Sankabos keitimas Servise 007

Sankaba, sankabos keitimas

nuo / 0 Komentarai / 36661 Peržiūros / 14 vasario, 2016

Automobilio sankaba yra tokia pati dylanti detalė kaip ir kitos kurias tam tikru intervalu reikia keisti, sankabos keitimas yra neišvengiamas ir nuo to nepabėgs nei vienas vairuotojas, lygai taip pat kaip kad yra keičiami variklio tepalai, ateis laikas pasikeisti ir sankabą bei jos komponentus.

Sankaba – dažnai sutinkame klausimus internete ar forumuose apie sankabos keitimus, tik ar visi žinome kam ji yra skirta, kada ją reikia keisti ir aplamai kaip tai vyksta ir kiek kainuoja?

Reikėtų pradėti nuo to, kad automobilio variklio galią ratams perduoda mūsų greičių dėžė būtent sankabos dėka. Greičių dėžė, nepaisant automatinė ar mechaninė, reikalinga tam kad optimaliai perduoti sukimą į automobilio ratus ir važiuoti ekonomiškai bei optimaliai variklio sūkių ir greičio atžvilgiu.

Sankabos pedalą galime rasti tik automobiliuose kurie turi mechaninę greičių dėžę, automobiliai kurie turi automatinę greičių dėžę sankabos pedalo neturi. Šiame straipsnyje nagrinėsime mechaninės dėžės sankabos keitimo niuansus, nors panašūs principai yra taikomi ir automatinėse greičių dėžėse.

Sankaba, ką ji daro ir kaip veikia?

Taigi sankabos paskirtis yra perduodi sukimo jėgą į automobilio ratus, ar kitaip tariant greičių dėžę. Sankaba yra tarpinis elementas tarp variklio ir greičių dėžės. Spausdami sankabos pedalą automobilio salone mes laikinai atitraukiam ir tarsi atjungiame variklį nuo ratų ir taip automobilis rieda laisva eiga nepaisant nuo to kokį bėgį esame įjungę. Kai mes pamažu atleidinėjame sankabos pedalą, sankaba pamažu palaipsniui perduoda variklio sukimąsi greičių dėžei, o pastaroji sukimąsi be abejo perduoda į ratus ir automobilis važiuoja.

https://www.youtube.com/watch?v=6BaECAbapRg

Sankaba, iš ko sudaryta sankaba?

Sankabą sudaro trys dalys, paprastai patartina visas tas tris dalis keisti remontuojant sankabą. Žemiau pamėginsime paaiškinti kodėl. Sankabos komplektas sudarytas ir parduodamas jei perkant komplektą būna iš trijų elementų – sankabos disko, diskatoriaus ir išminamojo guolio.

Žemiau matote diskatorių iš abiejų pusių:

Sankaba - diskatorius

Sankaba – diskatorius

Sankaba - diskatorius, diskatoriaus vidinė pusė

Sankaba – diskatorius, diskatoriaus vidinė pusė

Sankaba - sankabos diskas

Sankaba – sankabos diskas

Sankaba - išminamasis sankabos guolis

Sankaba – išminamasis sankabos guolis

Geriausiai keičiant sankabą keisti ir pirkti visą sankabos komplektą, paprastai jis yra parduodamas tokios komplektacijos kaip parodyta žemiau, į komplektą įeina visos išvardintos dalys.

Sankaba - sankabos komplektas

Sankaba – sankabos komplektas

Kaip matome iš pateiktos video medžiagos aukščiau – dylanti dalis kurią paprastai reikia keisti yra sankabos diskas. Jis panašiai kaip ir stabdžių kaladėlės dyla nes jis yra spaudžiamas tarp smagračio ir diskatoriaus. Kartais, siekiant sutaupyti galima keisti tik sankabos diską, bet jei jau esate suinteresuoti į pigesnį automobilio remontą, tuomet patartume nuodugniai apžiūrėti ir įvertinti diskatoriaus būklę, bei būtinai pasikeisti išminamą sankabos guolį. Guoliai paprastai nebūna labai brangūs, o dažnai laikui bėgant jie sugenda greičiau nei susidėvi sankaba ir pradeda skleisti dylančio metalo garsą. Tik reikėtų pabrėžti kad nekeičiant visos sankabos sistemos – garantijų sankabos tarnavimui ar net vienam komponentui sumontuoti nei mūsų servisas nei manau kiti servisai garantuoti negalės, mes visuomet rekomenduojame laikytis gamintojo rekomendacijų, montuoti kokybiškas detales ir keisti visą sankabos sistemą pilnai.

Sankabos gedimai

Paprastai sudyla sankabos diskas arba sugenda ir išsausėja sankabos išminamasis guolis. Kai sugenda guolis, numynus automobilio sankabą pasigirsta metalo džeržgesys ir skardus garsas kuris laikui bėgant garsėja dėl išsausėjusio guolio. Susidėvėjus sankabos diskui, variklis pradeda nebeperduoti sukimo galios į automobilio ratus. Kitaip tariant sankaba pilnai nebesukabina variklio ir greičių dėžės dėl to kad sukibimui skirta dalis būna pilnai nudilusi. Ši dalis veikia artimai stabdžių kaladėlių principui ir sukibo metu tiesiog dyla. Tokį gedimą paprastai nebūna sunku diagnozuoti, prasideda tos problemos kai automobiliu kylate į kalną, spaudžiate akseleratoriaus pedalą ir matote kaip kyla variklio apsukos bet automobilis greičiau nevažiuoja ir greitis nekylą. Paprastai tokiu atveju dėl didelio greičio ir dilimo yra užuodžiamas specifinis svilėsių kvapas kurį skleidžia kaisdamas sankabos diskas.

