Paskirstymo diržo keitimas Servise 007

Paskirstymo diržo keitimas

nuo / 0 Komentarai / 6102 Peržiūros / balandžio 11, 2016

Paskirstymo diržo keitimas tai yra periodinis keitimas kurį privalu atlikti dažniausiai kas 100 000km arba penkerius metus. Paskirstymo diržų būna įvairių įvairiuose automobiliuose, visų jų neaprašysime bet Servisas 007 mielai padės Jums su paskirstymo ar pagrindinio diržo keitimui, todėl norintys pasikeisti paskirstymo diržą Servise 007 kviečiame registruotis kontaktais nurodytais puslapyje.

Paskirstymo diržas, jokio paskirtis ir funkcija

Paskirstymo diržas – jo funkcija ir paskirtis automobilyje? Kaip jau ir minėjome variklio pagrindinių ar paskirstymo diržų būną įvairių, tad visų įmanomų variantų aprašyti negalėsime, bet mielai papasakosime apie tai kokia jis funkciją atlieka ir kam yra sirtas.

Visų pirma – kokią funkciją atlieka paskirstymo diržas ir kas kiek laiko jį reikia keisti?

Kiekvienas automobilių gamintojas nurodo paprastai skirtingą paskirstymo diržo keitimo intervalą, dažnu atveju tai yra intervalas nuo 50 tūkstančių iki 100 tūkstančių kilometrų, priklausomai nuo to kokiomis sąlygomis automobilis yra vairuojamas, ilgesnis paskirstymo diržo keitimo ciklas yra važinėjant mišriu rėžimu ar daugiau užmiestyje, dažniau ir ankščiau jį reikia keisti daugiau važinėjant mieste ir tai yra natūralu – juk stovint kamštyje variklis ir diržas esant užkurtam varikliui sukasi ir tarnauja, nors ir kilometrai nesisuka.

Keičiant pagrindinį ar paskirstymo diržą yra rekomenduojama keisti kartu ir diržą įtempiančius guolius – pagrindinio diržo įtempėjus, vandens siurblį ir visus kitus komponentus kurie turi būti pakeisti keičiant paskirstymo diržą.

Paskirstymo diržas, paprastai kalbant sujungia variklio apačią ir viršų, t.y. apačia variklio suka ratus, o variklio viršus atitinkamu momentu uždega kurą kurio dėka išskiriama galia suka stumuoklius o pastarieji automobilio ratus, tiek viršus tiek apačia turi būti suderinta kad reikiamu momentu būtų uždegamas kuras, jis išmetamas ir taip būtų užtikrinamas sklandus variklio darbas.

Žemiau pateikiama fotografija – paskirstymo diržas, balansinis diržas dar vadinamas balansyriniu diržu ir įtempimo guoliai:

Paskirstymo diržas, balansinis diržas ir itempimo guoliai

Paskirstymo diržas, balansinis diržas ir įtempimo guoliai

Žemiau pateikta nuotrauka rodo pagrindinio arba paskirstymo diržo išvaizdą automobilyje, konkrečiame atvejyje rodomas DOHC tipo variklis kuris turi du viršutinius velenus.

Dohc tipo variklis ir paskirstymo diržas ant dvieju viršutiniu velenu

Dohc tipo variklis ir paskirstymo diržas ant dviejų viršutinių velenų

Žemiau pamėginsime nupasakoti pagrindinius aspektus ką derėtų žinoti norint pasikeisti paskirstymo diržą pačiam ar patikėti jį specialistams.

Kada reikia keisti paskirstymo ar pagrindinį diržą?

Atsakymas paprastas, jei jūsų automobilis pirktas ne naujas – paskirstymo diržą pasikeisti privalu ir primygtinai rekomenduojama! Automobilių pardavėjai dažnai rašo ar teigia kad ką tik pakeisti visi dirželiai ir filtrai, bet mes patariame būtinai pasitikrinti ar tai tiesa, niekada neaišku ar keistas tik pagrindinis diržas, ar keistas kartu ir įtempimo guolis, koks diržas uždėtas, koks guolis, koks diržo įtempimas. Paskirstymo diržo keitimo intervalas kiekvienam automobiliui yra skirtingas, tad keičiant diržą patariama po variklio dangčiu palikti žymą su data ir kilometražu kada tai padaryta. Minėtą datą, kilometražą kartu su diržų keitimo sąskaita patartina saugoti ir pridėti prie automobilio dokumentų ar istorijos. Vis tik nepamirškime kad kilometražas nebūtinai atspindi variklio darbo laiko, jei važinėjate mieste, rekomenduojama paskirstymo diržą keisti kiek ankščiau, juk stovint kamščiuose variklis taip pat dirba ir pagrindinis diržas sukasi.

Keičiant paskirstymo diržą visuomet rekomenduojame keisti ir paskirstymo diržo įtempimo guolius bei vandens pompą. Jei vis tik nuspręsite pataupyti, patikrinkite guolių būklę ir keiskite tik tuos kuriuos reikia – turėkite omenyje kad tie guoliai kurie šiandien atrodo geri, nebūtinai bus tokie po mėnesio.

Žemiau video medžiagoje yra demonstruojamas paskirstymo diržo keitimas honda automobilyje, jei nuspręsite paskirstymo diržą keisti patys – peržiūrėkite šiuos video.

https://www.youtube.com/watch?v=EmasxgJdXJ8

Trūkusio pagrindinio diržo pasekmės – verta žinoti!

Paskirstymo diržo keitimas gali pasirodyti brangi ir nebūtina paslauga – bet nepamirškime jog nutrūkęs variklio paskirstymo diržas gali padaryti daug žalos Jūsų automobilio varikliui. Nutrūkus diržui, variklio apačios darbas pasidaro nesuderintas su variklio viršumi, todėl mašinai važiuojant, kilnojasi stumokliai, o jie kilnodamiesi gali sulankstyti vožtuvus ir taip sugadinti variklio galvutę.

Kelyje nutrūkus paskirstymo diržui paprastai automobilis tiesiog ima ir užgesta. Taip atsitikus derėtų pasikonsultuoti su specialistais prieš mėginant vilkti automobili ir mėginti jį užkurti tempiant, taip darant galite dar labiau pažeisti variklį jei paskirstymo diržas nutrūko. Jei netikėtai variklis užgeso, o užgesimo metu temperatūra buvo gera, garsų papildomų negirdėjote, prieš mėgindami užkurti paprašykite draugo jei keliaujate ne vienas atsisukti tepalo užpylimo dangtelį ir kūrimo metu pasižiūrėti ar velenas kuris matosi sukasi. Kartais būna kad velenėlio nesimato, tokiu atveju jei kuriant variklio garsas yra kitoks nei įprastai, kurti nepatartina nei starterio pagalba su rakteliu, nei tempiant. Bet kokiu atveju patartina kreiptis į specialistus kad pastarieji padėtų ir patartų kaip geriau elgtis tam tikroje situacijoje, jei tokių nežinote – skambinkite mums.

Žemiau keletas nuotraukų, trūkusio paskirstymo diržo pasekmės

Prasuktas paskirstymo diržas be dantukų

Prasuktas paskirstymo diržas be dantukų

Trūkęs paskirstymo diržas ir to pasekmės

Trūkęs paskirstymo diržas ir to pasekmės

Sulankstyti vožtuvai nutrūkus paskirstymo diržui

Sulankstyti vožtuvai nutrūkus paskirstymo diržui

Sulankstyti vožtuvai nutrūkus paskirstymo diržui

Sulankstyti vožtuvai nutrūkus paskirstymo diržui

Taigi išvada – keiskite variklio paskirstymo diržą reguliariai kas tiek laiko kiek nurodo gamintojas ir išvengsite netikėtų ir daug problemų ir nepatogumų sukeliančių automobilio gedimų kelyje.

