Vandens pompos ar vandens siurblio keitimas Servise 007

Vandens siurblio ar pompos keitimas

nuo / 0 Komentarai / 31256 Peržiūros / 11 sausio, 2016

Aušinimo sistema yra svarbi automobilio variklio darbo dalis. Tinkama automobilio variklio temperatūra įtakoja tiek variklio darbą, tiek sąnaudas. Vandens pompos paskirtis yra būtent ir varinėti aušinimo skystį pradžioje tarp variklio ir pečiuko automobilio salone, o paskui kai variklis pašyla iki daerbin4s ir termostatas atidaro didijį ratą per variklį, pečiuką ir radiatorių kai variklis pasiekia darbinę temperatūrą.

Vandens pompa arba vandens siurblys

Vandens pompų arba kitaip vadinamų vandens siurblių būna tikrai labai įvairių ir skirtingų, vienos jų būna didesnės, kitos mažesnės. Dauguma vandens pompų yra sukamos paskirstymo diržo, nors kai kuriuose modeliuose jas suka ne paskirstymo diržas, o išorinių agregatų dirželis. Vandens pompa yra sudaryta iš korpuso, viduje esančio guolio bei riebokšlio ir viduje esančios sparnuotės. Sparnuotė yra skirta tam kad užvedus varikliui ir diržui sukant vandens pompą, jos vidinė dalis kuri yra apsemta aušinimo skysčio yra sukama ir taip sudaroma cirkuliacija ir aušinimo skystis verčiamas cirkuliuoti tarp variklio, pečiuko automobilio salone ir radiatoriaus. Vandens siurblį patartina keisti kartu su paskirstymo diržu kas 80-100 000 km arba kas penkis metus, priklausomai nuo ko kuris faktorius sukanka pirmesnis bei priklausomai nuo važiavimo sąlygų, variklio konstrukcijos ir automobilio modelio.

Žemiau pateikiame keletą nuotraukų kur matomi pavyzdžiai kaip atrodo vandens siurblys, pridedame keletą vandens pompų variantų:

Vandens pompa

Vandens pompa

Vandens pompa

Vandens pompa

Žemiau pateikiame nuotrauką su įvairiausiomis vandens pompomis:

Vandens pompos - įvairios vandens pompos

Vandens pompos – įvairios vandens pompos

Vandens pompos keitimas

Vandens pompos keitimas, kada reikia keisti vandens pompą? Vandens siurblį ar vandens pompą, jei ją suka paskirstymo diržas patartina keisti kartu keičiant paskirstymo diržą, tuomet derėtų keisti visą komplektą, paskirstymo diržą, įtempimo guolius bei vandens pompą. Kadangi dažnu atveju paskirstymo diržas suka vandens pompą, tai užstrigus vandens pompai būtų nutraukiamas ir paskirstymo diržas kuris trūkimo atveju gali stipriai sugadinti variklį užlankstydamas vožtuvus kai kuriuose varikliuose. Paprastai vandens pompa sugenda dviems būdais, ji arba pradeda leisti skysti per riebokšlį, ir automobilio variklio šonas pradėta drėgti aušinimo skysčiu, arba pradeda pradžioje skleisti susidėvėjimo garsus guolis o paskui net ir užstrigti, o tuomet jau kas be ko ir leisti aušinimo skystį.

Kartais pradiniai požymiai, kad vandens pompą reikia keisti pasireiškia retkarčiais ar dažnai kylančia automobilio variklio temperatūra, dažniausiai tai pasitaiko važiuojant greitai autostrada. To priežastis nebūtinai yra termostato neveikimas ar aušinimo skysčio trūkumas, kartais dažniausiai dėl to kad aušinimo sistemoje buvo naudojamas vanduo nurūdydavo vidinė vandens pompos sparnuotė ir taip suprastėdavo aušinimo skysčio cirkuliacija, ko pasekoje nepavykdavo atiduoti variklio šilumos radiatoriaus dėka ir taip iškildavo grėsmė perkaitinti variklį.

Žemiau pateikiama vandens pompa kurios sparnuotė dėl naudojamo vandens aušinimo sistemoje veikiama korozijos nukrito ir užlenktų sparnelių nebeliko.

Korozijos pažeista vandens pompa be sparnuotės kuri varinėja aušinimo skystį

Korozijos pažeista vandens pompa be sparnuotės kuri varinėja aušinimo skystį

Kartais nutinka taip kad sparnuotė ne tik, kad pažeista korozijos ji “išnyksta” bet kartais sparnuotė pasirodo gali ir nulūžti, kaip tai yra demonstruojame video medžiagoje žemiau. Tokia vandens pompa nors ir neskleis jokių garsų bet savo darbo neatliks. Tokią vandens pompą galima įtarti ir diagnozuoti matant kylančia variklio temperatūrą, salono pečiukas nepūstu šilto oro nes aušinimo skystis necirkuliuotu sistemoje.

https://www.youtube.com/watch?v=zHSM5QaX0Cs

Žemiau nuotraukoje matome palyginimą senos vandens pompos kurios yra pastrigęs guolis ir naujosios vandens pompos kuri keičiama ir dedame vietoje senosios. Daugiau vandens pompos keitimo nuotraukų kviečiame pažiūrėti galerijoje straipsnio pabaigoje.

Sena vandens pompa kairėje, nauja vandens pompa dešinėje

Sena vandens pompa kairėje, nauja vandens pompa dešinėje

Tiesa, verta paminėti kad vandens siurblys dirbdamas aušinimo skysčio aplinkoje, yra kartu juo ir tepalas – todėl perkant naują vandens siurblį nederėtų jo rankomis sukioti ir testuoti ar labai jau stipriai mėginti ir žaisti su juo, kadangi sukant ar paleidus variklį be aušinimo skysčio, rizikuojate pažeisti vandens siurblio riebokšlį kuris paskui nors ir vandens pompa bus nauja – pradės leisti aušinimo skystį.

