Vožtuvų tarpelių reguliavimas

Vožtuvų reguliavimas – kas tai per procedūra ir kodėl ji reikalinga?

Kad būtų aiškiau kaip dirba variklis ir kokią paskirtį jo darbe atlieka vožtuvai – pridedame video kuriame rodomas variklio darbas, kaip keliauja kuras per įsiurbimo vožtuvus, kaip jis yra uždegamas ir kaip per išmetimo vožtuvus jis yra pašalinamas iš degimo kameros.

embedded by Embedded Video

Vožtuvų tarpelių reguliavimas ir kompensatoriai

Nėra vieningos sistemos ir būdo susijusio su automobilių variklių konstrukcija ir naudojamais metodais. Tas pats galioja ir vožtuvams, vienų tarpeliai yra reguliuojami ranka, kiti susireguliuoja patys naudodami tepalo slėgį. Trumpai apie kiekvieną iš jų.

Variklio vožtuvų tarpeliai privalo būti reguliuojami, varikliai kuriuose vožtuvų tarpeliai reguliuojasi rankiniu būdų nurodo kilometražo intervalus kas kiek laiko ir kas kiek kilometrų vožtuvų tarpeliai turi būti reguliuojami. Paprastai šis skaičius būna kas 40 000 kilometrų.

Variklio vožtuvai kurių nereikia reguliuoti rankiniu būdu – jie susireguliuoja dėka kompensatorių. Kompensatorius tai metalinė kapsulė, kuri panaudodama variklio tepalą ir slėgį sudaro tokio storio tarpelį kokio reikia ir taip savaime susireguliuoja. Toks būdas atrodo paprastesnis ir nereikalaujantis priežiūros, bet kompensatoriai susidėvi ir juos keisti yra kur kas brangiau nei reguliariai susireguliuoti vožtuvų tarpelius.

Vožtuvų tarpelių reguliavimas rankiniu būdų atrodo štai taip:

Žemiau pateikiame mazdos 323f bg modelio kompensatorių, 1.6 litro variklio:

Mazda 323f 1.6 bg modelio kompensatorius

Mazda 323f 1.6 bg modelio kompensatorius

Mazda 323f BA GT modelio kompensatorius:

Mazda 323f GT BG modelio kompensatorius išardytas

Mazda 323f GT BG modelio kompensatorius išardytas

Plačiau apie kompensatorių darbą, keliantį garsą bei plovimą ir kompensatorių keitimą skaitykite kompensatorių keitimo ir plovimo puslapyje.

Vožtuvų tarpelių reguliavimas rankiniu būdų atrodo štai taip:

Vožtuvu tarpeliu reguliavimas honda variklyje

Vožtuvų tarpelių reguliavimas honda variklyje

Kaip nustatyti ir kada reguliuoti vožtuvų tarpelius?

Jei Jūsų automobilis pirktas ne naujas ir nereguliavote vožtuvų tarpelių – patariame tai padaryti. Jei nežinote ar Jūsų automobilyje kompensatoriai ar vožtuvai kuriuos reikia reguliuoti – parašykite mums ir mes atsakysime.
Vožtuvų tarpelius reikia reikia reguliuoti tada kai jie pradeda skleisti aštrius kalimo garsus dirbant varikliui, ypač kai variklis yra šaltas. Kartais dėl per didelių vožtuvų tarpelių kalenimas primena dyzelinio variklio darbą.

Žemiau pridedamas video – kuriame girdisi garsas netvarkingai sureguliuotų ar nereguliuotų vožtuvų honda automobilyje:

embedded by Embedded Video

embedded by Embedded Video

embedded by Embedded Video

Kompensatoriai paprastai pradeda kalti esant prastos kokybės tepalams ar artėjant prie jų keitimo ribos, kadangi kompensatoriai naudoja tepalą ir tepalo slėgį. Dažnu atveju pakanka pakeisti variklio tepalus ir situacija pagerėja, bet kartais to nepakanka ir reikia praplauti kompensatorius o sugadintus ir sudėvėtus – pakeisti naujais.
Jei įtariate, kad jūsų variklis dirba per garsiai – kreipkitės į mus, mes patarsime ir apžiūrėję automobilį pasakysime reikia reguliuoti vožtuvų tarpelius ar ne.

Nesureguliuotų vožtuvų tarpelių pasekmės

Variklio garsus darbas, kalimas, nebūtinai rodo neteisingus vožtuvų tarpelius, kartais ypatingai tylus variklio darbas taip pat gali byloti apie per mažą tarpelį tarp vožtuvų ir kumštelių kurios jį spaudžia, esant tokiam atvejui yra grėsmė pradeginti vožtuvus, o tai reikštų dideles išlaidas variklio remontui.

