Tepalų keitimas Servise 007

Tepalų keitimas

nuo / 0 Komentarai / 4727 Peržiūros / spalio 7, 2009

Tepalų keitimas tai vienas iš reguliarių dalykų kuriuos reikia atlikti eksploatuojant automobilį. Tiek pats tepalas, tiek tepalo filtras, oro ir salono filtrai – tai keitimai kuriuos reikia padaryti kiekvienai automobiliui nepaisant kokia jo markė ar modelis, jei automobilis yra naudojamas kas dieną, tokių reguliarių keitimų neišvengs nei vienas automobilio savininkas.

Kada reikia keisti variklio tepalus?

Variklio tepalai yra keičiami reguliariai, priklausomai nuo to kokiame klimate yra naudojamas ir eksploatuojamas automobilis bei kokios markės, klasės ir kokybės yra pilami variklio tepalai. Dažnu atveju automobilio tepalus reikia keisti kas 10 000 tūkstančių kilometrų arba kas du metus, priklausomai nuo to kuris iš šių dalykų pirmesnis. Sintetinius variklio tepalus reikia keisti kas 15 000 tūkstančių kilometrų. Be abejonės keičiant variklio tepalus reikia nepamiršti ir kartu susijusių keitimų, privalu kartu keisti ir tepalo filtrą, bei rekomenduotiną keisti ir oro bei salono filtrus. Yra ir tokių Long Life vadinamų variklio tepalų kurių keitimo intervalai yra 30 000km.

Kaip žinoti ir nustatyti kad tepalus jau reikia keisti?

Dažnai nutinka taip, kad nusipirkus automobilį pirkėjai svarsto, reikia keisti ar nereikia keisti variklio tepalų – atsakymas yra paprastas, jei jų nekeitėte patys, net jei ir atrodo tepalai šviesūs, juos patartina pasikeisti. Keičiant tepalus visuomet pasižymėkite kilometražą bei sekančio keitimo datą arba kilometražą. Daugelis mano kad seni tepalai tai juodi ir tamsūs tepalai – bet tai nebūtinai tiesa. Dažnai tamsūs tepalai nebūtinai būna blogi, kai kurios tepalų markės natūraliai būna tamsesnės lyginant juos tarpusavyje, o dyzeliniuose automobiliuose tepalai patamsėja kur kas greičiau nei benzininiuose. Nepaisant to tiek dyzeliniams, tiek benzininiams varikliams galioja toks pats tepalų keitimo intervalas laike ir kilometražas. Kartais prasti tepalai arba seni tepalai iššaukia kitokias variklio problemas, tokias kaip kalantys variklio kompensatoriai – jei pirmieji tarsi praneša apie nekokybiškus ar senai keistus variklio tepalus. Plačiau apie kalančius kompensatorius skaitykite kompensatorių plovimo skiltyje;

Žemiau pateikiame video medžiagą kurioje lyginamos tepalų spalvos ir rodoma kurie iš jų yra geri bei blogi;

https://www.youtube.com/watch?v=BB7PL5MHicU

Tepalų greičių dėžėje keitimas

Tiek variklyje, tiek greičių yra tepalai kuriuos be abejonės reikia kas tam tikrą laiko ar kilometrų kiekį keisti. Greičių dėžėje dažnu atveju yra pilami kitokios koncentracijos ir klampumo tepalai nei variklyje, bet tai nėra taikoma visiems automobiliams, yra tokių greičių dėžių į kurias pilasi tokie patys kaip į variklį tepalai. Greičių dėžės tepalus reikia taip pat stebėti ir laiku keisti tokiais kokius nurodo gamintojas. Ypač atsargiai su tepalo lygiu reikia elgtis automobiliams kurie turi automatinę greičių dėžę – menkiausias trūkumas tepalo gali sukelti rimtus gedimus automatinei greičių dėžei, ji gali pradėti veikti nekorektiškai.

