Kondicionieriaus sandarumo patikra naudojant azoto dujas yra paslauga kurią teikia toli gražu ne kiekvienas servisas ar meistras kuris pildo kondicionierius. Nepaisant to, visi kurie dirba su automobilių kondicionieriais susiduria su viena problema – kaip žinoti kad kondicionieriaus sistema sandari ir ją galima papildyti? Visi žinome kad šaldymo agentas, freonas r134a yra labai kenksmingas gamtai ir naikina ozono sluoksnį, o galų gale ir pildyti sistemą kondicionavimo kuri neaišku ar sandari tikrai nėra protinga – juk visa procedūra bus veltui kai kondicionierius nustos šaldyti po savaitės ar net kelių dienų.
Kodėl reikia tikrinti kondicionavimo sistemos sandarumą?
Kondicionieriaus sandarumo patikrinimas yra būtinas etapas jei nenorite švaistyti lėšų pildant sistemą pakartotinai, kartais po dienos net ar savaitės. Taip pat turėkite omenyje kad pildant sistemą kuri nesandari ir iš kurios freonas r134a pateks į atmosferą – stipriai pakenksite ozono sluoksniui ir mūsų aplinkai, todėl neatsakingai taip dirbti su freonais negalima ir net yra draudžiama. Jei sistema šaldo, bet šaldo neefektyviai ir sistemoje yra slėgio, prieš pildymą tą galima patikrinti, tuomet tikrinti nėra būtina nes nesandarumai turi matytis freono su UV dažais nuotėkio vietoje, tad tokiu atveju jei viskas tvarkoje galima sistemą pildyti ir netikrinant jos sandarumo, bet jei sistemoje freono praktiškai nelikę – sandarumo patikrinimas azoto dujomis yra būtinas.
Kondicionieriaus sandarumo patikra Servise 007
Kondicionieriaus sandarumo patikra Servise 007 yra atlieka dėka azoto dujų ir specialios sistemos kuri leidžia į kondicionieriaus sistemą prileisti azoto dujų iki maždaug 20 atmosferų slėgio. Tam reikia tiek azoto sistemos kuri būtų tinkama tam ir saugi naudoti, nes slėgiai yra tikrai dideli, azoto baliono viduje slėgis yra apie 200 atmosferų, todėl visi pajungimai ir šlangos turi būti atitinkamos kokybės ir atsparios aukštam slėgiui. Tikriname pasijungę prie kondicionieriaus sistemos, aukšto ir žemo spaudimo pusių stebėdami kintantį slėgi, žemo spaudimo pusėje sukeliame slėgi iki 20 atmosferų ir stebime aukšto spaudimo pusėje ar šis slėgis laikosi pastoviai tam tikrą laiką. Tikslas mūsų yra įsitikinti ar mūsų sistema yra sandari, jei taip – mūsų sukeltas slėgis turi bent jau pusę valandos laikytis ir nekisti. Jei jis nekinta – azoto dujas išleidžiame ir galime kokybiškai papildyti Jūsų automobilio kondicionierių.
Plačiau apie patį kondicionieriaus sandarumo tikrinimą norime parodyti Serviso 007 video reportaže kuriame ir parodysime kaip yra tikrinamas slėgis sistemoje ir žiūrima ar niekur nėra nesandarumo ar slėgio nutekėjimo – prie tokio slėgio net ir menkiausias nuotėkis yra pastebimas, paprastai girdimas ir mikro skylutės padidėja ir pradeda leisti kiek stipriau – taip galima rasti nesandarias kondicionieriaus sistemos vietas.
