Termostato keitimas Servise 007

Termostato keitimas, aušinimo sistemos priežiūra

nuo / 0 Komentarai / 45341 Peržiūros / 25 vasario, 2016

Termostatas ir termostato keitimas yra tikrai dažnai pasitaikanti paslauga kurią mūsų Servise 007 renkasi klientai, ypač tai aktualu žiemą kai termostato gedimai yra lengviau aptinkami ir labai greitai pajuntamos jų sugedusių pasekmės.

Aušinimo sistema yra tokia pati svarbi kaip ir tepimo sistema, turint nesandarią aušinimo sistemą, toli su savo automobiliu nenuvažiuosite. Perkaitintas variklis, kai temperatūra pasiekia aukščiausią ribą yra pažeidžiamas, bent jau dažniausiai ir toks variklis reikalauja remonto. Kuo ilgiau ir labiau jį kaitinsite virš normos ribų – tuo didesnė tikimybė stipriau pažeisti savo automobilio variklį, o tai savaime suprantama tiesiogiai koreliuoja su remonto kaštais.

Termostato keitimas Servise 007

Termostato keitimas Servise 007

Aušinimo sistemos priežiūra

Kaip taisyklė daugelis vairuotojų susirūpina aušinimo sistema tik tuomet kai ateina žiema ir šaltieji orai. Tuomet visi sunerimsta apie aušinimo skysčio kokybę ir puola juos keistis. Tiesa, derėtų paminėti, kad griežtai nerekomenduojama, nebent avariniu atveju, pilti į automobilio variklio aušinimo sistemą vandenį. Net jei tai yra distiliuotas vanduo, be jokių priedų. To negalima daryti todėl kad aušinimo skystis kuris yra skirtas specialiai automobilio varikliui ne tik neužšąla esant minusinei temperatūrai bei kartu savyje turi ir antikorozinių bei tepimo savybių kurios reikalingos vandens pompai.

Aušinimo sistemos skystį patartina keisti bent jau kas du metus, patartina naudoti tokį patį aušinimo skystį dapilant, nors jei esant reikalui negalite gauti tokio paties aušinimo skysčio, galite jį maišyti ir skirtingų spalvų, tik sekite naudojimo instrukcija, kai kurie aušinimo skysčiai instrukcijoje nurodo kad negali būti maišomi su kitais, nors ir praktika byloja kad tai labiau marketinginis sprendimas siekiant prisirišti klientą nei reali grėsmė kad tarpusavyje skysčiai sureaguos.

Taigi, aušinimo sistemos lygį reikėtų stebėti ir patikrinti prieš kiekvieną ilgesnę kelionę. Paprastai aušinimo sistemos lygis yra matuojamas išsiplėtimo bakelyje, jame turėtumėt rasti MIN ir MAX žymes, taigi aušinimo skystį patartina laikyti ties MAX žyma. Jei pamatėte kad išsiplėtimo bakelis yra tuščias ir aušinimo skysčio trūksta, patikrinkite radiatoriuje aušinimo skysčio lygi kaip kad demonstruojame video medžiagoje žemiau.

Būkite atidūs – aušinimo skystis po kelionės būna aukštos temperatūros, tad atidarinėdami bet kokius kamščius saugokitės kad nenusidegintumėt!

https://www.youtube.com/watch?v=vEdtHZwLKZ8

Aušinimo skysčio keitimas

Taigi kaip ir minėjome aukščiau, esant problemai ar aušinimo sistemos nesandarumui patariame pasitikrinti aušinimo sistemos lygį ir jei tenka keliauti toliau su nesandaria sistema, akylai stebėti variklio temperatūrą. Jei jau tektų laikinai prisipilti vandens į aušinimo sistemą, kai pasieksite kelionės tikslą – kuo skubiai pasikeiskite aušinimo sistemos skystį į normalų antifrizą vietoje vandens.

Norint pakeisti aušinimo skysti paprastai pakanka atsukti radiatoriaus apačioje esantį kamštį, atsukti viršutinį radiatoriaus kamštį ir išleisti. Tiesa reikia nepamiršti kad norint pilnai išleisti skysti, tą daryti geriausiai pakalnėje, o taip pat reikėtų paskaityti automobilio instrukcijas ar vadinamus „repair manual“us tam kad rastumėt ir varžtus bloke kurie skirti aušinimo skysčio nuleidimui.

Paprastesnis būdas yra kaip minėjome radiatoriaus apatinio varžto atsukimas. Kaip atrodo radiatoriaus varžtas ir kur jis randasi galite matyti nuotraukoje žemiau. Jei norite geriau išleisti seną aušinimo skystį, pakelkite automobilio pusę kuri yra priešingoje nei radiatoriaus apatinis varžtas pusėje. Jei apačioje nerasite radiatoriaus varžto, teks atjungti apatinę radiatoriaus šlangą, tuomet patariame aušinimo skystį keisti kai jis nėra karštas.

Apatinis radiatoriaus varžtas skirtas aušinimo skysčiui išleisti

Apatinis radiatoriaus varžtas skirtas aušinimo skysčiui išleisti

Norint išsaugoti ir nelaistyti aušinimo skysčio, patartina jį nuleidinėti tvarkingai užmovus šlangą tam kad aušinimo skystis nesitaškytų.

https://www.youtube.com/watch?v=9J6GQmXdzGY

Tiesa, nepamirškite kad aušinimo skystį derėtų utilizuoti ir priduodi į atliekų supirkimo supirktuves o nenuleidinėti jo ant žolės. Saugokime gamtą!

