Duslintuvų remontas, keitimas, virinimas Servise 007

Duslintuvų remontas ir keitimas

nuo / 0 Komentarai / 21122 Peržiūros / 7 vasario, 2010

Duslintuvų remontas ir keitimas – išmetimo sistema automobilyje yra taip pat labai svarbus elementas kuris privalo būti tvarkingas. Netvarkinga išmetimo sistema skleidžia nemalonų garsą, kartais jei duslintuvas prakiuręs ar prarūdijęs automobilio priekyje tuomet salone ne tik girdimas skardus garsas bet ir užuodžiamas išmetimo dujų kvapas kuris ilgesnėje kelionėje gali pakenkti Jūsų sveikatai suteikdamas nemenką galvos skausmą dėl dujų salone, bei didelio triukšmo.

Kada virinti o kada keisti duslintuvą?

Paprastai pirmas indikatorius kad duslintuvas prakiuro ar prarūdijo yra garsus išmetimo sistemos garsas girdimas užkūrus automobilį. Taip pat netvarkingos dujų išmetimo sistemos rodiklis yra nemalonus išmetimo dujų kvapas automobilyje.

Žemiau yra pateikiama video medžiaga kaip skamba automobilio garsas esant užkurtam varikliui ir keliant jo apsukas, demonstruojamas Honda Accord automobilio duslintuvas prieš duslintuvo virinimo darbus:

https://www.youtube.com/watch?v=iZwYtdfPH7Q

Gofros keitimas ir virinimas

Dažnas automobilis išmetimo sistemos konstrukcija turi vadinamas gofras. Gofra yra skirta tam kad kai variklis juda, priimdamas apsukas ar jas žemindamas jis tos vibracijos ir savo paties virtimo neperduodu duslintuvui nes jei jis būtų tvirtai privirintas ir pritvirtintas, dėl staiga kylančių apsukų ir jo judėjimo duslintuvas gan greitai trūktų nes tiesiog tokia jėga būtų nulankstomas vamzdis. Gofra ir atlieka tą paskirtį kad sugeria judėjimą ir leidžia varikliui šiek tiek vartytis savo tvirtinimuose nepažeidžiant duslintuvo. Problema ta kad dėl savo konstrukcijos, gofras taip pat reikia keisti ir pervirinti laikui bėgant.

Žemiau pateikiama nuotrauka kaip atrodo pakankamai nedidelė ir trumpa duslintuvo gofra:

Duslintuvo gofra

Duslintuvo gofra

Įvairūs gofros ilgiai ir diametrai, ilgesnės ir trumpesnės išmetimo sistemos gofros

Įvairūs gofros ilgiai ir diametrai, ilgesnės ir trumpesnės išmetimo sistemos gofros

Automobilyje duslintuvo gofra paprastai randasi po automobilio varikliu, kaip tai atrodo mazda automobilyje gali pamatyti žemiau:

Duslintuvo gofra po varikliu

Duslintuvo gofra po varikliu

Gofros parduoda pagal automobilio modelį, o dar geriau su pavyzdžių nes niekada neaišku kiek kartų gofa buvo virinta ir keista, ko pasekoje tikslaus jos ilgio neina nusakyti tiesiog pagal automobilio metus, modelį ir markę, tad geriausiai išėmus ir išpjovus gofrą pamatuoti tiksliai jos vidinį ar išorinį diametrą bei ilgį kurio reikia kad įvirinti naują gofrą.

Sūkurinio ar paprasto rezonatoriaus virinimas

Kartais nutinka taip kad automobilio išmetimo sistemoje randantis katalizatorius yra pakeistas ir pervirintas, arba tiesiog išimti jo viduriai kurie sudaryti iš tauriųjų metalų ir yra priduodami į metalo supirktuves už nemenkus pinigus, tad vietoje katalizatoriaus likusio korpuso ar kitų pažeidimų reikia į jo vietą įvirinti ne tiesų vamzdį bet rezonatorių. Rezonatorių būna įvairių, nuo paprastesnių iki sūkurinių rezonatorių. Sūkuriniai rezonatoriais savo viduje turi dantukus kurie iškalti išlaikant tokį sukimą ir jų tikslas yra „įsukti“ išmetamąsias dujas ir šiek tiek palaisvinti jų kelią link išmetimo galo. Daugelis mano kad sūkuriniai rezonatoriai prideda jėgos automobiliui ir galios, bet tokio fakto patvirtinimo nėra atlikto, nėra pamatuota galia prieš ir po sūkurinio rezonatoriaus įdėjimą tad toks mastymas ir faktai yra stipriai abejotini.

Žemiau demonstruojame kaip atrodo rezonatoriai kurie paprastai yra virinami vietoje katalizatoriaus:

Rezonatorius - paprastas ir sukūrinis rezonatorius paprastai virinamas vietoje katalizatoriaus

Rezonatorius – paprastas ir sūkurinis rezonatorius paprastai virinamas vietoje katalizatoriaus

Žemesnėje nuotraukoje parodytas rezonatorius kuris yra automobilyje, įvirintas vietoje katalizatoriaus.

Rezonatorius vietoje katalizatoriaus

Rezonatorius vietoje katalizatoriaus

Sūkurinio rezonatoriaus vidus yra toks koks parodytas žemiau:

Sukūrinio rezonatoriaus vidus

Sūkurinio rezonatoriaus vidus

Būkite atidūs – tiek sūkurinis rezonatorius tiek paprastas viduje turi dantukus kurie yra išgaubti iš vienos pusės, todėl toks rezonatorius turi būti virinamas tik viena kryptimi, kuri paprastai būna pažymėta rodykle ant pačio rezonatoriaus!

Nepamirškite, kad visuomet geriau praplauti seną katalizatorių ar pakeisti jį nauju tam kad nebūtų problemų su modernesnių automobilių kompiuteriais bei tam kad saugotume ir mažiau terštume gamtą, tam galime pasiūlyti galimybę išvalyti bei praplauti esamą katalizatorių, kaip tai padaryti skaitykite katalizatorių plovimo ir keitimo puslapyje.

Duslintuvų virinimas, duslintuvų keitimas

Kartais pakanka duslintuvą virinti dėl pramuštų vietų ar lengvai prarūdijusių vietų. Tiesa, išmetimo sistemos būklę reikia visuomet vertinti, jei duslintuvas yra tiek surūdijęs kad nelabai jau yra ką virinti, tai toks taisymas bus tik laikinas sprendimas. Surūdijusį ir pasenusį duslintuvą reikia keisti nauju, paprastai yra keičiama duslintuvo vidurinioji dalis einanti nuo variklio pabaigos iki pat galinio bakelio, galinis bakelis jei geros būklės gali būti paliekamas senas, o jei reikia – keičiamas nauju. Tiesa nepamirškite kad keičiant duslintuvą reikės ir duslintuvui tarpinių, jų taip pat būna labai įvairių, sujungimai kartais yra tvirtinami ne tik varžtais ir tarpinėmis bet ir spyruoklėmis kad duslintuvas galėtų šiek tiek judėti.

Žemiau demonstruojamas bakelis kuris buvo įmontuotas Honda Civic automobilyje, šio bakelio būklė jau netaisoma taigi buvo keičiama naujuoju.

Senasis Honda Civic bakelis - visiškai supuvęs ir surūdijęs, tokio bakelio virinti jau nėra kur ir kaip, reikia tik keisti nauju

Senasis Honda Civic bakelis – visiškai supuvęs ir surūdijęs, tokio bakelio virinti jau nėra kur ir kaip, reikia tik keisti nauju

Senasis Honda Civic bakelis

Senasis Honda Civic bakelis

Toks duslintuvo bakelis keičiamas nauju, naujas demonstruojamas nuotraukoje žemiau:

Naujas duslintuvo galinis bakelis

Naujas duslintuvo galinis bakelis

Taip pat reikia nepamiršti kad keičiant duslintuvo dalis reikia ir tarpinių, jos paprastai atrodo taip kaip rodomos žemiau. Tarpinių būna labai įvairių, skirtingų formų ir storių bei medžiagų.

Duslintuvo tarpinė

Duslintuvo tarpinė

Duslintuvo tarpinė

Duslintuvo tarpinė

Duslintuvo tarpinė

Duslintuvo tarpinė

Duslintuvų virinimas yra pakankamai kruopštus darbas. Paklauskite ar virindami duslintuvą, virinimo siūlės bus padengiamos dažais kurie yra atsparūs karščiui? Visos virinimo vietos privalo būti padengtos dažais tam kad apsaugoti metalą nuo rūdijimo. Virinimas metalas yra pažeidžiamas karščio todėl „švarios“ nepadengtos siūlės labai sparčiai pasidengia rūdimis ir rūdija. Tokios siūlės po metų būs surūdijusios ir galimas daiktas kad procedūra reikės kartoti. Virinamos siūlės padengtos aliumininiais dažais demonstruojamos žemiau:

Žemiau demonstruojame duslintuvo virinimo siūles kurios paskui nudažomos dažais. Šioje nuotraukoje taip pat matome ir sūkurinį rezonatorių kurios kryptis pažymėta rodykle.

Sukurinis rezonatorius ir virinimo siūlės nudažytos karščiui atspariais dažais

Sūkurinis rezonatorius ir virinimo siūlės nudažytos karščiui atspariais dažais

Gofra, įvirinta nauja gofra. Siūlės virinimo nudažomos karščiui atspariais dažais

Gofra, įvirinta nauja gofra. Siūlės virinimo nudažomos karščiui atspariais dažais

Kviečiame peržiūrėti duslintuvo virinimo, galinių bakelių keitimo, gofrų virinimo ir keitimo ir taip pat rezonatorių tiek paprastų tiek sūkurinių rezonatorių keitimo ir virinimo darbus.

Reziume ir išvados

Duslintuvų virinimas privalo būti atliekamas kruopščiai, virinamos siūlės turi būti padengtos karščiui atspariais dažais kad prailgintų virinimo siūlės tarnavimo laiką. Jei virinsite duslintuvą, ar jau nuspręsite keisti katalizatorių į sūkurinį rezonatorių, būkite tikri, kad pasiimsite katalizatorių ir patys jį priduosite į metalo supirktuvę nes daugelis gudresnių meistrų gali netyčia „pamiršti“ jį jums gražinti ko pasekoje patys priduos katalizatorių į supirktuvę. Katalizatoriaus supirkimo kainos dažnai keičiasi, bet paprastai už katalizatorių galima gauti nuo 100 iki 200litų, taigi būkite budrūs, nepalikite katalizatoriaus pas meistrus, o dar geriau katalizatoriaus neišimkite, blogiausiu atveju kreipkitės ir mes jį praplausime, apie katalizatoriaus plovimą skaitykite katalizatoriaus plovimo puslapyje.

Kviečiame prisijungti prie mūsų Facebook interneto paskyros kurioje plačiai diskutuojame apie atliktus darbus, dedame tiek nuotraukas tiek video reportažus apie įdomias problema ir jų sprendimus.

Taip pat kviečiame prenumeruoti mūsų Youtube video kanalą kuriame visuomet rasite įdomių remonto sprendimų ar pademonstruotų sudėtingų gedimų ar ne juokais apleistų automobilių gedimų.

Related Posts