Vandens pompos keitimas

Aušinimo sistema yra svarbi automobilio variklio darbo dalis. Tinkama automobilio variklio temperatūra įtakoja tiek variklio darbą, tiek sąnaudas. Vandens pompos paskirtis yra būtent ir varinėti aušinimo skystį pradžioje tarp variklio ir pečiuko automobilio salone, o paskui kai variklis pašyla ir termostatas atidaro didijį ratą per variklį, pečiuką ir radiatorių kai variklis pasiekia darbinę temperatūrą.

Vandens pompa

Vandens pompų būna keletas, vienos jų būna didesnės, kitos mažesnės. Dauguma vandens pompų yra sukamos paskirstymo diržo, nors kai kuriuose modeliuose jas suka ne paskirstymo diržas. Vandens pompa yra sudaryta iš korpuso, viduje esančio guolio bei riebokšlio ir viduje esančios sparnuotės. Sparnuotė yra skirta tam kad užvedus varikliui ir diržui sukant vandens pompą, jos vidinė dalis kuri yra apsemta aušinimo skysčio yra sukama ir taip cirkuliuoja aušinimo skystis tarp variklio, pečiuko automobilio salone ir radiatoriaus. Vandens pompą patartina keisti kartu su paskirstymo diržu kas 50 arba 100 tūkstančių kilometrų priklausomai nuo variklio ir automobilio modelio.

Žemiau pateikiame keletą nuotraukų kur matomi pavyzdžiai kaip atrodo vandens pompa, pridedame keletą vandens pompų variantų:

Vandens pompa

Vandens pompa

Vandens pompa

Vandens pompa

Žemiau pateikiame nuotrauką su įvairiausiomis vandens pompomis:

Vandens pompos - įvairios vandens pompos

Vandens pompos - įvairios vandens pompos

Vandens pompos keitimas

Vandens pompos keitimas, kada reikia keisti vandens pompą? Vandens pompą, jei ją suka paskirstymo diržas patartina keisti kartu keičiant paskirstymo diržą, tuomet derėtų keisti visą komplektą, paskirstymo diržą, įtempimo guolius bei vandens pompą. Kadangi dažnu atveju paskirstymo diržas suka vandens pompą, tai užstrigus vandens pompai būtų nutraukiamas ir paskirstymo diržas kuris trūkimo atveju gali stipriai sugadinti variklį užlankstydamas vožtuvus kai kuriuose varikliuose. Paprastai vandens pompa sugenda dviems būdais, ji arba pradeda leisti skysti per riebokšlį, ir automobilio variklio šonas pradėta drėgti aušinimo skysčiu, arba pradeda pradžioje skleisti susidėvėjimo garsus guolis o paskui net ir užstrigti.

Kartais pradiniai požymiai kad vandens pompą reikia keisti pasireiškia kartais kylančia automobilio variklio temperatūra, dažniausiai tai pasitaiko važiuojant greitai autostrada. To priežastis nebūtinai yra termostato neveikimas ar aušinimo skysčio trūkumas, kartais dažniausiai dėl to kad aušinimo sistemoje buvo naudojamas vanduo nurūdydavo vidinė vandens pompos sparnuotė ir taip suprastėdavo aušinimo skysčio cirkuliacija, ko pasekoje nepavykdavo atiduoti variklio šilumos radiatoriaus dėka ir taip iškildavo grėsmė perkaitinti variklį.

Žemiau pateikiama vandens pompa kurios sparnuotė dėl naudojamo vandens aušinimo sistemoje veikiama korozijos nulėke ir užlenktų sparnelių nebeliko.

Korozijos pažeista vandens pompa be sparnuotės kuri varinėja aušinimo skystį

Korozijos pažeista vandens pompa be sparnuotės kuri varinėja aušinimo skystį

Kartais nutinka taip kad sparnuotė ne tik, kad pažeista korozijos ji “išnyksta” bet kartais sparnuotė pasirodo gali ir nulūžti, kaip tai yra demonstruojame video medžiagoje žemiau. Tokia vandens pompa nors ir neskleis jokių garsų bet savo darbo neatliks. Tokią pomoą galima diagnozuoti matant kylančia variklio temperatūrą, salono pečiukas nepūstu šilto oro nes aušinimo skystis necirkuliuotu sistemoje.

embedded by Embedded Video

Žemiau nuotraukoje matome palyginimą senos vandens pompos kurios yra pastrigęs guolis ir naujosios vandens pompos kuri keičiama ir dedame vietoje senosios. Daugiau vandens pompos keitimo nuotraukų kviečiame pažiūrėti galerijoje straipsnio pabaigoje.