Termostatas, kaip atpažinti kad termostatą reikia keisti?

Dažnai nutinka taip kad aušinimo sistemoje esantys termostatai sugenda. Kaip pastebėti kad sugedo termostatas? Visų pirma – pakinta automobilio darbinė temperatūra, ji dažniausiai gali pakisti dviem būdais, pirmasis tai toks kai temperatūra niekada nepasiekia darbinės temperatūros ribos ir automobilio variklis tarsi iš pažiūros yra visuomet šaltas. Antrasis variantas kai sugenda termostatas, variklis pradeda kaisti ir jis gali perkaisti. Pirmuoju atveju Jūs rizikuojate netvarkingu automobilio darbu, prastesne trauka ir dinamika bei padidėjusiomis kuro sąnaudomis. Jei vis tik termostatas sugedo ir užstrigo užsidariusioje padėtyje ir neatsidaro arba nepilnai atsidaro – variklis pradeda kaisti. Tokiu atveju reikia kuo skubiau susitvarkyti šią problemą nes perkaitintas variklis stipriai sugadinimas ir remontas kainuoja brangiai ir gali trukti net ne vieną dieną.

Žemiau nuotraukoje demonstruojame kaip atrodo termostatas.

Termostatas - standartinis termostatas automobilio variklyje

Termostatas – standartinis termostatas automobilio variklyje

Norint patikinti termostatą jau jį išėmus papildomų įrankių ar medžiagų nereikia, pakanka karšto vandens, beveik verdančio, ką galima padaryti namų salygomis labai nesunkiai į puoduką įpylus vandens ir į karštą vandenį įdėjus termostatą. Vandenyje jis turėtų atsidaryti, o ištraukus ir vėstant pilnai užsidaryti. Žemiau video medžiagoje matome kaip tą galima padaryti namų sąlygomis:

https://www.youtube.com/watch?v=B_3RoqfhhAE

Termostato veikimas ir paskirtis

Termostato paskirtis yra reguliuoti variklio temperatūra. Visų pirma, pirmosiomis minutėmis termostatas būna užsidaręs, taip jis blokuoja aušinimo skysčio tekėjimą ar cirkuliaciją per radiatorių, ir taip variklis greičiau pasiekia darbinę temperatūra. Vandens pompa tokiu atveju kol termostatas uždarytas aušinimo skysti varinėja tik tarp variklio ir tarp automobilio salono pečiuko. Pašilus ir pasiekus tam tikrą temperatūra, termostatas atidaro didijį aušinimo ratą ir aušinimo skystis pradeda aušintis automobilio radiatoriaus dėka, taip neleisdamas automobilio varikliui toliau kaisti ir išlaikyti darbinę temperatūrą.

Automobilio aušinimo sistemos schema

Automobilio aušinimo sistemos schema

Termostato keitimas Servise 007

Termostato pakeitimas ne visuomet yra toks paprastas kaip norėtųsi. Dažniausiai termostatas randasi automobilio variklio skyriaus gale, arčiau priekinio stiklo. Dažnu atveju reikia nuardyti ir oro paėmimo sistemą, dujų reduktorius, be abejonės reikia išleisti aušinimo skystį ir pakeitus termostatą pakeisti ir aušinimo skysti nauju. Žemiau demonstruojame video medžiagą kaip buvo keičiamas termostatas, peržvelgus šį video susidarys bent pirmasis įspūdis kaip atrodys termostatas ir kaip galima jį pakeisti. Norint jį rasti, paprastai reikėtų sekti šlangomis kurios eina iš radiatoriaus ir vienos jos gale bus tarsi kapsulė kurios viduje ir bus termostatas.

Žemiau kviečiame pažiūrėti termostato keitimo video medžiagą:

https://www.youtube.com/watch?v=RIC6Z4D6Q3E

Kartais tenka keisti tik dalį termostato, toks rečiau pasitaikantis atvejis yra demonstruojamas video medžiagoje žemiau:

https://www.youtube.com/watch?v=DrCSJpbDCiI

Reziume ir išvados

Automobilio varikliui darbinė temperatūra yra svarbus atskaitos taškas siekiant tvarkingo automobilio variklio darbo, ekonomiškų sąnaudų, šilumos salone ir variklio darbo traukos ir tarnavimo laiko. Jei pastebite anomalijas su variklio temperatūra ir matote kad variklio temperatūra elgiasi keistai ar neįprastai, patikrinkite aušinimo skystį ir jei jo trūkstą pripilkite iki reikiamos ribos. Aušinimo skystį keiskite bent jau kas du metus, patartina prieš žiemą. Jei pastebėsite kad variklis kaista, kuo skubiau sustokite ir tikrinkite aušinimo skysčio kiekį, nepamirškite kad važiuojant automobilyje aušinimo skystis yra karštas, todėl būkite atidūs!

Kviečiame prisijungti prie mūsų Facebook automobilių remonto puslapio ir sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.

Kviečiame jungtis prie mūsų automobilių remonto video Youtube kanalo.

Related Posts