Dviejų masių smagratis, DMF, plaukiojantis smagratis

Plaukiojantis smagratis, dviejų masių smagratis

nuo / 0 Komentarai / 78135 Peržiūros / 24 vasario, 2016

Plaukiojantis smagratis arba dviejų masių smagratis yra dažnas rūpestis kurio ne visada laukia mūsų klientai. Sankabos sistema ir jos remontas, o ypatingai kai automobiliuose yra komplektuojamas dviejų masių smagratis yra tikrai brangus ir sudėtingas ir labai dažnai tas remontas sankabos kainuoja kone pusę automobilio vertės – todėl kiekvieną dieną gauname daug klausimų apie tai kas tas smagratis dviejų masių arba plaukiojantis yra ir ką su juo daryti. Šiame straipsnyje ir pamėginsime papasakoti plačiau apie tai kas yra plaukiojantis smagratis, kokia jo paskirtis ir ką su juo daryti jam sugedus.

Daugelis naujesnių automobilių yra komplektuojami su sankaba kuri savo konstrukcijoje turi plaukiojantį smagratį, arba dar angliškai vadinamą Dual mass flywheel (DMF). Plaukiojantis smagratis komplektuojamas daugelyje naujesnių automobilių, ypatingai dyzeliniuose. Labai dažnai Servise 007 sutinkame ir daug jų keičiame Toyota Avensis ar Corolla D-4D varikliuose, taip pat Citroen, Peugeot ir kituose automobiliuose. Žemiau šiame straipsnyje pamėginsime papasakoti kas tai per daiktas yra plaukiojantis smagratis, kokią funkciją jis atlieka, kokie jo privalumai ar minusai lyginant su standartiniu vienalyčiu smagračiu (Single mass flywheel arba SMF).

Plaukiojantis smagratis, kokią funkciją jis atlieka?

Plaukiojantis smagratis buvo sukurtas tam kad automobiliuose su mechanine pavarų dėže sumažintu vibraciją ir garsus kurie yra keliami junginėjant pavaras bei sukabinant ratus su varikliu kai atleidinėjate sankabos pedalą. Kadangi automobilis švelniau junginėja bėgius, sugeria pirminį sukabinimą jis tausoja tiek variklį, tiek netgi sumažina kuro sąnaudas, o kartu ir padidina komfortą, važiavimo malonumą. Žinoma ne malonumas buvo šio išradimo priežastis o vibracijų slopinimas, kad būtų aiškiau žemiau pridėtoje Youtube nuorodoje pamatysite kaip stipriai sumažina virpesius ir vibraciją dviejų masių smagratis.

https://www.youtube.com/watch?v=aRL_1KW79NA
https://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ
https://www.youtube.com/watch?v=gZpTQW21_yc

Plaukiojančio smagračio (DMF) sandara

Plaukiojantis smagratis priešingai nei paprastas kuris padarytas iš vientiso metalo lydinio yra sudarytas iš dviejų dalių, pirminės ir antrinės dalies. Sankaba ir perdavimas nėra tiesiogiai sujungti su apatiniu variklio velenu, o yra sujungti per tam tikrą spyruoklių sugeriančių smūgius ir vibraciją sistemą.

Toyota Avensis D-4D Plaukiojantis smagratis

Toyota Avensis D-4D Plaukiojantis smagratis

Plaukiojantis smagratis - Toyota Avensis D-4D

Plaukiojantis smagratis – Toyota Avensis D-4D

Plaukiojančio smagračio sandara ir veikimo principas taip pat gerai matomas šiame video reportaže:

https://www.youtube.com/watch?v=Cpy443ansPY

Plaukiojančio smagračio viduje, priklausomai nuo gamintojo ir jo konstrukcijos, yra tam tikra amortizavimo sistema ir guolis kuris sankabos sukabinimo metu absorbuoja garsą, vibraciją ir leidžia automobiliui švelniau perjunginėti bėgius sumažindamas vibraciją ir skleidžiamą garsą. Ypatingai šios sankabos naudojamos dyzeliniuose varikliuose, kur paprastai bėgiai yra mėtomi didžiausio sukimo momento metu, o kai variklis dirba maksimalia galia, reikia labai švelniai atleidinėti sankaba kad nejausti trūkčiojimo ir važiavimas būtų komfortabilus ir malonus.

Plaukiojantis smagratis - smagračio sandara

Plaukiojantis smagratis – smagračio sandara

Plaukiojančio smagračio sandara

Plaukiojančio smagračio sandara

Priklausomai nuo gamintojo, vidinis slopinimo mechanizmas gali skirtis, bet nepaisant to visi smagračiai atlieka tą pačią funkciją kurią jau aprašėme aukščiau.

Plaukiojančio smagračio gedimas, kaip jį atpažinti?

Dažnai automobiliai kuriems sugenda ar subyra plaukiojantys smagračiai pradeda skleisti baisiai nemalonius garsus, tarsi kažkas būtų laisva ir baladotųsi ypatingai kai atleidinėjate sankabą, būtent tuomet kai plaukiojantis smagratis ir turėtų slopinti tą vibraciją ir sukabinimo momentą. Taip nutinka dėl susidėvėjusio perdavimo mechanizmo, subyrėjusių spyruoklių, išsimalusio guolio ir t.t.