Kondicionieriaus sistemos sandarumo tikrinimo azoto dujomis privalumai
Tikrindami sistemą azoto dujomis Servise 007 būsite tikri kad Jūsų sistema sandari ir ją galite pildyti, taip Jūsų išleisti pinigėliai nebus išleisti veltui ir kondicionieriaus sistema efektyviai veiks. Iš esmės azoto dujos yra vienintelis būdas patikrinti sistemos sandarumą, nei vakuumuodami sistemą nei kitaip sukeldami slėgį pilnai sistemos nepatikrinsite. Iki 20 ar kartais 25 atmosferų slėgio oro nepripūsite, o jei ir pripūstumėt oro į sistemą – tai nebūtų gerai nes ore yra nemažai drėgmės, o sistemai kondicionieriaus drėgmė tikrai kenkia, todėl čia dar vienas pranašumas naudoti azotą yra tas kad jį išleisdami iš sistemos iš dalies pašaliname ir sistemoje buvusią drėgmę ar didesnę jos dalį.
Turėdami sistemoje sukeltą slėgį, taip pat galima patikrinti ar bent jau pasileidžia kondicionieriaus siurblys – tik to ilgai daryti negalima kadangi sistemoje nėra freono ir tepalo kartu su juo, tad galim tik pasižiūrėti ar pasileidinėja siurblys ir ar sistema bando veikti – tokiu atveju taip pat žinosime kad papildę sistemą kompresorius veiks ir tikėtina sistema šaldys, priešingu atveju jei neveiks kompresorius, gali tekti vėl išleisti visą šaldymo medžiagą ar kitaip freoną.
Tam kad viskas būtų aiškiau norime parodyti atvejį kai azoto dujos ir slėgis kondicionieriaus sistemoje padeda surasti problemą ir sistemos kondicionieriaus nuotėkį. Video reportaže pamatysite kaip surandamas nuotėkis kuris iš esmės yra labai smulkus ir tikrinant slėgį sistemoje jis net nesimato, problema čia kyla tuomet kai patikrinę sistemą ją papildome, bet po tam tikro kiekio sistemos efektyvumas visiškai sumažėja arba kondicionierius nustoja veikęs – tokiu atveju sistema užpildžius dažais ieškomas nuotėkis ir vieta kur galimai yra nesandarumas – labai dažnai tas nesandarumas būna kondicionieriaus radiatoriuje arba kondensatoriuje kaip kad šiame Opel Astra H automobilyje.
Šios problemos sprendimas yra paprastas – tai naujo kondicionieriaus radiatoriaus sudėjimas vietoje senojo, būtent tą mes ir padarome.
Reikia paminėti ir paaiškinti kad patikra azoto garantijos kad sistema veiks tam tikrą laiką garantuoti negali, tiesiog matome ir galime sakyti kad bent jau jokių akivaizdžių problemų sistemoje nesimato, bet suprasti reikia tai kad sistema kondicionieriaus turi būti sandari ir jei jau freonas iš jos dingo – vadinasi tas nesandarumas kažkur yra, klausimas tik kur jis ir ar verta jį tvarkyti ir kiek tai kainuos bei truks, kartais nuotėkį galima rasti tik papildžius sistemą bent dalinai freonu su UV dažais ir tik tuomet randama nuotėkio vieta, tuomet dar kartą sistema prileidžiama azoto dujų ir jau tuomet kad ir muiluotu vandeniu surandama konkreti vieta kur sistema nesandari.
Kiek kainuoja sandarumo patikra naudojant azoto dujas Servise 007?
Kondicionieriaus sandarumo patikra naudojant azoto sistemą ir dujas nėra brangus malonumas – jei sistema pas mus yra pildoma ir buvo tuščia tai tokiu atveju prie pildymo kainos nieko nepridėsime ir patikra nieko nekainuos. Jei sistemos pažeidimai dideli ir remontas bus atliekamas kitą kartą ar nebus remontuojama sistema aplamai ir kažkoks komponentas bus keičiamas, tuomet patikra kainuos 5€. Į šią kainą įeina net ir ne vienas sistemos slėgio sandarumo tikrinimas jei to reikalauja konkretus atvejis.
Kviečiame prisijungti prie mūsų Serviso 007 facebook paskyros kurioje talpiname visus įdomius atliktus darbus ir video reportažus, o taip pat kviečiame prenumeruoti mūsų Youtube Video kanalą kuriame pastoviai talpiname Serviso 007 video reportažus.