Sena vandens pompa kairėje, nauja vandens pompa dešinėje

Sena vandens pompa kairėje, nauja vandens pompa dešinėje

Sugedusios vandens pompos skleidžiami garsai

Žemiau pridėtame video kviečiame pažiūrėti video medžiagą kurioje labai aiškiai demonstruojamas garsas kurį skleidžia pabiręs vandens pompos guolis. Jei girdėsite iš savo variklio kažką panašaus, suskubkite pasikeisti vandens pompą!

embedded by Embedded Video

Na o šiame video pademonstruosime panašiai kaip ir mūsų darytame video vandens pompą su sugedusiu ir pabirusiu guoliu kuris sukdamasis skleidžia aižų garsą. Mūsų variante ir rodytame video, pompą jau net sunku prasukti nenaudojant didelės jėgos.

embedded by Embedded Video

Savo praktikoje esame keitę paskirstymo diržą Honda civic kurio trūkimo priežastis buvo būtent užstrigusi vandens pompa kuri keičiant paskirstymo diržą nebuvo keista, guolis subyrėjo nors ir neleido aušinimo skysčio ir užstrigo. Plačiau apie trūkusį paskirstymo diržą dėl strigusios vandens pompos skaitykite Facebook automobilių remonto kanale.

Žemiau pateikiame video medžiagą kur yra lyginama senoji vandens pompa ir naujoji kuri yra keičiama. Šios vandens pompos keitimo priežastis yra ta kad jos guolis pastrigęs, užvedus variklį variklis vos ne vos didele jėga prasuka vandens pompą, skleidžia aižius garsus kurie primena metalo į metalą trinimąsi. Nepaisant to kad ši vandens pompa yra tarsi išorėje ir nesislepia po paskirstymo diržo uždengimu, norint ją pakeisti, reikia vistiek nuardyti didesnę dalį variklio nes jos tvirtinimai slepiasi po paskirstymo diržu.

embedded by Embedded Video

Tam kad tokių dalykų nebūtų, keičiant paskirstymo diržą visuomet patartina pasikeisti ir vandens pompą, jei jau nekeisti tuomet blaiviai įvertinti jos stovį kaip yra demonstruojame video medžiagoje žemiau. Reikia tikrinti ar vandens pompos dalis ant kurios dedasi diržas nejuda, ar ji lengvai ir tolygiai sukasi į abi puses, ar nėra niekur žymės apie prasisunkiantį aušinimo skystį.

embedded by Embedded Video

Labai svarbu keičiant vandens pompą pakeisti ir aušinimo skystį bei jei reikia termostatą. Jei jau nutiktų taip kad kelyje panaudotumėte vandenį vietoje aušinimo skysčio, kuo skubiau jį pakeiskite aušinimo skysčių. Vanduo aušinimo sistemoje padengia vidinius kanalus rūdimis, prastėja automobilio savybė vedintis ir atiduoti šilumą aušinimo skysčiui, o vanduo neturintis tepimo savybių netepa vandens pompos ir taip ji greičiau susidėvi. Daugiau apie aušinimo skystį skaitykite prie aušinimo sistemos ir termostato keitimo puslapio.

Kviečiame peržiūrėti žemiau foto galeriją kurioje pamatysite nuotraukas kuriose buvo keičiama vandens pompa Toyota Celica automobilyje. Nuotraukose matysite variklio ardymą, seną pompą, senosios pompos palyginimą su naująja.

Reziume ir išvados

Vandens pompa ir aušinimo sistema yra labai svarbi eksplotuojant variklį. Patartina laiku pasikeisti aušinimo skysti ir prižiūrėti aušinimo sistemą, tvarkinga aušinimo sistema tai optimalus variklio darbas, optimalios kuro sąnaudos, šiluma salone žiemą ir stabili variklio temperatūra stovint kamščiuose. Keičiant paskirstymo diržą rekomenduojame keisti ir vandens pompą. Aušinimo sistemoje vandenį naudoti nepatariame, nebent tik avariniais atvejais.

Kviečiame prisijungti prie mūsų Facebook automobilių remonto puslapio ir sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.

Kviečiame jungtis prie mūsų automobilių remonto video Youtube kanalo.

Jei neradote reikiamos informacijos puslapyje, drąsiai pasinaudokite forumu ir klauskite bei diskutuokite apie automobilio remontą visais rūpimais Jums klausimais mūsų forume.

Taip pat kviečiame skaityti apie automobilių remontą ir mūsų teikiamas paslaugas: