Radiatoriaus keitimas ir aušinimo sistemos remontas nėra malonus nes dažnai tenka šiuos remontus daryti skubiai, ta prasme jie nutinka neplanuotai o gedimai paprastai būna tokie kad remontas jų nelabai gali laukti arba laukimas gali sukelti rimtų variklio problemų susijusių su jo perkaitinimu. Šiame straipsnyje pamėginsime pristatyti mūsų Serviso 007 teikiamą paslaugą – aušinimo sistemos radiatoriaus keitimą. Pamėginsime padiskutuoti kokie būna radiatoriai, kokia jų funkcija ir dažniausi gedimai, kodėl jie atsiranda, kaip juos šalinti, ar veiksmingi radiatoriaus ir aušinimo sistemos sandarikliai, ar verta senus radiatorius klijuoti ir tvarkyti ar iškarto keisti naujais. Skaitykite plačiau apie radiatorių keitimą skiltyse žemiau, o taip pat ir kituose straipsniuose susijusiuose su aušinimo sistema.
Radiatoriaus paskirtis
Radiatoriaus paskirtis yra palaikyti pastovią Jūsų automobilio variklio temperatūrą vėsinant aušinimo skystį po to kai jis pradeda cirkuliuoti didžiuoju ratu. Principas veikimo paprastai kalbant yra toks kad pradžioje kol variklis šaltas, aušinimo sistemos skystis cirkuliuoja tik per variklį ir salono pečiuką, tai leidžia jam sušilti, varikliui, o kartu šildo ir Jūsų saloną. Kuo jūs daugiau šildotės – tuo ilgiau natūraliai šyla ir variklis. Pašilus varikliui iki darbinės temperatūros, paprastai tai būna apie 90-95 laipsnius, pradeda atsidarinėti ar jau būna atsidaręs termostatas ir cirkuliacija aušinimo skysčio pradeda tekėto pro automobilio priekyje esantį radiatorių – oro srautas keliaujantis per jį važiuojant ar stovint ventiliatorių dėka išgarina ir atiduoda šilumą į aplinką, taip palaipsniui vėsindamas automobilio variklį ir neleisdamas jam perkaisti. Būtent tokia ir yra aušinimo sistemos radiatoriaus paskirtis.
Aušinimo sistemos radiatoriaus gedimai
Aušinimo sistemos radiatoriaus gedimai dažniausiai būna natūraliai su jo nesandarumu, t.y. aušinimo sistemos radiatorius pradeda leisti aušinimo skystį. Jei jau taip nutinka – Jūsų automobilio radiatorių reikia remontuoti arba keisti nauju.
Reikėtų tik pabrėžti kad matant aušinimo sistemos nuotėkį arba jei borto kompiuteris rodo kad trūkumas yra aušinimo skysčio – tai pirmas signalas kad aušinimo sistema yra nesandari, patarimas yra stebėti aušinimo sistemos lygį ir registruotis į automobilių servisą patikrai, pats iš savęs aušinimo skystis niekaip nėra naudojamas ir niekur dingti neturi.
Dar viena gedimų priežastis būna ir nepakankamas aušinimas radiatoriaus, tai nutinka dėl seno užsikišusio radiatoriaus dėl naudojamų sandariklių ar tiesiog vandens, tokio radiatoriaus pralaidumas sumažėja ir jam sunku arba neįmanoma atiduoti reikiamą kiekį šilumos į aplinką, ko pasekoje variklis pradeda kaisti. Panašus simptomas būtų jei paliktumėt kartonu uždengtą radiatorių vasarą, didesniu greičiu variklis pradėtų kaisti.
