Kondicionieriaus pildymas Kaune Servise 007

Kondicionieriaus gedimai ir problemos

nuo / Komentavimas išjungtas įraše Kondicionieriaus gedimai ir problemos / 51136 Peržiūros / 23 kovo, 2016

Kondicionieriaus gedimai yra tikrai nemalonūs ypač kai atkeliauja vasara ir šilti orai. Didesnė dauguma automobilių vairuotojų pamiršta kondicionieriaus sistemą šaltuoju periodu, nors tie kas išmėgina žino kaip kur kas geriau yra nupučiamas aprasojęs langas įjungus kondicionierių ir kaip jis nupučiamas be jo, tiems kas to nežino – pamėginkite ir įsitikinsite patys. Kondicionieriaus gedimų būna labai įvairių, nuo sistemoje atsiradusių kamščių, prakiurusios sistemos ar aliuminių vamzdukų bei radiatoriaus ar kitaip kondensatoriaus nesandarumai, būna kad tenka keisti ir kondicionieriaus siurblį be kurio žinoma sistema negali veikti. Nepaisant visų įmanomų ar nuspėjamų gedimų – dažniausiai žinoma sistemos kondicionavimo ar šaldymo neveikia todėl kad sistema neleidžia sistemos paleisti jei mato jog trūksta joje slėgio ir yra nepakankamas freono kiekis.

Kondicionieriau gedimai ir problemos

Kondicionieriau gedimai ir problemos

Dažniausia problema nepakankamas freono kiekis

Kaip jau ir minėjome aukščiau – dažniausiai kondicionavimo sistemos neveiksnumo priežastis yra nepakankamas freono kiekis. Kadangi freonas pildomas yra kartu su tepalu, jis veikiant siurblius yra kartu ir tepamas todėl sistema pajutusi kad kiekis yra per mažas, sistemos paleisti neleidžia ir nestartuoja todėl kad sistemoje nėra pakankamai freono. Žinoma jei sistema yra sandari ir joje freono trūksta nes jis buvo ištrauktas prieš darant tam tikrus kėbulo ar variklio remonto darbus arba buvo keisti komponentai po automobilio avarijos, tuomet sistemos hermetiškumą patikrinus galima sistemą drąsiai kondicionieriaus pasipildyti ir mėgautis vėsiu oru savo automobiliuose. Kur kas blogiau kai atsiranda rimtesni kondicionieriaus sistemos gedimai, apie kuriuos, bent jau dažniausiai sutinkamus ir pamėginsime pakalbėti žemiau.

Nepakankamas kiekis freono šaldymo sistemose

Nepakankamas kiekis freono šaldymo sistemose

Akivaizdus šaldymo sistemos nuotėkis

Žinoma vienas iš paprasčiausių iš esmės gedimų yra akivaizdūs sistemos pažeidimai ar nuotėkis. Nuotėkiai gerai matosi kai prieš tai papildyta kondicionieriaus sistema buvo su UV dažais, būtent tokią mes ir pildome visiems be išimties, tuomet panaudoti UV šviesą ir specialų prožektorių bei akinius galime aiškiai matyti dažų pėdsakus ir vietas kur sistema leidžia.

Akivaizdus kondicionavimo sistemos nuotėkis

Akivaizdus kondicionavimo sistemos nuotėkis

Panaudodami UV lempą ir specialius akinius galime nesunkiai rasti freono nuotėkį jei jis buvo pildytas ankščiau kartu su UV dažais.

Kondicionieriaus nuotėkių paieška naudojant UV lempą ir specialius akinius

Kondicionieriaus nuotėkių paieška naudojant UV lempą ir specialius akinius

Kaip tai atrodo realiai ir kaip matosi freono nuotėkis pamėginome parodyti žemiau pridėtame video reportaže.

https://www.youtube.com/watch?v=6M9IdLlhFDc

Nepaisant to – būna taip kad nuotėkio niekur nėra, vakuumas laikosi puikiai, bet sistema per tam tikrą laiką, nebūtinai tas laikas yra trumpas, tai gali būti ir kelios savaitės ar net mėnuo kai kondicionieriaus sistemoje freono kiekis mažėja ir palaipsniui sistema nustoja šaldyti. Tokį nuotėkį rasti sunku – sistemoje reikia sukelti slėgį ir tam puikiai tinka azoto dujos. Servise 007 galima pamėginti tokius nuotėkius ir vietas surasti panaudojant azoto sistemą – sistemą pripildome azoto ir sudarom apie 25 atmosferas slėgio ir paliekame pusei valandos ir stebime kas vyksta su slėgiu – jei yra kažkoks mikro įtrūkimas, prie tokio slėgio jis turi padidėti ir turėtume rasti problemą. Apie azoto panaudojimą ir pliusus kondicionieriaus sistemos remonte mes kalbėsime atskirame straipsnyje.

