Katalizatoriaus plovimas, keitimas

Šiais laikais žodis katalizatorius nėra naujiena mūsų Lietuvoje, apie ją vairuotojai žino tarsi kaip detalę kurios automobiliui nereikia ir kurią pridavus į metalo supirktuvę galima gauti pinigų. Šiame straipsnyje pakalbėsime apie katalizatoriaus naudą ne tik priduodant jį į supirktuvę, bet ir naudą gamtai ir apie jo originaliai numatytą funkciją automobiliuose.

Katalizatorius, ką jis daro ir kam reikalingas?

Katalizatorius yra išmetimo sistemos dalis kurios paskirtis yra sumažinti kenksmingų dalelių kiekį išmetamosiose dujose. Dažniausiai katalizatorius randasi priekinėje automobilio dalyje po bėgiu svirtimi, kartais katalizatorius montuojamas tiesiai prie radiatoriaus, pradžioje, tiesiai po išmetimo kolektoriaus. Galingesniems varikliams montuojami net du katalizatoriai. Paprastai katalizatorius yra sudarytas iš dviejų elementų, katalizatoriai būna metaliniai, patvaresni ir keramikiniai. Keramikiniai katalizatoriai yra mažiau atsparūs smūgiams, viduje katalizatoriaus esanti keramika nuo smūgio gali skilti ir sutrupėti – tokį katalizatorių reikėtų keisti nauju.

Kad būtų aiškiai kaip atrodo katalizatorius ir kurioje automobilio vietoje jis randasi, pateikiame katalizatoriaus foto ir katalizatoriaus veikimo principinė schema bei kurioje automobilio dalyje jis randasi.

Universalus katalizatorius tinkantis daugumai automobiliu

Universalus katalizatorius tinkantis daugumai automobilių

Katalizatoriaus sandara ir sudetis

Katalizatoriaus sandara ir sudėtis

Dažniausia katalizatoriaus vieta automobilyje

Dažniausia katalizatoriaus vieta automobilyje

Katalizatorius – pliusai ir minusai

Gerai yra tai, kad automobilis kuris turi katalizatorių tausoja gamtą ir kiekvieno iš mūsų sveikatą. Patogu ir gerai yra taip pat tai, kad katalizatorius nereikalauja jokios techninės priežiūros ir veikia maždaug 100 000 kilometrų. Nepatogu yra tai katalizatorių reikia keisti nes jo tarpeliai užsikiša, paprastai tai nutinka dėl prasto kuro, netvarkingos automobilio degimo sistemos ar per riebaus kuro mišinį, o didžiausia bėda ta kad katalizatorius – naujas pagal modelį ar universalus – kainuoja tikrai daug pinigų nes turi retų ir brangių metalų tokių kaip paladis, platina ir rodis. Bet pasirodo, kad seną katalizatorių galima atnaujinti bei praplauti. Minusas katalizatoriaus yra tas, kad automobilyje su katalizatoriumi iki 5% padidėja kuro sąnaudos.

Kaip žinoti kada reikia keisti katalizatorių?

Paprastai yra keli būdai nustatymui reikia keisti katalizatorių ar ne. Pirmas būdas, paprastai pastebimas automobilio savininko vairuojančio automobilį, yra automobilio užsivedimas. Ženkliai padidėjęs automobilio užkūrimo laikas yra pirmas ženklas apie užsikemšantį katalizatorių. Taip pat variklio trauka – jei pastebėjote kad automobilio dinamika ir trauka kelyje yra mažesnė, o apsukos nekyla aukščiau 5000 rpm, arba kyla labai lėta – akivaizdu, kad katalizatorius yra užsikišęs. Variklis kaip ir žmogus, norint jam teisingai veikti jam reikia įkvėpti oro, o po to iškvėpti. Yra ir daugiau, sudėtingesnių būdų nustatyti kokio stovio yra katalizatorius, yra slėgio matavimo prietaisų, tad palindę po mašina galima pragręžti nedideles skylutes išmetimo sistemos prieš ir už katalizatoriaus ir pamatuosi slėgį išmetimo sistemoje, jei katalizatorius užsikišęs slėgis už katalizatoriaus bus labai žemas, o prieš katalizatorių – didelis.

Žemiau pateikiama nuotraukoje kuriame matomas pažeistas katalizatorius, keramika katalizatoriaus viduje yra pažeista ir netaisomai sugadinta. Tokį katalizatorių reikia keisti nauju.

Sugadintas katalizatorius su pažeista ir sutrupejusia keramika jo viduje

Sugadintas katalizatorius su pažeista ir sutrupėjusia keramika jo viduje

Katalizatoriaus keitimas – atnaujinimas ir katalizatoriaus plovimas

Užsikišusį katalizatorių geriausiai yra keisti nauju, tą mes ir patariame. Žinoma užsikišusį katalizatorių pakeisti nauju yra brangu, todėl yra alternatyva seną katalizatorių pilnai atnaujinti. Žemiau pateikiame nuotrauką pravalytu katalizatoriaus. Nuotraukoje jo išorė yra nusmėliuotą ir nudažyta, o vidus išvalytas ir prapūstas aukštu slėgiu specialiomis valymo priemonėmis.

Žemiau matome nuotrauką kaip atrodo švarus ir užsikišęs katalizatoriaus tinklelis. Užsikišęs katalizatorius yra prieš valymą, o praplautas jau po valymo.

Prieš katalizatoriaus valymą ir plovimą:

Katalizatorius prieš valyma ir plovima bei restauravima

Katalizatorius prieš valymą ir plovimą bei restauravimą

Atlikus katalizatoriaus valymą ir plovimą:

Katalizatorius išvalytas ir išplautas specialiomis priemonemis

Katalizatorius išvalytas ir išplautas specialiomis priemonėmis

Honda Civic katalizatorius, prieš ir po restauracijos

Honda Civic katalizatorius, prieš ir po restauracijos

Honda Civic katalizatorius iš šono, prieš ir po restauracijos

Honda Civic katalizatorius iš šono, prieš ir po restauracijos

Honda Civic katalizatorius iš vidaus, lyginant sena ir išvalyta

Honda Civic katalizatorius iš vidaus, lyginant seną katalizatorių ir greta restauruotą

Taip pat skaitykite apie duslintuvų ir duslintuvų gofrų keitimą
http://www.automobiliuremontas.lt/duslintuvu-remontas

Katalizatorius, katalizatoriaus plovimas ir keitimas
http://www.automobiliuremontas.lt/katalizatoriaus-plovimas-keitimas