Sugedusios vandens pompos skleidžiami garsai

Žemiau pridėtame video kviečiame pažiūrėti video medžiagą kurioje labai aiškiai demonstruojamas garsas kurį skleidžia pabiręs vandens pompos guolis. Jei girdėsite iš savo variklio kažką panašaus, suskubkite pasikeisti vandens pompą!

https://www.youtube.com/watch?v=0kzqIAkLQ3A

Na o šiame video pademonstruosime panašiai kaip ir mūsų darytame video vandens pompą su sugedusiu ir pabirusiu guoliu kuris sukdamasis skleidžia aižų garsą. Mūsų variante ir rodytame video, pompą jau net sunku prasukti nenaudojant didelės jėgos.

https://www.youtube.com/watch?v=-Lg9e-zVnyc

Savo praktikoje esame keitę paskirstymo diržą Honda civic kurio trūkimo priežastis buvo būtent užstrigusi vandens pompa kuri keičiant paskirstymo diržą nebuvo keista, guolis subyrėjo nors ir neleido aušinimo skysčio ir užstrigo.

Tai tik dar kartą įrodo visiems meistrams ir protingiems vairuotojams žinomas tiesas – keičiant paskirstymo diržą privalo būti keičiami visi guoliai, hidrauliniai įtempėjai ir vandens siurblys, nors ir keitimo metu jis kažkam gali atrodyti geras, bet niekas negarantuos kad šiandien gerai atrodantis vandens siurblys nepradės leisti aušinimo skysčio kelionėje po 20 000km arba dar blogiau jis užstrigs, pradės kaisti guolis ir nutrauks paskirstymo diržą padarydamas didelę žalą varikliui ir sukeldamas nemažai problemų. Nepamirškite – visa sistema yra tiek patvari kiek patvari silpniausia jos grandis, todėl vandens siurblį, net jei jį suka ir ne paskirstymo diržas, jo keitimo metu mes patariame pakeisti nauju.

Plačiau apie trūkusį paskirstymo diržą dėl strigusios vandens pompos skaitykite Facebook automobilių remonto kanale.

Žemiau pateikiame video medžiagą kur yra lyginama senoji vandens pompa ir naujoji kuri yra keičiama. Šios vandens pompos keitimo priežastis yra būtent pastrigęs jos guolis kuris užvedus variklį vos ne vos didele jėga yra prasukamas, skleidžia aižius garsus kurie primena metalo trintį. Nepaisant to kad šis vandens siurblys yra tarsi išorėje ir nesislepia po paskirstymo diržo uždengimu, norint ją pakeisti, reikia vis tiek nuardyti didesnę dalį variklio nes jos tvirtinimai slepiasi po paskirstymo diržu.

https://www.youtube.com/watch?v=CI7SWiuiK4M

Tam kad tokių dalykų nebūtų, keičiant paskirstymo diržą visuomet patartina pasikeisti ir vandens pompą, jei jau nekeisti tuomet blaiviai įvertinti jos stovį kaip yra demonstruojame video medžiagoje žemiau. Reikia tikrinti ar vandens pompos dalis ant kurios dedasi diržas nejuda, ar ji lengvai ir tolygiai sukasi į abi puses, ar nėra niekur žymės apie prasisunkiantį aušinimo skystį.

https://www.youtube.com/watch?v=E0kUa5qqkxE

Labai svarbu keičiant vandens pompą pakeisti ir aušinimo skystį bei jei reikia termostatą. Jei jau nutiktų taip kad kelyje panaudotumėte vandenį vietoje aušinimo skysčio, kuo skubiau jį pakeiskite aušinimo skysčių. Vanduo aušinimo sistemoje padengia vidinius kanalus rūdimis, prastėja automobilio savybė aušintis ir atiduoti šilumą aušinimo skysčiui, o vanduo neturintis tepimo savybių netepa vandens pompos ir taip ji greičiau susidėvi.

Taip pat labai svarbu žinoti jog esant šiltam varikliui, negalima dapylinėti aušinimo skysčio, jei Jūs pripilsite keletą litrų aušinimo skysčio pašilusiam varikliui, variklio galvutę ar galvutes paveiksite skirtingose vietose skirtinga temperatūra, rizikuosite sukraipyti jas ir pažeisti galvos tarpinės sandarumą.

Kviečiame peržiūrėti žemiau foto galeriją kurioje pamatysite nuotraukas kuriose buvo keičiama vandens pompa Toyota Celica automobilyje. Nuotraukose matysite variklio ardymą, seną pompą, senosios pompos palyginimą su naująja.

Reziume ir išvados

Vandens pompa ir aušinimo sistema yra labai svarbi eksploatuojant variklį. Patartina laiku pasikeisti aušinimo skysti ir prižiūrėti aušinimo sistemą, tvarkinga aušinimo sistema tai optimalus variklio darbas, optimalios kuro sąnaudos, šiluma salone žiemą ir stabili variklio temperatūra stovint kamščiuose. Keičiant paskirstymo diržą rekomenduojame keisti ir vandens pompą. Aušinimo sistemoje vandenį naudoti nepatariame, nebent tik avariniais atvejais.

Kviečiame prisijungti prie mūsų Facebook automobilių remonto puslapio ir sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.

Kviečiame jungtis prie mūsų automobilių remonto video Youtube kanalo.

Related Posts