Sugedus plaukiojančiam smagračiui, net jei ir nėra garsų esant užvestam automobiliui darosi vis sunkiau įmesti pavarą, esant maksimaliai variklio galiai, jei tai dyzelinis variklis apie 2000-3000 apsukų skleidžiamas garsas.

Žemiau matote subyrėjusių smagračių nuotraukas, kai greičių dėžės jau nuimtos ir išardytos, prieš keičiant smagratį nauju.

Sugedęs plaukiojantis smagratis

Sugedęs plaukiojantis smagratis

Plaukiojančio smagračio gedimas

Plaukiojančio smagračio gedimas

Subyrėjęs plaukiojančio smagračio vidus

Subyrėjęs plaukiojančio smagračio vidus

Žemiau pridėtoje video medžiagoje galite pamatyti kaip atrodo palyginimui naujas plaukiojantis smagratis ir senas jau atitarnavęs smagratis.

https://www.youtube.com/watch?v=PoxK1bgJI0Y

Žemiau pridėdama video medžiaga kurioje demonstruojamas diskatorius po 40 000 mylių.

https://www.youtube.com/watch?v=vEAOKdiY0us

Dažnai būna kad sugedęs plaukiojantis smagratis apart to kad sukabinimo metu slopintų vibraciją, dėl viduje sugedusio ir subyrėjusio perdavimo mechanizmo praranda balansą ir važiuojant sukelią be proto didelę vibraciją kuri perduodama per pavarų svirtį kaip demonstruojama žemiau video medžiagoje.

https://www.youtube.com/watch?v=2tTh2F2RIiA

Kaip prailginti sankabos su plaukiojančiu smagračiu tarnavimo laiką?

Yra keletas triukų ir niuansų kuriuos žinodami vairuotojai kurių automobiliai turi plaukiojančius smagračius gali prailginti jų tarnavimo laiką. Pamėginsime trumpai duoti keletą patarimų kurie padės atitolinti šį gedimą ir prailginti plaukiojančio smagračio tarnavimo laiką.

Visų pirma reikėtų vengti ilgai laikyti sankabą nuspausta, kad ir kaip pavyzdys riedant nuo kalno ar stovint prie šviesoforo, tokiu atveju išvengsite perkaitinto diskatoriaus.

Taip pat labai svarbu nesukelti didelių krūvių sukabinimo ir perdavimo slopinimo mechanizmui spaudžiant akseleratorių iki galo ir žaibiškai mėtant pavaras, ypatingai nuo žemų sūkių.

Atsargiai vairuoti kai esate pasikrovęs ar galbūt tempiate kitą automobilį, ypatingai venkite didelių apkrovų ir žaibiškų akseleracijų, stenkitės švelniai ir lėtai atleidinėti sankabos pedalą.

Venkite variklio modifikacijų, jei važinėjate dyzeliniu varikliu, liaudyje yra paplitusi nuomonė daryti „chip tiuning“ ir modifikuoti variklio darbą suteikiant jam daugiau galios ypatingai žemuose sūkiuose, taip daryti rizikuojate stipriai sumažinti plaukiojančio diskatoriaus tarnavimo amžių, vien tik todėl kad automobiliai kuriuose standartiškai buvo modifikuojami plaukiojantys smagračiai kaip tik žemutiniuose sūkių diapazonuose yra sumažinta jų galia ir perdavimas šiek tiek ribojamas, pakeitus ir panaikinus šiuos ribojimus plaukiojančio smagračio slopinimo mechanizmą sudėvėsite kur kas greičiau.

Plaukiojančio smagračio perdarymas į paprastą

Vienas kone iš didžiausių ir turbūt vienintelių minusų plaukiojančio smagračio yra tas kad sankabos komplektas kainuoja tikrai brangiai ir dažnai tai būna kone trečdalis ar pusę automobilio vertės. Kadangi poreikis didelis ir daugeliui automobilių kurių amžius yra apie 10 metų tokių kaip Toyota Corolla ar Toyota Avensis, Peugeot ar Citroen automobilių reikia pasikeisti plaukiojančius smagračius, yra sukurti komplektai pakaitiniai kurie leidžia išėmus plaukiojantį smagratį, diskatorių ir sankabos diską su išmynimo guoliu keisti į vientisą smagratį kartu su sankaba ir diskatoriumi. Vientiso smagračio ir plaukiojančio smagračio diskatorius, sankabos diskas skiriasi, dažnai būna komplektuojamas ir išmynimo guolis kuris taip pat gali skirtis, taip kad keičiant smagratį – privalės būti pakeisti ir sankaba tinkanti konkrečiam smagračiui.

Žemiau matote palyginimui sankabos diską išimta iš Toyota Avensis automobilio kuris turėjo plaukiojantį smagratį  kairėje, o dešinėje sankabos diskas su spyruoklėmis kuris bus dedamas kartu su pakaitiniu vientisu smagračiu.