Esant per dideliems vožtuvų tarpeliams – variklis dirba garsiai bei jo trauka ir efektyvumas sumažėją dėl vėliau ir ne maksimaliai atsidarančių vožtuvų, jie nebūną nei laiku nei pilnai įspaudžiami į degimo kamerą, ko pasekoje suprastėja variklio trauka.

Kaip atrodo vožtuvo spyruoklė ir ją spaudžianti kumštelė galite matyti žemiau pateiktame video, akivaizdu jog toks tarpelis yra per didelis ir variklis su tokiais tarpeliais skleis didelį garsą bei prastai važiuos ir jo efektyvumas bei trauka bus stipriai sumažėjusi.

embedded by Embedded Video

Blogesnė bėda ir didesnė grėsmė yra ypatingai tylus variklio darbas – esant per mažiems vožtuvų tarpeliams. Taip vožtuvai visuomet lieka nepilnai uždaryti ir dalis sprogimo metu susidarančių dujų degimo kameroje prasiveržia pro vožtuvą, taip prarandama dalis jėgos ir taip pat sumažėja variklio trauka, bei yra didelė tikimybė kad bus pradegintas vožtuvas ir nukentės variklio kompresija. Tokiu atveju tektų stipriai remontuoti automobilio variklį.

Vožtuvų tarpelių reguliavimas

Vožtuvų reguliavimas nėra sudėtingas, tačiau kruopštumo reikalaujantis darbas. Derėtų pažymėti ir suprasti keletą esminių dalykų reguliuojant vožtuvus. Įsiurbimo ir išmetimo kolektorius ir vožtuvas, įsiurbimo ir išmetimo vožtuvų tarpeliai skiriasi. Prieš nuspręsdami reguliuoti vožtuvų tarpelius susižinokite seką kuria reikia reguliuoti vožtuvus ir rėžius kokie turėtų būti tarpeliai tarp kumštelių įspaudžiančių vožtuvus ir vožtuvų. Paprastai įsiurbimo vožtuvai turi mažesnį tarpelį nei išmetimo vožtuvai, o tarpeliai yra nurodomi tokiais kaip pvz intervalais:

Intake(įsiurbimas): 0.18-0.23mm
Exhaust(išmetimas): 0.28-0.33mm

Tokiu atveju patariame rinktis vidurkį ir reguliuoti vožtuvus pasirenkant vidurines reikšmes. Tam kad sureguliuoti vožtuvų tarpelius reikalingos vožtuvų tarpelių plokštelės kurios pagal storį yra sunumeruojamos. Plokštelių galiam rasti pirkti įrankių parduotuvėse (jų yra įvairių ilgių, lenktų ir tiesių, skirtingų intervalų).

DĖMESIO: Būkite atidūs, didelė dalis plokštelių esančių pardavime turi surašytus du skaičius, vieni iš jų yra milimetrais, kiti coliais – atidžiai pasirinkite reikiamo storio plokšteles.

Vožtuvams užveržti naudokite dinamometrinį įrankį ir užveržkite tokia jėga kokia nurodo gamintojas. Daugelis reguliuodami vožtuvus viską suvaržo ranka ir “iš akies” – to daryti nepatariame, gamintojas ne veltui nurodo tikslias jėgas kurias naudojant reikia užveržti vožtuvus. Tiems kas nežino kaip atrodo dinamometrinis prietaisas skirtas užveržimo jėgai matuoti, pridedame nuotrauką žemiau:

Yra pigesnių ir paprastesnių dinamometrinių įrankių, panašių į tokius kokie rodomi žemiau:

Dinamometrinis raktas skirtas užveržti naudojant tam tikra jega

Dinamometrinis raktas skirtas užveržti naudojant tam tikrą gamintojo nustatytą jėga

Sudėtingesni, su reguliuojama užveržimo jėga paprastai atrodo štai taip:

Dinamometrinis - reguliuojamos jegos užveržimo irankis

Dinamometrinis įrankis - reguliuojamos jėgos užveržimo įrankis

Žemiau pateikiame video kuriame parodytas vožtuvų tarpelių reguliavimas

embedded by Embedded Video

embedded by Embedded Video

embedded by Embedded Video

Reziume ir išvados

Vožtuvų tarpelių reguliavimas yra būtina procedūra kurią reikia atlikti gamintojo nurodytais intervalais. Netvarkingų vožtuvų pasekmė sumažėjusi trauka, važiavimo dinamika, papildomi garsai iš variklio skyriaus bei padidėjusios kuro sąnaudos ir grėsmė stipriai sugadinti variklį.

Kviečiame prisijungti prie mūsų Facebook automobilių remonto puslapio ir sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.

Kviečiame jungtis prie mūsų automobilių remonto video Youtube kanalo.

Jei neradote reikiamos informacijos puslapyje, drąsiai pasinaudokite forumu ir klauskite bei diskutuokite apie automobilio remontą visais rūpimais Jums klausimais mūsų forume.

Taip pat kviečiame skaityti apie automobilių remontą ir mūsų teikiamas paslaugas: