tepalus;
- Laiku keisti greičių dėžės tepalus;
- Keičiant tepalus taip pat keisti ir uždegimo žvakes;
- Keisti oro ir kuro filtrus;
- Keisti aušinimo skystį ir prižiūrėti aušinimo sistemą;
- Naudoti gamintojo nurodytus ratus ir padangų dydžius bei tinkamą slėgį;
Variklio ir greičių dėžės tepalai
Labai svarbu laiku keisti variklio ir greičių dėžės tepalus. Tik kokybiški tepalai pasižymi geromis tepimo savybėmis kurios leidžia lengviau užvesti automobilį, pasižymi geresnėmis tepimo savybėm ypač žiemą taip palengvindami variklio darbą ir vartodami mažiau kuro.
Daugelis iš mūsų niekada nekeičia ar nėra keitęs tepalo greičių dėžėje nors dažnam automobiliui gamintojas nurodo jį keisti kas 40 000 kilometrų, ko pasekoje pradeda sunkiai judėti pavarų svirtis ir sunkiai junginėjasi pavaros, taip pat dėl tepimo stokos prasčiau tepasi greičių dėžė ir padidėja kuro sąnaudos.
Automobilio filtrų keitimas
Labai svarbu taip pat kaip ir tepalus keisti automobilio filtrus. Automobiliuose priklausomai nuo jų komplektacijos yra mažiausiai trys filtrai – tai kuro filtras, benzino arba dyzelino ir tepalo bei oro filtrai. Geresnės komplektacijos automobiliuose taip pat dar yra ir salono filtras kurį taip pat reikia keisti. Ilgainiui nekeičiant salono filtro – pradeda rasoti langai, susilpnėja pečiuko veikimas ir prasčiau šildomas automobilis. Seni ir nekeisti kuro filtrai gali įtakoti variklio dinamiką ir važiavimo kokybę. Labiausiai kuro sąnaudas gali įtakoti kone pigiausias iš visų išvardintų filtrų – tai oro filtras. Kad būtų aiškiau – žemiau pateikiame pavyzdį kaip Honda Accord automobiliui buvo pakeistas oro filtras, palyginimui pridėjome seną ir greta naują oro filtrą. Dėl būtent tokio filtro, kuris kainuoja 20lt naujas, automobilis vartodavo trimis litrais daugiau kuro – taigi tokio filtro keitimas būtų atsipirkęs per pirmą šimtą kilometrų…
Apačioje taip pat norime parodyti kaip dažnai matome ir randame salono filtrus, jie palyginus su naujais atrodo tikrai labai jau baisiai.
Salono oro filtruose dažnai net randame įvairių pasislėpusių gyvūnų ar jų būsto likučių.
Oro filtro keitimo video, instrukcija ir aiškinimas kaip pasikeisti oro filtrą:
Žvakių keitimas
Automobilio varikliui labai svarbu ne tik gauti kurą ar lengvai „kvėpuoti“ bet nemažiau svarbu ir pilnai ir teisingai uždegti kurą tam kad išgauti maksimalią jėgą. Tam, kad variklis dirbtų optimaliai, reikalingos būtent konkrečiam varikliui tinkamos uždegimo žvakės. Kiekvienas variklis ir modelis turi numatytas žvakes pagal kaitrumą, ilgį ir modelį, vienos būną vieno kontakto kitos kelių. Kaip atrodo variklio žvakės demonstruojame žemiau. Jei nežinote kokios žvakės reikalingos Jūsų automobiliui – pasitarkite su mumis, jei nežinote kada jos keistos ar niekada nekeitėte – pasikeiskite, ypač dabar prieš šaltus orus nes senos žvakės prasčiausiai dirba esant šaltam orui.