Lyginamas sankabos diskas iš komplekto su plaukiojančiu smagračiu ir vientisu smagračiu

Lyginamas sankabos diskas iš komplekto su plaukiojančiu smagračiu ir vientisu smagračiu

Mūsų servisas gali pasiūlyti plaukiojančio smagračio keitimą į vientisą smagratį, kartu keičiant tiek sankabos diską tiek diskatorių, kartu ir sankabos išminamą guolį. Toks komplektas kainuoja kur kas pigiau nei komplektas su plaukiojančiu smagračiu o ir tarnauja kur kas ilgiau nei plaukiojantis smagratis.

Servisas 007 taip pat gali pasiūlyti sankabos komplektus tiek su plaukiojančiu smagračiu tiek su vientisu smagračiu visiems automobilių modeliams, tad jei įtariate sankabos ar plaukiojančio smagračio gedimą – kreipkitės – pagelbėsime su dalimis bei galėsime kokybiškai atlikti remonto darbus mūsų servise kaip žemiau demonstruojamoje foto galerijoje kur Toyota Avensis 2001 D-4D automobiliui keičiame sankabos komplektą su standartiniu, vientisu smagračiu vietoje buvusio plaukiojančio smagračio.

Dažniausiai užduodami klausimas apie plaukiojančius smagračius

Klientai dažnai skambina ir klausia kiek kainuoja perdaryti sankabą iš vienos sistemos su dviejų masių ar plaukiojančiu smagračiu į sankabą kuri turi vienos masės smagratį – atsakymas čia labai paprastas: Servisas 007 jokių perdarymo darbų nedarome ir negali padaryti, sankabos komplektus gamina populiarūs sankabų gamintojai, tokie kaip LUK, SACHS, VALEO, BLUE PRINT ir t.t. ir tik jie gali pagaminti komplektą Jūsų automobiliui – mes sankabos negamina ir neperdarinėjame – galime tik sumontuoti ir pasiūlyti Jums dviejų masių smagratį bei sankabą ir jei toks variantas yra konkrečiai Jūsų automobiliui – pakaitinį komplektą su vienos masės smagračiu.

Mielai atsakysime ir pasižiūrėsime kokių variantų yra Jūsų automobiliui, tad kviečiu rašyti elektroniniu paštu nurodytu kontaktuose nurodant pilnus automobilio duomenis, tokius kaip variklio kubatūra, galia, modelis ir pagaminimo metai.

Reziumuojant norime pabrėžti kad vieniems automobiliams pakaitiniai sankabos komplektai yra, ir juos galima pakeisti buvusius dviejų masių smagračius į sankabos komplektus su vienos masės smagračiu, bet yra nemaža dalis tokių automobilių kuriems vienos masės smagračių nėra – tokiu atveju mes nemontuojame jokių pakaitalų ir nedarome jokių pritaikymų – Jums to daryti nepatariame taip pat. Praktikoje esame ne kartą keitę sankabas ir smagračius kurie ji buvo suvirinti, diskatorius uždėtas nuo Toyotos o sankabos dikas nuo Golfa ir visa tai Peugeot automobilyje, tad žinoma tokie sprendimai nėra variantas.

Smagračių restauravimas – ar verta?

Smagračių restauravimas lyg ir iš pirmo žvilgsnio gerai skambantis dalykas, juolab kai mūsų tautiečiai moka restauruoti daugelį pakabos detalių, stabdžių detalių – atrodo turėtume sugebėti ir smagratį restauruoti. Mūsų asmenine nuomone sankabos sistema ir smagratis yra per sudėtingas sutvėrimas ir mechanizmas kurį reikėtų restauruoti. Praktikoje yra tekę išimti ne vieną smagratį ir jį pakeisti nauju ar dėvėtų nes restauruoti smagračiai papratai nelaiko ilgiau nei pusę metų ir tuo labai džiaugiasi visi automobilių pardavėjai kurie perka automobiliu su defektais, sutvarko ir po sutvarkymo važiuoja tik iki turgaus. Realybėje jie niekada nelaiko ilgai, nors ir suteikia restauruotojai garantijas pusmečiui, per tą garantinį periodą tenka keisti vėl tuos smagračius, tai kainuoja ir laiko ir papildomus darbus o finale vis tiek jis būna keičiamas nauju ar bent jau dėvėtu. Reziumuojant mūsų Serviso 007 patirtis yra tokia kad geriau jau dėvėtas smagratis, jei jis prieš tai nebuvo restauruotas, nei restauruotas, o kad neįsitikinti ta liaudies patarle, kad taupus moka du kartus – geriau sankabos sistemą ir smagratį pasikeisti nauju, kreipkitės į mus – padėsime su nuolaidomis ir kartą pasikeitę pamiršite šitą automobilio mazgą ilgam.

Kviečiame prisijungti prie mūsų facebook fanų paskyros kurioje diskutuojame apie padarytus darbus, talpiname foto ir video reportažus.

Taip pat kviečiame prisijungti prie Serviso 007 Youtube video kanalo ir tapti mūsų Serviso 007 video kanalo prenumeratoriais.

Related Posts