Plaukiojantis smagratis

Daugelis naujesnių automobilių yra komplektuojami su sankaba kuri savo konstrukcijoje turi plaukiojantį smagratį, arba dar angliškai vadinama Dual mass flywheel (DMF). Plaukiojantis smagratis komplektuojamas daugelyje naujesnių automobilių, ypatingai dyzeliniuose. Pirmieji jų mūsų servisuose pasitaiko tokiose automobiliuose kaip Toyota Avensis ar Corolla D-4D varikliuose, taip pat Citroen, Peugeot ir kituose automobiliuose. Žemiau šiame straipsnyje pamėginsime papasakoti kas tai per daiktas yra plaukiojantis smagratis, kokią funkciją jis atlieka, kokie jo privalumai ar minusai lyginant su standartiniu vienalyčiu smagračiu.

Plaukiojantis smagratis, kokią funkciją jis atlieka?

Plaukiojantis smagratis buvo sukurtas tam kad automobiliuose su mechanine pavarų dėže sumažintu vibraciją ir garsus kurie yra keliami junginėjant pavaras bei sukabinant ratus su varikliu kai atleidinėjate sankabos pedalą. Kadangi automobilis švelniau junginėja bėgius, sugeria pirminį sukabinimą jis tausoja tiek variklį, tiek netgi sumažina kuro sąnaudas.

Plaukiojančio smagračio sandara

Plaukiojantis smagratis priešingai nei paprastas kuris padarytas iš vientiso metalo lydinio yra sudarytas iš dviejų dalių, pirminės ir antrinės dalies. Sankaba ir perdavimas nėra tiesiogiai sujungti su apatiniu variklio velenu, o yra sujungti per tam tikrą spyruoklių sugeriančių smūgius ir vibraciją sistemą.

Toyota Avensis D-4D Plaukiojantis smagratis

Toyota Avensis D-4D Plaukiojantis smagratis

Plaukiojantis smagratis - Toyota Avensis D-4D

Plaukiojantis smagratis - Toyota Avensis D-4D

Plaukiojančio smagračio viduje, priklausomai nuo gamintojo ir jo konstrukcijos, yra tam tikra amortizavimo sistema ir guolis kuris sankabos sukabinimo metu absorbuoja garsą, vibraciją ir leidžia automobiliui švelniau perjunginėti bėgius sumažindamas vibraciją ir skleidžiamą garsą. Ypatingai šios sankabos naudojamos dyzeliniuose varikliuose, kur paprastai bėgiai yra mėtomi didžiausio sukimo momento metu, o kai variklis dirba maksimalia galia, reikia labai švelniai atleidinėti sankaba kad nejausti trūkčiojimo ir važiavimas būtų komfortabilus ir malonus.

Plaukiojantis smagratis - smagračio sandara

Plaukiojantis smagratis - smagračio sandara

Plaukiojančio smagračio sandara

Plaukiojančio smagračio sandara

Priklausomai nuo gamintojo, vidinis slopinimo mechanizmas gali skirtis, bet nepaisant to visi smagračiai atlieka tą pačią funkciją kurią jau aprašėme aukščiau.

Žemiau pridedame video medžiagą kurioje yra demonstruojama ir pasakojama kaip atrodo SACHS plaukiojantis smagratis:

embedded by Embedded Video

Taip pat vienas iš populiaresnių sankabos gamintojų – Valeo. Žemiau galite pasižiūrėti kaip skiriasi Valeo smagratis ir Sachs smagratis.

embedded by Embedded Video

Plaukiojančio smagračio gedimas, kaip jį atpažinti?

Dažnai automobiliai kuriems sugenda ar subyra plaukiojantys smagračiai pradeda skleisti baisiai nemalonius garsus, tarsi kažkas būtų laisva ir baladotųsi ypatingai kai atleidinėjate sankabą, būtent tuomet kai plaukiojantis smagratis ir turėtų slopinti tą vibraciją ir sukabinimo momentą. Taip nutinka dėl susidėvėjusio perdavimo mechanizmo, subyrėjusių spyruoklių, išsimalusio guolio ir t.t.

Sugedus plaukiojančiam smagračiui, net jei ir nėra garsų esant užvestam automobiliui darosi vis sunkiau įmesti pavarą, esant maksimaliai variklio galiai, jei tai dyzelinis variklis apie 2000-3000 apsukų skleidžiamas garsas.

Žemiau matote subyrėjusių smagračių nuotraukas, kai greičių dėžės jau nuimtos ir išardytos, prieš keičiant smagratį nauju.

Sugedęs plaukiojantis smagratis

Sugedęs plaukiojantis smagratis

Plaukiojančio smagračio gedimas

Plaukiojančio smagračio gedimas

Subyrėjęs plaukiojančio smagračio vidus

Subyrėjęs plaukiojančio smagračio vidus

Žemiau pridėtoje video medžiagoje galite pamatyti kaip atrodo palyginimui naujas plaukiojantis smagratis ir senas jau atitarnavęs smagratis.

embedded by Embedded Video

Žemiau pridėdama video medžiaga kurioje demonstruojamas diskatorius po 40 000 mylių.

embedded by Embedded Video

Dažnai būna kad sugedęs plaukiojantis diskatorius apart to kad sukabinimo metu slopintų vibraciją, dėl viduje sugedusio ir subyrėjusio perdavimo mechanizmo praranda balansą ir važiuojant sukelią be proto didelę vibraciją kuri perduodama per pavarų svirtį kaip demonstruojama žemiau video medžiagoje.

embedded by Embedded Video

Kaip prailginti sankabos su plaukiojančiu smagračiu tarnavimo laiką?