Žvakių prastų ir nedirbančių, arba dirbančių nepilnai pasitaiko tikrai labai dažnai. Automobiliai kurie važinėja tik benzinu jas keičia tikrai retai ir retas keičia žvakes pagal gamintojo numatytas ir nurodytas rekomendacijas. Automobiliai kurie važiuoja dujomis paprastai žvakes dar keičia dažniau, vien tik todėl kad netvarkingos jos neuždega kuro mišinio ir taip praneša apie savo būklę kur kas anksčiau nei benzinas. Kaip pavyzdį pateikiame nuotraukose žemiau.
Žemiau pateikiamas video kur demonstruojamas žvakės kibirkštis. Įdomiai rodoma ir aiškinama apie žvakės kibirkšties stiprumą
Gamintojo nurodytas padangų dydis ir slėgis padangose
Norint ekonomiškai važinėti yra ir dar keletas dalykų kuriuos reikia prižiūrėti. Visų pirma reikia visuomet naudoti tokias padangas kokias nurodo gamintojas. Teisingas padangų dydis, parinktas pagal automobilio variklio galingumą ir modelį padeda sutaupyti kuro ir tvarkingai paskirstyti apkrovą automobilio pakabai. Naudojant netinkamas padangas, didesnes ar mažesnes nei nurodyta, gali sutrikti automobilio greičio parodymai ir rodyti netikslų greitį, jei uždedami gerokai didesni ratai nei nurodyta – greičiau dėvisi automobilio pakaba ir visos guminės dalys. Gamintojas paprastai nurodo padangų dydžius automobilio instrukcijoje, po kapotu ar ant priekinių durelių. Jei nežinote kokias padangas naudoti – kreipkitės ir mes pasakysime.
Lembda zondas
Didelę įtaką automobilyje turi lembda zondas – tai daviklis kuris yra sukamas išmetimo sistemoje. Šio zondo paskirtys yra pranešti automobilio kompiuteriui apie kuro mišinį pagal degimo produktus, ar jis riebus ar liesas, taip kompiuteris žino padidinti kuro sąnaudas ar sumažinti. Pasitaiko tokių atveju kad šis zondas reaguoja lėčiau ar tiesiog užstringa ir visuomet rodo kompiuteriui kad kuro per mažai ir kompiuteris riebina mišinį. Jei Jums padidėjo kuro sąnaudos, pasitikrinkite lembda zondą bet kuriame servise kuriame daro kompiuterinę diagnostiką. Lembda zondų yra įvairių, vieni būna vieno laido, kiti kelių laidų. Kai kurie automobiliai turi daugiau nei vieną lembda zondą.
Žemiau pateikiama nuotrauka kaip atrodo lembda zondas:
Video kaip atpažinti ir suprasti kad lembdą zondą reikia keisti:
Labiau patyrusiems vairuotojams pridedame video kuriame parodoma kaip naudojant testerį ar multimetrą galima patiems pasitikrinti lembda zondą.
https://www.youtube.com/watch?v=iXPdhai_5iE
https://www.youtube.com/watch?v=vdn4Dk5PSwc
Kiti automobilio elementai įtakojantys kuro ekonomiją
Yra dar keteras rečiau keičiamų variklio ir pakabos elementų kurie tiesiogiai ar netiesiogiai gali įtakoti kuro sąnaudas. Vienas iš jų yra išmetimo sistema ir katalizatorius. Dažnai užsikišęs ir senas katalizatorius įtakoja didesnes kuro sąnaudas, sunkesnį automobilio užvedimą ir susilpnėjusią trauką.
Taip pat kuro sąnaudomis įtakos turi ir degimo kampas, t.y. laikas kada yra uždegama žvakė, kada ji duoda kibirkštį lyginant su tuo kokioje padėtyje yra stumoklis. Kai kurie automobiliai turi reguliuojamą degimo kampą, o kai kurie ne. Jei variklio degimo kampas ankstyvas ar per vėlus, variklis dirba ne optimaliai. Jei norite sužinoti koks degimo kampas turi būti jūsų automobilyje – rašykite ir mes jus pasakysi koks tiksliai degimo kampas turi būti ar jį net nustatysime ir sureguliuosime.
Video anglų kalba apie degimo kampą ir jo nustatymą naudojant stroboskopą:
Kviečiame prisijungti prie mūsų Facebook automobilių remonto puslapio ir sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.
Kviečiame jungtis prie mūsų automobilių remonto video Youtube kanalo.
Kuro ekonomija
Šiais sunkiais visiems ekonominiais laikais yra labai svarbu tinkamai taupyti ir skirstyti lėšas. Paprastai gyvenimas diktuoja savo tempą, o tam kad tą tempą pavyktų pasivyti dažnai naudojame transporto priemones ko pasakoje – turime išlaidų susijusių su transporto priežiūra, o jei pasiseka ir transporto taisyti nereikia – tai bet kokiu atveju susiduriame su brangiomis kuro kainomis. Nevienas turbūt susimastė, kaip sutaupyti ir pasiekti optimalų ir ekonomišką važiavimą ir kuro sąnaudas?
Žemiau aprašysime etapus kuriuos vykdant galima pasiekti optimalias variklio sąnaudas
Periodiniai automobilių eksploatacijos keitimas HČ
Kiekvienas automobilio gamintojas nurodo visą eilę keitimų kuriuos reikia padaryti bėgant laikui arba nuvažiavus tam tikrą kilometrų kiekį. Skirtingoms detalėms yra paskaičiuotas skirtingas resursas, bet dabar kalbėsime tik apie tuos keitimus kurie įtakoja kuro sąnaudas. Tam kad automobilis tvarkingai judėtų reikia atlikti tokius periodinius keitimus:
- Laiku keisti variklio tepalus;
- Laiku keisti greičių dėžės tepalus;
- Keičiant tepalus taip pat keisti ir uždegimo žvakes;
- Keisti oro ir kuro filtrus;
- Keisti aušinimo skystį ir prižiūrėti aušinimo sistemą;
- Naudoti gamintojo nurodytus ratus ir padangų dydžius;
Variklio ir greičių dėžės tepalai HČ
Labai svarbu laiku keisti variklio ir greičių dėžės tepalus. Tik kokybiški tepalai pasižymi geromis tepimo savybėmis kurios leidžia lengviau užvesti automobilį, pasižymi geresnėm tepimo savybėm ypač žiemą taip palengvindami variklio darbą ir vartodami mažiau kuro. Daugelis iš mūsų niekada nekeičia ar nėra keitęs tepalo greičių dėžėje nors dažnam automobiliui gamintojas nurodo jį keisti kas 40 000 kilometrų, ko pasekoje pradeda sunkiai judėti pavarų svirtis ir sunkiai junginėjasi pavaros, taip pat dėl tepimo stokos prasčiau tepasi greičių dėžė ir padidėja kuro sąnaudos. Detaliau apie variklio ir greičių dėžės tepalų keitimą.
Automobilio filtrų keitimas HČ
Labai svarbu taip pat kaip ir tepalus keisti automobilio filtrus. Automobiliuose priklausomai nuo jų komplektacijos yra mažiausiai trys filtrai – tai kuro filtras, benzino arba dyzelino ir tepalo bei oro filtrai. Geresnės komplektacijos automobiliuose taip pat dar yra ir salono filtras kurį taip pat reikia keisti. Ilgainiui nekeičiant salono filtro – pradeda rasoti langai, susilpnėja pečiuko veikimas ir prasčiau šildomas automobilis. Seni ir nekeisti kuro filtrai gali įtakoti variklio dinamiką ir važiavimo kokybę. Labiausiai kuro sąnaudas gali įtakoti kone pigiausias iš visų išvardintų filtrų – tai oro filtras. Kad būtų aiškiau – žemiau pateikiame pavyzdį kaip Honda Accord automobiliui buvo pakeistas oro filtras, palyginimui pridėjome seną ir greta naują oro filtrą. Dėl būtent tokio filtro, kuris kainuoja 20lt naujas, automobilis vartodavo trimis litrais daugiau kuro – taigi tokio filtro keitimas būtų atsipirkęs per pirmą šimtą kilometrų…
Žvakių keitimas HČ
Autompobilio varikliui labai svarbu ne tik gauti kurą ar lengvai „kvėpuoti“ bet nemažiau svarbu ir pilnai ir teisingai uždegti kurą tam kad išgauti maksimalią jėgą. Tam kad variklis dirbtu optimaliai, reikalingos jam tinkamos žvakės. Kiekvienas variklis ir modelis turi numatytas žvakes pagal kaitrumą, ilgį ir modelį, vienos būną vieno kontakto kitos kelių. Kaip atrodo variklio žvakės demonstruojame žemiau. Jei nežinote kokios žvakės reikalingos Jūsų automobiliui – pasitarkite su mumis, jei nežinote kada jos keistos ar niekada nekeitėte – pasikeitike, ypač dabar prieš šaltus orus nes senos žvakės prasčiausiai dirba esant šaltam orui.
