Aušinimo skysčio keitimas Servise 007

Aušinimo skysčio keitimas

nuo / Komentavimas išjungtas įraše Aušinimo skysčio keitimas / 28307 Peržiūros / 29 vasario, 2016

Aušinimo skysčio keitimas yra periodinis automobilio eksploatacijos keitimas kurį vairuotojai privalo atlikti tam tikrais gamintojo nurodytais intervalais. Aušinimo skysčio keitimo intervalai yra nurodyti kiekvieno automobilių gamintojų individualiai, bet šiame straipsnyje pamėginsime aprašyti keletą taisyklių kuo vadovautis, kada ir kodėl keisti aušinimo skystį, kokį jį pasirinkti ir kam aplamai jį reikia keisti ir kodėl. Aušinimo sistema automobiliuose yra labai svarbus aspektas, todėl norint kad jis gerai Jums tarnautų jis turi veikti stabiliai ir patikimai, o stabilumą užtikrina tinkamas variklio aušinimas ir pirmu numeriu čia vaidmenį vaidina žinoma aušinimo skystis.

https://www.youtube.com/watch?v=dNdfsnIGQOA

Aušinimo skysčio paskirtis

Aušinimo skystis mūsų automobiliuose atlieka tikrai labai svarbią funkciją – jis šildo mus sėdinčius automobilio salone, taip pat šildo variklį tolygiai pradinėje jo darbo stadijoje, o paskui palaiko stabilią  temperatūra variklio darbinę kad variklis dirbtų sklandžiai ir gerai. Žinoma šiame procese dalyvauja ir visa eilė kitų agregatų ir sistemų, bet visas jas būtent ir apjungia cirkuliuojantis aušinimo skystis. Aušinimo skystis, priešingai nei kaip pavyzdys vanduo turi ir tepimo savybių, todėl labai svarbu kad sistemoje visuomet pakaktų aušinimo skysčio, kad jis būtų švarus ir keičiamas laiku gamintojo nurodytais intervalais. Dažnai klientai klausia ar jis turi naudotis šildant ar tiesiog važiuojant – tai skubame atsakyti jog aušinimo skysčio lygis neturi kisti bėgant laikui, jo neturi nei didėti nei mažėti. Jis šylant sistemai natūraliai šiek tiek plečiasi ir padidėja, o vėstant susitraukia – todėl bakelis aušinimo skysčio paprastai ir turi minimalią ir maksimalią žymas.

Kada reikia keisti aušinimo skystį

Kaip jau minėjome aukščiau, teisingiausias intervalas kada reikia keisti aušinimo skystį yra ir turi būti nurodytas konkretaus automobilio konkrečiam automobiliui. Paprastai tai būna nurodymas keisti aušinimo skystį kas penkerius metus ar net kas du metus, priklausomai kaip ir minėjome nuo automobilio modelio ir markės. Kai kurie modeliai leidžia su gamykliškai supiltu aušinimo skysčiu važiuoti net ir 120 mėnesių kas yra 10 metų arba apie 200 000km. Jei jau taip nutiko kad Jūsų automobilis pirktas ne naujas ir nežinote kada ir kaip keisti aušinimo skystį, pasikeiskite jį kas 2-3 metus pasirenkant kokybišką aušinimo skystį, taip būsite tikri kad jis atliks korozijos apsaugą maksimaliai ir bus tinkamai paruoštas tiek žiemos tiek vasaros sezonui.

Aušinimo skysčio spalvos

Aušinimo skysčio spalvos – daugelis esate matę parduotuvėse skirtingų spalvų aušinimo skystį, ar pagalvojote kada kuo jos skiriasi iš esmės? Visumoje – čia vyrauja pagrindinė taisyklė, geriausiai naudoti ir pirkti papildymui ar keitimui, tokios pačios spalvos aušinimo skystį kuris jau buvo Jūsų sistemoje.