Žemiau video galime gerai girdėti ir matyti kada atsiranda sankabos išmynimo guolio garsas

https://www.youtube.com/watch?v=XheiSn2bUqk

Kartais nutinka taip, kad sankaba pradeda „vesti“ ar buksuoti dėl tepalo kuris pakliūna ant sankabos disko. Tepalas gali pakliūti ant sankabos disko dėl pasenusio ar kitaip pažeisto greičių dėžės riebokšlio arba iš variklio pusės tekantis tepalas pro alkūninio veleno riebokšlį. Abiem atvejais reikia nuiminėti greičių dėžę ir tikrinti tą, kitaip prie šių riebokšlių neprieisite.

Nėra nustatyto kilometražo ar laiko kas kiek kilometrų reikia keisti sankabą nes paprastai tai įtakoja važiavimo stilius, mieste važinėjama ar ilgesniais atstumais kur rečiau naudojama sankaba. Žemiau pridedame video medžiagą kaip atrodo ir yra lyginamas su nauju senasis sankabos diskas, pamatysime kaip stipriai yra nudilęs sankabos diskas.

https://www.youtube.com/watch?v=QzIhQcrb20M

Žemiau matome sankabos diską kuris yra trūkęs:

Sankabos diskas - nutrupėjusios dalys neperduoda sukimo momento

Sankabos diskas – nutrupėjusios dalys neperduoda sukimo momento

Taip pat žemiau matome rečiau pasitaikantį diskatoriaus gedimą:

Diskatorius - trūkęs diskatorius

Diskatorius – trūkęs diskatorius

Žemiau pateikiame nuotraukas kur matosi dažniausiai pasitaikantys sankabos gedimai, tai diskatoriai sugedę, tai sankabos diskai nudėvėti ar sulūžę net, matant tokias nuotraukas ir ištraukas tik dar kartą pabrėžiame kad garantuotai gerą sankabą turėsite tik tada – kada montuosite kokybiškas detales ir keisite visą sankabos komplektą kaip to reikalauja gamintojų remonto specifikacijos ir instrukcijos.

Sankabos keitimas

Keičiant sankabą reikėtų pasirinkti sausą ir šiltą vietą, taip pat patartina keisti ne vienam o dviese kad būtų lengviau nuimti greičių dėžę. Sankabos keitimas iš esmės pats iš savęs nėra sudėtingas darbas, o jo trukmė ir procesas priklauso nuo patirties darant šį darbą bei turimų įrankių. Reikėtų nepamiršti kad reikėtų išleisti tepalą iš greičių dėžės ir naudojantis proga jį pakeisti, kadangi bus nuiminėjami ir pusašiai su granatomis derėtų tinkamai apžiūrėti granatų apsaugines gumas ir reikalui esant jas pakeisti.

Vienas iš esminių dalykų kurį patartume turėti keičiant sankabą, tai sankabos disko centravimo įrankis. Jo dėka jus tiksliai pastatysite sankabos diską per vidurį ir niekada nebus problemų uždėti greičių dėžę. Žinoma yra specialių gervių ir laikiklių bei greičių dėžės laikiklių kurie skirti prilaikyti ar varyti greičių dėžę kai ji yra nuimta, priklausomai nuo to dirbama yra ant keltuvo ar ne.

Žemiau pridedame video medžiagą kurioje parodytas vienas iš patogiausių centravimo įrankiu tinkantis daugeliui sankabos diskų, taip pat rodoma kaip šiuo sankabos centravimo įrankiu naudotis:

https://www.youtube.com/watch?v=tuJzKk6zSfc

Honda Civic sankabos keitimas ir greičių dėžės virinimas

Žemiau pridedame galeriją kaip buvo keičiamas sankabos komplektas Honda Civic automobiliui. Šio automobilio gedimo priežastis – visiškai sudėvėtas sankabos diskas. Keičiant sankabos komplektą buvo nustatyta kad greičių dėžė trūkusi ir pažeistas jos korpusas ko pasekoje pamažu tekėjo greičių dėžės tepalas. Šis gedimas buvo pašalintas išardžius greičių dėžę ir nuvežus suvirinti greičių dėžės korpusą.  Viso šio sankabos keitimo ir remonto nuotraukas galite peržiūrėti galerijoje žemiau:

Tokių sankabos remonto darbų pas mus Servise 007 yra daroma dažnai ir pakankamai daug, todėl diedesnė jų dalis yra talpiname mūsų Serviso 007 facebook portale prie kurio ir kviečiame jus prisijungti.

Reziume ir išvados

Jei įtariate sankabos gedimą, peržiūrėkite video kokį garsą skleidžia sugedęs ir pasenęs bei išsausėjęs sankabos išminamasis guolis, taip pat jei matote kad automobilio variklis praranda sukimo jėga, ir kylančios apsukos proporcingai nesusiję su automobilio greičiu – turbūt atėjo laikas pasikeisti sankabą. Keičiant sankabą patariame keisti visą komplektą, pakeliui atliekant šiuos darbus patikrinti ir kitus automobilio pakabos ir variklio mazgus, pasikeisti greičių dėžės tepalą. Kviečiame registruotis sankabos keitimo darbams Servise 007 nurodytais kontaktai mūsų puslapyje.

Kaip jau minėjome aukščiau, didesnė dalis darbų susijusių ir su sankabos keitimu yra talpinamos mūsų Serviso 007 facebook fanų portale, o taip pat ir Youtube video galerijose, susitiksime ten!

Related Posts