Senų nekeistų tepalų pasekmės automobilio varikliui

Seni ir nekeisti variklio tepalai gali sukelti prastą variklio tepimą, ypač ekstremaliomis sąlygomis – tokiomis kaip šaltas oras ar aukšti variklio sūkiai, tolimos ir ilgos kelionės, kalantys kompensatoriai ir greičiau dylantis variklis. Taip pat kaupiasi nuosėdos, apsineša vidinės detalės, pasitaiko kad užstringa tepaliniai žiedai ir variklis pradeda deginti tepalus. Seni tepalai esant šaltam orui pasidaro tirštesni ko pasakoje sunkiau kuriasi automobilis, padidėja kuro sąnaudos. Tokios pačios taisyklės galioja ir greičių dėžės tepalui.

Keletas tokių bjauresnių variantų kuriuos teko surasti, praktikoje tokių asmeniškai mums matyti neteko, bet prastų jų tikrai esame sudėję ne vieną į Serviso 007 facebook paskyrą.

Prasti ir nekokybiški tepalai nekeičiami palieka tokį rezultatą

Prasti ir nekokybiški tepalai nekeičiami palieka tokį rezultatą

Nekeičiami variklio tepalai

Nekeičiami variklio tepalai

Nekeičiamų variklio tepalų pasekmės

Nekeičiamų variklio tepalų pasekmės

Tepalai, kokie jie būną ir kokius juos rinktis?

Tepalų šiais laikais yra labai įvairių, jų pilna tiek maksimose tiek auto detalių parduotuvėse, bet kokią alyvą pasirinkti ir kuri yra gera ir kuri bloga? Alyvos kokybę nusako keletas kriterijų, tokių kaip klampumo klasė ir alyvos kokybė. Ant kiekvienos tepalo pakuotės rasite šiuos duomenis, tereikia juos žinoti ir į juos atkreipti dėmesį. Svarbiausias alyvos eksploatacines savybes ir tinkamumą konkrečiam varikliui apibrėžia kokybės klasė pagal API (angl. „American Petroleum Institute“) eksploatacines grupes ir klampos indeksas pagal SAE (angl. „Society of Automotive Engineers“) klasifikaciją. Šie du indeksai yra pagrindiniai kriterijai pagal ką reikia rinktis variklio alyvą. Pavyzdžiui, pagal API nurodytą eksploatacinę grupę ir kokybės klasę galima nustatyti kokiam variklio tipui (pirmoji raidė: S – benzininiams; C – dyzeliniams; jei alyva universali – žymima dviem raidėm, pvz., SF/CC- pirmosios raidės nurodo, kad alyva rekomenduojama naudoti benzininiame variklyje, o antrosios rodo kad alyvą galima naudoti ir dyzeliniame variklyje) ir kokio amžiaus konstrukcijai konkreti alyva yra tinkamiausia.

Alyvos klampumas

Alyvos klampumą nurodo SAE skaičiai (pvz dažniausiai mūsuose naudojama alyva 10W40). Pirmasis skaičius prieš W raidę – šalto tepalo klampumas, svarbus žiemą. Kuo skaičius mažesnis, tuo skystesnė alyva šaltame ore. Kuo tepalai skystesni, tuo jie lengviau sukami starterio žiemą, tuo mažesnės sąnaudos ir geresnis variklio tepimas. Tepalo klampumas esant šaltam orui matuojamas  prie -18°C temperatūros. Tam, kad būtų aiškiau paaiškiname, kad 0W klampumas realiai yra toks pats kaip ir 5W, tačiau jis visiškai nustoja tekėti dar žemesnėje temperatūroje nei 5W. Tepalas kuris yra žymimas 5W sustingsta ir nustoja tekėti maždaug -40°C šaltyje, taigi pirkti 0W Lietuvoje važinėjamiems automobiliams kaip ir netikslinga – 5W yra optimalus variantas šaltai žiemai. Antras skaičius už raidės W nusako tepalų klampumą darbinėje temperatūroje prie 100°C. Negalima paprastai atsakyti, koks tepalas geresnis- skystesnis ar klampesnis. Skystesnės alyvos (W30) privalumas- tokia alyva šiek tiek sumažina trintį tarp variklio mazgų, taigi variklis tampa šiek tiek ekonomiškesnis, lengviau kuriamas. Nepamirškime taip pat, kad skystesni tepalai gali nekaip tikti seniems, sudėvėtiems varikliams kurie pasižymi tepalo pralaidumu į išorę – natūraliai, kuo tepalas skystesnis tuo labiau jis tekės ir bėgs tokiame variklyje. Tiesa, jei variklis neleidžia tepalo ir yra tvarkingas, klaidinga manyti kad supylus skystesnę, kokybiškesnę alyvą jis pradės per visus šonus leisti tepalus. Taigi reziumuojant klampesnės alyvos (W50) privalumas yra tas kad ji sudaro storesnę ir atsparesnę tepalo plėvelę. Bet naujesniuose varikliuose, kuriuose tarpai tarp tepamų paviršių maži, didelio klampumo tepalas sunkiau skverbiasi į tarpus tarp paviršių.