Aušinimo skysčio spalvos

Aušinimo skysčio spalvos

Aušinimo skysčio spalvos

Aušinimo skysčio spalvos

Kai kurie gamintojai nurodo specialius reikalavimus aušinimo skysčiui ir nurodo kodą ar pavadinimą koks jis turi būti, kaip pavyzdys senesniuose VAG grupės automobiliuose buvo žalias G11 skystis, naujesniuose kiek raudonas G12. Žinoma jei sistemoje kurio nurodyta pilti G12 raudoną skystį turėsite žalią supiltą ir nuspręsti jį keisti – pakeiskite jį į tokį kokio reikalauja gamintojas.

G12 raudonas aušinimo skystis

G12 raudonas aušinimo skystis

G12 raudonas aušinimo skystis

G12 raudonas aušinimo skystis

G13 aušinimo skystis

G13 aušinimo skystis

Tipinės aušinimo skysčio spalvos yra žalia, geltona, raudona, violetinė, mėlyna. Pabrėžiame tai kad skirtingi automobiliai nurodo skirtingus aušinimo skysčius savo gaminamiems automobiliams, tik realybėje kai skysčių daug – net pildami iš esmės nurodytos spalvos aušinimo skystį negalite būti garantuoti kad tai būtent tai ko reikia Jūsų varikliui. Patarimas čia paprastas – pirkti aušinimo skysčius tik iš patikimų pardavėjų, sandariai uždarytų pakuočių ir kokybišką produkciją.

Ar galima maišyti skirtingų spalvų aušinimo skystį?

Reikėtų elgtis atsargiai ir stengtis nemaišyti skirtingų spalvų aušinimo skysčių, yra internete daug informacijos apie tai kaip skirtingos spalvos priverčia aušinimo skysčius reaguoti tarpusavyje, susitraukti ar prarasti tepimo savybes, todėl griežtai visi gamintojai nepataria skysčių maišyti. Šiais laikais cheminiai procesai yra pakitę ir bent jau mūsų praktikoje neteko jau senai matyti kad sistema sureaguotų dėl keleto skirtingų spalvų aušinimo skysčio naudojimo, bet sutinkame mes su paplitusia nuomone kad maišant aušinimo skysčius sumažiname jų tepimo savybes ir antikorozines savybes taip pat. Toks aušinimo skystis greičiau praranda spalvą, pasidaro tarsi drungnas, toks aušinimo skystis nesusitvarko su korozija sistemoje todėl jį reikia skubiai pakeisti vientisu nauju aušinimo skysčiu.

Rudas, neskaidrus aušinimo skystis

Rudas, neskaidrus aušinimo skystis

Ar galima aušinimo sistemoje naudoti vandenį?

Aušinimo sistema ir vanduo nėra suderinami dalykai. Aušinimo skystis apart savo kitų cheminių savybių dar ir tepa vandens siurblį nes turi tam tikro glitumo/riebumo savyje kas sumažina trintį, saugo metalinius komponentus nuo korozijos. Savo ruožtu vanduo tokių savybių ne tik kad neturi, bet dar ir skatina tuos korozijos procesus, todėl vandens naudojimas aušinimo sistemoje nebent didelės avarijos metu gali būti tik naudojamas kad pasiekti kelionės tikslą ar neperkaitinus variklio pasiekti remonto tašką, tiesa po to būtina jį pasikeisti į aušinimo skysti, ir visai nėra svarbu ar šiuo metu yra žiema ar vasara.

Kai kurie aušinimo skysčiai parduodami koncentratais, tokie jie pagal poreikį ir laipsnius privalo būti atskiesti ne su paprastu vandeniu, netinka čia ir filtruotas vanduo, o su distiliuotu vandeniu. Tik tokiu atveju vanduo iš esmės galimas naudojimui yra, kiti atvejai netinka.