Radiatoriaus ar aušinimo sistemos sandarikliai
Radiatoriaus sistemos remontas esant jo nesandarumui ne visada yra patogus ar finansiškai patrauklus, tai savaime suprantam – todėl daugelis klausia mūsų ar saugu yra naudoti sandariklius. Sandariklių ir hermetikų aušinimo sistemai yra tikrai visokių, jie automobilių detalių parduotuvėse tikrai paplitę ir kai kurie klientai juos naudoja. Mūsų praktika ir patarimai čia būtų paprasti – jei situacija leidžia, visada yra geriau, saugiau, patikimiau problemą spręsti ar šalinti iš esmės nei mėginti tai patikėti sandarikliui už 5€. Naudojant sandariklius tikrai ne užsandarinsite didelio trūkimo ar plyšimo, bet nedidelį nuotėkį hermetikai aušinimo sistemos sustabdyti gali, jei situacija neleidžia remonto atlikti skubiai, tarkime kokioje kelionėje. Bet ilgainiui važinėti su sandarinimo priemonėmis aušinimo sistemoje nepatariame, galite užkimšti tiek radiatorių tiek salono pečiuką ir žiemą turėti kur kas daugiau išlaidų remontui.
Pilnas internetas visokiausių įdomių video kiek yra veiksmingi sandarikliai, paliekame apie tai susidaryti nuomonę pačiam – juk jie tikrai veikia, tik sandarina ir kitas vietas, pvz salono pečiuką.
Radiatoriaus keitimas
Radiatoriaus keitimas Servise 007 nebūtinai yra labai skausmingas, žinoma kai kurių automobilių radiatoriai būna taip sumontuoti kad juos išimti tikrai sunku, reikia nuardyti visą automobilio priekį ar krūvą kitų agregatų norint juos išimti, bet kai kurių automobilių radiatoriai ardosi sąlyginai nesunkiai.
Žemiau pateikiame Mitsubishi Galant radiatoriaus keitimo darbų ištraukas. Čia radiatorius buvo nuo amžiaus visas iškorėjęs ir trupantis, todėl parinkome ir su nuolaida pasiūlėme kokybišką NISSENS radiatorių ir jį pakeitėme. Keitimas truko vos pora valandų, radiatorių užsakėme iš anksto sutarę laiką remontui tad viskas padaryta sklandžiai ir sąlyginai nebrangiai.
Servisas 007 visuomet pataria jei tik leidžia galimybės keisti prakiurusį ar pasenusį radiatorių nauju, pasikonsultuokite su mumis dėl radiatoriaus kainos, turime pasiūlyti tiek kokybiškų originalių radiatorių NISSENS tiek ir pigesnių jų alternatyvų, kartais kainos tikrai netikėtai būna tokios pat kaip dėvėtų radiatorių ar jų remonto.
Radiatoriaus remontas
Radiatoriaus remontas yra variantas toks iš bėdos. Kaip ir minėjome aukščiau, mes visuomet, žinoma jei tik leidžia galimybės, patariame montuoti ir susidėti naują aušinimo radiatorių. Vis tik aušinimo sistema yra tokia sistema kurios gedimai gali rimtai sugriauti Jūsų planus ar baigtis rimtais perkaitinto variklio gedimais todėl pasirinkdami radiatorių naują ir kokybišką būsite tikri dėl jo tarnavimo ir patikimumo.
Žemiau pridedame keletą dėvėtų radiatorių nuotraukų ir remontuotų, gaila bet kartais klientai tokius atsiveža tikėdamiesi kad jie tarnaus ir laikys, būna ir taip kad juos sudėjus jie iškarto pradeda leisti aušinimo skystį, mat tiek plastmasinės dalys tiek vamzdukai būna stovėję keletą metų todėl niekada negali būti tikri dėl jo stovio. Jei jau vis dėlto nuspręstumėte remontuoti radiatorių ar pirkti dėvėtą, būtinai jį patikrinkite prieš montuodami tose dirbtuvėse kurios specializuojasi radiatoriaus remontuose.
Kviečiame nepamiršti ir mūsų Serviso 007 facebook paskyros kurioje talpiname visus naujausius darbus ir plačiai diskutuojame apie visas naujoves.
Taip pat primename kad Servisas 007 turi ir savo Youtube video kanalą, kviečiame prenumeruoti ir jį, taip pirmieji sužinosite apie visas mūsų video naujienas.