Yra keletas triukų ir niuansų kuriuos žinodami vairuotojai kurių automobiliai turi plaukiojančius smagračius gali prailginti jų tarnavimo laiką. Pamėginsime trumpai duoti keletą patarimų kurie padės atitolinti šį gedimą ir prailginti plaukiojančio smagračio tarnavimo laiką.

Visų pirma reikėtų vengti ilgai laikyti sankabą nuspausta, kad ir kaip pavyzdys riedant nuo kalno ar stovint prie šviesoforo, tokiu atveju išvengsite perkaitinto diskatoriaus.

Taip pat labai svarbu nesukelti didelių krūvių sukabinimo ir perdavimo slopinimo mechanizmui spaudžiant akseleratorių iki galo ir žaibiškai mėtant pavaras, ypatingai nuo žemų sūkių.

Atsargiai vairuoti kai esate pasikrovęs ar galbūt tempiate kitą automobilį, ypatingai venkite didelių apkrovų ir žaibiškų akseleracijų, stenkitės švelniai ir lėtai atleidinėti sankabos pedalą.

Venkite variklio modifikacijų, jei važinėjate dyzeliniu varikliu, liaudyje yra paplitusi nuomonė daryti „chip tiuning“ ir modifikuoti variklio darbą suteikiant jam daugiau galios ypatingai žemuose sūkiuose, taip daryti rizikuojate stipriai sumažinti plaukiojančio diskatoriaus tarnavimo amžių, vien tik todėl kad automobiliai kuriuose standartiškai buvo modifikuojami plaukiojantys smagračiai kaip tik žemutiniuose sūkių diapazonuose yra sumažinta jų galia ir perdavimas šiek tiek ribojamas, pakeitus ir panaikinus šiuos ribojimus plaukiojančio smagračio slopinimo mechanizmą sudėvėsite kur kas greičiau.

Plaukiojančio smagračio perdarymas į paprastą

Vienas kone iš didžiausių ir turbūt vienintelių minusų plaukiojančio smagračio yra tas kad sankabos komplektas kainuoja nuo paprastai nuo 2000 iki 4000 litų ir būtina jį keisti nauju, jis nėra nei restauruojamas nei kitaip atgaivinamas antram kvėpavimui. Kadangi poreikis didelis ir daugeliui automobilių kurių amžius yra apie 10 metų tokių kaip Toyota Corolla ar Toyota Avensis, Peugeot ar Citroen automobilių reikia pasikeisti plaukiojančius smagračius, yra sukurti komplektai pakaitiniai kurie leidžia išėmus plaukiojantį smagratį, diskatorių ir sankabos diską su išmynimo guoliu keisti į vientisą smagratį kartu su sankaba ir diskatoriumi. Vientiso smagračio ir plaukiojančio smagračio diskatorius, sankabos diskas ir išminamasis guolis yra skirtingi todėl negali būti komplektuojami iš jų. Čia jau nepavyks sutaupyti ir panaudoti seno diskatoriaus įdedant vientisą smagratį kaip pavyzdys.

Žemiau matote palyginimui sankabos diską išimta iš Toyota Avensis automobilio kuris turėjo plaukiojantį smagratį  kairėje, o dešinėje sankabos diskas su spyruoklėmis kuris bus dedamas kartu su pakaitiniu vientisu smagračiu.

Lyginamas sankabos diskas iš komplekto su plaukiojančiu smagračiu ir vientisu smagračiu

Lyginamas sankabos diskas iš komplekto su plaukiojančiu smagračiu ir vientisu smagračiu

Mūsų servisas gali pasiūlyti plaukiojančio smagračio keitimą į vientisą smagratį, kartu keičiant tiek sankabos diską tiek diskatorių, kartu ir sankabos išminamą guolį. Toks komplektas kainuoja kur kas pigiau nei komplektas su plaukiojančiu smagračiu o ir tarnauja kur kas ilgiau nei plaukiojantis smagratis.

Servisas 007 taip pat gali pasiūlyti sankabos komplektus tiek su plaukiojančiu smagračiu tiek su vientisu smagračiu visiems automobilių modeliams, tad jei įtariate sankabos ar plaukiojančio smagračio gedimą – kreipkitės – pagelbėsime su dalimis bei galėsime kokybiškai atlikti remonto darbus mūsų servise kaip žemiau demonstruojamoje foto galerijoje kur Toyota Avensis 2001 D-4D automobiliui keičiame sankabos komplektą su standartiniu, vientisu smagračiu vietoje buvusio plaukiojančio smagračio.

Plačiau apie sankabą ir jos keitimą:

http://www.automobiliuremontas.lt/sankabos-keitimas

Didelė dalis atliktų dujų montavimo darbų yra pateikiama mūsų FACEBOOK fanų puslapyje foto albume, kviečiame peržiūrėti mūsų atliekamus darbus bei prisijungti prie daugiau nei 1500 mūsų darbų ir serviso fanų!

http://www.facebook.com/automobiliuremontas#!/photos.php?id=112480709591

Jei neradote reikiamos informacijos puslapyje, drąsiai pasinaudokite forumu ir klauskite bei diskutuokite apie automobilio remontą visais rūpimais Jums klausimais mūsų forume.