Zvakiu foto vieno kontakto
Foto keliu kontaktu
Gamintojo nurodytas padangų dydis HČ
Norint ekonomiškai važinėti yra ir dar keletas dalykų kuriuos reikia prižiūrėti. Visų pirma reikia visuomet naudoti tokias padangas kokias nurodo gamintojas. Teisingas padangų dydis, parinktas pagal automobilio variklio galingumą ir modelį padeda sutaupyti kuro ir tvarkingai paskirstyti apkrovą automobilio pakabai. Naudojant netinkamas padangas, didesnes ar mažesnes nei nurodyta, gali sutrikti automobilio greičio parodymai ir rodyti netikslų greitį, jei uždedami gerokai didesni ratai nei nurodyta – greičiau dėvisi automobilio pakaba ir visos guminės dalys. Gamintojas paprastai nurodo padangų dydžius automobilio instrukcijoje, po kapotu ar ant priekinių durelių. Jei nežinote kokias padangas naudoti – kreipkitės ir mes pasakysime.
Kiti automobilio elementai įtakojantys kuro ekonomiją
Yra dar keteras rečiau keičiamų variklio ir pakabos elementų kurie tiesiogiai ar netiesiogiai gali įtakoti kuro sąnaudas. Vienas iš jų yra išmetimo sistema ir katalizatorius. Dažnai užsikišęs ir senas katalizatorius įtakoja didesnes kuro sąnaudas, sunkesnį automobilio užvedimą ir susilpnėjusią trauką (plačiau apie katalizatorius ir jų plovimą).
Didelę įtaką automobilyje turi lembda zondas – tai daviklis kuris yra sukamas išmetimo sistemoje. Šio zondo paskirtys yra pranešti automobilio kompiuteriui apie kuro mišinį pagal degimo produktus, ar jis riebus ar liesas, taip kompiuteris žino padidinti kuro sąnaudas ar sumažinti. Pasitaiko tokių atveju kad šis zondas reaguoja lėčiau ar tiesiog užstringa ir visuomet rodo kompiuteriui kad kuro per mažai ir kompiuteris riebina mišinį. Jei Jums padidėjo kuro sąnaudos, pasitikrinkite lembda zondą bet kuriame servise kuriame daro kompiuterinę diagnostiką.
Taip pat kuro sąnaudomis įtakos turi ir degimo kampas, t.y. laikas kada yra uždegama žvakė, kada ji duoda kibirkštį lyginant su tuo kokioje padėtyje yra stumuoklis. Kai kurie automobiliai turi reguliuojamą degimo kampą, o kai kurie ne. Jei variklio degimo kampas ankstyvas ar per vėlus, variklis dirba ne optimaliai. Jei norite sužinoti koks degimo kampas turi būti jūsų automobilyje – rašykite ir mes jus pasakysi koks tiksliai degimo kampas turi būti ar jį net nustatysime ir sureguliuosime.