Prakiuręs kondicionieriaus radiatorius arba kondensatorius

Prakiuręs kondensatorius tikrai neretai pasitaikant problema, mat dažnai jie stovi automobilio priekyje ir jiems tenka didelė dalis atmosferos poveikio, tai tiek antikūniai ir drėgmė automobiliui važiuojant, žiemą druskos ir panašūs veiksniai kurie priverčia aliuminį oksiduotis, o finale pamažu atsiranda mikro įtrūkimai kurie ir leidžia freoną iš kondicionieriaus sistemos. Toks kondicionieriaus remontas yra daromas keičiant kondensatorių ar daugelio vadinamą radiatorių nauju – mūsų Servise 007 tą padaryti tikrai galime, galime surasti ir užsakyti reikiamą kondensatorių naują, o kartais pavyksta net nuvežti suvirinti aliuminį ir sutaisyti esamą jei jis dar tvarkomas.

Leidžiantis kondicionieriaus radiatorius arba kondensatorius

Leidžiantis kondicionieriaus radiatorius arba kondensatorius

Prakiuręs kondicionieriaus radiatorius

Prakiuręs kondicionieriaus radiatorius

Leidžiantis kondicionieriaus kondensatorius

Leidžiantis kondicionieriaus kondensatorius

Neveikiantis kondicionieriaus siurblys

Neveikiantis kondicionieriaus siurblys tikrai yra ko gero sudėtingiausia ir brangiausia vieta kondicionavimo sistemoje. Jis naujas paprastai kainuoja tikrai brangiai, tad jo keitimas nauju yra daromas pakankamai retai nes klientai mieliau renkasi dėvėtus nei naujus, bet kalbant apie jų gedimus – jie paprastai būna dviejų tipų.

Kondicionieriaus kompresorius

Kondicionieriaus kompresorius

Leidžiantis kondicionieriaus kompresorius

Leidžiantis kondicionieriaus kompresorius

Paprastesnis kondicionieriaus siurblio gedimas yra tas kai jis tiesiog nepasileidžia, o nepasileidžia jis dėl dviejų priežasčių, arba sistemoje nėra slėgio ir nėra pakankamo kiekio freono, gali ir slėgio daviklis būti kaltas šitoje vietoje, arba pats brangiausias ir nemaloniausias gedimas yra tas kai siurblys veikia, pasileidinėja, bet nesukelia slėgio – tokie gedimai yra sunkiai remontuojami ir dažnai siurblys yra keičiamas nauju.

Youtube video reportažuose yra tikrai labai įvairios medžiagos apie kompresorių keliamus garsus ir problemas bei jų keitimui, vienas jų žemiau:

https://www.youtube.com/watch?v=rK17sw3Vl_U

Ūžiantis ar stringantis kondicionieriaus guolis

Ūžiantis ar stringantis kondicionieriaus guolis yra dažniausiai pasitaikantis gedimas kalbant apie kondicionieriaus siurblį. Paprastai guolio gedimas pradedamas girdėti net ir neveikiant siurbliui ar nejungiant kondicionieriaus nes jis tarnauja kaip atraminis guolis išoriniam agregatų dirželiui ir sukasi nuolatos kartu su kitais agregatais, todėl ir guolis natūraliai dėvisi ir dyla kartu su kitais išorinių agregatų guoliais.

Ūžiantis kondicionieriaus guolis labai gerai girdimas nuėmus diržiuką, kaip kad demonstruojama žemiau video reportaže:

https://www.youtube.com/watch?v=1qJVxN4TLjY

https://www.youtube.com/watch?v=O18vY_U2ud4

Sugedusi kondicionieriaus siurblio sankaba

Kondicionieriaus siurblys kaip jau minėjome aukščiau sukasi kartu su kitais išorinio diržo sukamais agregatais todėl tuo metu kai mes paleidinėjame siurblį – kad jis pastoviai nekeltų ir nedirbtų jame yra sumontuota sankaba, panašiai į mūsų naudojama sankaba, kai norime kad automobilis pajudėtų – atleidžiame sankabą, o kai stovime laikome ją nuspaudę. Čia mintis yra tokia pati tik iš esmės atvirkštinis veikimas, kai norime kad kondicionierius šaldytų – suveikia sankaba ir diržiukas suka ne tik guolį kondicionieriaus siurblio bet ir patį siurblį. Sugedus sankabai ji tiesiog nesudirba arba sudirba prastai ir siurblio niekas nesuka – tokiu atveju nėra slėgio ir kondicionierius neveikia. Sanakabėles yra keičiamos kaip ir guoliai ir sugedus jai nebūtina keisti viso siurblio kondicionieriaus.

