Stabilizatoriaus traukių ir įvorių keitimas Servise 007

Stabilizatoriaus remontas

nuo / 0 Komentarai / 4271 Peržiūros / vasario 27, 2016

Stabilizatoriaus remontas apima dažniausiai dvi stabilizatoriaus remonto darbo sritis – tai stabilizatoriaus traukių keitimą ir stabilizatoriaus įvorių keitimą. Stabilizatorius – visų pirma kam jis reikalingas ir kokią paskirtį automobilyje jis atlieka. Stabilizatorius randamas daugumoje automobilių pakabų. Stabilizatorius būna tiek automobilio priekyje tiek gale, bet pasitaiko kai stabilizatorius buvo komplektuojama tik automobilio priekyje, arba nebuvo komplektuojamas visiškai.

Stabilizatoriaus paskirtis ir funkcija

Kaip ir kiekviena pakabos detalė – stabilizatorius atlieka jam numatytą funkciją – stabilizatoriaus funkcija yra didinti automobilio stabilumą važiuojant nelygia kelio danga. Stabilizatorius paprastai sujungia vienos pusės vienos ašies ratą su kitos pusės ratu. Juos jungia metalinis strypas o jo gale priklausomai nuo konstrukcijos yra tvirtinamos traukutės, šarnyriukai, arba ir traukutės ir varniukai kurie yra tvirtinami prie apatinės šakės ar amortizatoriaus, priklausomai nuo automobilio markės ir modelio bei konstrukcijos.

Žemiau norime pridėti video reportažą anglų kalba kuriame ganėtinai paprastai yra parodytas stabilizatorius ir paaiškina jo funkciją, vaizdinė medžiaga tikrai gera tad kviečiame pasižiūrėti.

https://www.youtube.com/watch?v=_liGnV3PTiQ

Stabilizatorius prilaiko vieną ratą kito rato atžvilgiu, t.y. jei jūs važiuojate keliu ir staiga vienu ratu pataikote į duobę – kitas ratas stovėdamas ant kelio išlieka savo pozicijoje, o stabilizatorius tam ratui pataikiusiam virš duobės neleidžia susmigti į duobę gilyn nes jį laiko būtent stabilizatorius. Tam kad išlaikyti tokius smūgius kurių mūsų keliuose tenka nemažai dėl „pagerintų kelio savybių“ jo konstrukcija yra gan masyvi ir padarytas jis yra iš tvirto metalo.

Taip kaip atrodo stabilizatoriaus traukės galite pamatyti nuotraukose žemiau:

Stabilizatoriaus traukė su dviem šarnyriukais

Stabilizatoriaus traukė su dviem šarnyriukais

Stabilizatoriaus traukė su dviem šarnyriukais, abu šarnyriukai toje pačioje pusėje

Stabilizatoriaus traukė su dviem šarnyriukais, abu šarnyriukai toje pačioje pusėje

Stabilizatoriaus traukė turinti du šarnyriukus, vienas iš jų tiesus

Stabilizatoriaus traukė turinti du šarnyriukus, vienas iš jų tiesus

Taigi, stabilizatorių traukių yra įvairių, ilgesnių ir trumpesnių, vienos tvirtinasi prie šakės apatinės, kitos prie amortizatoriaus, priklausomai nuo automobilio pakabos konstrukcijos. Žemiau pridedame dar vieną nuotrauką su keletu kitokių stabilizatoriaus traukių pavyzdžių kad būtų aiškiau kaip jie gali atrodyti.

Įvairios stabilizatoriaus traukutės, su šarnyriukais ir be šarnyriukų

Įvairios stabilizatoriaus traukutės, su šarnyriukais ir be šarnyriukų

Stabilizatoriaus traukių bildėjimas ir jų keitimas

Stabilizatorius, kaip ir kiekviena pakabos detalė dėvisi ir laikui bėgant reikalauja keitimo ir remonto. Stabilizatorius paprastai yra tvirtinamas dviem gumomis prie kėbulo, o savo galuose prie kiekvienos ašies rato yra tvirtinamas traukėmis ar šarnyriukais, kurias galite matyti nuotraukose aukščiau. Dažniausiai sugenda traukutės kurios randasi prie ratų, kadangi jų būna įvairių, jų skleidžiami garsai būna skirtingi.

Nepaisant to žemiau matysite vieną mūsų video medžiagą kurioje demonstruojame kaip atrodo stabilizatoriaus traukutė kurią reikėjo keisti, dažnu atveju traukutės sugenda abiejose pusėse nes jei juda vienoje pusėje – papildomą vibraciją gauna ir kita ko pasakoje geriausiai traukutes keisti poromis.

https://www.youtube.com/watch?v=oKp93_pz95Q

Taip pat žemiau pridedame anglišką video kuriame matysite gan aiškiai kaip tvirtinasi stabilizatoriaus traukė prie amortizatoriaus ir kaip derėtų ją keisti. Tiesa reikia paminėti kad realybėje, tiesiog labai paprastai pasikeisti dažnai nepavyksta nes stabilizatoriaus traukės varžtai būna prirūdiję ir jų atsukti neina ir reikia nupjauti juos.

https://www.youtube.com/watch?v=KxuAbEVa28A

Taip pat pasitaiko kad stabilizatoriaus traukės nurūdija, tai pasitaiko tiek gale esančiomis traukėmis tiek priekyje, ypač toms kurios neturi šarnyriukų bet turi gumas kuriomis spaudžiamas metalas tarpusavyje. Tam, kad būtų aiškiau ką turime omenyje siūlome pasižiūrėti video anglų kalba kuria matysite surūdijusios pakabos vaizdą ir stabilizatoriaus traukutės keitimą.

https://www.youtube.com/watch?v=Sx5TyXshNw0
https://www.youtube.com/watch?v=uPXXqjpLN0E

Stabilizatoriaus įdėjimas

Nepaisant to jei Jūsų automobilyje nėra stabilizatoriaus, kartais skirtingų komplektacijų automobiliai stabilizatorius turėjo, pvz Honda Civic 1993 metų 1.3 varikliu stabilizatoriaus neturėjo, kai tuo tarpu toks pats modelis su 1.6 varikliu turėjo stabilizatorius tiek gale tiek priekyje.

Keičiant šakes prie kurių tvirtinasi stabilizatorius, galima stabilizatorių pridėti prie tokio paties modelio ko pasakoje padidintume automobilio stabilumą važiuojat nelygiu keliu ar posūkiuose.

Kviečiame prisijungti prie mūsų Facebook automobilių remonto puslapio ir sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.

Kviečiame jungtis prie mūsų automobilių remonto video Youtube kanalo.

Related Posts