Žemiau video medžiagoje matote kaip atrodo trūkęs paskirstymo diržas:

Nesenai buvo tvarkytas honda civic 1993 metų, 1.3 varikliu kuriam trūko paskirstymo diržas. Pakeitus diržą variklis buvo užkurtas ir paleistas namo. Detaliau apie tai žiūrėkite Facebook fan klubo puslapyje:

Honda Civic trūkusio paskirstymo diržo keitimas ir nuotraukos – Facebook automobilių remonto fan klubo puslapis.

Šio remonto nuotraukos bei trūkęs paskirstymo diržas:

Vandens siurblio ar vandens pompos keitimas

Keičiant variklio paskirstymo diržą yra keletas papildomų darbų kuriuos patartina tuo pačiu ardymu padaryti – tai patikrinti ir reikalui esant pakeisti aušinimo skysčio ar kitaip vadinamą vandens pompą. Vandens pompa yra sukama taip pat pagrindinio diržo, o jei ją suka paskirstymo diržas – ją privalu keisti keičiant ir paskirstymo diržą.

Paprastai esant susidėvėjusiai pompai ji pradeda leisti aušinimo skystį, nors nebūtinai, keičiant paskirstymo diržą visuomet reikia patikrinti ar tolygiai sukasi vandens pompos guolis, ar jis nekliba ir ar niekur nėra matyti prasisunkiančio aušinimo skysčio, bet kaip ir minėjome norint garantuoti paskirstymo diržo mechanizmo veikimą – reikia keisti visus komponentus kuriuos suka paskirstymo diržą.

Praktiškai visuomet keičiant paskirstymo diržą rekomenduojame pakeisti ir kitus dirželius – tai vairo stiprintuvo pompos dirželį, generatoriaus dirželį ir kondicionieriaus jei jis yra atskiras. Pakeitus visus dirželius prieš uždedant ir surenkant variklį taip pat rekomenduojame sureguliuoti variklio vožtuvus, kuriuos skirtingi automobilių gamintojai nurodo skirtingą jų reguliavimo intervalą, tračiau keičiant diržą, nuardžius variklio viršų šio darbo nepadaryti siekiant turėti tvarkingą automobilio variklį mažų mažiausia neprotinga.

Žemiau pateikiama nuotrauka kaip atrodo vandens pompa:

Aušinimo skyscio pompa arba vandens pompa

Aušinimo skysčio pompa arba vandens pompa

Žemiau pridedame keletą video, kuriame rodoma konkrečiai honda automobilio paskirstymo diržo keitimas. Tiems kam šios informacijos nepakaks, video turėtų sudėti paskutinius taškus ant i.

Žemiau esančiame video reportaže parodytas pilnas variklio diržo keitimas, jei įdomi viso šio darbo procedūra – kviečiame pažiūrėti:

Reziume ir išvados

Variklio pagrindinio diržo keitimas nėra sudėtingas darbas, bet jis reikalauja kruopštumo ir atidumo, todėl jį derėtų patikėti patikimiems meistrams. Keičiant paskirstymo diržą patariame visuomet užsirašyti keitimo datą bei esamą kilometražą, o keičiant paskirstymo diržą būtinai keisti ir įtempimo guolius, nors ir meistrai sako kad to daryti nebūtina. Taip pat būtina patikrinti vandens pompą, riebokšlius kad jie neleistų tepalo, teisingai pastatyti diržą į vietą ir sureguliuoti degimo kampą. Pirkdami diržą pasidomėkite kokį jį perkate, nesirinkite pigiausių detalių.

Tikimės pateikta informacija bus naudinga ir padės išsirinkti reikiamus meistrus šiam darbui!

Žemiau kviečiame peržiūrėti keletą įdomesnių ištraukų apie darbus kurie buvo atliekami mūsų servise susijusius su paskirstymo diržo, vandens pompos ir paskirstymo diržo įtempimo guolių keitimu.

Paskirstymo diržo keitimui Servise 007 kviečiame registruotis telefonu ar kitais kontaktai nurodytais puslapyje.

Kviečiame prisijungti prie mūsų Facebook automobilių remonto puslapio ir sekti mūsų darbus, komentuoti ir diskutuoti apie automobilių remontą.

Taip pat kviečiame prisijungti prie Serviso 007 Youtube video kanalo;

Susiję įrašai