Kondicionieriaus sistemos kamštis

Kondicionieriaus sistemos kamštis – dažnai kalbame apie kiekvienos sistemos automobilyje planinius remontus ir priežiūrą, keičiame laiku ir kuro filtrą ir žvakes – tik ar periodiškai pasitikriname freono kiekį sistemoje kondicionieriaus ar tiesiog slėgius joje? Ar keičiame kokius nors kondicionieriaus sistemos filtrus? Būtent dėl to arba dėl kitų faktorių atsiranda sistemoje kamščiai ko pasekoje atrodo sistemoje yra freono, siurblys pasileidinėja – o sistema nešaldo, kodėl? Tas gerai matosi pasijungus ir stebint aukšto slėgio pusėje ir žemo slėgio pusėje slėgius, matome kad siurblys veikia o slėgio ir nesukelia, todėl įtarti reikėtų sistemos kamštį kurių būna įvairių, bet problemas tikrai galima išspręsti.

Kondicionieriaus sistemos slėgių patikrinimas

Kondicionieriaus sistemos slėgių patikrinimas

Kiauras ar leidžiantis kondicionieriaus garintuvas

Sugedęs kondicionieriaus garintuvas yra pati nemaloniausia dalis visoje kondicionieriaus komponentų sistemoje, kadangi tai iš esmės tas pats kas leidžiantis ar sugedęs salono šildymo pečiukas. Norint pakeisti garintuvą – praktiškai visada reikia ardyti visą priekinę panelę tam kad prieitume prie kondicionieriaus garintuvo. Jų tikrai būna pirkti naujų ir tai nėra deficitas, bet problemos sprendimas nėra nei malonus nei paprastas.

Kondicionieriaus garintuvas

Kondicionieriaus garintuvas

Jau minėjome aukščiau apie palaipsniui dingstantį slėgį ir freoną kondicionieriaus sistemoje, tai dažnai jis būna kad nuteka pamažu į saloną. Tai visų pirma yra nuodinga, o visų antra sunkiai aptinkama. Geriausias būdas tam yra detektorius freono, jis kišamas į ventiliacijos angas ir taip yra mėginamas surasti nuotėkis.

Prasta oro cirkuliacija automobilio salone

Viena iš dažniausiai pasitaikančių problemų kondicionieriaus gedimuose yra prasta oro cirkuliacija automobilio salone, tai paprastai būna dėl tiesiog pernelyg užsikišusio salono filtro, tad jei jau manote kad oro cirkuliacija nėra pakankama, rasoja langai ar skundžiatės prastu kvapu automobilio salone – pirmas dalykas ką reikia padaryti tai pasikeisti salono filtrą. Apie salono filtrą ir jo keitimus mes pakalbėsime atskiroje skiltyje, bet kol kas keletas nuotraukų kurios tikrai privers visus susimąstyti kada keitėte salono filtrą.

Nekeičiamas salono filtras ir jo išvaizda

Nekeičiamas salono filtras ir jo išvaizda

Užsikišęs salono filtras

Užsikišęs salono filtras

Blogas kvapas automobilio salone

Blogas kvapas automobilio salone nėra svetimas daugeliui vairuotojų todėl apie tai padarėme atskirą straipsnį ir kviečiame pasiskaityti kaip tą kvapą pašalinti, bet kalbant trumpai – tai jis dažniausiai atsiranda dėl pelėsių ir grybelių kurie susidaro ant kondicionieriaus garintuvo. Tam kad taip nebūtų ir kaip teisingai naudoti kondicionierių kad to išvengti mes ir aprašysime atskirame straipsnyje, o šioje skiltyje norime parodyti kaip kartais atrodo kondicionieriaus garintuvai automobilio salone.

Kondicionieriaus garintuvas automobilio salone

Kondicionieriaus garintuvas automobilio salone

Leidžiantis freoną kondicionieriaus garintuvas

Leidžiantis freoną kondicionieriaus garintuvas

Tokios būklės kondicionieriaus garintuvai ne tik kad gadina kvapą mūsų automobilio salonuose, bet žinoma ir turi įtakos kondicionavimo sistemos efektyvumui, manau sutiksite kad oro srautas per tokį apaugusį garintuvą tikrai bus kelis kartus mažesnis nei turėtų būti.

Servisas 007 kviečia registruotis ir spręsti kondicionieriaus problemas ir gedimus Servise 007.

Taip pat kviečiame jungtis prie gausios mūsų bendruomenės Serviso 007 facebook paskyroje bei Youtube video galerijoje.

Related Posts