Distiliuotas vanduo

Distiliuotas vanduo

Aušinimo skysčio keitimas

Kaip jau minėjome aušinimo sistemos skystis turėtų būti keičiamas tuomet kai yra nurodoma automobilio gamintojo arba tuomet kai yra remontuojama aušinimo sistema. Kartais tie periodai, ypatingai perkant naują automobilį, būna ganėtinai dideli ir skaičiuojami net iki 200 000km, bet visumoje jei turite dėvėtą automobilį kurį nesenai pirkote ir nesate tikri kad aušinimo skystis keistas – tą siūlau padaryti būtinai ir pakankamai skubiai, ypatingai prieš šalčius ir žiemą kad nesugadinti savo automobilio. Paprastai tvarkingi vairuotojai nusipirkę automobilį atlieka tokius darbus kaip tepalų ir filtrų keitimą, paskui variklio paskirstymo diržo keitimą kartu su vandens siurbliu, žinoma tuomet supilamas ir naujas aušinimo skystis. Jei Jūsų variklį suka grandinė – skystį tikrai patariame pasikeisti iki šaltų orų. Servisas 007 mielai šiuo klausimu Jums padės.

Aušinimo skysčio keitimas Servise 007

Aušinimo skysčio keitimas Servise 007

Tiesa, nepamirškite kad aušinimo skystis negali būti pilamas bet kur į pagriovį ar kanalizaciją, panaudotas jis privalo būti išleistas į sandarias talpas ir priduotas utilizavimui, aušinimo skysčio utilizavimas yra mokamas, todėl procedūra jo keitimo nėra tokia sąlyginai ir pigi.

Aušinimo sistemos sandarikliai arba hermetikai

Aušinimo sistemos sandarikliai arba hermetikai mūsų Servise 007 nėra mėgstama tema. Galbūt tai yra todėl kad visuomet agituojame geriau spręsti problemas iš esmės nei mėginti ieškoti lengvų kelių ir problemas užuot jas sprendus apeidinėti. Rinkoje šiai dienai yra labai daug įvairių aušinimo sistemos sandariklių, jie reikalingi tam jei aušinimo sistema kažkur leidžia aušinimo skystį, tokie sandarikliai, jie būna įvairių formų, bet visi jie pilami į aušinimo sistemas, o tuomet tose vietose kur aušinimo skystis gauna oro reaguoja su juo ir sudaro tarsi klijuotą kamštį.

Aušinimo sistemos sandarikliai

Aušinimo sistemos sandarikliai

Žinoma tokie sprendimai iš esmės veikia ir kartais padeda, bet dažnai tai būna tik laikinas problemos sprendimas, tad geriausiai tokias problemas spręsti iš esmės kadangi sandarikliai dažnai sumažina salono pečiuko efektyvumą, užkemša aušinimo latakus ir sumažina šilumos atidavimą. Taip kad jų naudoti iš esmės nepatariame, nebent tikrai kitokio kelio tuo metu nėra.

Aušinimo skysčio utilizavimas

Aušinimo skysčio utilizavimas  yra būtinas kadangi senas aušinimo skystis kenkia gamtai, gruntiniams vandenims, todėl jei jau nusprendėte patys keisti aušinimo skystį, nepamirškite pagrindinės taisyklės – nei dapylinėti didelių kiekių nei supilti naujo šalto aušinimo negalima esant šiltam varikliui, taip rizikuojate sukraipyti variklio tarpinę ir turėti problemų. Naują aušinimo skysčio papildyti geriausiai ryte prieš kelionę automobiliu, o keisti tik atvėsusiam automobilio varikliui.

Aušinimo skysčio utilizavimas

Aušinimo skysčio utilizavimas

Servisas 007 kviečia visus vairuotojus pasirūpinti aušinimo sistema ir pasikeisti aušinimo skystį, ypatingai rekomenduojame tą padaryti tiems kas to dar nėra darę. Siūlome nelaukti iki pirmų šalčių ir padaryti tą anksčiau, tad kviečiame registruotis nurodytais kontaktais.

Taip pat kviečiame jungtis prie Serviso 007 facebook paskyros bei Serviso 007 youtube video galerijos.

Related Posts