Alyvos klasė

Nepriklausomai nuo variklio alyvos ar jų savybių, visoms alyvoms yra suteiktas klasifikacijos laipsnis. Alyvos klasifikuojamos pagal API (Amerikos Naftos institutas) ir A.C.E.A. (Europos automobilių konstruktorių asociacija) specifikacijas.

Kalbant apie API klasifikaciją, API: SF, SG, SH, SJ, SL – tai alyvos skirtos benzininiams varikliams, CD, CE, CF, CF-4, CG, CG-4 tai alyvos klasės kurios nurodomos ir yra skirtos dyzeliniams varikliams. Dažniausiai, alyvos tinka tiek dyzeliniams automobiliams tiek benzininiams ir dažniausiai žymimos tiek S tiek C raide.

Kalbant paprastai – kuo tolesnė abėcėlėje yra antroji raidė po klasifikacinės S arba C – tuo aukštesnė yra alyvos klasė pagal API:

SF klasė – automobiliams, pradedant 1980 m.
SG klasė – automobiliams, pradedant 1989m.
SH klasė – automobiliams, pradedant 1993 m.
SJ klasė – automobiliams, pradedant 1996 m., sportinių automobilių ir kitiems sunkiai apkrautiems varikliams.
SL klasė – automobiliams, pradedant 2002 m., sportinių automobilių ir kitiems sunkiai apkrautiems varikliams.

CD – paprastiems dyzeliniams varikliams.
CE – dyzeliniams varikliams, pradedant 1993 m.
CF, CF-4, CG-4 – šiuolaikiniams dyzeliniams ir turbo dyzeliniams varikliams.

Tepalų keitimas ir automobilio paruošimas žiemai

Galime pakeisti Jūsų automobilio tepalus, filtrus ir paruošti automobilius žiemai pagal kiekvieno kliento pageidavimus, galime pasiūlyti tik paprastesnių ir pigesnių tepalų, tiek ir originalių variklio tepalų. Dažniausiai pas mus naudojami šie variklio tepalai kurie parodyti žemiau, bet pasiūlyti galime visiškai bet kokius tepalus, kokių tik Jūs pageidausite.

Opel GM originalūs tepalai ir jų keitimas Servise 007

Opel GM originalūs tepalai ir jų keitimas Servise 007

Originalūs MAZDA tepalai naudojami ir parduodami Servise 007

Originalūs MAZDA tepalai naudojami ir parduodami Servise 007

Originalūs Mercedes Benz tepalai

Originalūs Mercedes Benz tepalai

Toyota originalūs tepalai Servise 007

Toyota originalūs tepalai Servise 007

Originalūs BMW tepalai naudojami Servise 007

Originalūs BMW tepalai naudojami Servise 007

Tepalų ir filtrų keitimui Servise 007 registruojame nurodytais kontaktais kontaktų skiltyje. Visiems klientams galime pateikti tepalų keitimo pasiūlymą, tad susidomėjusius kviečiame rašyti elektroniniu paštu ir reikšti savo pageidavimus, keisdami tepalus galime pasiūlyti nuo nebrangių filtrų iki tikrai kokybiškų ir net originalių detalių. Dažniausiai visuomet rekomenduojami kokybiškus Tepalo ir kuro filtrus, salono filtrą ar oro filtrą galima rinktis ir kiek paprastesnius pagal jau situaciją ir poreikius.

Kviečiame taip pat prisijungti prie mūsų Serviso 007 facebook paskyros kurioje plačiai diskutuojame apie automobilių remonto darbus, o taip pat ir video reportažus kviečiame sekti Youtube Serviso 007 kanale.

Susiję įrašai